Nytt grafikkort för Watch Dogs

Medlem
Nytt grafikkort för Watch Dogs

Nu har jag i princip bestämt mig för att jag måste lägga ner pengar på ett nytt grafikkort om jag vill slippa -30FPS på nyare spel...

Jag har detta grafikkort nu:
3071MB NVIDIA GeForce GTX 580 (Gigabyte)

Och börjat titta runt på ett 780 nu...
Bästa jag har hittat än så länge är detta:
http://www.inet.se/produkt/5409965/msi-geforce-gtx-780-3gb-oc...

Ganska saftigt pris... Meeen, kommer det hålla&vara värt priset?
Eller finns det något mer prisvärt, som ändå SKA kunna spela Watch Dogs i 60FPS stable?

Resten av min rigg är detta:
CPU
Intel Core i5 2500K @ 4.10GHz (OCd)
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI Z68A-GD55 (G3) (MS-7681) (SOCKET 0)

Medlem

Svårt att säga nu innan spelet har släppts, men 780 är fortfarande ett bra kort, och så även ett AMD 7970/R9 280X, de borde kunna klara Watch Dogs på bra inställningar.

Referensindex på SweClockers:

Medlem

Jag har ett GTX 770 och det klarar allt jag provat på hög/ultra. Beroende på prisskillnaden hade jag kanske köpt ett 780 nu då jag antagligen kommer behöva slänga in ett kort från nästa generation på SLI inom 1-2 år för att fortsätta klara av nya spel.

Jag har också ett GTX 770, funkar ypperligt med allting. Med ett 780-kort kommer du klara dig i många år.

signatur
Medlem

Härligt, för ett 780 blev det ^^

Fick stress över att välja mellan bra och billigt, så det blev det "dyraste" av alternativen istället så slipper jag tänka på detta i ett par år framöver, samma som gällde med 580n när den kom ut!

Skrivet av totte1015:

Härligt, för ett 780 blev det ^^

Fick stress över att välja mellan bra och billigt, så det blev det "dyraste" av alternativen istället så slipper jag tänka på detta i ett par år framöver, samma som gällde med 580n när den kom ut!

Det nya grafikkortet kommer verkligen avlasta processorn, kräma på ordentligt nu i alla spel

signatur
Testpilot
Medlem

Hoppas du inte åker på måndags exemplar, Mitt msi 780gtx oc gamer började brinna efter 2dygn

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Hoppas du inte åker på måndags exemplar, Mitt msi 780gtx oc gamer började brinna efter 2dygn

Testade BF4 på Ultra, gick upp i 62 grader, inte helt fel!
Men jag köpte det på en Söndag, så tror inte det

Medlem

Personligen skulle jag ha köpt ett 290 istället. Lika kraftfullt men 500 - 800 kr billigare. och då med 4GB istället för 3GB.

Medlem

290 vad ?

800spänn hit eller dit är inga pengar så länge man är nöjd.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar