Arnroths krönika – Spelbranschen tål fler kvinnor

Medlem

Jag blev faktiskt väldigt matt när jag såg ännu en genus-krönika...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Gonathay:

http://www.friatider.se/maximalt-hyckleri-n-r-speljournalist-...

Själv jobbar Arnroth på fz-redaktionen där 15 av 16 medarbetare är män och på sajtens ägare, danska Egmont, där är fem av fem styrelseledamöter män. Bland de politiskt tillsatta fackliga representanterna i styrelsen är dock två av tre kvinnor.

Dessa förhållanden väljer Arnroth att helt utelämna ur krönikan, vilket föranlett hård kritik från läsarna.

Fria Tiders artikel är grovt vinklad.

Och det menar du att den här krönikan inte är?

Och ni som använder add block för att ni ser en vinklad krönika IBLAND på fz, väx upp

Stor skillnad på en artikel och en krönika med personliga reflektioner.

Den är fortfarande vinklad för att passa in i hans världsbild. Sen tycker jag det verkar som både han och hans anhängare tycker att tjejer skulle på något sätt vara det svagare könet (nej snackar inte om fysik, för den krävs inte i det här sammanhanget). Ja trakasserier gentemot kvinnor ska inte existera, men denna krönika handlar egentligen inte om det, den handlar om kvotering vilket inte är samma sak som jämnställdhet

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så bra - då kan vi med gott samvete börja dölja innehåll baserat på huruvida folk har adblock har aktiverat eller inte. För helt ärligt, om ni besöker en sajt där en krönika gör er så upprörda att ni inte vill "betala" för resten av innehållet genom att aktivera annonser kan vi lika gärna göra slut med varandra. Skilsmässa, delad vårdnad om spelen och hela grejen.

Kliv ned från dina höga hästar, är du snäll - det finns andra sajter som ni, väl medvetna om, konkurrerar med. Som inte publicerar sådan smörja. Om jag blir tvungen att söka upp den information jag gillar att hitta här någon annanstans skulle det inte vara världens ände.

Jag är kvar för att jag gillar sajten som helhet (dess gränssnitt, nyhetsutbud, och så vidare), och jag använder mycket sällan AdBlock. Tar ni inte bättre ansvar, gentemot den konsumentskara som faktiskt kritiserar er, för vad ni publicerar, och fortsätter att välja att publicera sådana här korkade brainfarts har jag dock inga som helst problem att lämna er vind för våg.

Ni väljer att publicera dessa krönikor, som är nästintill tragikomiskt fanatiskt skrivna, och återigen säger det en del om er som utgivare.
Ni har givetvis valet att göra, vilka ni vill tillmötesgå. Just nu ger jag er bara en enskild konsuments röst - väljer ni att metaforiskt urinera på den (vilket det i allra högsta grad låter som, på din formulering) är det en tydlig signal.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Gonathay:

http://www.friatider.se/maximalt-hyckleri-n-r-speljournalist-...

Själv jobbar Arnroth på fz-redaktionen där 15 av 16 medarbetare är män och på sajtens ägare, danska Egmont, där är fem av fem styrelseledamöter män. Bland de politiskt tillsatta fackliga representanterna i styrelsen är dock två av tre kvinnor.

Dessa förhållanden väljer Arnroth att helt utelämna ur krönikan, vilket föranlett hård kritik från läsarna.

Ehum...du skickar alltså en länk (naturligtvis i jämställdhetens namn, vilket säkert är en oerhört viktig fråga för dig) till Kränkta Vita Mäns egen kvällstidning på nätet...som någon slags motargument? Här kan man med intresse läsa i det egna kommentarsfältet att läsaren "Odla" anser att:

Skrivet av odla:

Fler kvinnor borde lära sig att hålla tyst. Kvinnor har en vana att antingen sitta och babbla fullständigt nonsens eller att syssla med skvaller. Har man inget vettigt att säga så kan det faktiskt vara klokt att tiga.

Sedan vad gäller kvinnliga karaktärer. Faktum är att kvinnor sällan är speciellt relevanta eller intressanta i dessa sammanhang (om de någonsin är det). Vem vill spela som en karaktär som misshandlar sin pojkvän för att han, efter att bara några dagar tidigare ha fått sin far mördad av maffian, har varit så oempatisk att han inte ens har gått med på att köpa en Gucci-väska till henne?

Eller som den "starka och självständiga" singelmamman som spolar ner sina barn i toaletten? "Tryck på X för att spola, och O för att trycka ner ungen! Var snabb så den inte rymmer! Glöm inte att ta antidepressiva genom att hålla inne L1 och R1 när stabilitetsmätaren börjar bli låg!"?

Ja du, vad ska man säga..."att pissa i motvind" kommer ju upp som ett tänkbart förslag.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Och ni som snackar om att sätta på adblock på grund av en krönika, herregud liksom.

Hur många krönikor tycker du det ska krävas för att man som konsument skall få klaga? Bojkotta/sluta konsumera FZ? Vissa värderar saker olika, att ni (och flera fanatiska supportrar) inte ser problemen med Arnroths krönika/krönikor betyder inte att andra inte ser dem. Att ni värderar dem 2 på en skala 1-10 vad gäller relevans eller relativ proportion av sajten betyder inte att alla gör det.

För en mer extrem jämförelse, som ett exempel i subjektivitet och ej absolut proportionalitet: ett hakkors gör inget nazityskland. Observera att detta exempel var för att illustrera proportionaliteten - ibland krävs en ytterst liten komponent i förhållande till sin omgivning för att skapa en dålig fullständig enhet.

Givetvis är allas synvinklar olika, och man lägger olika värderingar vid komponenter som utgör helheten - jag personligen börjar närma mig den gränsen att jag anser att för många delar av FZ är undermåliga för att helheten skall konsumeras. (Kände likadant med PC Gamer för några år sedan - det fanns bra delar, många som jag kan sakna - men många lågkvalitetsbäckar små... ni vet.)

Kul om andra kan skita i det och njuta av helheten, jag börjar få en sur bismak efter varje FZ-besök.

