Watch Dogs–utvecklare ger korta pc-tips

Robot
Watch Dogs–utvecklare ger korta pc-tips

Buggar här och där i Ubisofts open world-spel. Rösta – hur funkar det för dig?

#watch-dogs, #ubisoft


Medlem
Watch Dogs–utvecklare ger korta pc-tips

Har inte stött på en endaste game-breaking bug men stutter är nog det enda problemet jag kan kvalificera som en bug.
Resten av problemen är delar av speldesignen och saker som inte är finslipade än.

Medlem

Det enda jag märkt av är uplay krångel. Nån liten enstaka bugg, men annars inget alls.Flyter på perfekt (kör dock på high)

Medlem

Förr var det bara att köpa spelet och sedan spela det, ingen sabla inloggning krävdes och det var sällan spel släpptes i ett så buggigt stadie som de som släpps idag. Äger många spel som inte ens behöver uppdateras för att spela. Det är en sak att kräva inloggning för MP men inget spel borde kräva det för SP. Det kanske blir ett köp när spelet går att köpa för en hundralapp men knappast innan dess. Hade spelet inte haft "drakonisk" DRM så hade jag kunnat tänka mig betala kanske 200 kr och hade jag inte haft några andra spel att spela hade jag kanske kunnat sträcka mig till 300 kr men 400 kr är det inte värt.

Kollar man på Steam är det många som verkar ha problem (eller hade då detta kanske är löst nu) med att ens spela spelet. Återstår att se hur många som är nöjda med sitt köp, Ubisoft bör inte tolka köp som framgång. Allting säljer om man gör reklam för det och får tillräckligt mycket "hype" kring det, det är dock först när nästa spel i serien släpps som man kan börja få sig en uppfattning om hur många som gillade det föregående spelet.

Inaktiv

För oss med äldre grafikkort har det svårare. Kör både Wolfenstein och Watch dogs på ett HD 5700 med låga inställningar och har 40-60fps. Men båda spelen är ospelbara då kortet inte stöds och kraschar drivrutinerna efter 10-15min.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Förr var det bara att köpa spelet och sedan spela det, ingen sabla inloggning krävdes och det var sällan spel släpptes i ett så buggigt stadie som de som släpps idag. Äger många spel som inte ens behöver uppdateras för att spela. Det är en sak att kräva inloggning för MP men inget spel borde kräva det för SP. Det kanske blir ett köp när spelet går att köpa för en hundralapp men knappast innan dess. Hade spelet inte haft "drakonisk" DRM så hade jag kunnat tänka mig betala kanske 200 kr och hade jag inte haft några andra spel att spela hade jag kanske kunnat sträcka mig till 300 kr men 400 kr är det inte värt.

Idag kommer spelutvecklare undan med vad som helst i princip. Vi ser oftast patchar och drivrutiner som dyker upp EFTER att spelet har släppts och all hype som skapats kring ett spel utan att det ens är färdigt. Ändå får spelet toppbetyg överallt. Se bara på steam greenlight.

Jag skulle gärna betala extra för att få en DRM-fri version (åtminstone för SP-delen).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

För mig kraschar spelet slumpmässigt, eller snarare nvidia drivrutinen slutar svara så spelet kraschar, har gjort en ren installation av senaste whql drivrutinen och har allt uppdaterat i Win 8.1 inkl directX med mera, spelar på en i7 4930K, 32 GB RAM, Nvidia GTX 780 Ti och SSD diskar, har vattenkylning med så det är inget problem med temps, gott om plats på diskarna och ett nätagg på 1000W så det finns så det räcker för detta spel. Tråkigt med alla dessa krascher dock, har provat att sänka AA, Textures från Ultra till High med mera men det kvarstår. Hoppas på en fin patch som ska lösa problemen.


