Rykte: Viscerals Battlefield-spel visas på E3

Medlem

Ett swat spel med frostbite. Kan bli kanon. Att det heter battlefield är nog bara för att det är ett stort varumärke


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Knazzbollen:

dom börjar kasta ut spel för fort.....

Inte samma killar iofs :)=


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Knazzbollen:

dom börjar kasta ut spel för fort.....

Inte samma killar iofs :)=

Sant! Men du vet... EA styr fortfarande. Vilket resulterar i halvgenomtänkta spel med buggar som tar månader att fixa.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kommer ni ihåg den där gången som SWAT slogs på krigsfältet? Inte jag heller. Idiotiskt namn! Allt enbart för att utnyttja ett stort varumärke.

Du har uppenbarligen aldrig kollat upp hur poliserna i USA agerar.

Medlem

FY FAAAAAN!!!! Ett polisspel!!! YES!!!
Som jag har längtat sedan Swat serien, fan vad jag handklovade bovar medan jag skrek "Get down!!" "Hands on the back!!" i Swat 4!

Tack EA!!!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Trodde Viscerals höll på med ett Star Wars spel. D:

Men jag vill ha ett nytt Dead Space med frostbite. Det skulle jag vara mer intresserad av än ett till Battlefield spel. :3

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bojkott:

Kommer ni ihåg den där gången som SWAT slogs på krigsfältet? Inte jag heller. Idiotiskt namn! Allt enbart för att utnyttja ett stort varumärke.

Du har uppenbarligen aldrig kollat upp hur poliserna i USA agerar.

SWAT

Battlefield

Tror det är någon som behöver lära sig skillnaden mellan polisiära insatsstyrkor och fältslag.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Pholiage:

Man skulle väl kunna använda Frostbite 3 till något annat än x-soldat(y-terrorist)=vinst?

Är flera spel som använder Frostbite 3 som inte är Soldat Vs Terrorist: http://en.wikipedia.org/wiki/Frostbite_%28game_engine%29#Game...

Synd att de la ner C&C. Hade varit cool med ett nytt rts som hade "destructable enviroment". Saknar bara lite nytt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Freffo:

En idé hade varit att göra bankrån, vilket det antagligen blir. Lite som payday med andra ord. SWAT måste eliminera rånarna innan de rymmer med de dyrbara bommulslapparna.

Eller en ännu bättre idé. Gör en remake på Battlefield 1942.

En remake på 1942...nej tack. Visst är det väl populärt att älska WW2 spel men på något vis är jag fruktansvärt trött på det - precis som jag är trött på moderna krigsspel.

Jag gillar den här SWAT-grejen men hade inte heller haft något emot att se andra former. Ett till framtidsinriktat likt 2142, kanske WW1 eller ännu längre tillbaka, kanske något post apokalyptiskt eller ett mer "sci-fi" aktigt med utomjordiska attacker eller liknande. Jag bryr mig inte så värst att det använder sig av namnet "Battlefield" - är bara trött på att se samma gamla grej hela tiden.

1942 remake hade varit klockrent, då hade man sluppit all jävla laser-locking och all annan skit de verkligen tryckt in i de senaste spelen!
Skulle göra sig så jävla bra i Frostbite!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Pholiage:

Man skulle väl kunna använda Frostbite 3 till något annat än x-soldat(y-terrorist)=vinst?

Är flera spel som använder Frostbite 3 som inte är Soldat Vs Terrorist: http://en.wikipedia.org/wiki/Frostbite_%28game_engine%29#Game...

Synd att de la ner C&amp;C. Hade varit cool med ett nytt rts som hade "destructable enviroment". Saknar bara lite nytt.

Aye, även fast det var F2P så vore det roligt att testa i förstörbara miljöer.
Nästa Mass Effect lär bli intressant om de lägger till det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bojkott:

Kommer ni ihåg den där gången som SWAT slogs på krigsfältet? Inte jag heller. Idiotiskt namn! Allt enbart för att utnyttja ett stort varumärke.

Du har uppenbarligen aldrig kollat upp hur poliserna i USA agerar.

SWAT

https://www.youtube.com/embed/YIKqxzWJ0D0

Battlefield

https://www.youtube.com/embed/5IWu-5DO0AI

Tror det är någon som behöver lära sig skillnaden mellan polisiära insatsstyrkor och fältslag.