Och det är klart ni blir upprörda när folk hotar med AdBlock - debatter och kommentarer dreglar ni väl så smått över, då detta innebär mer besök och intäkter, medan AdBlock blir raka motsatsen. The horror, negativa konsekvenser för att ni publicerar sådant här. (Observera: viss ironi.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Gick du möjligtvis på Göteborguniversitet arnroth
http://www.ub.gu.se/kvinn/fragelada/2007/finland.xml

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så bra - då kan vi med gott samvete börja dölja innehåll baserat på huruvida folk har adblock har aktiverat eller inte. För helt ärligt, om ni besöker en sajt där en krönika gör er så upprörda att ni inte vill "betala" för resten av innehållet genom att aktivera annonser kan vi lika gärna göra slut med varandra. Skilsmässa, delad vårdnad om spelen och hela grejen.

Kliv ned från dina höga hästar, är du snäll - det finns andra sajter som ni, väl medvetna om, konkurrerar med. Som inte publicerar sådan smörja. Om jag blir tvungen att söka upp den information jag gillar att hitta här någon annanstans skulle det inte vara världens ände.

Jag är kvar för att jag gillar sajten som helhet (dess gränssnitt, nyhetsutbud, och så vidare), och jag använder mycket sällan AdBlock. Tar ni inte bättre ansvar, gentemot den konsumentskara som faktiskt kritiserar er, för vad ni publicerar, och fortsätter att välja att publicera sådana här korkade brainfarts har jag dock inga som helst problem att lämna er vind för våg.

Ni väljer att publicera dessa krönikor, som är nästintill tragikomiskt fanatiskt skrivna, och återigen säger det en del om er som utgivare.
Ni har givetvis valet att göra, vilka ni vill tillmötesgå. Just nu ger jag er bara en enskild konsuments röst - väljer ni att metaforiskt urinera på den (vilket det i allra högsta grad låter som, på din formulering) är det en tydlig signal.

Jag tycker mig inte urinera på någon, utan förklarar bara krasst som det är. Har man Adblock på när man besöker sajten kan man lika gärna låta bli. Och i resten av mitt svar försöker jag förklara vad vi gör förutom helgkrönikorna. Något som i alla fall jag tycker är värt något. Kanske behöver vi fler krönikörer, fler som skriver om spel på ett sätt som inte riktigt platsar i nyhetsflödet och bland recensioner. Vi kommer dock aldrig göra som konkurrenterna och bara skita i alla aktuella frågor i spelbranschen med ursäkten att "vi bara älskar spel."


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så bra - då kan vi med gott samvete börja dölja innehåll baserat på huruvida folk har adblock har aktiverat eller inte. För helt ärligt, om ni besöker en sajt där en krönika gör er så upprörda att ni inte vill "betala" för resten av innehållet genom att aktivera annonser kan vi lika gärna göra slut med varandra. Skilsmässa, delad vårdnad om spelen och hela grejen.

Kliv ned från dina höga hästar, är du snäll - det finns andra sajter som ni, väl medvetna om, konkurrerar med. Som inte publicerar sådan smörja. Om jag blir tvungen att söka upp den information jag gillar att hitta här någon annanstans skulle det inte vara världens ände.

Jag är kvar för att jag gillar sajten som helhet (dess gränssnitt, nyhetsutbud, och så vidare), och jag använder mycket sällan AdBlock. Tar ni inte bättre ansvar, gentemot den konsumentskara som faktiskt kritiserar er, för vad ni publicerar, och fortsätter att välja att publicera sådana här korkade brainfarts har jag dock inga som helst problem att lämna er vind för våg.

Ni väljer att publicera dessa krönikor, som är nästintill tragikomiskt fanatiskt skrivna, och återigen säger det en del om er som utgivare.
Ni har givetvis valet att göra, vilka ni vill tillmötesgå. Just nu ger jag er bara en enskild konsuments röst - väljer ni att metaforiskt urinera på den (vilket det i allra högsta grad låter som, på din formulering) är det en tydlig signal.

Jag tycker mig inte urinera på någon, utan förklarar bara krasst som det är. Har man Adblock på när man besöker sajten kan man lika gärna låta bli. Och i resten av mitt svar försöker jag förklara vad vi gör förutom helgkrönikorna. Något som i alla fall jag tycker är värt något. Kanske behöver vi fler krönikörer, fler som skriver om spel på ett sätt som inte riktigt platsar i nyhetsflödet och bland recensioner. Vi kommer dock aldrig göra som konkurrenterna och bara skita i alla aktuella frågor i spelbranschen med ursäkten att "vi bara älskar spel."


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Red_warning:

Ender, något du och många som tycker om Arnroths artiklar inte verkar begripa, och jag börjar känna mig som en bandspelare som sitter fast på repeat, är att FZ endast låter en röst komma till tals. Det råder åsiktsmonopol på FZ när det gäller politiska krönikor.

Nej, det gör det såklart inte. Och den dagen en liberal spelkritiker vill få en välskriven (inte att likställa med "Redaktionen håller med om allt") krönika publicerad så är denne mer än välkommen. Hittills har jag dock inte fått in ett enda utkast.

Och det faktum att du får skriva dina rader här talar väl också emot åsiktsmonopolet? Det hade varit en smal sak att som många andra medier stänga ner kommentarsfälten helt och låta alla texter stå oemotsagda, men det gör vi naturligtvis inte.

Och ni som snackar om att sätta på adblock på grund av en krönika, herregud liksom.

Att jag kan kommentera är inte relevant efter som att det är publicering vi talar om, och som det det ser ut nu publicerar ni bara politiska krönikor från en enda person, en enda åsikt. Att ni inte kan finna någon liberal författare, en politisk motvikt, och ändå väljer att publicera Arnroths skrifter gång på gång talar inte direkt till eran fördel.

