Arnroths krönika – Spelbranschen tål fler kvinnor

Medlem

För det första, jättebra krönika (som vanligt). Jag känner att jag vill se mer kvinnor över hela spektrat i spelutvecklingen, allt från grafik, programmering och ai m.m. Numera så finns det avsevärt fler kvinnor i spelindustrin, men det behövs dock mer.

Att få in det kvinnliga perspektivet i mer processer ökar möjligheten att få mer variation för spelarna; ex. gällande spelkaraktärer, men också kvinnlig aspekt på storytelling, estetik och atmosfär.

Jag hoppas också kunna se fler kvinnor på scenen och bakom spelen till nästa E3, så länge Aisha Tyler är kvar.

Hon är fenomenal den kvinnan. Gamer, nörd och host för Whose Line is it anyway med mera....Hon behöver ges mer "praise" bara för att hon är den hon är och öppet delar med sig av det.

det var allt...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bleak:

Vi läsare har ändå rätt att demonstrera mot att tidningen har tagit politisk ställning (Det känns så för mig iaf). Kan ni inte försöka att publicera krönikor som tar upp fler synsätt än just Thomas? Det blir lätt lite enkelspårigt då det finns fler sätt att se på spelindustrin.

Bara att han får publicera krönikor som hyllar Saarkesian och anklagar spelindustrin för att vara kvinnorfientliga gjorde att min adblock åkte på. Jag har vänner som jobbar på både DICE och arrowhead och de är de vänligaste själar ni någonsin kommer träffa. De har absolut inget emot att kvinnor ger sig in i spelbranchen utan de välkomnar de med öppnar armar om de vill satsa och har rätt kompetens.

Läs Petter från Gamereactors inlägg om detta debattklimat i spelmedia så förstår ni hur jag upplever det.

http://www.gamereactor.se/blog/petter/721454/

Jag har, helt ärligt, svårt att försvara din rätt att blockera annonser. Jag tar däremot gärna en diskussion kring innehållet, såsom jag gör nu, men att hota med Adblock gör mig vresig.

Jag skulle gärna se fler krönikörer på FZ, med helt andra vinklar och tankar. Min inkorg är öppen för förslag och utkast.


signatur
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Red_warning:

Ender, något du och många som tycker om Arnroths artiklar inte verkar begripa, och jag börjar känna mig som en bandspelare som sitter fast på repeat, är att FZ endast låter en röst komma till tals. Det råder åsiktsmonopol på FZ när det gäller politiska krönikor.

Nej, det gör det såklart inte. Och den dagen en liberal spelkritiker vill få en välskriven (inte att likställa med "Redaktionen håller med om allt") krönika publicerad så är denne mer än välkommen. Hittills har jag dock inte fått in ett enda utkast.

Och det faktum att du får skriva dina rader här talar väl också emot åsiktsmonopolet? Det hade varit en smal sak att som många andra medier stänga ner kommentarsfälten helt och låta alla texter stå oemotsagda, men det gör vi naturligtvis inte.

Och ni som snackar om att sätta på adblock på grund av en krönika, herregud liksom.

Att jag kan kommentera är inte relevant efter som att det är publicering vi talar om, och som det det ser ut nu publicerar ni bara politiska krönikor från en enda person, en enda åsikt. Att ni inte kan finna någon liberal författare, en politisk motvikt, och ändå väljer att publicera Arnroths skrifter gång på gång talar inte direkt till eran fördel.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Medlem

När ska riktiga män kvoteras in på FZ's redaktion?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vurt:

När ska riktiga män kvoteras in på FZ's redaktion?

Haha, du var då ett sött litet troll.


signatur
Medlem

http://www.friatider.se/maximalt-hyckleri-n-r-speljournalist-...

Själv jobbar Arnroth på fz-redaktionen där 15 av 16 medarbetare är män och på sajtens ägare, danska Egmont, där är fem av fem styrelseledamöter män. Bland de politiskt tillsatta fackliga representanterna i styrelsen är dock två av tre kvinnor.

