Fallout 3 klarat på under 24 minuter
Trillar han seriöst genom marken/banerna och använder sig av glitches? Fyfan vad tråkigt isåfall...
Helt klart. Att "klara" spelet menas att spela det som det ska spelas, inte använda sig av buggar för att komma förbi områden som kräver t.ex hög Speech eller Science.
Det där är inget världsrekord i mina ögon.
ugga bugga über hauling lugga
Trillar han seriöst genom marken/banerna och använder sig av glitches? Fyfan vad tråkigt isåfall...
Helt klart. Att "klara" spelet menas att spela det som det ska spelas, inte använda sig av buggar för att komma förbi områden som kräver t.ex hög Speach eller Science.
Det där är inget världsrekord i mina ögon.
Det är ju tyvärr så många speedruns körs med glitchar och annat.
Tycker inte heller att det blir riktigt när man är typ 10 pers som kör egna sektioner av spelet massor med gånger och sedan klipper man ihop de snabbaste tiderna från de olika sektionerna från de olika personerna. Var ju så det var med Halflife rekordet som postades på FZ för ett tag sen.
I mitt tycke skulle det istället vara så att man inte får glitcha och det ska vara en enda lång run utan avbrott från en enda person. Men det är väl för svårt
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Man kan aldrig få för mycket speedruns i sit liv.
Enligt mig är det nya världsrekordet i Super Mario 64, 70 Stars (48:57) ännu mer imponerande.
VOD för intresserade: http://www.twitch.tv/puncayshun/c/4580410
4 min dialog och resten en massa springande, ja det var ju verkligen ett stenkul klipp.
Dessutom skulle jag nog vilja diskvalificera detta då det, som folk redan nämnt, inte borde räknas då han kommer vidare med glitches osv på flera ställen.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Håller med överstående poster , tappa intresset när han började trilla igenom marken för att skippa visa områden.
Kan tycka att speedruns ska vara ett sätt att klara spelet så snabbt som möjligt genom att spela ALLT som krävs för att klara det , inte skippa hälften igenom buggar.
Halvdant rekord i mina ögon.
Men hörrni nötter, det finns flera olika %sätt att speedrunna. Detta var "KLARA DET SÅ FORT SOM MÖJLIGT ALLA MEDEL TILLÅTNA". Gillar ni inte det leta efter en speedrun där allt skall spelas igenom istället. Ni kanske gillar att titta på en film på 30 timmar när någon spelar Fallout ?
Speedruns handlar generellt om att utnyttja varenda lite glitch i spelet du kan hitta, inga konstigheter.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Ska detta räknas som världsrekord så ska väl alla som försöker sig på detta fuska och göra om om det skiter sig. Fan det dumaste jag sett. Spela spelet riktigt rakt igenom då har du en ärlig tid.
Finns en skillnad på att fuska o att använda sig utav glitches
Lorem ipsum dolor sit amet
Kan folk som har noll koll på speedruns sluta gråta?
"Glitch-abuse
Allowed, but sometimes limited. One way to limit glitch abuse is to have certain rulesets or categories that have restrictions on what you can and cannot do. Generally glitches will be allowed, however. If you don't really understand why, then consider this: The game merely executes the code in the way it was programmed to do. The game is the law. If you start trying to get at "developer intentions," then you start a game of guesswork trying to figure out what exactly was intended or not."
Jisses vad mycket okunnigt folk det fanns här... Har ni ingen aning om vad en speedrun är så kan ni inte klaga eller säga att det inte skulle vara en rekordtid...
Vilka fommar det finns här.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Seriöst, sluta gnäll innan ni kan någonting om speedruns, läs t.ex. http://www.speedrunslive.com/faq/ eller sluta kommentera med era dumheter när ni inte har någon som helst aning om vilka regler som räknas till ett godkänt speedrun. INGEN skulle titta om de tog 20h att göra ett speeedrun, och det som är tjusningen med speedruns är ju att de lyckas använda spelets "buggar" till en fördel, samt att de e sjukt skickliga på att time:a allt de gör.
Speedruns handlar om att glicha och sploita spelet så mycket det bara går, i det skick spelet är när det är fullpatchat och omoddat. Poängen är alla knasiga trick folk suttit och hittat för att teleportera sig fram genom ett spel som KAN spelas otroligt länge.
Som någon annan sa, det är inte en walkthrough. Det är ett speedrun. ALLT för hastigheten.
Så baserat på Deraforn och Newklear så är alltså speedruns totalt meninglösa.
