Våra första intryck från Steams spelströmning
streamade Broken Age till min Laptop över wifi igår (i5 1.8ghz, 4gb ram).
Nu är ju spelet långt ifrån high paced, men jag tyckte det fungerade ypperligt! Hade lite problem med få över ljudet bara :s
Idag ska jag testa något lite mer krävande och fartfyllt 3d-spel, får se hur det går.
no remorse
Testade idag, har en i7 stationär med bra hårdvara...vi tvn en 6 år gammal asus g50 laptop ....funkade kanon..
har en trådlös 360 kontroll med dongle kopplat till laptoppen..
körde f1 2012, borderlands mm funkade kanon.
Riktigt kul!! Inget lagg ännu!! Blir till att inhandla darksouls 2 nu!!
Jag testade en del från det att betan blev öppen och genom uppdateringarna. Har dock inte testat det sen det blev helt öppet nu.
Värden är en tillräckligt kapabel stationär burk. Som klient har jag en ASUS Transformer Book TX300 (4 GB DDR 3 1600 MHz, Intel i7 3517U 1,9 GHz). I tidigt skede gick det rätt knackigt, men när dom för några veckor sen uppdaterade så att klienten kunde använda hardware decoding blev det mycket bättre och stabilare. Flaskhalsen verkar just ligga i klientens förmåga att avkoda videoströmmen. Det är ändå full HD och bildkvaliteten är viktig och bitraten förhållandevis hög.
Det enda jag har drabbats av är dock reducerad framerate. Det rör sig inte om något lagg eller framedrops, utan att klienten väljer att lägga sig på en lägre nivå än värden. Upplever inte nån form av input lag ens på värden. Min input går ju till klienten och sen till värden över nätverket och inte på någon av skärmarna upplever jag att responsen släpar efter.
Jag ska testa igen i helgen men jag är ganska säker på att det kommer vara någorlunda likt tidigare; att enda begränsningen sitter i hur väl klienten lyckas avkoda videoströmmen.