Avspark för den öppna betan av Fifa World

Robot
Avspark för den öppna betan av Fifa World
Medlem
Avspark för den öppna betan av Fifa World

Känns riktigt kasst om man jämför med FIFA 14 till konsol. Det är i princip en dålig verison av FIFA 12, med det gamla tillhörande systemet(dvs. gubbarna påverkas av moral, alla gubbar har förbestämda formationer de föredrar etc). Förstår inte riktigt syftet med detta spel.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:

Känns riktigt kasst om man jämför med FIFA 14 till konsol. Det är i princip en dålig verison av FIFA 12, med det gamla tillhörande systemet(dvs. gubbarna påverkas av moral, alla gubbar har förbestämda formationer de föredrar etc). Förstår inte riktigt syftet med detta spel.

Syftet är att skapa ett lättillgängligt spel som alla världens fotbollsintresserade kan spela gratis för att sedan genom mikrotransaktioner och lull lull betalar EA otroligt mycket pengar.

Medlem

Spelade ett gäng matcher igår, och jag är av uppfattningen att det är ett riktigt demoraliserande spel för någon som är intresserad av fotboll.
Det är ännu mer delay och mindre frihet i spelarnas rörelsescheman än i "den riktiga versionen". En bantad version där det mest går ut på att köpa och sälja massa spelare och sedan sitta och trycka på knappar och hoppas på det bästa.

Har spelat Fifa rätt mycket men tröttnar varje år ganska tidigt på hur alla använder spelmotorn till "exploits" för att enkelt göra mål. Till slut ser varje match i princip likadan ut. Långbollar, genomskärare och hög press...
Det är inte spelarnas fel egentligen utan hur spelmotorn är byggd och bristen på utvecklarnas intresse att parera det.

Jag är medveten om att jag är i minioritet dock och har bara orkat spela Fifa-serien med helt manuella kontroller (kraft och riktning) och i det här spelet kan man inte ens ändra knapparna.

Medlem

Helt bedrövligt..

1
Skriv svar