The Witcher 3 – E3-trailern snuddar vid Blizzard-klass

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Draug:
Skrivet av dTexN:

Detta är Game of Thrones i spelvärlden.

Nej, det är The Witcher i spelformat. Ärligt talat föredrar jag Witcher-böckerna framför A song of Ice and fire-böckerna (varav Game of thrones är den första boken).

Jaså? Jag kan tycka att världarna är ungefär lika intressanta, men i min bok (höhö) är Asoiaf mycket mer välskriven.

Jag tycker världen i ASOIF känns mycket mer levande. Jag är övertygad om att det beror på hur extremt många karaktärer från vida spektrum av härkomst, allians, och ambition, där är.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Draug:
Skrivet av dTexN:

Detta är Game of Thrones i spelvärlden.

Nej, det är The Witcher i spelformat. Ärligt talat föredrar jag Witcher-böckerna framför A song of Ice and fire-böckerna (varav Game of thrones är den första boken).

Jaså? Jag kan tycka att världarna är ungefär lika intressanta, men i min bok (höhö) är Asoiaf mycket mer välskriven.

Jag tycker världen i ASOIF känns mycket mer levande. Jag är övertygad om att det beror på hur extremt många karaktärer från vida spektrum av härkomst, allians, och ambition, där är.

ASOIF utspelar sig i en helt annan skala än The Witcher. Båda har sin charm men jag gillar verkligen den personliga nivån The Witcher lägger sig på. Man får verkligen en mycket intressantare bild av Geralt om man läser böckerna.

Medlem
Skrivet av tirim4:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Draug:
Skrivet av dTexN:

Detta är Game of Thrones i spelvärlden.

Nej, det är The Witcher i spelformat. Ärligt talat föredrar jag Witcher-böckerna framför A song of Ice and fire-böckerna (varav Game of thrones är den första boken).

Jaså? Jag kan tycka att världarna är ungefär lika intressanta, men i min bok (höhö) är Asoiaf mycket mer välskriven.

Jag tycker världen i ASOIF känns mycket mer levande. Jag är övertygad om att det beror på hur extremt många karaktärer från vida spektrum av härkomst, allians, och ambition, där är.

ASOIF utspelar sig i en helt annan skala än The Witcher. Båda har sin charm men jag gillar verkligen den personliga nivån The Witcher lägger sig på. Man får verkligen en mycket intressantare bild av Geralt om man läser böckerna.

Det däremot var en jävligt bra poäng. Karaktärerna i ASOIF är oftast oerhört välskrivna och lätta att känna känslor för (kärlek likaså hat och allting därmellan), men en får nog en betydligt starkare koppling till en karaktär som Geralt just eftersom han faktiskt har en chans att överleva en hel bok.

Medlem
Skrivet av dmn:

Blizzard-klass på trailern? Dagens skämt!

Japp det är rätt kul eftersom Blizzard inte gjort en vettig trailer sedan WC3 och dess expansion.

Medlem

Charles Dance som kejsaren, sweeet.

Medlem
Skrivet av dmn:

Blizzard-klass på trailern? Dagens skämt!

Håller med! Blizzard har väl aldrig ens varit närheten att göra något så här snyggt realtime? Sen att dem hyr en studio som producerar CGI-filmer för sina spel är ju en annan sak. Men det kan ju CD Project också göra...

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av dmn:

Blizzard-klass på trailern? Dagens skämt!

Japp det är rätt kul eftersom Blizzard inte gjort en vettig trailer sedan WC3 och dess expansion.

Dom här är väll ganska "vettiga" enligt mig, men smaken är ju som baken.
https://www.youtube.com/watch?v=dYK_Gqyf48Y
https://www.youtube.com/watch?v=de2KlsLnIVU&feature=kp
https://www.youtube.com/watch?v=coWNNOslxlM
https://www.youtube.com/watch?v=wvYXoyxLv64
WC3:
https://www.youtube.com/watch?v=RNoZavoJtL8

Medlem

Varje gång jag ser grejer från någon utav Witcher spelen så frågar jag mig själv "Varför har jag inte spelat det här än?"... jag har inte kommit på något bra svar än. Helt övertygad om att jag skulle älska dem och äger redan båda spelen på Steam, men varje gång jag sätter igång så är det något som kommer i vägen eller så har jag ingen ork.

