Company of Heroes 2: The Western Front Armies

Robot
Company of Heroes 2: The Western Front Armies

När Relic expanderar Company of Heroes 2 flyttar kriget till västfronten. Oberkommando West möter US Forces i en vacker men laggig dödsdans.

#company-of-heroes-2, #relic-entertainment, #company-of-heroes-2-the-western-front-armies


Geeks Gaming
Company of Heroes 2: The Western Front Armies

ööö va??
Minus på
Nätkoden är bedrövlig
Priset är lite väl högt satt
Fortfarande ingen multiplayer-stege att klättra på

Nätkoden funkar hur bra som helst sedan dom uppgradera sina servrar och la in Public Game browser.

130kr kosta de på stem när de kom ut och det va ett ok pris enligt mig.

"Fortfarande ingen multiplayer-stege att klättra på" Dom har ju sitt ranking system. Dom har lagt in battledrops typ som i Dota och CSGO.

Jämför man detta med CoH2 släpptes som då va en 2/5 enligt mig så är detta 4/5
Spelet känns mer som CoH1 nu än innan. Och dom har lagt in att man kan ladda ner kartorna direkt i spelet.
Spelet är nu äntligen spelbart.

Medlem

Som jag fortstod det av texten ovan så kan man alltså spela som alla lag? Eller är det mer som i DoW, att dom som har expansionen kan spela som dom fast mot alla inkl vanilla samt vice versa?

// edit

"New players can also access 23 existing Company of Heroes 2 maps in auto-match, and play against all other existing factions."

Men man kan alltså inte spela som dom andra, utan bara mot dom, om man inte har även vanillan alltså?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Geeks Gaming
Skrivet av conthox:

Som jag fortstod det av texten ovan så kan man alltså spela som alla lag? Eller är det mer som i DoW, att dom som har expansionen kan spela som dom fast mot alla inkl vanilla samt vice versa?

Köper du bara CoH2 så får du 2 arméer du kan spela med Ryska och tyska.
Köper du bara Western front så får du 2 arméer Amerikanska och tyska wehrmach.
Du kan alltid spela mot eller med någon som har något av de andra arméerna men du kan själv aldrig använda dom.

Edit: Och när man spelar så är det inte alltid US mot Tyskarna utan har du en 2 vs 2 match så kan en ha US den andra ha tyska och andra laget har ryssar och tyskar.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av conthox:

Som jag fortstod det av texten ovan så kan man alltså spela som alla lag? Eller är det mer som i DoW, att dom som har expansionen kan spela som dom fast mot alla inkl vanilla samt vice versa?

Köper du bara CoH2 så får du 2 arméer du kan spela med Ryska och tyska.
Köper du bara Western front så får du 2 arméer Amerikanska och tyska wehrmach.
Du kan alltid spela mot eller med någon som har något av de andra arméerna men du kan själv aldrig använda dom.

Danke.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nu är jag kanske petig. Men det släpps inte förrän 2015-06-24 ?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

ööö va??
Minus på
Nätkoden är bedrövlig
Priset är lite väl högt satt
Fortfarande ingen multiplayer-stege att klättra på

Nätkoden funkar hur bra som helst sedan dom uppgradera sina servrar och la in Public Game browser.

130kr kosta de på stem när de kom ut och det va ett ok pris enligt mig.

"Fortfarande ingen multiplayer-stege att klättra på" Dom har ju sitt ranking system. Dom har lagt in battledrops typ som i Dota och CSGO.

Jämför man detta med CoH2 släpptes som då va en 2/5 enligt mig så är detta 4/5
Spelet känns mer som CoH1 nu än innan. Och dom har lagt in att man kan ladda ner kartorna direkt i spelet.
Spelet är nu äntligen spelbart.

Håller med fullt ut, har inte haft något som helst problem med nätkoden på mycket länge. Men jag kör dock bara 1v1 och 2v2. Kanske är värre vid stora matcher.

Ladder finns på:
http://www.coh2.org/ladders/
Behöver ej registrera utan bara använda sitt steamnummer.

Medlem

Lirat COH2 ett tag och det lever inte upp till originalet tyvärr.. Känns fortfarande opolerat och massa funktioner fattas.

Medlem

Jag upplever aldrig problem med nätkoden. Men så spelar jag inte väldigt regelbundet och inte de tidpunkter som de flesta spelar.
Men jag kanske vara har tur?
Iallafall det bästa strategi spelet som finns.

Medlem

Skiter i CoH 2 grovt.. ge mig Dawn of War 3 innan 2016 Relic!

Medlem

Ruggit kul spel, dock råder jag er ej köpa expansionen om ni vill köra casual mot vänner, då de innehåller några få enstaka mp-banaor.

Drabbades ibland av kontinuerliga frysningar när jag spelade mot vänner och även i local mot AI. Detta lösta jag med att pilla lite i routern.

Medlem

synd bara att spelet är så dåligt ..säger bara men of war assault squad 2 skaffa de

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Lirat COH2 ett tag och det lever inte upp till originalet tyvärr.. Känns fortfarande opolerat och massa funktioner fattas.

Vilka funktioner eftersöker du?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av conthox:

Som jag fortstod det av texten ovan så kan man alltså spela som alla lag? Eller är det mer som i DoW, att dom som har expansionen kan spela som dom fast mot alla inkl vanilla samt vice versa?

Köper du bara CoH2 så får du 2 arméer du kan spela med Ryska och tyska.
Köper du bara Western front så får du 2 arméer Amerikanska och tyska wehrmach.
Du kan alltid spela mot eller med någon som har något av de andra arméerna men du kan själv aldrig använda dom.

Edit: Och när man spelar så är det inte alltid US mot Tyskarna utan har du en 2 vs 2 match så kan en ha US den andra ha tyska och andra laget har ryssar och tyskar.

När man spelar i custom-läget då kan man spela vilka lag man vill, men i onlineläget är det alltid US, SU vs Oberkommando West och Wehrmacht

Geeks Gaming
Skrivet av Cav_swe:

Ruggit kul spel, dock råder jag er ej köpa expansionen om ni vill köra casual mot vänner, då de innehåller några få enstaka mp-banaor.

Drabbades ibland av kontinuerliga frysningar när jag spelade mot vänner och även i local mot AI. Detta lösta jag med att pilla lite i routern.

Vänta va?`Mp läget innehåller typ 24 kartor i matchmaking och typ 50 olika i Custom läget

k3m
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

ööö va??
Minus på
Nätkoden är bedrövlig
Priset är lite väl högt satt
Fortfarande ingen multiplayer-stege att klättra på

Nätkoden funkar hur bra som helst sedan dom uppgradera sina servrar och la in Public Game browser.

130kr kosta de på stem när de kom ut och det va ett ok pris enligt mig.

"Fortfarande ingen multiplayer-stege att klättra på" Dom har ju sitt ranking system. Dom har lagt in battledrops typ som i Dota och CSGO.

Jämför man detta med CoH2 släpptes som då va en 2/5 enligt mig så är detta 4/5
Spelet känns mer som CoH1 nu än innan. Och dom har lagt in att man kan ladda ner kartorna direkt i spelet.
Spelet är nu äntligen spelbart.

Liknande miss av fz.se gjordes i recensionen av Darkout. Såna här missar är riktigt tråkiga, då det skadar spelets försäljning

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Cav_swe:

Ruggit kul spel, dock råder jag er ej köpa expansionen om ni vill köra casual mot vänner, då de innehåller några få enstaka mp-banaor.

Drabbades ibland av kontinuerliga frysningar när jag spelade mot vänner och även i local mot AI. Detta lösta jag med att pilla lite i routern.

Vänta va?`Mp läget innehåller typ 24 kartor i matchmaking och typ 50 olika i Custom läget

...sen ska man inte glömma alla kartorna från Workshop. Det finns hundratals kartor.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Skiter i CoH 2 grovt.. ge mig Dawn of War 3 innan 2016 Relic!

Definationen av skita i något grovt borde väl endå ha som grundprincip att man först och främst inte bryr sig om att kommentera?

Men smaken är som baken.

Själv älskar jag detta spelet och tycker att det äntligen börjar närma sig vad CoH1 var


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av beltet:

Jag upplever aldrig problem med nätkoden. Men så spelar jag inte väldigt regelbundet och inte de tidpunkter som de flesta spelar.
Men jag kanske vara har tur?
Iallafall det bästa strategi spelet som finns.

Jag hade tur med originalet, så det är väl inte omöjligt att det fungerar fint för andra


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag har verkligen spelat galet mycket det senaste, och kommer fortsätta med det. Kampanjen gillade jag inte så värst, föredrar absolut den i CoH1. I CoH2 så var det så negativt och tungt hela tiden, får skit vad han än gör. Vem gillar det?

Men multiplayer är episkt kul tycker jag!

Medlem

+ Onlinekrig har aldrig varit så här roligt

- Nätkoden är bedrövlig

Does not compute.

Medlem

Ingen SP-kampanj?

Ok, inget för oss som tycker MP-delen är ointressant.

Medlem

Tyckte det var skit tråkigt att det bara var multiplayer DLC.

Jag tycker Singleplayer är det roligaste i Company of Heroes!
Ge oss det foe faen!

Medlem

1) Nätkoden är ju avsevärt förbättrad iomed Battleservers, vad snackar du om?
2) 20$ för hela standalone expansion? 12$ för 1 arme? PRISVÄRT!!! Det räcker alltså att spendera 12 dollar för att kunna spela spelet med dina polare (funkar om dom har både orginal eller expansion) om man inte har råd eller vill spendera mer pengar på fler armeer.
3) Det finns en ladder, det finns warspoils(skins etc som låses upp efter man spelat ett tag). Igen... vad snackar du om?

Borde vara olagligt att sprida dynga om spel som inte ens är sant.

Medlem

Har Johan Olander överhuvudtaget spelat expansionen eller spelade han tvåan och drog slutsatser utifrån screenshots?

Allting han klagade på är nämligen tvärtom.

Jag har spelat 60 matcher utan att spelet laggat en enda gång, inga spelare som droppas, inga matcher som fastnar och står still osv.

Billigt för en expansion om man ser till vad Diablo 3 expansionen kostade och hur mkt tid man redan lagt. Spelade D3 expansionen i 5 timmar och har redan klockat minst 30 timmar i COH2 expen.

Medlem

Nä jag har heller inte haft några som helst problem med spelet och nu sitter jag på 325 timmar spelade. Kanske är gremlins i hans dator

Medlem

Expansionen ligger i brevboxen när jag kommer hem idag, om inte Posten har tappat den. Var tvungen att installera det igen och kommer bli kul, hoppas man får lite mer tid bara.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har länge viljat spela CoH2, men har hört att det skiljer ganska mkt mellan 1an och 2an och därför inte brytt mig om att köpa spelet.
Hur är det nu?
Går det till exempel zoom ut lite.. vet att det kändes väldigt mkt in zoomat när jag testade betan och tyckte det mer el mindre inte var spelbart.

1
Skriv svar