Uplay knäar under Watch Dogs-trycket

Robot
Uplay knäar under Watch Dogs-trycket

Pc-spelare har svårt att komma ut på Uplay och Chicagos gator. Är du drabbad?

#watch-dogs, #ubisoft


Medlem
Uplay knäar under Watch Dogs-trycket

Jag som hade för mig att jag läste tidigare i år att Ubi lovade att framtida titlar inte skulle ha Uplay krav...
Idioti är vad detta är, dom verkar inte fatta att Uplay skapar pirater istället för att stoppa dom


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kunde inte komma in på UBI:s servrar (PS4:a) men det va ju bara att hoppa förbi och köra på som sagt. Misstänker att det är högt tryck så tog mig förbi det med en axelryckning.

Medlem

Jag har suttit sen femtiden och lirat i offline-läge. Har funkat riktigt bra, men nu har jag äntligen kommit online på Uplay

Medlem

Hur kan ett så stort företag som Ubisoft ha problem med detta?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

sen undrar alla idioter varför folk tankar ner piratkopior.. varför ska man betala för spel när det inte funkar? att dom inte har bättre servrar som pallar när miljoner ska gå online är ju helt tokigt vafan hade dom förväntat sig på detta överhypade spel eller?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sen undrar alla idioter varför folk tankar ner piratkopior.. varför ska man betala för spel när det inte funkar? att dom inte har bättre servrar som pallar när miljoner ska gå online är ju helt tokigt vafan hade dom förväntat sig på detta överhypade spel eller?

Funkar bra i offlineläget.

Medlem

Usel PC-port, förlegad DRM och en löjlig påtvingad jävla kissplattform som inte ens fungerar. Det lilla jag lyckades spela så låg jag och stuttrade på låg fps med mitt GTX770, kände på bilkörningen och sen var det bara gonatt. Det 14 år gamla GTA3 hade bra mycket bättre bilkörning än det här skräpet...

Hajdo ubisoft, ses allri mer

Medlem
Skrivet av kayl:

Usel PC-port, förlegad DRM och en löjlig påtvingad jävla kissplattform som inte ens fungerar. Det lilla jag lyckades spela så låg jag och stuttrade på låg fps med mitt GTX770, kände på bilkörningen och sen var det bara gonatt. Det 14 år gamla GTA3 hade bra mycket bättre bilkörning än det här skräpet...

Hajdo ubisoft, ses allri mer

Spelet autouppdaterades för fps-problemen du beskriver och annat tidigare idag så ta och starta om uplay bah.

Medlem
Skrivet av sCaz:
Skrivet av kayl:

Usel PC-port, förlegad DRM och en löjlig påtvingad jävla kissplattform som inte ens fungerar. Det lilla jag lyckades spela så låg jag och stuttrade på låg fps med mitt GTX770, kände på bilkörningen och sen var det bara gonatt. Det 14 år gamla GTA3 hade bra mycket bättre bilkörning än det här skräpet...

Hajdo ubisoft, ses allri mer

Spelet autouppdaterades för fps-problemen du beskriver och annat tidigare idag så ta och starta om uplay bah.

Jag började spela vid 22-tiden och har startat om Uplay (samt datorn) några gånger vid det här laget

Medlem

var samma prblem på ps4'an dock gick det o lira ändå.


signatur

God is dead

Medlem

Jag har spelet hela dagen utan problem.

Tog lite tid att lära sig bilkontrollerna i spelet, men nu kan jag köra utan att krocka med andra nästan hela tiden.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sen undrar alla idioter varför folk tankar ner piratkopior.. varför ska man betala för spel när det inte funkar? att dom inte har bättre servrar som pallar när miljoner ska gå online är ju helt tokigt vafan hade dom förväntat sig på detta överhypade spel eller?

Sen undrar allt PC folket varför andra spelar på konsol...

Medlem

ah synd man fick skroten av brorsan till Uplay för funkar EY GG WP UPLAY

Medlem

Själva spelet är stabilt för mig, Uplay inte lika mycket så

Gillar spelet, största klagomålet just nu är en klumpig (konsolifierad?) UI. Att byta till rätt vapen är minsann lättare sagt än gjort!

Medlem

Thefuq?

Nää, kom hem kl 16:00 igår och spelade runt 17:00 till 21:00, inga problem alls faktiskt :S

Medlem

Hade också problem kom hem vid 1700 igår kunde inte spela watch dogs först vid 22:00 installern stannade vid 99% med 2mb kvar. Lyckades lösa det med att starta om uplay

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av SWEBarb:

sen undrar alla idioter varför folk tankar ner piratkopior.. varför ska man betala för spel när det inte funkar? att dom inte har bättre servrar som pallar när miljoner ska gå online är ju helt tokigt vafan hade dom förväntat sig på detta överhypade spel eller?