Man kan ju se detta ur två synvinklar: Antingen så finns det inte så många som vill skylta med sin ignorans genom en offentlig krönika eller så vill de, som inte har något emot att skylta med sin ignorans offentligt, inte göra det via FZ. Lite gulligt faktiskt, att du utgår ifrån att en resonabel krönikör skulle argumentera emot Arnroth

Var exakt säger jag att en resonabel krönikör skulle argumentera emot Arnroth? Jag säger att jag vill ha variation, det är allt. Att du däremot säger att alla som inte håller med Arnroth är ignoranta är däremot häpnadsväckande arrogant.

Aha, och hur vill du uppnå "variation" då? Vill du se mer av samma innehåll, fast av andra krönikörer? Eller vill du att någon av tomtarna här i kommentarsfältet ska ta sig i kragen och skriva något som på något sätt säger tvärt emot Arnroth och ändå framstår som vettigt?
Ok, jag antar att det kunde vara underhållande, även om jag har svårt att se hur det skulle gå till. Jag fick iofs nyligen nys om en sajt som heter Fria Tider...dom verkade kunna erbjuda objektiv och (i förhållande till Arnroths krönikor) nyanserade artiklar.

Skämt och arrogans (vart lite smickrad där) åsido, vad är det som får dig att tro att redaktionen sitter och aktivt sållar bord bra krönikor bara för att dom går emot Thomas Arnroths åsikter? Jag kan läsa den här krönikan om och om igen och ändå inte förstå hur man kan räcka upp handen och säga att man inte håller med. Först lägger folk ord i hans mun, och anser sig se hans hemliga mål, varpå hela konspirationsteorier och extrempolitiska agendor byggs upp.

Står du inte ut med tanken på jämlikhet så leta upp en annan sida då, som kan gödsla din ignorans och dina fördomar istället. Det här är för böveln en vettig spelsajt, som då och då tar in en krönika från en man som vågar sticka ut hakan där det (enligt mig) behövs. Om det av någon för mig oförklarlig anledning sticker i ögonen på dig, läs inte hans krönikor då! Efter att sett vad "Fria Tider" är för en slags publikation så lär du fan inte se mig sitta där på deras kommentarsfält och sura.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Red_warning:

Ender, något du och många som tycker om Arnroths artiklar inte verkar begripa, och jag börjar känna mig som en bandspelare som sitter fast på repeat, är att FZ endast låter en röst komma till tals. Det råder åsiktsmonopol på FZ när det gäller politiska krönikor.

Nej, det gör det såklart inte. Och den dagen en liberal spelkritiker vill få en välskriven (inte att likställa med "Redaktionen håller med om allt") krönika publicerad så är denne mer än välkommen. Hittills har jag dock inte fått in ett enda utkast.

Och det faktum att du får skriva dina rader här talar väl också emot åsiktsmonopolet? Det hade varit en smal sak att som många andra medier stänga ner kommentarsfälten helt och låta alla texter stå oemotsagda, men det gör vi naturligtvis inte.

Och ni som snackar om att sätta på adblock på grund av en krönika, herregud liksom.

Att jag kan kommentera är inte relevant efter som att det är publicering vi talar om, och som det det ser ut nu publicerar ni bara politiska krönikor från en enda person, en enda åsikt. Att ni inte kan finna någon liberal författare, en politisk motvikt, och ändå väljer att publicera Arnroths skrifter gång på gång talar inte direkt till eran fördel.

Man kan ju se detta ur två synvinklar: Antingen så finns det inte så många som vill skylta med sin ignorans genom en offentlig krönika eller så vill de, som inte har något emot att skylta med sin ignorans offentligt, inte göra det via FZ. Lite gulligt faktiskt, att du utgår ifrån att en resonabel krönikör skulle argumentera emot Arnroth

Var exakt säger jag att en resonabel krönikör skulle argumentera emot Arnroth? Jag säger att jag vill ha variation, det är allt. Att du däremot säger att alla som inte håller med Arnroth är ignoranta är däremot häpnadsväckande arrogant.

Aha, och hur vill du uppnå "variation" då? Vill du se mer av samma innehåll, fast av andra krönikörer? Eller vill du att någon av tomtarna här i kommentarsfältet ska ta sig i kragen och skriva något som på något sätt säger tvärt emot Arnroth och ändå framstår som vettigt?
Ok, jag antar att det kunde vara underhållande, även om jag har svårt att se hur det skulle gå till. Jag fick iofs nyligen nys om en sajt som heter Fria Tider...dom verkade kunna erbjuda objektiv och (i förhållande till Arnroths krönikor) nyanserade artiklar.

Skämt och arrogans (vart lite smickrad där) åsido, vad är det som får dig att tro att redaktionen sitter och aktivt sållar bord bra krönikor bara för att dom går emot Thomas Arnroths åsikter? Jag kan läsa den här krönikan om och om igen och ändå inte förstå hur man kan räcka upp handen och säga att man inte håller med. Först lägger folk ord i hans mun, och anser sig se hans hemliga mål, varpå hela konspirationsteorier och extrempolitiska agendor byggs upp.

Står du inte ut med tanken på jämlikhet så leta upp en annan sida då, som kan gödsla din ignorans och dina fördomar istället. Det här är för böveln en vettig spelsajt, som då och då tar in en krönika från en man som vågar sticka ut hakan där det (enligt mig) behövs. Om det av någon för mig oförklarlig anledning sticker i ögonen på dig, läs inte hans krönikor då! Efter att sett vad "Fria Tider" är för en slags publikation så lär du fan inte se mig sitta där på deras kommentarsfält och sura.

Slå upp ordet "halmdocka", jag skulle nog säga att du personifierar det begreppet rätt så pricken.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av firefly:

Jag har sällan fel så jag kan inte svara på det. Du har garanterat mer erfarenhet än mig när det gäller sånt.

Det är uppfriskande när någon erkänner nederlag över internet, även om du gjorde det indirekt denna gång. Kudos!

Jag vet.

