• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Heart of Darkness
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • God Of War, Officiella tråden, Historien / Frågor/ Allmän diskussion 24
  • Westworld säsong 2! 3
  • Battlerite 3
  • Hur mycket pengar lägger ni på spel varje år? 88
  • Star citizen! 9
  • New Game+, mervärde eller onödigt? 39
  • Volvo Ocean Race 13
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 3
  • Twitch/Prixm - From fat to fit med Fortnite! Kom in och titta på mig när jag svettas och gråter nördtårar! -1.9KG VECKA 1! 23
Nya recensioner
  • Recension - Football Manager 2018 Touch 2
  • Recension – God of War 109
  • Recension – Sea of Thieves 33
  • Testpilot: 240Hz-skärm från AOC Agon testpilotas, ingen anade vad omdömet skulle bli! 18
  • Recension – Far Cry 5 vet inte hur man har tråkigt 67
  • Recension – Sea of Thieves 65
  • Recension - När A Way Out är som bäst gör det saker vi aldrig sett i spel förut 65
  • Recension – Ni no Kuni II: Revenant Kingdom 21
  • Recension – Warhammer: Vermintide 2 33
  • Recension – Qube 2 5
Nya medlemsrecensioner
  • Shadow of the Colossus 1
  • Return to Return to castle Wolfenstein 2
  • Far Cry 5 - Spoilerfria Recensionen. 10
  • Fighters Anthology - 18 år senare 10
  • Call of Juarez: Bound In Blood 5
  • Analogue Super NT - intryck efter en vecka 5
  • Snabbrecension av Kirby: Star Allies 5
  • Guide till att skriva recensioner i forumet 9
  • 30 timmar med Ni No Kuni II 8
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Sharp lanserar den första 8K-upplösta TV:n för den europeiska marknaden Igår
  • Microsoft lägger till 120 Hz-stöd för Xbox One Igår
  • EK Water Blocks äntrar marknaden för färdigbyggda datorer 21 / 4
  • AMD lanserar strömsnåla Ryzen 5 2400GE och Ryzen 3 2200GE 21 / 4
  • Teknikstund: Ska skärmen vara böjd? 21 / 4
  • Miljontals användare drabbade av skadliga annonsblockerare 20 / 4
  • Quiz: Gissa sockeln 20 / 4
  • Nederländerna klassar vissa lootlådor som hasardspel 20 / 4
  • Biostar släpper Racing X470GN – Mini-ITX för andra generationens Ryzen 20 / 4
  • Skatteverket utreder kryptoinnehav – upptaxerar svenskar med miljonbelopp 20 / 4
Digitalt vardagsliv med 99.se
  • Spotifys hemliga vapen Igår
  • #227: Du är också en idiot på nätet 21 / 4
  • Hur paket magiskt når dig 20 / 4
  • Galaxy S9 – Snubblande nära succé 20 / 4
  • Google Chat ska lösa meddelanden på Android – igen 20 / 4
  • Snart har du SL-kortet i mobilen 20 / 4
  • 14 tips som gör dig till Spotify-proffs 19 / 4
  • Vad kan du om Mark Zuckerberg? 19 / 4
  • Amazon underlättar internationella köp 18 / 4
  • Avaktiverad Iphone? – Så här fixar du 18 / 4
Forum
Nyhetskommentarer
Tråd

E3 är för konsoler – inte PC

1
2
Skriv svar
2014-06-15 14:43
Permalänk
Nyhet
Robot
❤
  • Plats: 127.0.0.1

#microsoft, #league-of-legends

► Läs hela artikeln här

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-06-15 14:48
Permalänk
Loxus
Medlem
❤

Dålig bortförklaring.

2014-06-15 14:49
Permalänk
Rentah
Medlem
❤

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

2014-06-15 14:50
Permalänk
Notumforce
Medlem
❤
  • Plats: Stockholm

Ingen hemlighet att man pushar för xbox .

http://500px.com/jax999

2014-06-15 15:02
Permalänk
Amilo
Medlem
❤

Tycker det är tråkigt när vi alla vet att det är på PC utvecklarna faktiskt har chansen att göra något riktigt bra utan några direkta gränser.

“Somewhere, something incredible is waiting to be known.”
― Carl Sagan

2014-06-15 15:03
Permalänk
stege99
Medlem
❤

Phil Spencer är säkert rätt man med fokus på att Xbone ska vara en spelmaskin i första hand, och inte primärt en HTPC.