Det är fan dags att ge det ett nytt försök.

Medlem

Om det är något Blizzard är fruktansvärt duktiga på så är det att göra CGI-trailers/videos. Detta är inte i närheten av det - men det är ingame... något jag inte kan tala lika positivt om när det kommer till Blizzard.

Medlem

Spela på PC eller PS4? Är rädd att bettan (PC:n) måste piffas till innan hon kan göra the Witcher rättvisa!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Spela på PC eller PS4? Är rädd att bettan (PC:n) måste piffas till innan hon kan göra the Witcher rättvisa!

Vad jag har hört kommer grafiken på konsolerna ungefär motsvara de lägsta inställningarna på pc

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Theade:

Spela på PC eller PS4? Är rädd att bettan (PC:n) måste piffas till innan hon kan göra the Witcher rättvisa!

Vad jag har hört kommer grafiken på konsolerna ungefär motsvara de lägsta inställningarna på pc

Men om inte grafik är något som påverkar en så värst mycket så är konsol nog ett billigare alternativ. Jag gissar på att spelet kommer kräva en rätt så rejäl monsterdator för dubbla priset av en konsol om du vill upp i Ultra. (Om man bryr sig om grafik så vill man antagligen satsa på rätt höga inställningar?)

Själv funderar jag på att uppgradera grafikkortet.. 780 Ti kostar förstås en del...spara spara spara... :\

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av dmn:

Blizzard-klass på trailern? Dagens skämt!

Japp det är rätt kul eftersom Blizzard inte gjort en vettig trailer sedan WC3 och dess expansion.

Dom här är väll ganska "vettiga" enligt mig, men smaken är ju som baken.
https://www.youtube.com/watch?v=dYK_Gqyf48Y
https://www.youtube.com/watch?v=de2KlsLnIVU&feature=kp
https://www.youtube.com/watch?v=coWNNOslxlM
https://www.youtube.com/watch?v=wvYXoyxLv64
WC3:
https://www.youtube.com/watch?v=RNoZavoJtL8

Omg, hur kan ni bara säga något sånt? Och glömma den bästa utav dem alla...


signatur

Nämen!

Medlem

Blizzard har en helt egen klass imo..

Medlem

Varför jämföra en in-game trailer med CGI från blizzard?

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Theade:

Spela på PC eller PS4? Är rädd att bettan (PC:n) måste piffas till innan hon kan göra the Witcher rättvisa!

Vad jag har hört kommer grafiken på konsolerna ungefär motsvara de lägsta inställningarna på pc

Men om inte grafik är något som påverkar en så värst mycket så är konsol nog ett billigare alternativ. Jag gissar på att spelet kommer kräva en rätt så rejäl monsterdator för dubbla priset av en konsol om du vill upp i Ultra. (Om man bryr sig om grafik så vill man antagligen satsa på rätt höga inställningar?)

Själv funderar jag på att uppgradera grafikkortet.. 780 Ti kostar förstås en del...spara spara spara... :\

Jäklar? Lägsta inställningarna? Låter ju väldigt tråkigt! Vet man varför? PS4:an klarar väl av mer?
Då blir det väl till att spara!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Theade:

Spela på PC eller PS4? Är rädd att bettan (PC:n) måste piffas till innan hon kan göra the Witcher rättvisa!

Vad jag har hört kommer grafiken på konsolerna ungefär motsvara de lägsta inställningarna på pc

finns inga uppgifter på detta ännu.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag kan definitivt tänka mig att själva spelet är bättre än Blizzards nuvarande katalog då den inte roar mig längre. Men "blizzard-klass" på trailern var kanske årets osanning än så länge.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Varje gång jag ser grejer från någon utav Witcher spelen så frågar jag mig själv "Varför har jag inte spelat det här än?"... jag har inte kommit på något bra svar än. Helt övertygad om att jag skulle älska dem och äger redan båda spelen på Steam, men varje gång jag sätter igång så är det något som kommer i vägen eller så har jag ingen ork.

Det är fan dags att ge det ett nytt försök.

Jag var likadan.. Jag såg på någon typ PS3 Let's play Witcher 2 och var föga imponerad.

