• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Profil
  • Heart of Darkness
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Ny Venom-trailer - med Venom! 2
  • Retrolan 2015 i mitt kök 0
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 14
  • Stora humortråden 38
  • Är spelomslagen döda? 15
  • The Swords of Ditto, Officiella tråden, Info / Guide / Frågor / Allmän diskussion 20
  • Battlerite 5
  • Free Fly-helg i Star Citizen 52
  • Ben Brode lämnar Blizzard 1
Nya recensioner
  • Recension - Football Manager 2018 Touch 2
  • Recension – God of War 109
  • Recension – Sea of Thieves 33
  • Testpilot: 240Hz-skärm från AOC Agon testpilotas, ingen anade vad omdömet skulle bli! 18
  • Recension – Far Cry 5 vet inte hur man har tråkigt 67
  • Recension – Sea of Thieves 65
  • Recension - När A Way Out är som bäst gör det saker vi aldrig sett i spel förut 65
  • Recension – Ni no Kuni II: Revenant Kingdom 21
  • Recension – Warhammer: Vermintide 2 33
  • Recension – Qube 2 5
Nya medlemsrecensioner
  • Shadow of the Colossus 1
  • Return to Return to castle Wolfenstein 2
  • Far Cry 5 - Spoilerfria Recensionen. 10
  • Fighters Anthology - 18 år senare 10
  • Call of Juarez: Bound In Blood 5
  • Analogue Super NT - intryck efter en vecka 5
  • Snabbrecension av Kirby: Star Allies 5
  • Guide till att skriva recensioner i forumet 9
  • 30 timmar med Ni No Kuni II 8
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Testpilot: Ergotech Freedom Arm - flexibelt bordsfäste för datorskärmen Igår
  • AMD slutar sälja flera äldre Ryzen-modeller Igår
  • Razers slimmade speldator Blade Stealth går nu att beställa till Sverige Igår
  • Quiz om processorsocklar svårast hittills Igår
  • Sharp lanserar den första 8K-upplösta TV:n för den europeiska marknaden 22 / 4
  • Microsoft lägger till 120 Hz-stöd för Xbox One 22 / 4
  • EK Water Blocks äntrar marknaden för färdigbyggda datorer 21 / 4
  • AMD lanserar strömsnåla Ryzen 5 2400GE och Ryzen 3 2200GE 21 / 4
  • Teknikstund: Ska skärmen vara böjd? 21 / 4
  • Miljontals användare drabbade av skadliga annonsblockerare 20 / 4
Digitalt vardagsliv med 99.se
  • Snart kan du ringa med Apple Watch i Sverige Idag
  • Android och innovationer – meningarna går isär Igår
  • Så funkar Icloud Igår
  • Spotifys hemliga vapen 22 / 4
  • #227: Du är också en idiot på nätet 21 / 4
  • Hur paket magiskt når dig 20 / 4
  • Galaxy S9 – Snubblande nära succé 20 / 4
  • Google Chat ska lösa meddelanden på Android – igen 20 / 4
  • Snart har du SL-kortet i mobilen 20 / 4
  • 14 tips som gör dig till Spotify-proffs 19 / 4
Forum
Nyhetskommentarer
Tråd

Nya Oculus Rift levereras i juli

1
Skriv svar
2014-07-02 13:04
Permalänk
Nyhet
Robot
❤
  • Plats: 127.0.0.1
  • Medlem sedan: mar 2017
Offline
Nya Oculus Rift levereras i juli

De första nya enheterna skeppas i mitten av juli - 45 000 stycken beställda.


► Läs hela artikeln här

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 13:19
Permalänk
KatOne
Medlem
❤
  • Medlem sedan: maj 2008
Offline
Nya Oculus Rift levereras i juli

Läs Rob Ryans läppar.

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 13:35
Permalänk
Timosaki
Medlem
❤
  • Medlem sedan: jul 2012
Offline

fan va najs! beställde mitt ungefär samtidigt

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 13:48
Permalänk
Sergey
Medlem
❤
  • Medlem sedan: aug 2003
Offline

Jaaaa!!
Beställde mitt Dev Kit 2 "March 19, 2014 at 08:33 PM", så man borde ju vara bland de 10 000 första!


Life is too short to remove USB safely.

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 14:22
Permalänk
Zerp
Medlem
❤
  • Medlem sedan: nov 2007
Offline

Om FZ beställde sitt kit i början på april (flera veckor efter beställningarna öppnade 19:e Mars) lär ni knappast få den med de 10'000 första.