Det är dock märkvärdigt att inte Microsoft är bättre på att utnyttja det faktum att man nästan har monopol på en så stor spelplattform som PC?

2014-06-15 15:07
Permalänk
Deli
Medlem
❤

Phil Spencer är full av skit, precis som deras produkter!

MS har sagt det i flera år nu, att dom så gärna vill och ska satsa på PC-spel och PC-community, men så händer absolut ingenting.

Möjligtvis att vi snart ser Dead Rising 3 på PC men jag antar att det blir i den mest fantastiska MS-andan, "Only on Windows 8"
För det finns inget MS älskar så mycket som att begränsa och försöka kontrollera sina kunder.

Lika bra dom skiter fullständigt i PC-marknaden och håller sig till sina skämtartiklar till produkter!

GTA Online Crew: SWAG - Swedish Ass Gurus http://socialclub.rockstargames.com/crew/swedish_ass_gurus

2014-06-15 15:12
Permalänk
puban
Medlem
❤
Skrivet av Deli:

MS har sagt det i flera år nu, att dom så gärna vill och ska satsa på PC-spel och PC-community, men så händer absolut ingenting.

Möjligtvis att vi snart ser Dead Rising 3 på PC men jag antar att det blir i den mest fantastiska MS-andan, "Only on Windows 8"
För det finns inget MS älskar så mycket som att begränsa och försöka kontrollera sina kunder.

Lika bra dom skiter fullständigt i PC-marknaden och håller sig till sina skämtartiklar till produkter!

cry me a river...

OBS, Vänligen observera att ovanstående INTE är k3m's åsiker.

2014-06-15 15:26
Permalänk
Kleptoman
Medlem
❤
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Deli:

cry me a river...

Haha, håller med. Så mycket whine.

Lorem ipsum dolor sit amet

2014-06-15 15:34
Permalänk
Ahris
Medlem
❤

Det finns inte särskilt mycket pengar för Microsoft i PC-spelande och därmed ingen anledning för dem att gynna detta.
De vill ju naturligtvis att alla ska spela XBox och inget annat.

2014-06-15 15:47
Permalänk
Bojkott
Medlem
❤
Skrivet av Rentah:

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Och ingen hatar konsoler och dess användare mer än PC-folket.

Känns som att E3 inte behövs för att lyfta fram PC-spelen lika bra. Spelsidor, olika communities och forum gör ett riktigt bra jobb där. PC gamers lyfter gärna fram underground-titlar, medan konsol gamers fokuserar mest på sina AAA-titlar.

2014-06-15 16:00
Permalänk
pinalina
Medlem
❤

Då säger jag såhär istället: E3 är för Sony, inte Microsoft.

2014-06-15 16:10
Permalänk
Natrium
Medlem
❤

det är ingen fara PC kommer alltid segra in the end.. bäst vinner alltid.

2014-06-15 16:12
Permalänk
Walter S.A. Iego
Medlem
❤
  • Plats: Black Mesa

Jag älskar spel i alla dess former, men bara för den sakens skull behöver man inte välja bort en stor skara spel-entusiaster som föredrar PC:n som spelplattform. På många sätt är det just dessa som har sporrat konsolerna och tekniken att skynda på lite.

HEMSIDA: www.iegocentric.com
SAMLADE KRÖNIKOR: https://goo.gl/F8yHUC
YOUTUBE: www.youtube.com/user/walteriego
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

2014-06-15 16:20
Permalänk
Margy
Medlem
❤
Skrivet av walter_iego:

Jag älskar spel i alla dess former, men bara för den sakens skull behöver man inte välja bort en stor skara spel-entusiaster som föredrar PC:n som spelplattform. På många sätt är det just dessa som har sporrat konsolerna och tekniken att skynda på lite.

Problemet är ju att det finns ingen stor hårdvarutillverkare som tjänas på att ha en stor visning med PC-spel. Folk kan lika gärna köpa produkter från konkurrenterna och spela på.

EA och Ubi visar ju faktiskt många spel som kommer till de flesta plattformar.

Det enda företag som det vore vettigt att ha en E3-show med PC-spel för är Valve. De tjänar ju massor av pengar på andras spel på Steam så att marknadsföra dessa på E3 skulle kunna gynna både Valve och branschen.

2014-06-15 16:36
Permalänk
Hipshot
Medlem
❤

Tycker inte det är ett konstigt utalande, det är ju såhär det funkar. Dom tillverkare som satsar på PCspel, vilket MS inte gör, visar ju upp sina saker, t ex Firaxis.

