"Spelupplevelsen viktigare än moddarna"

Medlem

Fail. Blir BF:BC 2 på PC istället.

Medlem

En av mina kompisar har gjort en bättre sammanfattning av det här än jag kan: http://www.codboards.com/showthread.php?p=237107#post237107
BritishBulldog1's inlägg. Tredje post.

Medlem

En av mina kompisar och medlem i Call of Duty Hall of Fame på Bash and Slash, British Bulldog1 säger det bättre än jag kan. Tredje posten:
http://www.codboards.com/showthread.php?p=237107#post237107

Medlem

vad hindrar dom från att ha både matchmaking OCH en serverlista, är du lite bakom flötet och inte förstår hur du gör med en serverlista så får du la klicka på quickmatch och ha extremt roligt med ditt lagg, men låt oss som vill välja server med bra ping göra det själva.

signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

lustigt trodde inte det var så viktigt kunna köra sina egna dedikerade servrar. men man kan ju hoppas de lägger sina servrar lite utspritt så man kan spela utan lagg. själv tycker jag det låter smart mot piraterna.

men kanske har jag fel fast jag kollat upp vad dedikerad server betyder och allt. tror fortfarande om de sätter upp en/flera server/rar själva i Stockholm att få svenskar kommer ha anledning att vara laggiga förutom kassa adsl modem. att privata servrar skulle suga tycker jag låter som ett skämt, om de sätter upp sina egna servrar varför skulle de vara sämre än ngn annan?

Medlem

Om jag fattat rätt så kör ju OF Dragon rising matchmaking och det skulle ju tydligen inge problem att spela piratkopierat. Jag köpte det och tycker sp och co-op delen var värd 500, men jag skulle inte ge ett ruttet öre för att spela MP så laggigt det va. Man vet ju inte vilken del av världen man hamnar.

Så man får nog vänta tills MW2 kommer på rea så man kan köra sp delen.

signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Cirap:

fattar inte hur de kan tro att mer lagg ska ge en bättre spelupplevelse?

En av mina kompisar och medlem i Bash & Slash Call of Duty Hall of fame säger det bättre än jag kan. BritishBulldog1, tredje posten:

Medlem

men läs om dedikerade servrar ngn så ni iallafall förstår vad de menar. det handlar om att de själva ska ha kontrollen över sina servrar och inte använda outsourcing. Problemet blir om servrarna kommer för långt ifrån kunden men köp spelet så smäller de upp ett par i Stockholm så har ingen i Sverige ngt att klaga om.
tycker det är kul att folk inte vet hur internet fungerar fortfarande.

Medlem

bra denna databasen fungerar då.

BME
Medlem

Välkommen ner i smutsen "Glorious PC Gaming master race"

signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

vad är det för fel med "snabbsvar" nu då?

Medlem

Varför inte de kan ha både matchmaking och serverlista samtidigt förstår jag bara inte.

Medlem

tur att jag är inne på battlefield bad company 2

signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Även om det är 60% som kör pirat så betyder de inte att alla dem kommer hoppa över till att betala för MW2. För, vem vill köra matchmaking egentligen? Visst, man hamnar med folk i samma skill. Men det blir inget community. Man kommer bara skjuta om okända människor som man aldrig sedan ser igen. Man kommer inte få vänner i spelet. Bara vänner man redan har sen tidigare. Själva känslan av att köra i team med personer man träffat i liret kommer försvinna. Servrarna kommer vara laggiga och instabila eftersom de kör på konsumenternas uppkopplingar. Konsumentroutrar och ADSL säger jag bara. +20ms bara för NAT funktionen. LOL.

IW vet inte vad de sysslar med.

Medlem

En av mina kompisar och medlem i Bash & Slash Call of Duty Hall of fame säger det bättre än jag kan. BritishBulldog1, tredje posten:

Dom säger ju själv att det inte blir några dedikerade servrar.

Dom kommer inte ändra sig, det tror jag inte heller. Köper aldrig det här konsollspel till min PC.

Medlem
Skrivet av Mogwai:
Skrivet av Hannu87:

Idioti. Fattar dom inte att prestandan på privata servrar suger. Ja det kanske fungerar bra på konsol då det max är 16 spelare eller nå sånt. Men på pc kör man uppemot 50 spelare på samma server. Det blir alldels för tungt för ett privatuppkoppling.

Avbokade iförrgår och beställde Cod 4 ist. Börjar tröttna lite på WaW.

25 vs 25 i Call of Duty? Det låter... jävligt mycket.. I Battlefield, sure, där det finns flygplan, helikoptrar och betydligt större ytor än CoD. CoD är istället betydligt mindre och fokuserar på mer på mindre infantri-strider.

Det är för mycket för konsoler och för mycket för en privatserver.

Medlem

Alla vet ju att skill = rank...
60% inte en chans mer likt 10% max

Medlem

två inlägg av misstag - tar bort detta

HMB
Medlem

Klockrent av dom, så slipper man alla snorungar som inte kan betala för sig samt de flesta (förhoppningsvis) som fuskar.

Medlem
Skrivet av Conana:

Chewbacca-försvar! Ingen dedikerad server = mindre piratkopior är ungefär lika logiskt som smutsiga kalsonger = mindre mat i afrika!

