Film från CryEngine 3

Medlem
Skrivet av Rubber Duck:

Kan tycka att det inte är speciellt relevant hur människornas ansikten ser ut i spelet; om det nu är en FPS som produceras, man springer bara omkring ändå och skjuter på allt som rör sig, bättre att fokusera på en bra spelupplevelse istället för onödiga detaljer så som ett autentiskt ögonbryn...

Sen kan dom juh iofs sälja motorn till massor med olika folk som kan använda motorn till precis vad som helst, så det är nog bra med en så väl genomarbetad och flexibel motor som möjligt

Medlem

Ser ok ut


signatur

Meep!

Medlem

Haha älskar kommentarer som "zzz", "ser ok ut" osv. Fattar ni vad ni ser här eller? Försök se det liiiiite objektivt och strunta i om ni gillar Crysis eller inte, för en sån här motor finns ju inte.

Uncharted 2 i all ära, för det är väl ändå enda konkurrenten rent grafikmässigt. Men Uncharted 2 kompilerar inte på ALLA plattformar. Motorn är ju totalt krossande överlägset när det kommer till djungel, skog osv. och nu finns även bra stöd för andra miljöer. Men att spelet sedan körs såhär på ALLA plattformar, det är ju riktigt grymt. Crytek förtjänar att få denna motorn licensierad till flera spel. Och detta i realtid .... omg!

Medlem
Skrivet av Pettor:

Haha älskar kommentarer som "zzz", "ser ok ut" osv. Fattar ni vad ni ser här eller? Försök se det liiiiite objektivt och strunta i om ni gillar Crysis eller inte, för en sån här motor finns ju inte.

Uncharted 2 i all ära, det är väl ändå enda konkurrenten. Men Uncharted 2 kompilerar in på ALLA plattformar. Motorn är ju totalt krossande överlägset när det kommer till djungel, skog osv. och nu finns även bra stöd för andra miljöer. Men att spelet sedan körs såhär på ALLA plattformar, det är ju riktigt grymt. Crytek förtjänar att få denna motorn licensierad till flera spel.

skitmotor.. och sen tror jag du inte menar "Men Uncharted 2 kompile...."

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av Pettor:

Haha älskar kommentarer som "zzz", "ser ok ut" osv. Fattar ni vad ni ser här eller? Försök se det liiiiite objektivt och strunta i om ni gillar Crysis eller inte, för en sån här motor finns ju inte.

Uncharted 2 i all ära, det är väl ändå enda konkurrenten. Men Uncharted 2 kompilerar in på ALLA plattformar. Motorn är ju totalt krossande överlägset när det kommer till djungel, skog osv. och nu finns även bra stöd för andra miljöer. Men att spelet sedan körs såhär på ALLA plattformar, det är ju riktigt grymt. Crytek förtjänar att få denna motorn licensierad till flera spel.

skitmotor.. och sen tror jag du inte menar "Men Uncharted 2 kompile...."

Ok, så varför är det skitmotor? Kvittar för all del. Personligen förstår jag bara inte hur människor kan skapa något sånt här.

Är "Uncharted 2 motorn kompilerar inte" bättre? ....

Inaktiv

Har alla glömt skillnaden mellan Crysis-trailers och hur spelet faktiskt såg ut när det släpptes?

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av Rubber Duck:

Kan tycka att det inte är speciellt relevant hur människornas ansikten ser ut i spelet; om det nu är en FPS som produceras, man springer bara omkring ändå och skjuter på allt som rör sig, bättre att fokusera på en bra spelupplevelse istället för onödiga detaljer så som ett autentiskt ögonbryn...

Sen kan dom juh iofs sälja motorn till massor med olika folk som kan använda motorn till precis vad som helst, så det är nog bra med en så väl genomarbetad och flexibel motor som möjligt

http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine_2

http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine

Aion tower of eternity och Entropia Universe(f.d. Project Entropia) är väl inte direkt FPS?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

lär kräva en hel del från våra stackars datorer dock... Men LÄTT värt det! JÄVLAR säger jag bara

Medlem

Varför finns det inga PS3- eller 360-loggor i de öppna partierna i videon? Orkar de inte med sånt?
Annars är det väl egentligen ingen jätteskillnad mot CryEngine 2 rent visuellt.

Medlem
Inaktiv

Vet inte, kändes inte så jättespeciellt även om det var väldigt trevligt att se förstörbarterräng igen. Förhoppningsvis får vi se mer av det i kommande spel.

Medlem
Skrivet av anon_20542:

Har alla glömt skillnaden mellan Crysis-trailers och hur spelet faktiskt såg ut när det släpptes?

Tänkte precis samma sak.

Men sen har vi ju modden "Real Lifesis" som får spelet att se ut som i trailern typ. (Sök på youtube)
Så det finns hopp!

Medlem

fan min haka rullade ner under soffan...

Inaktiv

De är sånt här som får en att bli sådär varm o go' i magen

Medlem

Kan inte förstå att så många gör i byxorna för lite grafik, dom roligaste spelen jag kört är inte bland spel som crysis, tittar hellre på film om jag vill se tuffa effekter. dom kan göra snygga motorer men ack så tråkiga spel.

Medlem

Ser helt klart strålande ut, men väntar med vidare lovord tills vi har sett hur Crysis 2 på konsoll blir...Vi vet ju alla hur mycket bättre techdemos brukar vara, och sedan har inte frameraten på demonstrationerna varit så bra heller

Ska bli intressant att se vilken motor som blir bäst av CE3 och Id Tech 5

Medlem

Ser ganska nice ut. Hoppas att de har lärt sig av sina misstag å finslipar den som bara den, så att den blir fin fin å perfekt å bygga på

riktigt skoj med att den är anpassad för konsol


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

när allt på stranden flög åt h*lvete SNYGGT!!! MÅSTE HA!!! ska fixa bästa graffekort jag hittar nu pga detta xD fast väntar tills de är klart XD


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Inaktiv

Lustigt att de inte visade ungefärliga systemkrav.

Medlem

skulel vara coolt om dom gorde tes5 med detta ^^


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Vad som är extra häftigt i Cryengine 3 (förutom Global Illumination, så snyggt) är editorn som de visade lite grann av här. Den ser fantastisk ut, med verktyg så bra känns det som att utvecklare borde bli intresserade. De ser ju på andra faktorer också förstås...

Bra video ändå, se den.

Inaktiv

Jag älskade Sandbox 2 och en ännu bättre editor låter ju inte fel någonstans.

Medlem

Sjuuukt nice!

Medlem

Systemkrav måste väl vara en x-box, ps3 eller motsvarande medelmåttig PC? Eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

okej detta är helt klart det bästa jag sätt i mitt liv fan inte långt kvar nu tills vi kan spela spel i en film kvalitet drömmar

Medlem

Ge mig elderscrolls 5 i CryEngine 3.. *Dräggel*


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Ser helt jävla fantastiskt ut ju!

Håller med vissa andra här om dessa kommentarena som "Zzzz", "Ser ok ut", "skitmotor" säg något som är bättre i så fall, släng inte ut massa negativa kommentarer utan att ha något o försvara de för.

Medlem

Det går frammåt kan bli ännu roligare att mappa.

Inaktiv
Medlem

Crytek tillverkar grafikmotorer som slår allting annat och Valve gnäller över att det är såååå himla svårt att programmera till PS3.
*host host*

12
Skriv svar