Dorque & Imp - en bit svensk spelhistoria

Robot
Dorque & Imp - en bit svensk spelhistoria
Medlem
Dorque & Imp - en bit svensk spelhistoria

Väldigt fängslande artikel. Måste prova det där spelet

Medlem

Bra skrivet! Och otroligt sorgligt slut för en av dem

Medlem

HADE DEN DÄR tidningen men MAMMA SLÄNGDE DEN av "MISSTAG"

Medlem

Kände igen spelet på en gång, kommer ihåg att jag såg fram emot det spelet. Bättre sent än aldrig antar jag.

Medlem

Fantastisk och rörande artikel, oerhört bra!


signatur

Videomupp

Medlem

Stört gillade denna artikeln! skitbra skriver och väldigt intressant historia och detta kände jag inte alls till.

Vart för ung satt mest och bara spelade då

Inaktiv

haha herregud jag känner igen artikeln där från 1994 i nintendo power .. Sjukt häftigt!"

edit: Ja super power var det kanske : )

Medlem

Vilken flashback, direkt jag såg namnet faktiskt. Hoppas man får se det!

Interplay hade verkligen en mängd incidenter runtomkring sig genom åren, inte sant?

Medlem

Tack Rikard för en väldigt bra och trevligt skriven artikel. Väcker många minnen, glada som sorgsna.
mvh
Peter Waher

Medlem

Det var en intressant artikel att läsa. Fint jobbat.

Lycka till säger jag till utvecklarna och hoppas att allt går som på räls från och med nu! Ser fram emot att testa det färdiga spelet!

Medlem

Ohh vilken nostalgi, har fortfarande kvar det där numret av Super Power (och dom flesta andra tidigare nummer) ^^
Borde ta och läsa igenom alla dom där gamla tidningarna igen


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jättebra artikel! Kul spelidé, ska bli spännande att följa. Lycka till!

Medlem

Ända sedan jag såg artikeln i Super Power så har jag sett fram emot att få spela det. Jag har alltid tyckt det var synd att spelet föll bort, så detta var sannerligen en god nyhet! Om än tråkigt att en av utvecklarna inte längre är med oss.

Medlem

Oj oj oj vilka flashbacks jag fick när jag läste det här. Kommer ihåg hur ni satt i källaren och kämpade och sedan era fina lokaler i Årsta. Undrade just vad som hände med Legend of Myra. Hur ska jag få det att funka i Windows 8? Trisst med Satrio, har faktiskt honom att tacka för mitt intresse i 3D-grafik. Intresset blev så stort att det räckte för att få jobba några månader i Bangkok med 3D. Hoppas verkligen att spelet kommer ut till slut.

Medlem

Ja, ofattbart tråkigt med Satrio. Han inspirerade alla han kom i kontakt med.

Har inte prövat Legend of Myra på just Windows 8, men det fungerar i Windows 7 med DosBox. Lade upp lite länkar och instruktioner i LinkedIn, för hur man får igång det: http://linkedin.com/in/peterwaher/ . Fick även igång Dosbox på XBox 1, kanske går det i de nyare versionerna av XBox också. Fortfarande spelbart.

1
Skriv svar