Dessa förhållanden väljer Arnroth att helt utelämna ur krönikan, vilket föranlett hård kritik från läsarna.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

De senaste 16 dagarna (1 juni och framåt) har vi publicerat 167 nyheter, artiklar och recensioner. Över 50 E3-trailers och ett oräkneligt antal skärmdumpar. Vi har ordnat chattar, sett till att få fram de bästa E3-konferensstreamsen - livestreamat Destiny-alphan. Delat ut betakoder till Battlefield Hardline till de som inte fick någon på natten när det offentliggjordes. Fixat en tävling med Wildstar-priser.

Å andra sidan kan man ju argumentera att det är synd att så mycket bra innehåll förstörs och överskuggas av ideologiskt färgarde artiklar som, enligt mig, inte hör hit.

"Varför vill du göra slut? För det mesta är jag ju snäll! Jag förolämpar dig ju bara om söndagarna."

PS. Jag kör inte Adblock för jag vill ni ska få in annonspengar iaf, men Arnroths krönikor är en stor anledning till varför jag inte blivit betalande medlem.

Medlem
Skrivet av Gonathay:

http://www.friatider.se/maximalt-hyckleri-n-r-speljournalist-...

Själv jobbar Arnroth på fz-redaktionen där 15 av 16 medarbetare är män och på sajtens ägare, danska Egmont, där är fem av fem styrelseledamöter män. Bland de politiskt tillsatta fackliga representanterna i styrelsen är dock två av tre kvinnor.

Dessa förhållanden väljer Arnroth att helt utelämna ur krönikan, vilket föranlett hård kritik från läsarna.

Fria Tiders artikel är grovt vinklad.

Medlem

Vad är det som är så himla upprörande? Det är väl ingen som säger att sämre lämpade kvinnor ska ges förtur? Har jag missat något?

Kan ni som är kritiska till krönikan hålla med om att det är en bra idé att öka antalet POTENTIELLA duktiga spelutvecklare genom att lyfta fram de duktiga kvinnor som finns?

Genom att ge kvinnorna i spelbranschen oproportionellt (för de är ju trots allt mycket få idag) mycket exponering kanske man kan normalisera bilden av spelande och spelutvecklande kvinnor? Då kanske fler PERSONER väljer att satsa på spelutveckling och ALLA vinner. Vad är problemet?

Medlem

Krönikan gör väl det den ska göra, väcka debatt om ett ämne. Oavsett vad. Ju känsligare ämne, desto hetare debatt.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Sista gången jag besöker FZ. PK-extremister förtjänar inte ett ruttet jävla öre. Samma genompatetiska, metrosexuella hycklande patrask på FZ som tomtar omkring på Aftonbladets kritvita "gillar olika - så länge vi slipper!"-redaktion.

Kan man kanske gissa att även här röstar större delen av redaktionen på MP eller V också? Man tar sig för pannan inför idiotin i landet. Radiostyrda zombies som inte törs tänka själva, kan ju bli så att man märker att man då inte "passar in".

Riktiga män böjer sig inte framlänges inför extremistiska politiska krafter.

Tack och hej.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vurt:

Sista gången jag besöker FZ. PK-extremister förtjänar inte ett ruttet jävla öre. Samma genompatetiska, metrosexuella hycklande patrask på FZ som tomtar omkring på Aftonbladets kritvita "gillar olika - så länge vi slipper!"-redaktion.

Kan man kanske gissa att även här röstar större delen av redaktionen på MP eller V också? Man tar sig för pannan inför idiotin i landet. Radiostyrda zombies som inte törs tänka själva, kan ju bli så att man märker att man då inte "passar in".

Riktiga män böjer sig inte framlänges inför extremistiska politiska krafter.

Tack och hej.

Vink vink! Gå och var en riktig man någon annanstans.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Sista gången jag besöker FZ. PK-extremister förtjänar inte ett ruttet jävla öre. Samma genompatetiska, metrosexuella hycklande patrask på FZ som tomtar omkring på Aftonbladets kritvita "gillar olika - så länge vi slipper!"-redaktion.

Kan man kanske gissa att även här röstar större delen av redaktionen på MP eller V också? Man tar sig för pannan inför idiotin i landet. Radiostyrda zombies som inte törs tänka själva, kan ju bli så att man märker att man då inte "passar in".

Riktiga män böjer sig inte framlänges inför extremistiska politiska krafter.

Tack och hej.

Vad har du varit med om som får dig att tycka så?

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Gonathay:

http://www.friatider.se/maximalt-hyckleri-n-r-speljournalist-...