Jag tror nog minst på 10k beställningar första dagen och 10k till kring dagarna när facebook köpte OR (25:e Mars).

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 14:26
Permalänk
marcus8958
Medlem
❤
  • Medlem sedan: apr 2012
Offline
Skrivet av Sergey:

Jaaaa!!
Beställde mitt Dev Kit 2 "March 19, 2014 at 08:33 PM", så man borde ju vara bland de 10 000 första!

19 mars här också men tror vi inte riktigt tillhör 10k första om vi inte har tur.


PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 14:36
Permalänk
Decubal
Medlem
❤
  • Medlem sedan: jan 2007
Offline

19/03/2014 20:52 kom mitt bekräftelse mail. Man kan ju bara hoppas på 10k första

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 15:55
Permalänk
BoZo
Medlem
❤
  • Medlem sedan: aug 2006
Offline

Det är 5000st som kommer att skickas tredje veckan i juli och de resterande 5000st mot slutet av juli. Läs mer här:
https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=26&t=10...

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 16:20
Permalänk
Carl Johansson-Sundelius
Chefredaktör
❤
  • Medlem sedan: dec 2001
Online
Skrivet av Zerp:

Om FZ beställde sitt kit i början på april (flera veckor efter beställningarna öppnade 19:e Mars) lär ni knappast få den med de 10'000 första.

Jag tror nog minst på 10k beställningar första dagen och 10k till kring dagarna när facebook köpte OR (25:e Mars).

Mindes fel, var 20 mars. Men som ni säger, kanske inte är de 10 000 första iaf.

Märkligt, på E3 sa de att produktionen gick bra och att de som beställde "då" skulle få sitt i augusti.


Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 20:11
Permalänk
Sapiens
Medlem
❤
  • Medlem sedan: aug 2009
Offline

Har dem sagt något vad upplösningen kommer bli på konsument versionen utöver ≥1920×1080?

Sen vad är sagt om vilken refresh rate, 75Hz verkar DK2 ligga på med 2ms, är det sagt något om detta kommer förbättras sen?

Delad 1080p och 75hz känns som att det kommer vara alldels för lågt men men, en får väl se hur det blir.

Annars får man väl bygga sin egna VR låda med kommande Asus gsync 1440p 144hz =). De är ju bara ta en stor flyttkartong, lite silver tejp och sen träna upp hals och nackmusklerna så blir det fint vetja ;).

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 20:23
Permalänk
marcus8958
Medlem
❤
  • Medlem sedan: apr 2012
Offline
Skrivet av Sapiens:

Har dem sagt något vad upplösningen kommer bli på konsument versionen utöver ≥1920×1080?

Sen vad är sagt om vilken refresh rate, 75Hz verkar DK2 ligga på med 2ms, är det sagt något om detta kommer förbättras sen?

Delad 1080p och 75hz känns som att det kommer vara alldels för lågt men men, en får väl se hur det blir.

Annars får man väl bygga sin egna VR låda med kommande Asus gsync 1440p 144hz =). De är ju bara ta en stor flyttkartong, lite silver tejp och sen träna upp hals och nackmusklerna så blir det fint vetja ;).

75 bilder i sekunden för höger och vänster öga. Alltså totalt 150 bilder i sekunden i 960x1080.


PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 20:38
Permalänk
Sapiens
Medlem
❤
  • Medlem sedan: aug 2009
Offline
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Har dem sagt något vad upplösningen kommer bli på konsument versionen utöver ≥1920×1080?

Sen vad är sagt om vilken refresh rate, 75Hz verkar DK2 ligga på med 2ms, är det sagt något om detta kommer förbättras sen?

Delad 1080p och 75hz känns som att det kommer vara alldels för lågt men men, en får väl se hur det blir.

Annars får man väl bygga sin egna VR låda med kommande Asus gsync 1440p 144hz =). De är ju bara ta en stor flyttkartong, lite silver tejp och sen träna upp hals och nackmusklerna så blir det fint vetja ;).

75 bilder i sekunden för höger och vänster öga. Alltså totalt 150 bilder i sekunden i 960x1080.

Ah ok, tänkte väl nästan det, känns fortfarande lite lågt men kanske det blir högre sen på konsument versionen.

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 21:09
Permalänk
marcus8958
Medlem
❤
  • Medlem sedan: apr 2012
Offline
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Har dem sagt något vad upplösningen kommer bli på konsument versionen utöver ≥1920×1080?