Sen så köpte jag The Last Wish (första novellsamlingen med Witcher) och såg att Witcher 2 blir mycket mer "öppet" efter prologen. Jag gav allt en chans och nu är jag helt såld! Bästa spelet jag spelat om man utgår från story, grafik och känsla. Skyrim är fortfarande en favorit också, men Witcher 2's historia och känsla är bättre. Skyrim har en öppnare värld som jag dock gillar mycket.

Edit: Igår dödade jag precis mitt första stora monster och nu gör jag mig redo att hitta kungens lönnmördare igen. *bootar upp Witcher 2*

PS: Witcher 2 är dock inte ett spel man kan stressa sig igenom. Var beredd att läsa mycket, lära dig saker och träna hårt! Bye


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Theade:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Theade:

Spela på PC eller PS4? Är rädd att bettan (PC:n) måste piffas till innan hon kan göra the Witcher rättvisa!

Vad jag har hört kommer grafiken på konsolerna ungefär motsvara de lägsta inställningarna på pc

Men om inte grafik är något som påverkar en så värst mycket så är konsol nog ett billigare alternativ. Jag gissar på att spelet kommer kräva en rätt så rejäl monsterdator för dubbla priset av en konsol om du vill upp i Ultra. (Om man bryr sig om grafik så vill man antagligen satsa på rätt höga inställningar?)

Själv funderar jag på att uppgradera grafikkortet.. 780 Ti kostar förstås en del...spara spara spara... :\

Jäklar? Lägsta inställningarna? Låter ju väldigt tråkigt! Vet man varför? PS4:an klarar väl av mer?
Då blir det väl till att spara!

Kollade upp lite kring det och tydligen är det bara gamla rykten. Det stämmer förmodligen inte.

Medlem

Vänta lite:

Ok. Jag är redo.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tyckte trailern var bättre än någon trailer som Blizzard någonsin slängt ur sig själv. De enda coola Blizzard-trailersena är de gamla och det är enbart p.g.a nostalgi nu.

Don't get me wrong - deras trailers är bra och så, men de är ingen egen klass längre. Att man ens kan påstå det idag då vi får super-awesome trailers från nästan varje AAA-spel som släpps är konstigt.

Medlem

Åhå, så Tywin Lannister medverkar låter det som


signatur

Metal is best served heavy.

Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Theade:

Spela på PC eller PS4? Är rädd att bettan (PC:n) måste piffas till innan hon kan göra the Witcher rättvisa!

Vad jag har hört kommer grafiken på konsolerna ungefär motsvara de lägsta inställningarna på pc

Men om inte grafik är något som påverkar en så värst mycket så är konsol nog ett billigare alternativ. Jag gissar på att spelet kommer kräva en rätt så rejäl monsterdator för dubbla priset av en konsol om du vill upp i Ultra. (Om man bryr sig om grafik så vill man antagligen satsa på rätt höga inställningar?)

Själv funderar jag på att uppgradera grafikkortet.. 780 Ti kostar förstås en del...spara spara spara... :\

lär behövas en pc för 40.000 om man ska maxa allt och ha stabila 60fps

Inaktiv

Hmm jag borde ta och spela Witcher 2. Och 1. :/

Medlem

inte äns i nätheten av Blizzard kvalite..
men såg rätt trevligt ut ändå

Medlem

Det är är fan världens häftigaste spel...

Medlem

Detta lär bli första gången jag uppgraderar datorn för ett spels skull. Hoppas bara att det räcker med grafikkortet, kanske processorn också. 10 tusen riksdaler, hejdå :-S


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av dTexN:

Detta är Game of Thrones i spelvärlden.

Nej, det är The Witcher i spelformat. Ärligt talat föredrar jag Witcher-böckerna framför A song of Ice and fire-böckerna (varav Game of thrones är den första boken).

http://absolutelychloe.com/wp-content/uploads/2013/06/The-Wit...

Tycker inte böckerna och spelen är lika varandra för fem öre. Det har väl även Sapkowski påpekat vid något tillfälle? De Wticherböcker jag läst är ganska ytliga och med förvånansvärt mycket buskishumor medan spelen är mer gotiska och pubertala.

Känns som att svära i kyrkan, men är inte särskilt peppad på det här. Tyckte tvåan var helt okej, men ettan var inget vidare.

12
Skriv svar