Själv jobbar Arnroth på fz-redaktionen där 15 av 16 medarbetare är män och på sajtens ägare, danska Egmont, där är fem av fem styrelseledamöter män. Bland de politiskt tillsatta fackliga representanterna i styrelsen är dock två av tre kvinnor.

Dessa förhållanden väljer Arnroth att helt utelämna ur krönikan, vilket föranlett hård kritik från läsarna.

Fria Tiders artikel är grovt vinklad.

Och det menar du att den här krönikan inte är?

Och ni som använder add block för att ni ser en vinklad krönika IBLAND på fz, väx upp

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Gonathay:

http://www.friatider.se/maximalt-hyckleri-n-r-speljournalist-...

Själv jobbar Arnroth på fz-redaktionen där 15 av 16 medarbetare är män och på sajtens ägare, danska Egmont, där är fem av fem styrelseledamöter män. Bland de politiskt tillsatta fackliga representanterna i styrelsen är dock två av tre kvinnor.

Dessa förhållanden väljer Arnroth att helt utelämna ur krönikan, vilket föranlett hård kritik från läsarna.

Fria Tiders artikel är grovt vinklad.

Och det menar du att den här krönikan inte är?

Och ni som använder add block för att ni ser en vinklad krönika IBLAND på fz, väx upp

Stor skillnad på en artikel och en krönika med personliga reflektioner.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vink vink! Gå och var en riktig man någon annanstans.

Faktum kvarstår: på FZ jobbar sammanlagt 28 män och 1 kvinna. Om det var färre än 112 personer som talade på en scen på E3 så är FZ alltså mindre jämställt än E3.

Varför är det så få kvinnor som skriver för FZ? Det är ju inte så himla svårt att skriva ihop 200 ord i veckan om spel, för ärligt talat så har ni ingen vidare kvalitet att tala om. Nittio procent av era "artiklar" är en länk till någon annan spelsida och några rader översättning av vad de skriver. Mycket mer än så är det inte. Ni är inte direkt en svensk RockPaperShotgun, om man säger så.

Jag tror ju inte att ni diskriminerar, utan snarare att det är väldigt få kvinnor som söker jobb hos er. Tänk dig då in i situationen på UbiSoft. Ett av världens största spelbolag. Konkurrensen om varenda plats är enorm. För att ens ha en chans måste du vara extremt kompetent på ditt område, för är du inte det så står hundra personer beredda att ta din plats.

Hur svårt tror du det är att hitta kvinnor som hör till den absoluta världseliten på 3D-modellering, konsolhårdvara, ljuddesign eller programmering? Skall de sedan dessutom stå på scen på E3 så måste de utöver sina tekniska kvalifikationer VILJA stå där, och vara bra på att tala inför publik, ha utstrålning.

Ni har en kvinna anställd på frilans. En. Ingen fast anställd. Om det är så svårt att hitta kvinnor till tjänster som inte kräver mer än att man kan skriva svenska och gillar spel, hur svårt tror du inte det är att hitta kvinnor som uppfyller alla UbiSofts krav? Eller ska man slänga upp vem som helst på scen bara för att hen råkar blöda ur underlivet en vecka i månaden? Är inte det lite...sexistiskt?

Medlem

Varje gång Anroth skriver en artikel skriver folk om bojkott, om att de ska sluta besöka FZ. Ändå är ofta samma människor som skriver samma sak på olika artiklar. Vad skönt det vore om ni verkligen levde upp till era löften. Försvinn gärna. Jag tror inte FZ har något emot det. Vad de eventuellt förlorar i vita tonårsmän kommer de vinna i folk som tidigare alienerats eftersom de känt sig otrygga.

Hej då!

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vink vink! Gå och var en riktig man någon annanstans.

Faktum kvarstår: på FZ jobbar sammanlagt 28 män och 1 kvinna. Om det var färre än 112 personer som talade på en scen på E3 så är FZ alltså mindre jämställt än E3.

Varför är det så få kvinnor som skriver för FZ? Det är ju inte så himla svårt att skriva ihop 200 ord i veckan om spel, för ärligt talat så har ni ingen vidare kvalitet att tala om. Nittio procent av era "artiklar" är en länk till någon annan spelsida och några rader översättning av vad de skriver. Mycket mer än så är det inte. Ni är inte direkt en svensk RockPaperShotgun, om man säger så.

