Spelvärlden gillar Wolfenstein

Medlem

Mer Singleplayer åt folket, skall bli kul och se snart hur Watchdogs "Wellfare Edition" ser ut och hur mkt man har tänkt att blåsa sina potentiella kunder.

Ser ut som skit iaf

Medlem
Skrivet av Zarree:
Skrivet av Vintersorg:

"Vissa häller lite mer beröm över Blazkowicz senaste än vi, medan andra ganska ofta håller med om vår kritik. "

Ganska ofta?

Spelet snittar 78 till båda konsolerna på metacritic.

Ni gav spelet 60 (3/5).

Skulle nog säga att det flesta INTE höll med er
Eller Calle, t.om. Hehe.
Men smaken är som baken som sagt

Personligen gillar jag det skarpt! Det får en stark 8/10 av mig.

Metacritic betyder väldigt lite, spel är värst när det kommer till betygsinflation.
Sen är inte 3/5 i betyg samma sak som 60 av 100, mer liknande 60-80.

Metacritic är ju faktiskt helt enkelt ett snitt på betyg från spelpress. Det som är bra med just Metacritic är ju att det är en hemsida som samlar en massa betyg från flera källor, konceptet kan man ju knappast klaga på. Folk kan själv enkelt komma åt massvis med recensioner. Dessutom finns ju användar-recensionerna (varav många är seriösa, man sållar extremt lätt bort dyngan). Så personligen så fattar jag inte vad vissa klagar för.. Att vissa utgivare sätter så höga krav på just "MetaScore" låter såklart inte bra.. Men i realitet så är det helt enkelt så att man siktar på höga betyg, alltså ingen direkt skillnad från tidigare. Det är bara det att man numera kan referera till Metacritic. Så inget nytt under solen där. Sedan vad man tycker om det är ju en annan sak.

Dessutom är 3/5 exakt 60/100, hur du än vrider på det.
Det är mer så att en femgradig betygsskala känns lite väl fattig..., Tycker jag då. Tiogradig skala känns lagom enligt mig. Hundragradiga (1-100, 0.0-10.0) skalor är istället lite väl att ta i, svårt att sätta ett sånt betyg på ett seriöst sätt. Däremot passar det såklart utmärkt att räkna ut snitt med.

Men att 3/5 känns som "60-80" för dig säger ju ganska mycket om hur klen en femgradig skala är. Nä, in med Tiogradig FZ Hade betyget varit på en Tiogradig skala så hade du inte behövt känt så.

Som tur är så är det såklart texten som räknas! Även om slutklämmen (betyget) är nog så "viktig".

12
Skriv svar