Too real to be dream, to painful to be a nightmare.

2014-06-15 16:53
Permalänk
Ase
Medlem
❤

Spencer verkar inte fatta mycket,x-box är en htpc i låst format ,för en spelmaskin är det inte. För enklare spel i sämmre upplösning & slöspelande duger den säkert men i dessa tider med steam os & andra aktörer( Android vilket jag nästan hatar osv) så biter dom sig själva i foten. Snart så spelar dom flesta pc spelare på annat än windows om dom fortsätter så här & då får dom helt enkelt skylla sig själva.

2014-06-15 17:49
Permalänk
boota
Medlem
❤
Skrivet av Natrium:

inte nödvändigtvis. betamax hade bättre bildkvalitet än vhs, för att inte tala om framväxten av ibm-pc-arkitekturen som inte på något sätt var den bästa processortypen. det var snarare ekonomiska incitament som ledde till x86ornas dominans. (om jag minns rätt valde ibm att inte patentera arkitekturen, vilket gjorde att compaq och andra kunde bygga billiga ibm-pc-kompatibla datorer)

2014-06-15 18:09
Permalänk
Nightcrawler78
Medlem
❤
Skrivet av boota:
Skrivet av Natrium:

inte nödvändigtvis. betamax hade bättre bildkvalitet än vhs, för att inte tala om framväxten av ibm-pc-arkitekturen som inte på något sätt var den bästa processortypen. det var snarare ekonomiska incitament som ledde till x86ornas dominans. (om jag minns rätt valde ibm att inte patentera arkitekturen, vilket gjorde att compaq och andra kunde bygga billiga ibm-pc-kompatibla datorer)

Är ju inte samma sak, Man kan ju inte säga att PC spel marknaden är i sin linda utan det är en enormt mogen marknad som nog aldrig kommer försvinna helt, just nu är den stark och de flesta stora titlar kommer också till PC.
Det jag ser är lite dåligt av Microsoft är att de hela tiden säger att man skall lägga mer fokus på PC spelarna men det man sedan gör är något helt annat.
Nu tror jag dock datorspelandet klarar sig helt utan draghjälp av Microsoft men däremot hade nog Windows gynnats av sådan draghjälp.

2014-06-15 18:33
Permalänk
Smoo87
Medlem
❤

Så m$ fortsätt skjuta er i foten ;). E3 var sist jag kollade en spelmässa, och inte en konsolmässa. Och om det är mest konsolspel där? M$, det känns som ni pissar på pc spelarna :/. Men men, var över ett år sen jag bestämde mig för att sluta sponsra er så w/e

2014-06-15 18:45
Permalänk
KatOne
Medlem
❤
Skrivet av Deli:

Right on, brother. Right on.

2014-06-15 19:00
Permalänk
Käbbel
Medlem
❤

Det ironiska är bara att många av "konsolspelen" visas på en PC förklätt till en konsol. Absolut inget ovanligt.

2014-06-15 19:12
Permalänk
Pretorian24
Medlem
❤
Skrivet av Rentah:

Till skillnad mot konsollspel som får massor av "love" från PC-spelare?

Apple iMac24, Apple Mac Mini,
Apple iPhone, Apple iPad, Xbox 360 Elite

2014-06-15 19:24
Permalänk
k3m
Medlem
❤

Som vanligt är rubriken vinklad. Spencer talar om att Windows inte hör hemma på E3 och där håller jag med honom. Windows hör inte hemma någonstans. Att sedan om PC spel hör hemma på E3 är en helt annan sak. Vilket det naturligtvis gör.

2014-06-15 19:25
Permalänk
zappmeharder
Medlem
❤
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rentah:

http://inwallspeakers1.com/wp-content/uploads/2014/06/dirty-c...

Känns som att E3 inte behövs för att lyfta fram PC-spelen lika bra. Spelsidor, olika communities och forum gör ett riktigt bra jobb där. PC gamers lyfter gärna fram underground-titlar, medan konsol gamers fokuserar mest på sina AAA-titlar.