Sen vad är sagt om vilken refresh rate, 75Hz verkar DK2 ligga på med 2ms, är det sagt något om detta kommer förbättras sen?

Delad 1080p och 75hz känns som att det kommer vara alldels för lågt men men, en får väl se hur det blir.

Annars får man väl bygga sin egna VR låda med kommande Asus gsync 1440p 144hz =). De är ju bara ta en stor flyttkartong, lite silver tejp och sen träna upp hals och nackmusklerna så blir det fint vetja ;).

75 bilder i sekunden för höger och vänster öga. Alltså totalt 150 bilder i sekunden i 960x1080.

Ah ok, tänkte väl nästan det, känns fortfarande lite lågt men kanske det blir högre sen på konsument versionen.

Jag tror huvudproblemet kommer vara input delay. Alltså när du rör på huvudet tills du rör på huvudet i spelet. I verkliga livet har vi ingen delay och på en vanlig skärm måste man vara under 30ms för att inte märka av det. Tror den gräsen ligger mycket lägre på OR.

Andra problemet tror jag blir upplösningen. För låg upplösning för att ha en så stor skärm nära ögonen.

Men jag ska inte spekulera för mycket innan jag fått mitt DK2.


PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 21:29
Permalänk
Soul
Medlem
❤
  • Medlem sedan: aug 2010
Offline

Jag kommer vänta, länge tror jag. Men när det finns toppen spel och den som har bäst recension blir det ett garanterat köp tillslut. Tror väntan är värd ;).

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-02 23:46
Permalänk
Hullken
Medlem
❤
  • Medlem sedan: jun 2013
Offline
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Har dem sagt något vad upplösningen kommer bli på konsument versionen utöver ≥1920×1080?

Sen vad är sagt om vilken refresh rate, 75Hz verkar DK2 ligga på med 2ms, är det sagt något om detta kommer förbättras sen?

Delad 1080p och 75hz känns som att det kommer vara alldels för lågt men men, en får väl se hur det blir.

Annars får man väl bygga sin egna VR låda med kommande Asus gsync 1440p 144hz =). De är ju bara ta en stor flyttkartong, lite silver tejp och sen träna upp hals och nackmusklerna så blir det fint vetja ;).

75 bilder i sekunden för höger och vänster öga. Alltså totalt 150 bilder i sekunden i 960x1080.

Ah ok, tänkte väl nästan det, känns fortfarande lite lågt men kanske det blir högre sen på konsument versionen.

Jag tror huvudproblemet kommer vara input delay. Alltså när du rör på huvudet tills du rör på huvudet i spelet. I verkliga livet har vi ingen delay och på en vanlig skärm måste man vara under 30ms för att inte märka av det. Tror den gräsen ligger mycket lägre på OR.

Andra problemet tror jag blir upplösningen. För låg upplösning för att ha en så stor skärm nära ögonen.

Men jag ska inte spekulera för mycket innan jag fått mitt DK2.

Jag tycker nog att även DK1 i princip inte har någon nämnvärd latens på huvudrörelserna så det blir knappast ett problem med senare modeller.

Sedan det där med frekvensen... Sitter ni verkligen på datorer som kan spotta ut 144 fps i 1080p utan att någonsin droppa under det? Eller jämför ni med monitorer bara? Det är inte samma sak.

Skärmen i DK2 uppdateras i 75hz. Datorn måste dock räkna fram två bilder i halva horisontella upplösningen i 75 fps och detta är lägsta fps alltså, inte medel. Du vill inte droppa under det om du inte vill spy.

CV1 får troligtvis 1440p i 90hz och enligt Oculus har den inte någon som helst screen door-effekt.

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-03 00:24
Permalänk
Nemo
Medlem
❤
  • Medlem sedan: apr 2003
Offline

Börjar bli lite sugen att skaffa en...

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-03 08:04
Permalänk
Sully
Medlem
❤
  • Medlem sedan: jun 2014
Offline

Går Facebook +-0 då eller ?!

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-03 09:09
Permalänk
Zerp
Medlem
❤
  • Medlem sedan: nov 2007
Offline
Skrivet av marcus8958:

75 bilder i sekunden för höger och vänster öga. Alltså totalt 150 bilder i sekunden i 960x1080.

Nja, det är ju lite knasigt sätt att räkna. Isåfall kan ju säga att din 60hz skärm har 120 bilder i sekunder i 960x1080 också... eller varför inte 240 bilder i sekunden i 960x540

DK2 Skärmen uppdateras fortfarande bara 75ggr per sekund, och höger och vänster öga uppdateras samtidigt.