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Dock när man väl kan spela så flyter på utan problem i ultra, men rätt som det är kraschar det. Har bara det problemet med Watch Dogs, inga andra spel


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

För mig kraschar spelet slumpmässigt, eller snarare nvidia drivrutinen slutar svara så spelet kraschar, har gjort en ren installation av senaste whql drivrutinen och har allt uppdaterat i Win 8.1 inkl directX med mera, spelar på en i7 4930K, 32 GB RAM, Nvidia GTX 780 Ti och SSD diskar, har vattenkylning med så det är inget problem med temps, gott om plats på diskarna och ett nätagg på 1000W så det finns så det räcker för detta spel. Tråkigt med alla dessa krascher dock, har provat att sänka AA, Textures från Ultra till High med mera men det kvarstår. Hoppas på en fin patch som ska lösa problemen.

32gb? F-ck me sideways.

Medlem

Ett tips, sätt uPlay i offline läge eller ladda ner skiten från valfri tracker. Mycket av stutteringen beror tydligen på uPlay.

Medlem

Får bluescreen så fort jag försöker starta nytt game xd


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kan meddela att med ett 290x (4GB VRAM) också får stuttering.

Ish
Medlem

Det skulle behöva vara att två karaktärer bytt huvuden för att jag ska hitta en bug. Jag är inte så känslig.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

660 2gb. I5 3570k 8ram. Ospelbart. Ingen monstermaskin men klarar requirements mer än väl. Får väl vänta ut en patch... som kommer snarast. Jag borde ha lärt mig när jag pre-bokade Rome 2 att dagens spel är halvfärdiga eller uselt portade. Fnys och visar gumpen.

Inaktiv

Dom har inte råd att göra bort sig med buggar och skit i onödan:)

FM-guru
F.d. Sisyr

Inga buggar (som jag märkt) här. Spelar på en lite äldre maskin (2 år), och spelet flyter bra med custominställningar nånstans mellan High/Ultra. Eller ja, jag har inte ens testat allt på Ultra eftersom jag räknar med att FPS:en droppar där då "alla" tycks uppleva drops då.

KoP
Medlem

Skönt att man slipper tänka på sånt här då man huvudsakligen spelar på konsol. In med skivan och go!

Medlem

Osäker vad som menas med "stuttering", är det att spelet "hackar/fryser" periodvis?

Intresserad av att veta om det är problemet jag har att när jag sitter/kör ett fordon i Watch_Dogs så "fryser" spelet till var femte sekund vilket är grovt irriterande..

Har testat med flera olika inställningar men lyckas inte få skiten att sluta "frysa".

Har flera samma problem och spelar det ingen roll vilken maskin man sitter på?

Medlem
Skrivet av Nemezis:

Osäker vad som menas med "stuttering", är det att spelet "hackar/fryser" periodvis?

Intresserad av att veta om det är problemet jag har att när jag sitter/kör ett fordon i Watch_Dogs så "fryser" spelet till var femte sekund vilket är grovt irriterande..

Har testat med flera olika inställningar men lyckas inte få skiten att sluta "frysa".

Har flera samma problem och spelar det ingen roll vilken maskin man sitter på?

Jag rekommenderar att dra ner allting till lägsta och se om problemet kvarstår samt att stänga av V-Sync om detta är aktiverat.

Medlem
Skrivet av KoP:

Skönt att man slipper tänka på sånt här då man huvudsakligen spelar på konsol. In med skivan och go!

Har själv inga problem med PC versionen men något jag har problem med är själva spelet, hur sjukt opolerat och stelt det är, ingenting i spelet lever upp till standarden andra spel redan har satt, det är ett spel som är mediokert rakt igenom.

Ska jag berömma spelet för något så är det jäkligt snygga animationer i mellansekvenserna, det och in car view, men dessa plus i kanten har ganska liten betydelse när helheten håller så pass låg nivå.