Hatar? Nej, men Microsoft är alltsom oftast lika tröttsamma som det påståendet.

http://petitionbureau.org/DarkSoulsForPC

2014-06-15 19:27
Permalänk
boota
Medlem
❤
Skrivet av Nightcrawler78:
Skrivet av boota:
Skrivet av Natrium:

Är ju inte samma sak, Man kan ju inte säga att PC spel marknaden är i sin linda utan det är en enormt mogen marknad som nog aldrig kommer försvinna helt, just nu är den stark och de flesta stora titlar kommer också till PC.
Det jag ser är lite dåligt av Microsoft är att de hela tiden säger att man skall lägga mer fokus på PC spelarna men det man sedan gör är något helt annat.
Nu tror jag dock datorspelandet klarar sig helt utan draghjälp av Microsoft men däremot hade nog Windows gynnats av sådan draghjälp.

fast... poängen är ju den att när olika teknologier konkurrerar med varandra är det inte bara teknisk överlägsenhet som vinner. har också svårt att se pcspelandet överleva helt utan microsoft än så länge. DirectX är en ganska stor del i pc-spelarens vardag

2014-06-15 20:13
Permalänk
Eisenhart73
Medlem
❤

Vilken mässa är för pc då?

Intel i7 990X @ 4200 MHz, G1.Assassin X58, GeForce GTX 780Ti SLI, Corsair Dominator GT 12GB DDR3 Triple Channel @ 1000 MHz (2:10) @ 9-11-9-27

2014-06-15 20:51
Permalänk
furzinate
Medlem
❤
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rentah:

Varför hatar du konsoler för? Vad har en konsol någonsin gjort dig? Jag tycker att du borde springa ner till närmaste affär och köpa dig en valfri konsol och bli vän med den. Det är det enda sättet att få inre fred.

// God gaming race, owner of all.

2014-06-15 20:55
Permalänk
WardonE
Medlem
❤
Skrivet av Deli:

Ok, överdriv lite va..

2014-06-15 21:40
Permalänk
Bojkott
Medlem
❤
Skrivet av furzinate:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rentah:

Varför hatar du konsoler för? Vad har en konsol någonsin gjort dig? Jag tycker att du borde springa ner till närmaste affär och köpa dig en valfri konsol och bli vän med den. Det är det enda sättet att få inre fred.

// God gaming race, owner of all.

Sa jag att jag hatade konsoler? Har Wii U, PS3, 360 och en PC för att få ut så mycket som möjligt av min hobby. Allt jag sa var att PC gamers (såna som bara spelar på PC) tenderar att hata konsoler.

1
2
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• 19 / 4 Både Battlefield 5 och Black Ops 4 kan få Battle Royale-lägen 32
  • 20 / 4 Nederländerna säger aja baja till loot-lådor 31
  • 21 / 4 Skådespelerskan Nina Bergman låter meddela att en ny Doom-film är på väg 29
  • 20 / 4 Fredagsquiz - Spelgudar! 26
  • 20 / 4 Se oss dö i Dark Souls: Remastered 24
  • 20 / 4 Fräcka Fredag live 14:00 – ställ dina frågor nu! 22
  • 19 / 4 Nästa expansion för Cities: Skylines heter Parklife 17
  • 20 / 4 Tre anledningar till att hoppa in i Hearthstone igen 14
  • 19 / 4 Kratos är årets pappa 14
  • 19 / 4 Hur lång tid tar God of War att spela igenom? 14
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • God Of War, Officiella tråden, Historien / Frågor/ Allmän diskussion 24
  • Westworld säsong 2! 3
  • Battlerite 3
  • Hur mycket pengar lägger ni på spel varje år? 88
  • Star citizen! 9
  • New Game+, mervärde eller onödigt? 39
  • Volvo Ocean Race 13
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 3
  • Twitch/Prixm - From fat to fit med Fortnite! Kom in och titta på mig när jag svettas och gråter nördtårar! -1.9KG VECKA 1! 23
  • Höjdarspelet Satellite Reign gratis på HB 16
Obesvarade
  • Dark souls Switch försenat. 0
  • [SÅLT] 4 PS4-spel och guide, superskick och billigt 0
  • Quake Champions: DOOM Edition (2018) 0
  • 100kr för KSP, DR4, Ruiner mfl i nya Humble Monthly(ref-länk) 0
  • Sista backlog recensionen 2017 - Middle Earth: Shadow of war. 0
  • TordFish Presents: Ae'Ra - Sunburn 0
  • Köpes: Koder till World Of Warships 0
  • Silent Thunder 0
  • "IEGOCENTRIC" - på extern hemsida! 0
  • Mer gratis: Spec Ops: The Line via Humble Bundle (tidsbegränsat) 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2018 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Mobilversion