Lika uppfriskande som folk som har för bråttom med att läsa. Du måste ha citerat fel person för jag har sällan fel, och det är ändå en underdrift. Jag skulle lika gärna kunna säga aldrig men det låter så... tja, trist för alla andra.


signatur

Wake me up for entertainment

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kanske behöver vi fler krönikörer, fler som skriver om spel på ett sätt som inte riktigt platsar i nyhetsflödet och bland recensioner. Vi kommer dock aldrig göra som konkurrenterna och bara skita i alla aktuella frågor i spelbranschen med ursäkten att "vi bara älskar spel."

Ja varför ska ni ha sakliga krönikor och artiklar om spel när ni kan ha politiskt dravel, aktuelle frågor, jo tjena. Och vi bara älskar spel framstår knappast som en ursäkt utan som en fullkomligt fullgod anledning att skita i att göra som ni, skriva om politiskt dravel som inte hör hemma.

Ta ert jobb lite seriösare tack.

Medlem

Jag ska ta ett "PS" till mitt inlägg ovan (går snabbt här). Jag skulle inte heller ha något emot att se andra skriva om det jag jag anser är ett problem, och gärna belysa det ur andra vinklar. Så långt kan jag lätt hålla med. Jag kan också säga "jaha, tänkte inte på det", men jag har inte sett ett enda inlägg under den här krönikan som fått mig för en sekund att överväga det (vilket naturligtvis inte betyder att det inte finns skäl för mig att tänka om/annorlunda). Istället är det bara hat, gnäll och agg i ett eskalerande tempo.
En del av er har iaf någon typ av argument att föra fram (oavsett ifall jag håller med eller inte), men majoriteten verkar ha sett en könsrelaterad krönika av Arnroth i nyhetsfältet och redan bestämt sig för vad tangentbordet ska spy upp de nästkommande dagarna.

Jag kan också bli lätt svinig (hoppas att det stannar vid lätt, svårt för mig själv att avgöra) och (som nämnts) arrogant i kommentarerna, men jag har så svårt att hålla ordning på käften när jag tar in den nivån av idioti som så vanligt uppvisas (återigen min åsikt) varje gång jämställdhet kommer på tal.
Ifall folk var lite mer intresserade av att komma med sakliga motargument (ifall dom nu inte håller med om innehållet i en krönika) istället för att lägga all sin vikt vid att presentera färgen på sin galla så skulle det här vara ett så mycket trevligare samtalsämne.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Ender, något du och många som tycker om Arnroths artiklar inte verkar begripa, och jag börjar känna mig som en bandspelare som sitter fast på repeat, är att FZ endast låter en röst komma till tals. Det råder åsiktsmonopol på FZ när det gäller politiska krönikor. Kan du verkligen inte begripa varför folk som inte håller mer Arnroth är upprörda? Var du vill placera honom på en politisk skala (även om jag själv tycker det är rätt uppenbart var han ligger på den) är egentligen irrelevant. Problemet när man ger sig in i politik och tar ställning som FZ gör är att man inte längre är en neutral sida för alla, och en stor del av FZ:s läsare kommer inte längre att känna sig hemma här.

Och snälla, kom inte och tala om ryggdunkningar. Du är nog den enda här som håller med Arnroth som inte försvarat honom med något annat än barnsliga kommentarer om hur kloka folk som de själva är och hur synd det är om oss andra.

Jo, du verkar tycka det ja. Jag verkar inte hålla med, så jag undrar vilken typ av "röst" du efterlyser? Vill du att FZ redaktionen själva ska söka upp och köpa in artiklar som på något sätt motbevisar Arnroths krönikor? Jag läste tydligt att några sådana krönikor inte presenterat sig själva på redaktionens skrivbord, så hur går vi vidare här?
Du har ju ett helt åsiktsfält där du och alla andra som inte håller med Arnroth får framlägga vilka åsikter som helst, eller är det då FZ som ska gräva fram ett sådan material?

Jag förstår helt enkelt inte hur du menar. Leta redan på en krönikör som stödjer dina egna åsikter, vilka de nu är, och be honom kontakta FZ, eller skriv en själv kanske.

Skrivet av Red_warning:

Slå upp ordet "halmdocka", jag skulle nog säga att du personifierar det begreppet rätt så pricken.

Jaha? Vilket bra svar.

Medlem
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Antagandet om att lika många kvinnor som män innebär att det finns mer kompetenta män som blivit utan jobb på arbetsplatsen är ganska svårt att tolka som något annat än att kvinnor inte skulle vara lika duktiga som män. är det någon grupp som har fördelar och inte tillsätts på grund av kompetens utan snarare kontakter och andra egenskaper, så är det män.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kanske behöver vi fler krönikörer, fler som skriver om spel på ett sätt som inte riktigt platsar i nyhetsflödet och bland recensioner. Vi kommer dock aldrig göra som konkurrenterna och bara skita i alla aktuella frågor i spelbranschen med ursäkten att "vi bara älskar spel."

Ja varför ska ni ha sakliga krönikor och artiklar om spel när ni kan ha politiskt dravel, aktuelle frågor, jo tjena. Och vi bara älskar spel framstår knappast som en ursäkt utan som en fullkomligt fullgod anledning att skita i att göra som ni, skriva om politiskt dravel som inte hör hemma.

Ta ert jobb lite seriösare tack.

Skulle detta inte vara en aktuell fråga? Varenda större spelsajt har skrivit om Ubisofts ursäkter den senaste veckan. Thomas tar till och med dem i försvar för de bra saker de gjort. Är inte det att vara saklig? Att ämnet i krönikan inte matchar dina egna åsikter och synpunkter är en annan sak. Kanske en om Dice misslyckande med Battlefield 4 passar bättre?


signatur
Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Antagandet om att lika många kvinnor som män innebär att det finns mer kompetenta män som blivit utan jobb på arbetsplatsen är ganska svårt att tolka som något annat än att kvinnor inte skulle vara lika duktiga som män. är det någon grupp som har fördelar och inte tillsätts på grund av kompetens utan snarare kontakter och andra egenskaper, så är det män.

Inte alls vad jag menar... Ett annat exempel:

David presterar bättre än Jonas. Men Jonas får jobbet pga av att hans namn är Jonas.

Jag menar inte att kvinnor är sämre. Men om det finns en man som faktiskt är bättre så ska han inte mista möjligheten enbart för att ett företag eller organisation vill ha ett jämt antal män och kvinnor.

Är kvinnan bättre ska hon naturligtvis ha jobbet.

Medlem
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Antagandet om att lika många kvinnor som män innebär att det finns mer kompetenta män som blivit utan jobb på arbetsplatsen är ganska svårt att tolka som något annat än att kvinnor inte skulle vara lika duktiga som män. är det någon grupp som har fördelar och inte tillsätts på grund av kompetens utan snarare kontakter och andra egenskaper, så är det män.

Inte alls vad jag menar... Ett annat exempel:

David presterar bättre än Jonas. Men Jonas får jobbet pga av att hans namn är Jonas.

Jag menar inte att kvinnor är sämre. Men om det finns en man som faktiskt är bättre så ska han inte mista möjligheten enbart för att ett företag eller organisation vill ha ett jämt antal män och kvinnor.

Är kvinnan bättre ska hon naturligtvis ha jobbet.

så varför gnälla på att folk vill att fler kvinnor ska få chansen inom spelbranschen?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker mig inte urinera på någon, utan förklarar bara krasst som det är. Har man Adblock på när man besöker sajten kan man lika gärna låta bli. Och i resten av mitt svar försöker jag förklara vad vi gör förutom helgkrönikorna. Något som i alla fall jag tycker är värt något. Kanske behöver vi fler krönikörer, fler som skriver om spel på ett sätt som inte riktigt platsar i nyhetsflödet och bland recensioner. Vi kommer dock aldrig göra som konkurrenterna och bara skita i alla aktuella frågor i spelbranschen med ursäkten att "vi bara älskar spel."

Javisst, en skilsmässa med en spelsajt är otroligt krasst. (Observera här i stället en viss sarkasm.) Jag måste säga att tonen ni i bland, som redaktion håller, är åt översittarhållet och stundtals väl drygt - givetvis har jag sett tusen och en användare som kläcker ur sig dumhet efter dumhet, men att ni ibland närmar er samma nivå är tråkigt att se.

Däremot håller jag med, hade krönikan varit en i mängden bland en rad åsikter med olika vinkling hade inte denna (och flera av de andra) varit lika illa. Att ni inte har någon egentlig variation på krönikor är dock, i mina ögon, ett problem - det blir ett (vare sig ni vill eller inte) pseudo-ställningstagande, eftersom ni (som tidigare nämnt) inte är tvingade, på något sätt, att publicera specifika krönikor. Om ni då lyfter fram så gott som bara en enda krönikör, med väldigt tydliga, och tämligen starka, åsikter och vinklingar, får hela sajten den framtoningen. Kontrast hade varit mycket välkommet, för att göra sajten mer nyanserad och starkare i sitt innehåll. (Att ha en sajt som bara kräks ur sig material med en enda vinkling i semi-politiska frågor gång på gång känns mer propagandamässig än en som balanserar det med andra krönikor också.)

Jag hoppas innerligt att det framgår att min kritik är av en anledning - jag har varit med på FZ mer än sju år (lurkade litegrand innan jag skapade mitt konto), och det finns återigen en anledning till det: jag tycker i regel om sajten. Hade jag inte brytt mig om dess kvalitet hade jag skrikit bojkott på framförallt andra ställen, AdBlock är mest ett argument mot er, för att få er att förstå att publiceringsbeslut kan få ekonomiska konsekvenser. (Eftersom ni snarare får ökade intäkter från debatter i kommentarsfälten signalerar det i sig inte rätt saker.)

Som jag ser det hade två vägar härifrån lett till att ni bibehåller så mycket kvalitet som möjligt (ur min egen synvinkel som enskild konsument), antingen 1) att en egen avdelning för krönikor görs (ett eget nyhetsflöde, en egen sektion som inte visas direkt på startsidan), så de inte framhävs i samma utsträckning som i dagsläget, eller 2) att en (gärna mycket) större variation på krönikor och krönikörer finns tillgänglig, som agerar motvikt i flera av frågorna. Man hade givetvis kunnat göra svarskrönikor också, en krönika som bemöter andra krönikor i frågor som exempelvis denna.

Lösning 2 är givetvis svårare för er att skapa, då detta kräver någorlunda kompetenta skrivare som känner för att skriva åt er.

Återigen - givetvis har herr Arnroth all rätt i världen att uttrycka sig och ni har all rätt i världen att publicera och framhäva hans krönikor, men jag hoppas ni förstår att detta kan få konsekvenser som faktiskt i slutändan också blir ekonomiska. Trollbaiting är säkert ett bra sätt att få till några extra läsare och därigenom annonsintäkter, men det kan slå tillbaka också.
Och jag hoppas också innerligt att ni inte tar den positiva kritiken från era betalande supportrar starkare - tänk på att varje icke-supporter är en potentiell supporter om ni levererar en tjänst som dessa kan tänka sig att betala för.

TL;DR: Jag hoppas ni håller en kvalitet som så många som möjligt av era besökare uppskattar. Om jag inte råkar vara en av dem blir jag givetvis lite bedrövad, men så länge det är ett medvetet beslut från er sida respekterar jag det och får leta mig vidare efter något annat mysigt ställe att hitta spelnyheter.

P.S. Nowly - jag hoppas du har något mer att komma med än en .gif? (Min kritik kvarstår, men jag ber om ursäkt för att jag använde mer infantila ordalag att lägga fram den i!)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

@ PeTTs0n

Där bevisade du vilken nivå du ligger på. Riktigt kul med folk som gnäller över att inte få kunna uttrycka sina åsikter och i samma andetag rackar ner på andra och säger att de slickar röv för att de håller med vad någon annan skriver.

Jag kan förstå och hålla med om kritiken som riktas mot redaktionen, att folk vill se med variation på krönikorna som skrivs och att de vill läsa om ämnen ur bara mer än en ståndpunkt. Men sättet en del här framför kritik på är på en infantil nivå som inte är det minsta konstruktiv.