Medlem

Funkar hur bra som helst. Inga problem alls. Har dock stött på några små roliga buggar här och där. Men det hör liksom till

Medlem

Funkar skitbra på min 6år gamla hårdvara
Medium till high inställningar.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag kan spela utan problem i timmar, sen pötsligt får jag fps lagg och återkommande fyrslagg upp till 5 sekunder. Vafalls ?

Medlem
Skrivet av zn0r:

Jag kan spela utan problem i timmar, sen pötsligt får jag fps lagg och återkommande fyrslagg upp till 5 sekunder. Vafalls ?

Säkert bara Ubisoft:s kopieringsskydd som tar över i bakgrunden...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Förr var det bara att köpa spelet och sedan spela det, ingen sabla inloggning krävdes och det var sällan spel släpptes i ett så buggigt stadie som de som släpps idag. Äger många spel som inte ens behöver uppdateras för att spela. Det är en sak att kräva inloggning för MP men inget spel borde kräva det för SP. Det kanske blir ett köp när spelet går att köpa för en hundralapp men knappast innan dess. Hade spelet inte haft "drakonisk" DRM så hade jag kunnat tänka mig betala kanske 200 kr och hade jag inte haft några andra spel att spela hade jag kanske kunnat sträcka mig till 300 kr men 400 kr är det inte värt.

Kollar man på Steam är det många som verkar ha problem (eller hade då detta kanske är löst nu) med att ens spela spelet. Återstår att se hur många som är nöjda med sitt köp, Ubisoft bör inte tolka köp som framgång. Allting säljer om man gör reklam för det och får tillräckligt mycket "hype" kring det, det är dock först när nästa spel i serien släpps som man kan börja få sig en uppfattning om hur många som gillade det föregående spelet.

Håller med angående inloggning. Känns ju jäkligt osmidigt att köpa ett Ubispel på t ex steam (vilket jag gjorde när jag köpte splinter cell blacklist). Först då inloggad på steam......som sen i sin tur startar uplay.....SEN får jag spela.....känns riktigt kass faktiskt....särskilt som jag fullkomligt skiter i ALL funktionalitet de lagt in i uplay. Det intresserar mig helt enkelt inte. Det är dock säkert mer intressant för ubisoft att mäta hur mycket man spelar deras spel osv......nä, nog med sånt där tjafs och låt oss kunna spela spel utan att behöva skapa konton på 100 olika ställen..

Testpilot
Skrivet av Martyrerna:

Dom har inte råd att göra bort sig med buggar och skit i onödan:)

Caplock-knappen är lagad! publiken jublar!

Fix the gejm och släpp fin-fina texturer kanske istället för att ge tips?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan säga att mitt spel är också Ospelbart, försöker lira med 2 690gtx, fungerar bättre med 1 kort. Får ställa ner Textures till high då går det iaf att lira. Som vanligt med Ubispel generellt tycker jag, alltid sönderbuggiga när de släpps..

Medlem

Ända jag har att säga att spelet är inte värd 100 kr. Fult Dåligt optimerat. Sjukt tråkit. Sär Ubisoft som vanligt.


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

KoP
Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av KoP:

Skönt att man slipper tänka på sånt här då man huvudsakligen spelar på konsol. In med skivan och go!

Har själv inga problem med PC versionen men något jag har problem med är själva spelet, hur sjukt opolerat och stelt det är, ingenting i spelet lever upp till standarden andra spel redan har satt, det är ett spel som är mediokert rakt igenom.

Ska jag berömma spelet för något så är det jäkligt snygga animationer i mellansekvenserna, det och in car view, men dessa plus i kanten har ganska liten betydelse när helheten håller så pass låg nivå.

Jag tror tyvärr att Watchdogs likt många andra open world spel som utspelar sig i stadsmiljö alltid kommer att ligga i skuggan av "pappa GTA". Spela valfritt open world i stadsmiljö efter att du har spelat GTA IV elr GTA V och man märker hur livlöst och stelt allt känns.

12
Skriv svar