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-03 09:16
Permalänk
marcus8958
Medlem
❤
  • Medlem sedan: apr 2012
Offline
Skrivet av Zerp:
Skrivet av marcus8958:

75 bilder i sekunden för höger och vänster öga. Alltså totalt 150 bilder i sekunden i 960x1080.

Nja, det är ju lite knasigt sätt att räkna. Isåfall kan ju säga att din 60hz skärm har 120 bilder i sekunder i 960x1080 också... eller varför inte 240 bilder i sekunden i 960x540

DK2 Skärmen uppdateras fortfarande bara 75ggr per sekund, och höger och vänster öga uppdateras samtidigt.

En 120hz 3D skärm uppdateras 60ggr för höger öga och 60ggr för vänster. Är det då en 60hz skärm?


PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-03 09:21
Permalänk
Hullken
Medlem
❤
  • Medlem sedan: jun 2013
Offline
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av marcus8958:

75 bilder i sekunden för höger och vänster öga. Alltså totalt 150 bilder i sekunden i 960x1080.

Nja, det är ju lite knasigt sätt att räkna. Isåfall kan ju säga att din 60hz skärm har 120 bilder i sekunder i 960x1080 också... eller varför inte 240 bilder i sekunden i 960x540

DK2 Skärmen uppdateras fortfarande bara 75ggr per sekund, och höger och vänster öga uppdateras samtidigt.

En 120hz 3D skärm uppdateras 60ggr för höger öga och 60ggr för vänster. Är det då en 60hz skärm?

Men skärmen i en Rift är INTE en "3d skärm", även om många tror det. En Rift visar bilderna för höger och vänster öga samtidigt på varsin del av skärmen. Därav den halverade horisontella upplösningen per öga.

Däremot måste grafikkortet rendera bilden två gånger från två olika vinklar.

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-03 11:28
Permalänk
marcus8958
Medlem
❤
  • Medlem sedan: apr 2012
Offline
Skrivet av Hullken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av marcus8958:

75 bilder i sekunden för höger och vänster öga. Alltså totalt 150 bilder i sekunden i 960x1080.

Nja, det är ju lite knasigt sätt att räkna. Isåfall kan ju säga att din 60hz skärm har 120 bilder i sekunder i 960x1080 också... eller varför inte 240 bilder i sekunden i 960x540

DK2 Skärmen uppdateras fortfarande bara 75ggr per sekund, och höger och vänster öga uppdateras samtidigt.

En 120hz 3D skärm uppdateras 60ggr för höger öga och 60ggr för vänster. Är det då en 60hz skärm?

Men skärmen i en Rift är INTE en "3d skärm", även om många tror det. En Rift visar bilderna för höger och vänster öga samtidigt på varsin del av skärmen. Därav den halverade horisontella upplösningen per öga.

Däremot måste grafikkortet rendera bilden två gånger från två olika vinklar.

Precis alltså måste den rendera 75 bilder för höger öga och 75 bilder för vänster öga.
Alltså 15 bilder mer per öga i jämförelse med en 120hz 3D skärm.


PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-03 13:06
Permalänk
Hullken
Medlem
❤
  • Medlem sedan: jun 2013
Offline
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Hullken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av marcus8958:

75 bilder i sekunden för höger och vänster öga. Alltså totalt 150 bilder i sekunden i 960x1080.

Nja, det är ju lite knasigt sätt att räkna. Isåfall kan ju säga att din 60hz skärm har 120 bilder i sekunder i 960x1080 också... eller varför inte 240 bilder i sekunden i 960x540

DK2 Skärmen uppdateras fortfarande bara 75ggr per sekund, och höger och vänster öga uppdateras samtidigt.

En 120hz 3D skärm uppdateras 60ggr för höger öga och 60ggr för vänster. Är det då en 60hz skärm?

Men skärmen i en Rift är INTE en "3d skärm", även om många tror det. En Rift visar bilderna för höger och vänster öga samtidigt på varsin del av skärmen. Därav den halverade horisontella upplösningen per öga.

Däremot måste grafikkortet rendera bilden två gånger från två olika vinklar.

Precis alltså måste den rendera 75 bilder för höger öga och 75 bilder för vänster öga.
Alltså 15 bilder mer per öga i jämförelse med en 120hz 3D skärm.

Ja, det är krävande för grafikkortet, inte minst för att bilden måste renderas i högre upplösning än så innan förvrängningsshadern appliceras.

