Wildstar – end game

Robot
Wildstar – end game

Wildstar släpptes den 3 juni och smekmånaden är bokstavligt talat över. Nyhetens behag kittlar inte längre, och kvar är det som ska få oss att betala för att bygga vår digitala framtid. Vilket vi gärna gör med andra men ogärna själva.

#wildstar


Medlem
Wildstar – end game

Spelet är byggt för Hardcore spelare och det märks när man börjar på EndGame i Wildstar.

Jag personligen älskar det

Medlem

Tycker att det är bra att de satsar på innehåll för grupper än för solo, varför spela spela ett mmo om man inte vill spela med andra?.. Då kan man lika gärna spela ett singelplayer spel.

Det var det som jag tröttnade på med wow, allt ska klaras av "alla" och med nästan vilken uppsättning spelare (klasser) som helt. Det gjorde att när man spelade med en balanserad grupp (inte optimal) så höll man på att somna som healer.

Medlem

Rent spontant känns det som man är fel ute om man köpt ett MMO för solo-spelande...

Medlem

Så är det väl ändå med dom flesta MMORPG? Visst går det oftast att göra saker själv, men största delen av spelen är med andra, speciellt end-game.

Skrivet av Gaara:

Rent spontant känns det som man är fel ute om man köpt ett MMO för solo-spelande...

Just min tanke med.

Medlem

Det finns ganska många som inte har tid att engagera sig regelbundet eller organiserat men som ändå gillar att spela MMO's.
Även om man spelar solo i ett MMO så är det inte alls samma sak som ett singleplayerspel.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Rent spontant känns det som man är fel ute om man köpt ett MMO för solo-spelande...

Men Teampark MMOs i sig är gjort för att inte spelas i grupp eller för att beakta spelarna i sig.

Går man tillbaka till UO och SWG där spelarna var spelet och spelarna byggde världen så var interaktionen med spelare ett måste, inte något man kunde välja.

Ett MMO där spelarna inte är centrum tycker jag är väldigt märkligt och därför jag helt slutat med dom sen nått år tillbaka.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Rent spontant känns det som man är fel ute om man köpt ett MMO för solo-spelande...

Rent spontant känns begränsade grupper i privata instanser lika opassande för ett MMO som totalt solo-spelande.

Medlem

Håller helt med recensionen.
I början var det lite trögt att levla, efter ett tag lossnade det lite med nya skills och lite högre svårighetsgrad. Grottorna kändes kul och fräscha.
Sedan dingade jag 50, och insåg hur jävla svåra grottorna verkligen är. Jag tyckte att fyra grottor lät väldigt lite innan jag provade dom i veteran-mode. Kan inte ens räkna hur många gånger jag har wipe:at på den första, enklaste av dom.. både med pugs (dålig idé) och med guildies.
Men även när jag dör om och om igen så känns det grymt, för jag märker hur jag förbättras. På något sätt kan jag få Dark Souls-vibbar, fast i MMO-miljö. Tar du dig felfritt igenom hela grottan till sista bossen och någon klantar sig är det kört, det är bara att köra om ifall du vill ha en nämnvärd belöning.
Om jag skulle försöka sälja in Wildstar till någon så vore det med grottorna. Dom håller världsklas, bästa jag någonsin provat. Mer casual spelare eller hardcore ensamvargar däremot gör nog bäst i att lira något annat.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det finns ganska många som inte har tid att engagera sig regelbundet eller organiserat men som ändå gillar att spela MMO's.
Även om man spelar solo i ett MMO så är det inte alls samma sak som ett singleplayerspel.

Precis. Tycker det är lite tråkigt med WoW exempelvis där det fortfarande finns mob-tagging (fienden blir grå när en annan person först attackerar den, man får inget om man också attackerar den - xp, guld eller något loot). Det är lite tvärtemot vad man skulle tycka är "mmo-igt".

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det finns ganska många som inte har tid att engagera sig regelbundet eller organiserat men som ändå gillar att spela MMO's.
Även om man spelar solo i ett MMO så är det inte alls samma sak som ett singleplayerspel.

Sant, men då är inte detta mmot för dig utan för oss som har tiden och engagemanget, så jag ser inget problem.
Ni håller er till wow och vi till wildstar, win - win

Medlem

Uppriktig fråga: Är det någon av er som faktiskt säger "räd" istället för "raid"? Eller t.ex att ni ska "räda" ikväll, osv..

Haha. Självklart är ju "räd" den korrekta svenska översättningen, men jag vrider lite på mig varje gång jag läste det i artikeln
Kanske man är för gammal i gemet, eller för "svengelsk". Men ni behöver inte bli "för" korrekta, FZ

Skål!

Medlem

Låter ju som World of Warcraft rakt av. Urk.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Vintersorg:

Uppriktig fråga: Är det någon av er som faktiskt säger "räd" istället för "raid"? Eller t.ex att ni ska "räda" ikväll, osv..

Haha. Självklart är ju "räd" den korrekta svenska översättningen, men jag vrider lite på mig varje gång jag läste det i artikeln
Kanske man är för gammal i gemet, eller för "svengelsk". Men ni behöver inte bli "för" korrekta, FZ

Skål!

Det finns så sjukt många termer inom mmo-spelandet som inte går att översätta till svenska (utan att det låter störtlöjligt), så vi översätter det vi kan.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag älskar MMO's och föredrar att mysa för mig själv, att göra ett spel som enbart tilltalar en viss grupp av spelare känns inte så lyckat.

