Utvecklare snackar brutalitet i Assassin's Creed 2
Fucking jävla glitter och lightning-effects skit, mög!!! Sluta göra sånt jävla trams!Behöver väl för fan inte vara markerade när man väl slåss med dem... Var ju mkt bättre i 1:an när man slogs även om det oxå hade massa magiska skit effekter.
Förövrigt, väldigt grymma animationer, kunde tom. varit ännu blodigare, i form av att skära av armar, alltså lösa modeller som flyger iväg: Huvud, armar, ben och sen ragdoll på dessa objekt.
Det skulle kanske t.o.m. avskräcka att gå berserk på fienden och ist fokusera på att avsluta snyggt bara för att man tycker det ser för våldsamt ut med alla dessa blodiga detaljer. Men spelet ska ju passa många åldrar, och UBIsoft tillverkar så svaret finns där redan till varför man bara för visa blod-stänk.
Om ni förstår hur jag menar.
"youre gonna want to kill!"
såg någon annan hur konstigt det var att han klyvde någon med en yxa i början men sen så syntes ingen skada alls varför har dom med en sån grej om dom inte utvecklar den fullt ut?
Han klyvde inte honom han högg mot foten som blev blodig etc.
"Bättre sent än aldrig"
Ser riktigt trevligt ut. Men jag tycker de skall fokusera på att ge spelaren rikligt med alternativ på hur man skall "assassinate" sina targets. Samt göra så att man faktiskt kan döda dem utan att någon märker det. De kanske har snackat om detta och jag råkat missa det? Men i övrigt ser det mysigt ut.
Ogillar fortfarande det faktum att vakterna är så passiva, ser ut som fån, medan man plockar dom en och en. Animationer i all ära men det systemet blir så fruktansvärt enformigt, och tråkigt. Så funkar det likadant nu (såg likadant ut as far as I could tell) så förstår jag inte konceptet med att man ska behöva fly för att man inte klarar av fi. Det är väl snarare i så fall för att det blir tråkigt i längden och att man hellre lägger tid på annat.
Hade gärna sett mycket mer djup i fighting. Där animationerna är gräddet på moset och inte vad det hela kretsar kring. Man vill ju känna den där känslan "Oh shit, nu måste jag VERKLIGEN fly.. annars dör jag.. iiih.."
Dog man i Assassins Creed klantade man sig, det var aldrig så att man var övermannad.