Jag tror ju inte att ni diskriminerar, utan snarare att det är väldigt få kvinnor som söker jobb hos er. Tänk dig då in i situationen på UbiSoft. Ett av världens största spelbolag. Konkurrensen om varenda plats är enorm. För att ens ha en chans måste du vara extremt kompetent på ditt område, för är du inte det så står hundra personer beredda att ta din plats.

Hur svårt tror du det är att hitta kvinnor som hör till den absoluta världseliten på 3D-modellering, konsolhårdvara, ljuddesign eller programmering? Skall de sedan dessutom stå på scen på E3 så måste de utöver sina tekniska kvalifikationer VILJA stå där, och vara bra på att tala inför publik, ha utstrålning.

Ni har en kvinna anställd på frilans. En. Ingen fast anställd. Om det är så svårt att hitta kvinnor till tjänster som inte kräver mer än att man kan skriva svenska och gillar spel, hur svårt tror du inte det är att hitta kvinnor som uppfyller alla UbiSofts krav? Eller ska man slänga upp vem som helst på scen bara för att hen råkar blöda ur underlivet en vecka i månaden? Är inte det lite...sexistiskt?

Var i krönikan står det att dåliga kvinnor ska ha förtur på bekostnad av bättre lämpade män?

Medlem
Skrivet av Flash:

Varje gång Anroth skriver en artikel skriver folk om bojkott, om att de ska sluta besöka FZ. Ändå är ofta samma människor som skriver samma sak på olika artiklar. Vad skönt det vore om ni verkligen levde upp till era löften. Försvinn gärna. Jag tror inte FZ har något emot det. Vad de eventuellt förlorar i vita tonårsmän kommer de vinna i folk som tidigare alienerats eftersom de känt sig otrygga.

Hej då!

Se där, där kom härskarteknikerna fram! De som klagar är "vita tonårsmän" och deras upplevelse skall förminskas, den är inte relevant.

Jag då, jag som är en 36 år gammal, bisexuell hen, får jag stanna här trots att jag inte håller med Arnroth på en enda punkt? Eller skall min åsikt också förminskas och förlöjligas?

Medlem
Skrivet av DAoG:

Stor skillnad på en artikel och en krönika med personliga reflektioner.

Tror du verkligen på det där själv? FZ väljer ju att publicera den, det har de ingen skyldighet att göra. De skulle ju aldrig publicera en rasistisk krönika och hänvisa till att det är krönikörens åsikter, inte FZs.

FZ betalar Arnroth för att skriva. Han har gång på gång drivit sin vänster- och genuspropaganda, och FZ fortsätter att glatt betala för det.

Skulle du hävdat att FZ inte alls var rasistiska om de gång på gång skulle publicera rasistiska krönikor?

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Var i krönikan står det att dåliga kvinnor ska ha förtur på bekostnad av bättre lämpade män?

1. Arnroth vill ha fler kvinnor på scen.
2. FZ har endast en kvinna anställd, eftersom det är svårt att hitta spelintresserade kvinnor med rätt kompetens.
3. UbiSoft har mycket, MYCKET högre krav än FZ, alltså är det ännu svårare att hitta kvinnor som kan och vill jobba där.
4. Alltså är det svårt att hitta kvinnor man kan ställa på en scen, om man inte bara ska slänga upp vem som helst som råkar ha en viss kromosomuppsättning.
5. Ändå klagar Arnroth - trots att han säkerligen känner till svårigheterna med att hitta kvinnor med rätt kompetens - på att det är så få kvinnor på scen. Därför FRÅGADE jag om man bara skulle ta första bästa kvinna. Jag sade aldrig att det står så i krönikan.
6. Lär dig läsa.

Medlem
Skrivet av vurt:

Sista gången jag besöker FZ. PK-extremister förtjänar inte ett ruttet jävla öre. Samma genompatetiska, metrosexuella hycklande patrask på FZ som tomtar omkring på Aftonbladets kritvita "gillar olika - så länge vi slipper!"-redaktion.

Kan man kanske gissa att även här röstar större delen av redaktionen på MP eller V också? Man tar sig för pannan inför idiotin i landet. Radiostyrda zombies som inte törs tänka själva, kan ju bli så att man märker att man då inte "passar in".