Jag hatar att raidar värsta jag vet men att dra en liten dungeon emellanåt är ett skönt val man har. Att bara gå runt och hugga ned träd eller uirvinna ores är underbart i min mening.

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Jag älskar MMO's och föredrar att mysa för mig själv, att göra ett spel som enbart tilltalar en viss grupp av spelare känns inte så lyckat.

Jag hatar att raidar värsta jag vet men att dra en liten dungeon emellanåt är ett skönt val man har. Att bara gå runt och hugga ned träd eller uirvinna ores är underbart i min mening.

Måste ändå säga att jag tycker raka motsatsen, gör man ett spel som ska tilltala alla så blir ofta kvantitet över kvalitet.

Medlem

Låter som ett mmo i stil med WoW, nischat för grupper. Inte något för mig, men hoppas det fortsätter leverera bra content för spelare. Minst hälften av min speltid är solo i mmos, utan att direkt söka det. Är man inte en sådan som lever i parties så är det nog så för de flesta.

Aktiviteter som utforskning, söka rätt på någon speciell fiende som har något av värde eller klara av ett steg i någon achievement är ofta en impulshandling hos mig så det blir naturligt så. Det är dock -alltid- mysigt att se andra göra sin grej eller att hamna i oväntade coop-situationer.

Medlem

Att spelet skulle vara nischat mot hardcore beror lite å hur man definierar termen. Man behöver inte på något sätt spela 10h om dagen för att få något gjort. Man behöver däremot veta vad man gör för att klara veteran dungeons om uppåt, men det i sig är inte omöjligt att lära sig. Att svårt = hardcore får stå för de som säger det. Spelar man ett par, tre timmar om dagen kan man utan problem ha jäkligt roligt med allt content i wildstar om man har lite tidigare erfarenhet och som sagt ovan vet vad man pysslar med alternativt lär sig det.

Ifall de introducerade något i svårighetsgrad mellan de relativt sövande äventyren och de veteran dungeons som finns samt veteran shiphands (solo/duo dungeons) skulle det vara uppskattat. En sammanslagning av raidstorlekar (något WoW verkligen gör rätt med WoD) sker förhoppningsvis också.

Men som sagt, gillar man att spela bra och utmanande content i grupp är Wildstar ett schysst spel att göra det i så länge man har ett par timmar att avvara i en sittning.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har lirat rätt mycket wow men har tröttnat. Är Wildstar värt ett köp? Från både PvE- och PvP-perspektiv.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Har lirat rätt mycket wow men har tröttnat. Är Wildstar värt ett köp? Från både PvE- och PvP-perspektiv.

PvE: Definitivt och utan tvekan. Ruskigt bra PvE som tyvärr börjar lite segt med adventures, dungeons är dock kalasbra.

PvP: Något obalanserat och problem med allt från wintrading för gear till desync och en massa buggar. Kan du underhålla dig med PvE tills allt faller på plats bör PvP:n bli bra om några patcher.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Gillade verkligen spelet, men som det sägs i artiklen också så kan jag tänka mig att det är "bäst" när man lirar med många andra, när jag testade ut det var jag helt solo och jag gruppade upp någon enstaka gång för något quest.

Kommer förmodligen bli ett köp i framtiden när jag känner att jag "behöver" lite MMO i blodet igen!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Amilo:

Har lirat rätt mycket wow men har tröttnat. Är Wildstar värt ett köp? Från både PvE- och PvP-perspektiv.

PvE: Definitivt och utan tvekan. Ruskigt bra PvE som tyvärr börjar lite segt med adventures, dungeons är dock kalasbra.

PvP: Något obalanserat och problem med allt från wintrading för gear till desync och en massa buggar. Kan du underhålla dig med PvE tills allt faller på plats bör PvP:n bli bra om några patcher.

PvE har alltid varit det jag sysslat med mest så det går nog att leva med! Har du provat raids? Håller de wow-kvalitet?

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Amilo:

Har lirat rätt mycket wow men har tröttnat. Är Wildstar värt ett köp? Från både PvE- och PvP-perspektiv.

PvE: Definitivt och utan tvekan. Ruskigt bra PvE som tyvärr börjar lite segt med adventures, dungeons är dock kalasbra.

PvP: Något obalanserat och problem med allt från wintrading för gear till desync och en massa buggar. Kan du underhålla dig med PvE tills allt faller på plats bör PvP:n bli bra om några patcher.

PvE har alltid varit det jag sysslat med mest så det går nog att leva med! Har du provat raids? Håller de wow-kvalitet?

Har inte börjat raida ännu men gjort samtliga vet dungeons (hann iofs inte göra en silverrun på sista innan semestern men har sett och mosat alla bossar. ). Ska även tilläggas att jag själv inte spelat WoW i någon större utsträckning men ändå har skaplig koll på hur spelet funkar.

Jag skulle absolut säga att de håller wow-kvalitet och mer därtill i vissa fall. Mekanikerna på flertalet vet dungeons är bara de i paritet eller i många fall bättre än raiderna som återfinns i WoW och andra MMO's. De allra bästa bossarna i WoW är svåra att slå men då har jag inte heller lirat varken 20m eller 40m raiderna ännu.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Inte riktigt min smak,var nått som inte stämde kan inte riktigt sätta fingret på det men körde ett tag iaf.

Men gillar man raids så verkar ju wildstar onekligen ha roligaste mekaniken för det so far.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar