Batman Origins - fastlåst, bugg hindrar fortsättning

Medlem
Batman Origins - fastlåst, bugg hindrar fortsättning

Jag köpte nyligen Batman - Arkham Origins till Nintendo Wii U och har kommit en bit in i spelet. I det senaste uppdraget så har jag fastnat, jag kan inte fortsätta single-player-kampanjen. Jag har sökt efter svar på Google och hittade den kände "Pioneer Bridge Glitch" vilket kan göra att en scenario-trigger inte aktiveras och på så sätt får man ingen plats att skjuta upp sig med sin grapple hook. Jag har försökt att starta om spelet men det går inte ändå. Hittills har jag inte lyckats hitta någon lösning heller.

SPOILERS! Följande klipp visar vad jag menar, 15:13 in i klippet kan spelaren skjuta upp sig med grapple hook, jag har inte den möjligheten eftersom scenariot precis innan med "olyckan" inte triggades.

Vad kan jag göra? Jag vill inte starta om hela spelet på nytt och förlora alla challenges som jag har lyckats låsa upp. Jag visste att spelet var buggigt innan jag köpte det men inte att spelaren inte kan ta sig vidare. Jag har försökt att fylla i bolagets kontaktformulär om felanmälan men jag får inget svar.

Medlem

Utvecklarna har övergivit spelet, du kommer inte att få någon hjälp och det kommer aldrig komma en uppdatering. Utvecklarna har ju sagt det själva så.

Tror du har råkat ut för en av buggarna som det inte finns någon fix för, en annan som händer ibland är ju att man faller "genom" världen och hamnar i tomma intet. Det går ju iallafall att lösa.

Medlem

Jag undrade alltid varför spelet fick så dåligt mottagande av omvärlden, men om spelutvecklarna själva övergivit det så visar det ju vilken tillit de har till sin egen produkt. Lätt att känna sig blåst.

Jag spelade det på PC, hade 2 buggar som inte var så allvarliga. Jag bara startade om en check-point så var det fixat. Jag spelade över 40 timmar och råkade inte på andra problem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om det ändå vore så väl med checkpoints. Jag kan inte backa mer, restart funkar inte eftersom jag har min save efter buggen. Och så vitt jag vet så finns det bara en save...

Medlem

Är det inte obsidian som gör spelet? Är väl kända för att döda serier och lyckades nästan med Batman.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Är det inte obsidian som gör spelet? Är väl kända för att döda serier och lyckades nästan med Batman.

Antar att du skämtar? Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer? Fallout New Vegas? South Park: The Stick of Truth? Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords?

Batman Origins är gjort av Warner Bros. Games Montréal.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av marcus8958:

Är det inte obsidian som gör spelet? Är väl kända för att döda serier och lyckades nästan med Batman.

Antar att du skämtar? Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer? Fallout New Vegas? South Park: The Stick of Truth? Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords?

Batman Origins är gjort av Warner Bros. Games Montréal.

Du nämner flesta spelen som inte dödade serien men nwn2 var riktigt dåligt och dödade serien.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bortsett från den oacceptabla buggen så tycker jag att Batman Arkham Origins var ett rätt bra spel. Det var, precis som många recensenter menade, väldigt likt Arkham City men för min egen del så var det inga som helst problem med det. Arkham City var ju trots allt ett mycket härligt spel.

Om jag nu bestämmer mig för att påbörja en ny kampanj med Arkham Origins, vad är det som säger att jag inte utsätts för en ny bugg som tvingar mig att påbörja ett nytt spel igen? Behöver jag vara rädd att vad jag än gör så kan det finnas risk att jag blir fast? Orkar man utsätta sig för det?

Skrivet av KonradA:

Bortsett från den oacceptabla buggen så tycker jag att Batman Arkham Origins var ett rätt bra spel. Det var, precis som många recensenter menade, väldigt likt Arkham City men för min egen del så var det inga som helst problem med det. Arkham City var ju trots allt ett mycket härligt spel.

Om jag nu bestämmer mig för att påbörja en ny kampanj med Arkham Origins, vad är det som säger att jag inte utsätts för en ny bugg som tvingar mig att påbörja ett nytt spel igen? Behöver jag vara rädd att vad jag än gör så kan det finnas risk att jag blir fast? Orkar man utsätta sig för det?

Du får spela det på PC istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tv-spel är skönare, därför har jag inte lagt ned pengar på en tyngre pc. Kör på en 4 år gammal mac.

Medlem

Är Wernerbrothers som släppt spelet och inte obsidian.

Hur som helst kommer som fixa problem som gör att man inte kan klara spelet]

In February 2014, WB Montréal announced that they would not release any additional patches to fix any issues, due to the development team focusing on the upcoming single-player DLC. However, any future patch created would only address issues preventing continuation.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Är Wernerbrothers som släppt spelet och inte obsidian.

Hur som helst kommer som fixa problem som gör att man inte kan klara spelet]

In February 2014, WB Montréal announced that they would not release any additional patches to fix any issues, due to the development team focusing on the upcoming single-player DLC. However, any future patch created would only address issues preventing continuation.

Tack för meddelandet, det bör ju då stämma in på min bugg. Men du menar att det skrev detta i februari. Inte tar det så många månader att släppa en patch som ska hantera en scenariotrigger?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av marcus8958:

Är det inte obsidian som gör spelet? Är väl kända för att döda serier och lyckades nästan med Batman.

Antar att du skämtar? Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer? Fallout New Vegas? South Park: The Stick of Truth? Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords?

Batman Origins är gjort av Warner Bros. Games Montréal.

Du nämner flesta spelen som inte dödade serien men nwn2 var riktigt dåligt och dödade serien.

Mask of the betrayer anses ju vara ett av de bästa expansion packen någonsin inom någon genre plus en av de bästa historierna som berättas i ett RPG. Så jag håller inte med.

Vilka andra spel har de "tagit" livet av? De har inte gjort så många mer spel, speciellt inte uppföljare.

1
Skriv svar