Över 100 miljoner Mario Kart sålda

Robot
Över 100 miljoner Mario Kart sålda

Mario Kart Wii störst, Game Boy Advance-titeln minst och snittförsäljningen fantastisk. Men vilket Mario Kart är din favorit?

#mario-kart-8, #mario-kart-wii, #mario-kart-ds, #mario-kart-super-circuit


Medlem
Över 100 miljoner Mario Kart sålda

Ska bli intressant att se hurdan ökning i försäljning för Wii U det blir nu efter spelsläppet, för konsolen har ju inte direkt sålt bra tidigare.

Medlem

Jag höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste rubriken. Jag trodde det gällde Mario Kart 8. Tänkte att nu har Nintendo fått fart på försäljningen av WiiU.

Medlem

Om jag räknar rätt så… 101,33 miljoner - 1,2 miljoner = 100.13 miljoner. De nådde väl denna magiska siffra INNAN Mario Kart 8 kom ut?

Fortfarande en imponerande siffra.

Medlem

De sålde väll kanske fler andra Mario kart titlar när 8:an kom ut också.

Redaktör
Skrivet av erik.dv:

Om jag räknar rätt så… 101,33 miljoner - 1,2 miljoner = 100.13 miljoner. De nådde väl denna magiska siffra INNAN Mario Kart 8 kom ut?

Fortfarande en imponerande siffra.

Det stämmer som du säger, siffrorna för de äldre spelen är från sista mars i år.


signatur
Medlem

Även om 64 är det jag spelar mest är det absolut Double Dash som åldrats bäst. Jag älskar att spela två spelare med samma kart och tycker att det är något de lätt hade kunnat gjort något mer av istället för att dumpa det helt. Också kul med de karaktärsspecifika vapnen, som jag verkligen saknar i MK8.

Skrev om allt det här tidigare plugg plugg plugg.

Inaktiv

De två första Mario Kart på SNES och N64 är totalt överlägset bra!

Medlem

Mario Kart till SNES var det bästa som fanns på den tiden

Medlem

Är nostalgiskt och har bara ägt Super Mario Kart. Har dock lirat de andra spelen med men långt ifrån samma utsträckning.

Inaktiv

Har många roliga minnen från första till SNES så den fick min röst.

Medlem

Har fortfarande mitt mariokart till SNES

Inaktiv

Starkt jobbat.:up:

Medlem

Hyrde nog fan Super Mario Kart 5-10 gånger i mina yngre dagar för jag tyckte det va så skoj.
Kanske hade vart en plan att spara ihop till hela spelet istället?

Medlem

Har alla mario kart utom 7, 3ds är den enda plattform jag inte införskaffat än (av ekonomiska skäl tyvärr).
Första till snes var ju riktigt bra, men nog som många andra så var det nog till N64 som man spelade som mest.

Något som var en riktig besvikelse med Mario Kart 8 var Battlemode, inga riktiga battlemode banor som de tidigare spelen haft utan endast samma regler men på de vanliga banorna.

Visst man kan vara många fler i battlemode nu, men det är inte det samma utan riktiga battlemode banor.

1
Skriv svar