Jag tror att jag svarade på fel person innan, du och jag har nog argumenterat exakt samma saker....

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-03 16:17
Permalänk
sith
Medlem
❤
  • Medlem sedan: feb 2012
Offline
Skrivet av KatOne:

http://replygif.net/i/979.gif

Läs Rob Ryans läppar.

Maddafakkaaaaa!!!!!
Touchdoooown!!!!

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-04 00:07
Permalänk
StoffeGbg
Medlem
❤
  • Medlem sedan: jan 2012
Offline
Skrivet av sith:
Skrivet av KatOne:

http://replygif.net/i/979.gif

Läs Rob Ryans läppar.

Maddafakkaaaaa!!!!!
Touchdoooown!!!!

Tror snarare han säger "Fuck Yeah!" x 2
Kan bara instämma ...:)

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-05 00:26
Permalänk
Den flygande gurkan
Medlem
❤
  • Medlem sedan: jul 2014
Offline

Var det bara jag som märkte att det stod "och" två gånger?

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-06 12:51
Permalänk
Zerp
Medlem
❤
  • Medlem sedan: nov 2007
Offline
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av marcus8958:

75 bilder i sekunden för höger och vänster öga. Alltså totalt 150 bilder i sekunden i 960x1080.

Nja, det är ju lite knasigt sätt att räkna. Isåfall kan ju säga att din 60hz skärm har 120 bilder i sekunder i 960x1080 också... eller varför inte 240 bilder i sekunden i 960x540

DK2 Skärmen uppdateras fortfarande bara 75ggr per sekund, och höger och vänster öga uppdateras samtidigt.

En 120hz 3D skärm uppdateras 60ggr för höger öga och 60ggr för vänster. Är det då en 60hz skärm?

Hur många hz en skärm har har noll och nada att göra med högra och vänstra ögon och 3D.

Hertz (Hz) = Antalet uppdateringar per sekund.

En oculus rift DK2 skärm uppdateras 75 gånger PER sekund totalt. ( samtidigt för båda ögonen ).

En 120 hz skärm uppdateras 120 gånger PER sekund totalt. ( varannan gång per öga om den används för 3D )

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-07-28 22:13
Permalänk
marcus8958
Medlem
❤
  • Medlem sedan: apr 2012
Offline

Fick mail om att min är skickad. Kommer bli ett roligt slut på sommaren


PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Anmäl Redigera Citera Svara
1
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

  • Igår Influencer streamade Everspace för 50 000 kr/tim – spelade "som en jävla idiot" 44
  • 20 / 4 Nederländerna säger aja baja till loot-lådor 33
  • 21 / 4 Skådespelerskan Nina Bergman låter meddela att en ny Doom-film är på väg 30
  • 20 / 4 Fredagsquiz - Spelgudar! 26
  • 20 / 4 Se oss dö i Dark Souls: Remastered 25
  • 20 / 4 Fräcka Fredag live 14:00 – ställ dina frågor nu! 22
  • 22 / 4 Valve köper upp studion bakom Firewatch 20
  • Igår Star Citizen når två miljoner spelare 17
  • Igår PUBG – assault rifles för kraftiga, kommer göras klenare 16
  • Igår Veckans stream – rösta fram spelet nu! 15
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Ny Venom-trailer - med Venom! 2
  • Retrolan 2015 i mitt kök 0
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 14
  • Stora humortråden 38
  • Är spelomslagen döda? 15
  • The Swords of Ditto, Officiella tråden, Info / Guide / Frågor / Allmän diskussion 20
  • Battlerite 5
  • Free Fly-helg i Star Citizen 52
  • Ben Brode lämnar Blizzard 1
  • Speccat - en podcast om spel och allt runtomkring! 29
Obesvarade
  • Retrolan 2015 i mitt kök 0
  • Dark souls Switch försenat. 0
  • [SÅLT] 4 PS4-spel och guide, superskick och billigt 0
  • Quake Champions: DOOM Edition (2018) 0
  • 100kr för KSP, DR4, Ruiner mfl i nya Humble Monthly(ref-länk) 0
  • Sista backlog recensionen 2017 - Middle Earth: Shadow of war. 0
  • TordFish Presents: Ae'Ra - Sunburn 0
  • Köpes: Koder till World Of Warships 0
  • Silent Thunder 0
  • "IEGOCENTRIC" - på extern hemsida! 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

  • Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

  • Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2018 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Mobilversion