Nja, om de aldrig släpper en dedikerad server utanför sina egna väggar så måste de som vill spela piratkopierat antingen knäcka autentiseringen mot de officiella servrarna eller ta fram en egen dedikerad server vilket är mycket mer jobb än att skriva ett crack för en färdig produkt. Jag tror nog att det kommer att ta ner piratkopieringen men även försäljningen av lagliga kopior kommer nog att sjunka av det här utspelet.

/ LordDaimos

HMB
Medlem

Klockrent av dom, så slipper man alla snorungar som inte kan betala för sig samt de flesta (förhoppningsvis) som fuskar.

Medlem

Helt rätt av dom att göra dessa ändringar, lirade cod4 i klan från det att det släpptes till nu i slutet av augusti. Kan säga att moddarna har förstört cod4, alla promod och pam4 etc. bara ändrar cod4 från grunden till att bli en kopia av counter strike... Slängde ut alla skitiga moddar och drog på grafiken på det finaste, som det är menat att spelas, och började lira lite publiklir bara för spelkänslans skull... Man ska inte behöva dra in en mod som gör så grafiken hoppar 8 år tillbaka i tiden bara för att se någon bättre, rök är inte gjort att se igenom på riktigt så varför ska det vara så i spel?

Medlem

Så länge det är lagg fria servrar så gnäller jag inte. Och att det är 32 spelare per server som gäller då också.

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag tror inte jag riktigt har förstått hur stort CoD multiplayer är. I mitt tycke är CoD 4 ett av de bästa spelen någonsin och jag ser mycket fram emot uppföljaren, men jag har inte inte ens testat att spela det online. När jag läser här på forumen känns det som jag är en av få som ser fram emot spelet på grund av en förväntat awsome single player- kampanj.

Medlem

*tar bort dubbelpost*

Medlem

Har för mig att de tog matchmaking-systemet i L4D som exempel varför de använder matchmaking. Jag har spelat 300+ timmar i L4D och Matchmaking-systemet är bland det absolut VÄRSTA med hela jävla spelet. Och sen undrar jag hur de ska göra med dedikerade servrar. Jag menar, att försöka via L4D att ansluta till en Officiel Dedikerad Server är dödsdömt då man får en ping på runt 200 - 250 oftast. Hur har IW tänkt sig med de spelare som är i Europa undrar jag? Kommer de att ha några servrar i Sverige och i så fall hur många?

Jag hade aldrig tänkt att köpa MW2 från början så för mig spelar det ingen roll men det är dålig stil att skita på communityn tycker jag.

signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av SirMauser:

men läs om dedikerade servrar ngn så ni iallafall förstår vad de menar. det handlar om att de själva ska ha kontrollen över sina servrar och inte använda outsourcing. Problemet blir om servrarna kommer för långt ifrån kunden men köp spelet så smäller de upp ett par i Stockholm så har ingen i Sverige ngt att klaga om.
tycker det är kul att folk inte vet hur internet fungerar fortfarande.

Har vi inte? Jag vill inte spela med dumma svenskar, spelar helst med Britter, vill inte spela med alla svenska p12or.

signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Måste säga att det är lite lustigt att IW säger att en av orsakerna till att de inte tar med Dedikerade servrar beror på fuskare... Ni har ju för f*n själva gjort spelet! Lägg hellre ned mer kraft på att göra det svårare att fuska!

Sen att så totalt dumförklara sina kunder på det här viset. Stackars nybörjare som inte kan hitta en server i serverlist?!?! Seriöst, till och med polarens lille kille på 6 bast hittar utan problem en server i CS... Hur intelligent är du om du misslyckas med att komma in på en server från en serverlist?

P2P gaming... Nämn ett PC spel där det fungerar bra, utan lagg och drop av host...

Blir så j*vla förbannad av sånna här snålhetsfasoner!

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Tror iofs det kommer vara dedikerade servrar man spelar
på fortfarande, bara att inte vem som helst kan sätta
upp en server.

Lite snedvriden debatt här kanske?

Jo jag tror också det, om man läser http://www.fourzerotwo.com/

står det "IWNET takes the benefits of dedicated servers and allows them to be utilized and accessed by every player, out of the box, while removing the barrier to entry for players unaware of how to maintain a server on their own."

Det betyder väl att dom har någon slags serverpark med dedikerade som man ansluter till. Rätta mig om jag har fel. Behöver ett svar på detta.

Dock fortfarande ingen chans för communitys eller klaner att lägga upp sina egna servrar. Det är som nån sa. Att lira med bots.

Medlem
Skrivet av Mogwai:
Skrivet av Hannu87:

Idioti. Fattar dom inte att prestandan på privata servrar suger. Ja det kanske fungerar bra på konsol då det max är 16 spelare eller nå sånt. Men på pc kör man uppemot 50 spelare på samma server. Det blir alldels för tungt för ett privatuppkoppling.

Avbokade iförrgår och beställde Cod 4 ist. Börjar tröttna lite på WaW.

25 vs 25 i Call of Duty? Det låter... jävligt mycket.. I Battlefield, sure, där det finns flygplan, helikoptrar och betydligt större ytor än CoD. CoD är istället betydligt mindre och fokuserar på mer på mindre infantri-strider.

Finns moddade banor där 25vs25 inte är några problem öht, prövade bara 82nd airborne server i cod4 med 47 max spelare, det funkar hur fint som helst.

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skriv svar