Väx upp och lär dig respektera andra människor och deras åsikter, särskilt om du kräver att de ska respektera dig och dina åsikter. Jag blir jävligt förbannad och trött på människor som du. Eller är du ännu en av de som tror att det är kul och roligt att sitta bakom en skärm och trampa på andra människor och deras åsikter?

I övrigt så tycker jag faktiskt att du framför dina åsikter på ett väldigt sakligt och bra sätt. Men att bara slänga in "PS Nowly - slicka röv much?" känns så jävla onödigt och det tillför ingenting till debatten förutom att det får dig att framstå som en idiot, rent ut sagt.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Antagandet om att lika många kvinnor som män innebär att det finns mer kompetenta män som blivit utan jobb på arbetsplatsen är ganska svårt att tolka som något annat än att kvinnor inte skulle vara lika duktiga som män. är det någon grupp som har fördelar och inte tillsätts på grund av kompetens utan snarare kontakter och andra egenskaper, så är det män.

Inte lika många kvinnor som utbildar sig inom det, så det finns långt ifrån lika många kvinnor med rätt utbildning som män. Är det verkligen svårt att förstå att det finns fler män med rätt kompetens än kvinnor? Därför vi reagerar, eftersom det är kvotering Arnroth vill ha, och inte jämnställdhet. För mig kvittar det om det så skulle vara 100% kvinnor, så länge dom gör bra spel. Men för att få in fler kvinnor så måste dom utbilda sig inom det, men för att det ska hända så måste fler kvinnor VILJA arbeta inom spelbranschen, varför ser du könen så hårt i jobb sammanhang? Är du möjligtvis lite sexistisk nu? Du ser, man kan vinkla saker hur man vill. Jävla landet lagom

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Antagandet om att lika många kvinnor som män innebär att det finns mer kompetenta män som blivit utan jobb på arbetsplatsen är ganska svårt att tolka som något annat än att kvinnor inte skulle vara lika duktiga som män. är det någon grupp som har fördelar och inte tillsätts på grund av kompetens utan snarare kontakter och andra egenskaper, så är det män.

Inte lika många kvinnor som utbildar sig inom det, så det finns långt ifrån lika många kvinnor med rätt utbildning som män. Är det verkligen svårt att förstå att det finns fler män med rätt kompetens än kvinnor? Därför vi reagerar, eftersom det är kvotering Arnroth vill ha, och inte jämnställdhet. För mig kvittar det om det så skulle vara 100% kvinnor, så länge dom gör bra spel. Men för att få in fler kvinnor så måste dom utbilda sig inom det, men för att det ska hända så måste fler kvinnor VILJA arbeta inom spelbranschen, varför ser du könen så hårt i jobb sammanhang? Är du möjligtvis lite sexistisk nu? Du ser, man kan vinkla saker hur man vill. Jävla landet lagom

Och hur ska man få fler kvinnor att vilja jobba i branschen när de alltid är underrepresenterade, häcklas och porträtteras dåligt i branschens produkter hade du tänkt?

Inaktiv
Skrivet av boota:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Antagandet om att lika många kvinnor som män innebär att det finns mer kompetenta män som blivit utan jobb på arbetsplatsen är ganska svårt att tolka som något annat än att kvinnor inte skulle vara lika duktiga som män. är det någon grupp som har fördelar och inte tillsätts på grund av kompetens utan snarare kontakter och andra egenskaper, så är det män.

Inte lika många kvinnor som utbildar sig inom det, så det finns långt ifrån lika många kvinnor med rätt utbildning som män. Är det verkligen svårt att förstå att det finns fler män med rätt kompetens än kvinnor? Därför vi reagerar, eftersom det är kvotering Arnroth vill ha, och inte jämnställdhet. För mig kvittar det om det så skulle vara 100% kvinnor, så länge dom gör bra spel. Men för att få in fler kvinnor så måste dom utbilda sig inom det, men för att det ska hända så måste fler kvinnor VILJA arbeta inom spelbranschen, varför ser du könen så hårt i jobb sammanhang? Är du möjligtvis lite sexistisk nu? Du ser, man kan vinkla saker hur man vill. Jävla landet lagom

Och hur ska man få fler kvinnor att vilja jobba i branschen när de alltid är underrepresenterade, häcklas och porträtteras dåligt i branschens produkter hade du tänkt?

Du kan inte spela många spel. Har du sett hur många olika sorters spel det finns ? De actionspel som häcklar kvinnor (vilka jag inte ens vet vilka du pratar om) är nog en extremt liten del av alla sorters spel och jag skulle aldrig dra en sådan slutsats för hela spelbranchen. Det är ju helt absurt!

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Antagandet om att lika många kvinnor som män innebär att det finns mer kompetenta män som blivit utan jobb på arbetsplatsen är ganska svårt att tolka som något annat än att kvinnor inte skulle vara lika duktiga som män. är det någon grupp som har fördelar och inte tillsätts på grund av kompetens utan snarare kontakter och andra egenskaper, så är det män.

Inte lika många kvinnor som utbildar sig inom det, så det finns långt ifrån lika många kvinnor med rätt utbildning som män. Är det verkligen svårt att förstå att det finns fler män med rätt kompetens än kvinnor? Därför vi reagerar, eftersom det är kvotering Arnroth vill ha, och inte jämnställdhet. För mig kvittar det om det så skulle vara 100% kvinnor, så länge dom gör bra spel. Men för att få in fler kvinnor så måste dom utbilda sig inom det, men för att det ska hända så måste fler kvinnor VILJA arbeta inom spelbranschen, varför ser du könen så hårt i jobb sammanhang? Är du möjligtvis lite sexistisk nu? Du ser, man kan vinkla saker hur man vill. Jävla landet lagom

Han vill kvotera in (förutsatt lika kompetenta) kvinnor på en SCEN PÅ E3 så att intresset för spelutveckling förhoppningsvis ökar bland kvinnor så att fler utbildar sig! Är det verkligen ett stort problem att några killar blir av med sin scentid? Det är ju inte så att de blir av med jobbet precis.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Antagandet om att lika många kvinnor som män innebär att det finns mer kompetenta män som blivit utan jobb på arbetsplatsen är ganska svårt att tolka som något annat än att kvinnor inte skulle vara lika duktiga som män. är det någon grupp som har fördelar och inte tillsätts på grund av kompetens utan snarare kontakter och andra egenskaper, så är det män.