Riktiga män böjer sig inte framlänges inför extremistiska politiska krafter.

Tack och hej.

En riktig man får inte dramatiska panik-utbrott p.g.a. några krönikor som man inte ens behöver läsa.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Vad är det som är så himla upprörande? Det är väl ingen som säger att sämre lämpade kvinnor ska ges förtur? Har jag missat något?

Kan ni som är kritiska till krönikan hålla med om att det är en bra idé att öka antalet POTENTIELLA duktiga spelutvecklare genom att lyfta fram de duktiga kvinnor som finns?

Genom att ge kvinnorna i spelbranschen oproportionellt (för de är ju trots allt mycket få idag) mycket exponering kanske man kan normalisera bilden av spelande och spelutvecklande kvinnor? Då kanske fler PERSONER väljer att satsa på spelutveckling och ALLA vinner. Vad är problemet?

Eller så kan kvinnor lära sig att ta för sig? Vad är grejen med att man måste ha förebilder AV SAMMA KÖN för att kunna ha en viss sorts jobb? Vafan, man får väl ha lite ryggrad! Inte brydde jag mig om könsfördelningen när jag jobbade på pappersbruk, på en avdelning med 98% kvinnor. Inte heller när jag blev flyttat till den mekaniska verkstade, där det var 100% män, eller nu senaste när jag började jobba på en restaurang med 90% kvinnliga anställda.

Jag ger fullständigt fan i vilket kön personer har, och det tycker jag fler borde göra, istället för att grina och klaga.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Flash:

Varje gång Anroth skriver en artikel skriver folk om bojkott, om att de ska sluta besöka FZ. Ändå är ofta samma människor som skriver samma sak på olika artiklar. Vad skönt det vore om ni verkligen levde upp till era löften. Försvinn gärna. Jag tror inte FZ har något emot det. Vad de eventuellt förlorar i vita tonårsmän kommer de vinna i folk som tidigare alienerats eftersom de känt sig otrygga.

Hej då!

Se där, där kom härskarteknikerna fram! De som klagar är "vita tonårsmän" och deras upplevelse skall förminskas, den är inte relevant.

Jag då, jag som är en 36 år gammal, bisexuell hen, får jag stanna här trots att jag inte håller med Arnroth på en enda punkt? Eller skall min åsikt också förminskas och förlöjligas?

Eftersom du verkar vilja stanna har du uppenbarligen inte skrivit om bojkott, och innefattas inte alltså av min kommentar. Så lugn, du får vara kvar. Ingen har förminskat eller förlöjligat din åsikt; jag förlöjligar folk som gång på gång vill bojkotta FZ, men aldrig tycks göra det.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Red_warning:

Ender, något du och många som tycker om Arnroths artiklar inte verkar begripa, och jag börjar känna mig som en bandspelare som sitter fast på repeat, är att FZ endast låter en röst komma till tals. Det råder åsiktsmonopol på FZ när det gäller politiska krönikor.

Nej, det gör det såklart inte. Och den dagen en liberal spelkritiker vill få en välskriven (inte att likställa med "Redaktionen håller med om allt") krönika publicerad så är denne mer än välkommen. Hittills har jag dock inte fått in ett enda utkast.

Och det faktum att du får skriva dina rader här talar väl också emot åsiktsmonopolet? Det hade varit en smal sak att som många andra medier stänga ner kommentarsfälten helt och låta alla texter stå oemotsagda, men det gör vi naturligtvis inte.

Och ni som snackar om att sätta på adblock på grund av en krönika, herregud liksom.

Att jag kan kommentera är inte relevant efter som att det är publicering vi talar om, och som det det ser ut nu publicerar ni bara politiska krönikor från en enda person, en enda åsikt. Att ni inte kan finna någon liberal författare, en politisk motvikt, och ändå väljer att publicera Arnroths skrifter gång på gång talar inte direkt till eran fördel.

Man kan ju se detta ur två synvinklar: Antingen så finns det inte så många som vill skylta med sin ignorans genom en offentlig krönika eller så vill de, som inte har något emot att skylta med sin ignorans offentligt, inte göra det via FZ. Lite gulligt faktiskt, att du utgår ifrån att en resonabel krönikör skulle argumentera emot Arnroth

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av RiddarKatig:

Var i krönikan står det att dåliga kvinnor ska ha förtur på bekostnad av bättre lämpade män?

