Ubisoft håller inne på titlar till Wii U

Robot
Medlem
Ubisoft håller inne på titlar till Wii U

Är inte det lite av ett moment 22? Folk köper väl inte konsolen om det inte finns tillräckligt med (bra) spel?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av conthox:

Är inte det lite av ett moment 22? Folk köper väl inte konsolen om det inte finns tillräckligt med (bra) spel?

Jo, visst är det så. Nu verkar väl Nintendo ha förstått det här (igen). Vi får se säkert under konferensen ikväll


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Med Mariokart 8 så drar nog försäljningen igång lite mer antar jag. Det är då iaf det enda spel som fått mig att bli lite småsugen på en konsol. Kan ju tillägga att den enda konsol jag har är ett Sega Master System

Skribent
Skrivet av Katana:

Med Mariokart 8 så drar nog försäljningen igång lite mer antar jag. Det är då iaf det enda spel som fått mig att bli lite småsugen på en konsol. Kan ju tillägga att den enda konsol jag har är ett Sega Master System

STICK HÄR IFRÅN DIN SEGA-TÖNT!

Ne, fan. Jag är världens sämsta fanboy och hade både Sega och Nintendo under det stora kriget (#neverforget). Försäljningen har faktiskt tagit fart med Mario Kart 8, men inte riktigt säkert hur bra fart den tog. En ökning med 666 procent är inte jättemycket om konsolen sålt i tre exemplar veckan innan själva ökningen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av conthox:

Är inte det lite av ett moment 22? Folk köper väl inte konsolen om det inte finns tillräckligt med (bra) spel?

Både ja och nej, skulle vilja säga att WiiU har fler bra spel än PS4 (som inte har ett enda riktigt bra spel, men det är ju bara jag) men PS4 har ändå sålt i nästan dubbelt så många exemplar.

Den som var ansvarig för marknadsföringen hos Nintendo borde verkligen avskedas, det finns fortfarande massor fotbollsmammor som tror att WiiU är något tillägg till Wii och inte en ny konsol. Wii sålde pga sin gimmick, de tror att de ska kunna göra samma sak en gång till.

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Försäljningen har faktiskt tagit fart med Mario Kart 8, men inte riktigt säkert hur bra fart den tog.

som om att trycka på A strax efter 2.

men att YT svämmas över av gokartvideos kan iof vara en effekt som håller i sig lite längre än bara spelsläppet som så. gissar att det var huvudsyftet med att lägga in möjligheten, för i övrigt lämnar ju reprisfunktionen lita att önska.

de behöver hursomhelst släppa iväg 9 röda och ett par blå skal samt ha en arg krukväxt i famnen inom de närmaste timmarna.

Medlem
Skrivet av Syahin:
Skrivet av conthox:

Är inte det lite av ett moment 22? Folk köper väl inte konsolen om det inte finns tillräckligt med (bra) spel?

Både ja och nej, skulle vilja säga att WiiU har fler bra spel än PS4 (som inte har ett enda riktigt bra spel, men det är ju bara jag) men PS4 har ändå sålt i nästan dubbelt så många exemplar.

Den som var ansvarig för marknadsföringen hos Nintendo borde verkligen avskedas, det finns fortfarande massor fotbollsmammor som tror att WiiU är något tillägg till Wii och inte en ny konsol. Wii sålde pga sin gimmick, de tror att de ska kunna göra samma sak en gång till.

Medlem

Wii U är död och jag tror inte att Ubis spel någonsin kommer släppas till konsolen. Förmodligen försöker Nintendo få ut nästa hårdvara så snabbt som möjligt, för efter den katastrofala julförsäljningen i fjol, trots stortitlar, så tror jag Nintendo själva har insett att loppet är kört. Man gör bara det bästa av situationen tills nästa konsol är redo.

Sedan tror jag också att QoL är ett första försök att lämna spelmarknaden, då den blivit alltmer polariserad och uteslutande. Jag tror det är mycket större chans att Nintendo slutar göra spel än att de gör spel till andra format.

Skrivet av conthox:

Är inte det lite av ett moment 22? Folk köper väl inte konsolen om det inte finns tillräckligt med (bra) spel?

Nej, folk har inte förtroende för den för den kan inte stödja nya spel, och det är inte konstigt för de gör den inte och vad för framtidsutsikter har den då?

Medlem
Skrivet av knork711:

Wii U är död och jag tror inte att Ubis spel någonsin kommer släppas till konsolen. Förmodligen försöker Nintendo få ut nästa hårdvara så snabbt som möjligt, för efter den katastrofala julförsäljningen i fjol, trots stortitlar, så tror jag Nintendo själva har insett att loppet är kört. Man gör bara det bästa av situationen tills nästa konsol är redo.

Sedan tror jag också att QoL är ett första försök att lämna spelmarknaden, då den blivit alltmer polariserad och uteslutande. Jag tror det är mycket större chans att Nintendo slutar göra spel än att de gör spel till andra format.

Börja aldrig spekulera i aktier eller investeringar baserade på dina slutsatser om företag

Medlem

Jag skiter fullstänfigt i Mjölkföretaget Ubisoft, "ok Child Of Light var grymt" Men finns även till Wii U. Assasins Breed spelen kan dom mjölka ner i soptunnan.

Ser verkligen framemot nya Zelda!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av knork711:

Wii U är död och jag tror inte att Ubis spel någonsin kommer släppas till konsolen. Förmodligen försöker Nintendo få ut nästa hårdvara så snabbt som möjligt, för efter den katastrofala julförsäljningen i fjol, trots stortitlar, så tror jag Nintendo själva har insett att loppet är kört. Man gör bara det bästa av situationen tills nästa konsol är redo.

Sedan tror jag också att QoL är ett första försök att lämna spelmarknaden, då den blivit alltmer polariserad och uteslutande. Jag tror det är mycket större chans att Nintendo slutar göra spel än att de gör spel till andra format.

hmpf-- pessimist

1
Skriv svar