Inte lika många kvinnor som utbildar sig inom det, så det finns långt ifrån lika många kvinnor med rätt utbildning som män. Är det verkligen svårt att förstå att det finns fler män med rätt kompetens än kvinnor? Därför vi reagerar, eftersom det är kvotering Arnroth vill ha, och inte jämnställdhet. För mig kvittar det om det så skulle vara 100% kvinnor, så länge dom gör bra spel. Men för att få in fler kvinnor så måste dom utbilda sig inom det, men för att det ska hända så måste fler kvinnor VILJA arbeta inom spelbranschen, varför ser du könen så hårt i jobb sammanhang? Är du möjligtvis lite sexistisk nu? Du ser, man kan vinkla saker hur man vill. Jävla landet lagom

Han vill kvotera in (förutsatt lika kompetenta) kvinnor på en SCEN PÅ E3 så att intresset för spelutveckling förhoppningsvis ökar bland kvinnor så att fler utbildar sig! Är det verkligen ett stort problem att några killar blir av med sin scentid? Det är ju inte så att de blir av med jobbet precis.

Suck, ah för att när jag säger om det lika gärna kan vara 100% kvinnor så länge dom gör bra spel, gör att jag tycker det är hemskt med kvinnor i spelbranschen. Bravo! Nej kvotering är dåligt, jämnställdhet är bra. Det Arnroth håller på med är att klaga på företagen för att det är få kvinnor som jobbar där (trots att det även gör det på fz oxå), han försöker inte lyfta fram bra kvinnor i spelbranschen (iofs så tröttna jag när han klagade på nått så könslöst som dockor i lbp), men antar att om han lyft fram någon så har det vart den satans Saarkesian eller någon som är som henne.

Och du som snackar om hur kvinnor porträtteras i spel? Kan du ge mig 10 exempel på 10 olika spel där dom är porträtterade på dåligt vis? Och nej, sexigt klädd räknas inte, isf är du anti-feministisk som inte tycker att en kvinna får vara klädd hursomhelst

Edit. Sen kan du ge 10 exempel på där dom häcklas

Medlem
Skrivet av Nowly:

@ PeTTs0n

Där bevisade du vilken nivå du ligger på. Riktigt kul med folk som gnäller över att inte få kunna uttrycka sina åsikter och i samma andetag rackar ner på andra och säger att de slickar röv för att de håller med vad någon annan skriver.

Jag kan förstå och hålla med om kritiken som riktas mot redaktionen, att folk vill se med variation på krönikorna som skrivs och att de vill läsa om ämnen ur bara mer än en ståndpunkt. Men sättet en del här framför kritik på är på en infantil nivå som inte är det minsta konstruktiv.

Väx upp och lär dig respektera andra människor och deras åsikter, särskilt om du kräver att de ska respektera dig och dina åsikter. Jag blir jävligt förbannad och trött på människor som du. Eller är du ännu en av de som tror att det är kul och roligt att sitta bakom en skärm och trampa på andra människor och deras åsikter?

I övrigt så tycker jag faktiskt att du framför dina åsikter på ett väldigt sakligt och bra sätt. Men att bara slänga in "PS Nowly - slicka röv much?" känns så jävla onödigt och det tillför ingenting till debatten förutom att det får dig att framstå som en idiot, rent ut sagt.

Respektera andras åsikter? Du menar som att avfärda all kritik med att det bara är "kränkta vita män" som skriver en massa strunt?

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Nowly:

@ PeTTs0n

Där bevisade du vilken nivå du ligger på. Riktigt kul med folk som gnäller över att inte få kunna uttrycka sina åsikter och i samma andetag rackar ner på andra och säger att de slickar röv för att de håller med vad någon annan skriver.

Jag kan förstå och hålla med om kritiken som riktas mot redaktionen, att folk vill se med variation på krönikorna som skrivs och att de vill läsa om ämnen ur bara mer än en ståndpunkt. Men sättet en del här framför kritik på är på en infantil nivå som inte är det minsta konstruktiv.

Väx upp och lär dig respektera andra människor och deras åsikter, särskilt om du kräver att de ska respektera dig och dina åsikter. Jag blir jävligt förbannad och trött på människor som du. Eller är du ännu en av de som tror att det är kul och roligt att sitta bakom en skärm och trampa på andra människor och deras åsikter?

I övrigt så tycker jag faktiskt att du framför dina åsikter på ett väldigt sakligt och bra sätt. Men att bara slänga in "PS Nowly - slicka röv much?" känns så jävla onödigt och det tillför ingenting till debatten förutom att det får dig att framstå som en idiot, rent ut sagt.

Respektera andras åsikter? Du menar som att avfärda all kritik med att det bara är "kränkta vita män" som skriver en massa strunt?

Vart någonstans har jag avfärdat all kritik och skrivit att det bara är vita kränkta män som skriver massa strunt?! Jag tycker det är rimligt att man kan ge fan i att attackera andras människors åsikter och ta ifrån dem rätten att hålla med om vad någon annan skriver i ett inlägg genom att säga att man slickar röv, eller är det för mycket begärt tycker du? Eller menar du också att alla ni som håller med om vad t.ex. Everchange och PeTTs0n skriver också är en hel bunt med rövslickare eller kan det faktiskt vara så att era egna åsikter och tankar går i linje med hans och därför håller ni också med i de han skriver?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Som vanligt är reaktionerna på Thomas Arnroths krönika massiva. En eloge till dig Arnroth som gång på gång fortsätter att skriva om en av de internationella branscher som är mest eftersatt när det gäller jämställdhetsfrågor - spelbranschen. Det märks att du, precis som jag, tycker att det här är en jätteviktig fråga. Även om det inte märks särskilt tydligt i kommentarsfälten här så finns det män som vill diskutera detta öppensinnat och med ödmjukhet. Och vi blir fler.