Verkligen inte... De är underhållande att titta på och säkerligen väldigt roliga att försöka slå. De lägger ner mängder med tid på spelen de älskar för att försöka hitta sätt att utnyttja varenda rad kod. Att de sen blir "kända" online är nog bara en bonus.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
http://www.fz.se/bloggar/gurgelfnutt/20140702/cheatruns-and-s...
Ska vara skillz med i ett speedrun, annars är det bara en cheatrun... enkelt.
ugga bugga über hauling lugga
Ni som gnäller verkar ha 0 kolla på speedrun-världen. I "Any%" använder man glitchar/buggar för att pressa tiderna. Slå rekordet hans ni då, om ni tror att det är nåt som alla kan göra any day.
Men ni som tycker att vi gnäller: är inte ett rekord som satts genom att använda glitchar ganska så meningslöst/ointressant? Kör skriptat då: tryck knapp, end game, klart! Jättekul....
Det vore ju mer intressant att se ett speedrun där dom spelar så snabbt som möjligt som man skall spela spelet.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Ni som gnäller verkar ha 0 kolla på speedrun-världen. I "Any%" använder man glitchar/buggar för att pressa tiderna. Slå rekordet hans ni då, om ni tror att det är nåt som alla kan göra any day.
Men ni som tycker att vi gnäller: är inte ett rekord som satts genom att använda glitchar ganska så meningslöst/ointressant? Kör skriptat då: tryck knapp, end game, klart! Jättekul....
Det vore ju mer intressant att se ett speedrun där dom spelar så snabbt som möjligt som man skall spela spelet.
Men det är ju olika kategorier inom speed running. No glitch, 100%, any% osv.
Jag förstår inte varför ett any%-rekord, där man kanske använder glitchar som kan kräva millimeter eller millisekunds-precision/tajming och hundratals timmars tränande vara mindre värt?
Prova själv att klara Fall Out 3 any% på under 24 minuter om du tror att det är enkelt bara för att glitchar används.
Ni som gnäller verkar ha 0 kolla på speedrun-världen. I "Any%" använder man glitchar/buggar för att pressa tiderna. Slå rekordet hans ni då, om ni tror att det är nåt som alla kan göra any day.
Men ni som tycker att vi gnäller: är inte ett rekord som satts genom att använda glitchar ganska så meningslöst/ointressant? Kör skriptat då: tryck knapp, end game, klart! Jättekul....
Det vore ju mer intressant att se ett speedrun där dom spelar så snabbt som möjligt som man skall spela spelet.
Men det är ju olika kategorier inom speed running. No glitch, 100%, any% osv.
Jag förstår inte varför ett any%-rekord, där man kanske använder glitchar som kan kräva millimeter eller millisekunds-precision/tajming och hundratals timmars tränande vara mindre värt?
Prova själv att klara Fall Out 3 any% på under 24 minuter om du tror att det är enkelt bara för att glitchar används.
Jag sa inte att det var enkelt. Jag sa bara att jag tycker att det är ointressant då jag hellre ser ett rekord där man spelar spelet fair och därmed på samma villkor. Ett rekord där alla kör med exakt samma regler är ju mer relevant att jämföra, än om två personer har var sitt "rekord" med olika andel "fusk".
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Trillar han seriöst genom marken/banerna och använder sig av glitches? Fyfan vad tråkigt isåfall...
Det är ju inte så att dessa glitches dem använder är lätta att utnyttja
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
Ni som gnäller verkar ha 0 kolla på speedrun-världen. I "Any%" använder man glitchar/buggar för att pressa tiderna. Slå rekordet hans ni då, om ni tror att det är nåt som alla kan göra any day.
Men ni som tycker att vi gnäller: är inte ett rekord som satts genom att använda glitchar ganska så meningslöst/ointressant? Kör skriptat då: tryck knapp, end game, klart! Jättekul....
Det vore ju mer intressant att se ett speedrun där dom spelar så snabbt som möjligt som man skall spela spelet.
Men det är ju olika kategorier inom speed running. No glitch, 100%, any% osv.
Jag förstår inte varför ett any%-rekord, där man kanske använder glitchar som kan kräva millimeter eller millisekunds-precision/tajming och hundratals timmars tränande vara mindre värt?
Prova själv att klara Fall Out 3 any% på under 24 minuter om du tror att det är enkelt bara för att glitchar används.
Jag sa inte att det var enkelt. Jag sa bara att jag tycker att det är ointressant då jag hellre ser ett rekord där man spelar spelet fair och därmed på samma villkor. Ett rekord där alla kör med exakt samma regler är ju mer relevant att jämföra, än om två personer har var sitt "rekord" med olika andel "fusk".
Och då tittar du på 100% runs istället för any%. Klart.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5