1. Arnroth vill ha fler kvinnor på scen.
2. FZ har endast en kvinna anställd, eftersom det är svårt att hitta spelintresserade kvinnor med rätt kompetens.
3. UbiSoft har mycket, MYCKET högre krav än FZ, alltså är det ännu svårare att hitta kvinnor som kan och vill jobba där.
4. Alltså är det svårt att hitta kvinnor man kan ställa på en scen, om man inte bara ska slänga upp vem som helst som råkar ha en viss kromosomuppsättning.
5. Ändå klagar Arnroth - trots att han säkerligen känner till svårigheterna med att hitta kvinnor med rätt kompetens - på att det är så få kvinnor på scen. Därför FRÅGADE jag om man bara skulle ta första bästa kvinna. Jag sade aldrig att det står så i krönikan.
6. Lär dig läsa.

Det är väl rimligt att tro att det kan finnas t.ex. fem kompetenta kvinnor att skicka upp på scen om urvalet är hela spelbranschens företrädare. Han säger väl inte att de borde skicka upp vilket skaft som helst vars enda "merit" är hennes kön?

Vad har förresten FZ's könsfördelning med saken att göra?

Skrivet av LVX156:

Eller så kan kvinnor lära sig att ta för sig?

Du tror inte det kan vara så att flickor kan få upp ögonen för det här med spelutveckling när de ser att det är möjligt för någon som de identifierar sig med att lyckas? De kanske börjar odla intresset för teknik? 15 år senare är de duktiga nog att jobba med det?

Vad är skadan? Ingen blir inkvoterad på någon annans bekostnad? Skillnaden är att det står en tjej på en scen i 30 minuter och säger exakt samma sak som en snubbe skulle ha gjort?

Många här verkar ju tro att det handlar om att sänka kvaliteten på spelen endast för att nervöst uppfylla någon 50/50-kvot. Jag tror inte det är det Arnroth vill.

Medlem

Fantastiskt Arnroth att du orkar skriva dessa grymma krönikor med alla grottmänsåsikter som kommer i dess följe!
Men vad ni världsfrånvända troll inte fattar är att var och en av dessa kommentarer visar varför denna typ av krönikor behöver skrivas, igen och igen.
Så fortsätt med dem Arnroth, för jag tror att det varje gång är en eller kanske tom flera som börjar tänka i andra banor efter de läst dem!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Red_warning:

Ender, något du och många som tycker om Arnroths artiklar inte verkar begripa, och jag börjar känna mig som en bandspelare som sitter fast på repeat, är att FZ endast låter en röst komma till tals. Det råder åsiktsmonopol på FZ när det gäller politiska krönikor.

Nej, det gör det såklart inte. Och den dagen en liberal spelkritiker vill få en välskriven (inte att likställa med "Redaktionen håller med om allt") krönika publicerad så är denne mer än välkommen. Hittills har jag dock inte fått in ett enda utkast.

Och det faktum att du får skriva dina rader här talar väl också emot åsiktsmonopolet? Det hade varit en smal sak att som många andra medier stänga ner kommentarsfälten helt och låta alla texter stå oemotsagda, men det gör vi naturligtvis inte.

Och ni som snackar om att sätta på adblock på grund av en krönika, herregud liksom.

Att jag kan kommentera är inte relevant efter som att det är publicering vi talar om, och som det det ser ut nu publicerar ni bara politiska krönikor från en enda person, en enda åsikt. Att ni inte kan finna någon liberal författare, en politisk motvikt, och ändå väljer att publicera Arnroths skrifter gång på gång talar inte direkt till eran fördel.

Man kan ju se detta ur två synvinklar: Antingen så finns det inte så många som vill skylta med sin ignorans genom en offentlig krönika eller så vill de, som inte har något emot att skylta med sin ignorans offentligt, inte göra det via FZ. Lite gulligt faktiskt, att du utgår ifrån att en resonabel krönikör skulle argumentera emot Arnroth

Var exakt säger jag att en resonabel krönikör skulle argumentera emot Arnroth? Jag säger att jag vill ha variation, det är allt. Att du däremot säger att alla som inte håller med Arnroth är ignoranta är däremot häpnadsväckande arrogant.


signatur

Metal is best served heavy.

Skriv svar