Tack FZ!

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Antagandet om att lika många kvinnor som män innebär att det finns mer kompetenta män som blivit utan jobb på arbetsplatsen är ganska svårt att tolka som något annat än att kvinnor inte skulle vara lika duktiga som män. är det någon grupp som har fördelar och inte tillsätts på grund av kompetens utan snarare kontakter och andra egenskaper, så är det män.

Inte alls vad jag menar... Ett annat exempel:

David presterar bättre än Jonas. Men Jonas får jobbet pga av att hans namn är Jonas.

Jag menar inte att kvinnor är sämre. Men om det finns en man som faktiskt är bättre så ska han inte mista möjligheten enbart för att ett företag eller organisation vill ha ett jämt antal män och kvinnor.

Är kvinnan bättre ska hon naturligtvis ha jobbet.

så varför gnälla på att folk vill att fler kvinnor ska få chansen inom spelbranschen?

Trollar du nu? Om inte så vill jag gärna att du citerar mina exakta ord där du uppfattar det som att jag gnäller på att kvinnor får jobba med spel.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:
Skrivet av boota:
Skrivet av Everchange:

Har jag fel när jag säger att denna syn på jämställdhet är totalt fel och faktiskt ironiskt. Varför ska jämställdhet betyda att av 10 personer måste 5 vara kvinnor?

Detta reagerade jag starkt på förra året när jag gjorde min GMU. Försvarsmakten tänker precis likadant. Därmed skickar dem igenom tjejer som knappt kan bära en packning 3km. Detta, enbart för att det är viktigare att ha 50/50 könsfördelning i organisationen, hellre än att faktiskt välja ut dem som faktiskt gör bäst ifrån sig.

Ska inte jämställdhet betyda att alla har samma chanser och samma villkor?

vad är det som säger att kvinnor är sämre på att skapa karaktärer än män?

Vart i mitt inlägg står det någonting som ens kan missuppfattas som ett sånt påstående?

edit: För att vara extra tydlig har jag aldrig sagt att kvinnor är sämre än män. Jag menade i mitt exempel att man valde bort män och valde in sämre presterande kvinnor, enbart för att dem var just det - kvinnor. Jag påstår inte att kvinnor är sämre än män - Men om du väljer en kvinna som är sämre på ett jobb än den konkurrerande mannen så har du gjort fel.

Antagandet om att lika många kvinnor som män innebär att det finns mer kompetenta män som blivit utan jobb på arbetsplatsen är ganska svårt att tolka som något annat än att kvinnor inte skulle vara lika duktiga som män. är det någon grupp som har fördelar och inte tillsätts på grund av kompetens utan snarare kontakter och andra egenskaper, så är det män.

Inte lika många kvinnor som utbildar sig inom det, så det finns långt ifrån lika många kvinnor med rätt utbildning som män. Är det verkligen svårt att förstå att det finns fler män med rätt kompetens än kvinnor? Därför vi reagerar, eftersom det är kvotering Arnroth vill ha, och inte jämnställdhet. För mig kvittar det om det så skulle vara 100% kvinnor, så länge dom gör bra spel. Men för att få in fler kvinnor så måste dom utbilda sig inom det, men för att det ska hända så måste fler kvinnor VILJA arbeta inom spelbranschen, varför ser du könen så hårt i jobb sammanhang? Är du möjligtvis lite sexistisk nu? Du ser, man kan vinkla saker hur man vill. Jävla landet lagom

Han vill kvotera in (förutsatt lika kompetenta) kvinnor på en SCEN PÅ E3 så att intresset för spelutveckling förhoppningsvis ökar bland kvinnor så att fler utbildar sig! Är det verkligen ett stort problem att några killar blir av med sin scentid? Det är ju inte så att de blir av med jobbet precis.

Suck, ah för att när jag säger om det lika gärna kan vara 100% kvinnor så länge dom gör bra spel, gör att jag tycker det är hemskt med kvinnor i spelbranschen. Bravo! Nej kvotering är dåligt, jämnställdhet är bra. Det Arnroth håller på med är att klaga på företagen för att det är få kvinnor som jobbar där (trots att det även gör det på fz oxå), han försöker inte lyfta fram bra kvinnor i spelbranschen (iofs så tröttna jag när han klagade på nått så könslöst som dockor i lbp), men antar att om han lyft fram någon så har det vart den satans Saarkesian eller någon som är som henne.

Och du som snackar om hur kvinnor porträtteras i spel? Kan du ge mig 10 exempel på 10 olika spel där dom är porträtterade på dåligt vis? Och nej, sexigt klädd räknas inte, isf är du anti-feministisk som inte tycker att en kvinna får vara klädd hursomhelst

Edit. Sen kan du ge 10 exempel på där dom häcklas

Inget av det du påstår har jag sagt. Det handlar inte om att si och så många av de i spelbranschen ska vara kvinnor. Det handlar om att (extra mycket) visa upp de duktiga kvinnorna som redan finns för att förhoppningsvis öka intresset för yrket hos en grupp människor som är graft underrepresenterad. Det är ingen som förespråkar att man ska ta jobbet från duktiga män och ge till sopiga kvinnor bara för att Aftonbladet säger det.

EDIT: Jag ska förtydligare ytterligare eftersom det är en infekterad diskussion och många verka vilja feltolka bara för att få spy galla....

Kvotering är principiellt fel eftersom det i det korta loppet sätter fel person på fel plats. Men kan ni inte tänka er att det är värt att lyfta fram och visa upp de (procentuellt få) duktiga kvinnorna i branschen som förebilder för dåligt representerad grupp av potentiella spelare / spelskapare? Det handlar om att synas på en scen på E3. Är inte denna "kvotering" ett mycket litet pris att betala?

Skriv svar