Sen undrar allt PC folket varför andra spelar på konsol...

Det undrar vi fortfarande.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Kaxxari:

ah synd man fick skroten av brorsan till Uplay för funkar EY GG WP UPLAY

uPlay är ett krav för Watch Dogs oavsett var du köper det.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av magma:

Hur kan ett så stort företag som Ubisoft ha problem med detta?

De underskattade väl efterfrågan. Finns ju gott om andra stora företag som gjort precis samma misstag. Tråkigt, förstås.

Medlem

2 saker störde mig med Watch_dogs, PC varianten:

1. Den enormt arkadiga bil-mekaniken. Man svänger konstigt, bilen studsar konstigt när man krockar med något, etc, etc.
2. Att man inte hade en musmarkör när man valde saker i de olika menyerna. Speciellt de runda menyerna (tänker framförallt på vapenval) var/är hopplös att välja i.

Annars var spelet grymt kul


signatur

I drank what?

Medlem

Drog ner det på Xbox One, hoppade över Uplay-bajset och körde på utan problem.
Console master race ftw

Medlem
Skrivet av Biggles:

Själva spelet är stabilt för mig, Uplay inte lika mycket så

Gillar spelet, största klagomålet just nu är en klumpig (konsolifierad?) UI. Att byta till rätt vapen är minsann lättare sagt än gjort!

Jag gav upp med tangentbord och mus, fick koppla in min Xbox 360 dosa för att ens kunna ha kul i spelet.

Fordonshanteringen är ett stort jäkla skämt i detta spel, även med analoga spakar på handkontrollen.

I övrigt tycker jag det är rätt kul ändå, men kommer nog bara lira någon vecka sen är man nog nöjd tyvärr.

Redaktör
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av magma:

Hur kan ett så stort företag som Ubisoft ha problem med detta?

De underskattade väl efterfrågan. Finns ju gott om andra stora företag som gjort precis samma misstag. Tråkigt, förstås.

Frågan är väl om det ens går att komma runt såna här problem för storspel som kräver någon form av onlineaktivering. Samtidigt borde vi lära oss att det är så, och kanske vänta en dag med att börja spela.


signatur
Medlem

desvärre ja, men hjälper ej att grina, funkar idag, så nu ska det gameas!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Testa igen nästa vecka - när de flesta som köpt det nu i veckan redan har tröttnat på detta spel och avinstallerat...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av SWEBarb:

sen undrar alla idioter varför folk tankar ner piratkopior.. varför ska man betala för spel när det inte funkar? att dom inte har bättre servrar som pallar när miljoner ska gå online är ju helt tokigt vafan hade dom förväntat sig på detta överhypade spel eller?

Sen undrar allt PC folket varför andra spelar på konsol...

Det undrar vi fortfarande.

Stabila 60fps på högsta inställningen. Ja just det, ni har ju inga Men ha så kul med era lågupplösta spel som endast är halvmesyrer av vad det kunde varit

Medlem

Det fulaste är väl ändå att man inte kan spela något spel online, testade att streama rayman till min nya nuc o big Picture.. Men icke.. Hatar uplay så mkt, speciellt när det ska trasa sönder spel man har via steam

Medlem
Skrivet av Tompa:

Frågan är väl om det ens går att komma runt såna här problem för storspel som kräver någon form av onlineaktivering. Samtidigt borde vi lära oss att det är så, och kanske vänta en dag med att börja spela.

Det skulle nog vara fullt överkomligt för dem att tillfälligt (några dar) anpassa serverkapaciteten, men de är väl inte så brydda och spar hellre än att ödsla PREMIUM på nåt så lågt som spelare.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Redaktör
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Tompa:

Frågan är väl om det ens går att komma runt såna här problem för storspel som kräver någon form av onlineaktivering. Samtidigt borde vi lära oss att det är så, och kanske vänta en dag med att börja spela.

Det skulle nog vara fullt överkomligt för dem att tillfälligt (några dar) anpassa serverkapaciteten, men de är väl inte så brydda och spar hellre än att ödsla PREMIUM på nåt så lågt som spelare.

Mja. Det handlar ju om ryktet också, och eftersom såna här problem dyker upp nästan varje gång ett storspel släpps skulle det betyda att alla utgivare/utvecklare struntar i det. Jag tror inte det är så.


signatur
12
Skriv svar