Medlem
Analogt

Jag har fått en nystart vad gäller det analoga fotograferandet och det är jag glad för. Resultatet är i mina ögon fantastiskt och även om skillnaden är subtil så finns där mer känsla i de analoga bilderna. Kanske är det för att jag lägger mer tid både före och efter "klicket" med själva bilden. Jag har en tydligare tanke innan jag klickar och mer gediget arbete efter klicket då jag skannar och jobbar vidare med bilderna.

Helt enkelt lite mindre slit och släng och mer tanke och känsla. Det är min förhoppning i alla fall och resultatet låter sig inte väntas... se och njut.

Ha en underbar sommardag!

#blogg

Medlem
Analogt

Grymma bilder som vanligt. Mina ofotografiska ögon ser inte mycket skillnad, men det ser bra ut!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Grymma bilder som vanligt. Mina ofotografiska ögon ser inte mycket skillnad, men det ser bra ut!

Kul att du gillar dem. Vilket medium man fotograferar spelar ju egentligen ingen större roll så länge slutresultatet är vad man önskar. För min del är den analoga känslan och arbetet väldigt givande och det är väl det som gör att jag finner det så fantastiskt. Att det kostar mer i kronor att hålla på med gör mig egentligen inte så mycket. Det är i stället något som motiverar mig till att tänka ett varv extra innan jag trycker på avtryckaren -> mer genomtänkta bilder och förhoppningsvis också bättre bilder.

Medlem
Skrivet av manuelek:
Skrivet av 73mpl4R:

Grymma bilder som vanligt. Mina ofotografiska ögon ser inte mycket skillnad, men det ser bra ut!

Kul att du gillar dem. Vilket medium man fotograferar spelar ju egentligen ingen större roll så länge slutresultatet är vad man önskar. För min del är den analoga känslan och arbetet väldigt givande och det är väl det som gör att jag finner det så fantastiskt. Att det kostar mer i kronor att hålla på med gör mig egentligen inte så mycket. Det är i stället något som motiverar mig till att tänka ett varv extra innan jag trycker på avtryckaren -> mer genomtänkta bilder och förhoppningsvis också bättre bilder.

Har exakt samma filosofi när det gäller musikskapande, så jag står helt bakom ditt tänkande. Jag är övertygad att betraktaren, de flesta i alla fall, uppskattar det mervärde som en extra tanke bakom varje knapptryck eller låttext har och ger.

1
Skriv svar