Och en annan behöver dra loss en pinne ur sin röv och kolla upp vad ett skämt är.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Idono:
Skrivet av FuzioN:

säger bara detta counter strike möter payday 2 med lite korridor shooting a la battlefield. med mest influens ifrån cs, med lite payday 2 och mindre battlefield.

görs det rätt kan det bli poppis, fräga är dom ute efter ett shooter esport spel? såfall tackar jag och bugar csgo är svintrist samma skit alla dessa åren :/

Battlefield i E-sport. Kanske när grisar flyger?
Som jag minns det så ska BF4 vara en av dom största E-Sport spelen nu.... Iaf om man ska följa vissa av DICEs kommentarer.

Men nej annars blir BF Aldrig ett e-sport spel. För att det ska vara ett legitimt esport spel så ska dom inte gå runt o ändra på skiten hela tiden. Sen ska det va relativt buggstädat och balanserat. Något BF aldrig kommer att få se under sin livstid.

Sa jag battlefield skulle bli esport om dom gör det som dom gör det nu? nej utan gör dom det som ett 5vs5 swat emot terrorister, vilket hade fungerat.

Andra som utvecklar det även, bf är ett skämt när det gäller esport du missförstod nog mig menade att dom kanske är sugna att ge sig in i leken.

Det är lite mer förståeligt. Men det kommer inte göras rätt ändå. Pappa EA will not allow it!


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Oj, mycket gnäll och negativa kommentarer.
Tycker man borde vara skitglad över ett polisspel, inte funnits ett sedan SWAT serien på PC. Rainbow six räknas inte som polisspel.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Känns ju inte som att Battlefields urbuggiga och sega motor med alla sina clipping och hitbox errors är det man främst vill bygga en tight inomhus/urban shooter på...

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bojkott:

Kommer ni ihåg den där gången som SWAT slogs på krigsfältet? Inte jag heller. Idiotiskt namn! Allt enbart för att utnyttja ett stort varumärke.

Du har uppenbarligen aldrig kollat upp hur poliserna i USA agerar.

SWAT

https://www.youtube.com/embed/YIKqxzWJ0D0

Battlefield

https://www.youtube.com/embed/5IWu-5DO0AI

Tror det är någon som behöver lära sig skillnaden mellan polisiära insatsstyrkor och fältslag.

Och en annan behöver dra loss en pinne ur sin röv och kolla upp vad ett skämt är.

Och någon behöver öva på sina smiley faces

Medlem

Ojojoj, förbokning direkt!! Eller vänta nu, mej lurar ni inte tre gånger=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

- Man har blivit bränd några gånger för mycket nu.


signatur

autograph

Medlem

Vad är en Flipp?


signatur

autograph

Medlem

Ge mig BF 1944

Medlem

Skulle kunna bli fräckt med det konceptet om de gör det rätt. Tänker mig att handfängsla folk vore coolare än att smyga fram bakifrån och fegt kniva dom.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Känns ju inte som att Battlefields urbuggiga och sega motor med alla sina clipping och hitbox errors är det man främst vill bygga en tight inomhus/urban shooter på...

Håller med dig, om det gällde ytterligare ett 64 spelar spel med fordon och stora banor, men så är nog inte fallet här.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

RYKTE:down:
FAKTA:up:

Medlem

Kan hända att de blandat ihop rykten ang. Viscerals StarWars-grej och det kommande BattleFront-spelet.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Känns ju inte som att Battlefields urbuggiga och sega motor med alla sina clipping och hitbox errors är det man främst vill bygga en tight inomhus/urban shooter på...

Håller med dig, om det gällde ytterligare ett 64 spelar spel med fordon och stora banor, men så är nog inte fallet här.

Nä det känns helt off. Som å bygga ett racing spel på starcraft 2 motorn eller nåt...

Medlem

Dom flesta av er är så otroligt gnälliga och negativa. Vi har ju ingen aning om det blir ett bra spel eller inte, vi har inte ens sett gameplay från det, så hur kan ni då döma ut det?
Förmodligen är dom intresserade av att göra ett snabbare fps som är mer likte cod.

Medlem

Det känns lite som att de vill gå samma väg som Counter-Strike i ett försök att ta sig in på e-sportscenen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

12
Skriv svar