Därför är Battlefield Hardline värt dina 600 kr

Medlem

Va faan skojar dom eller? "New Gameplay"? Alla som har med EA att gör verkar ju bli lögnare,

Medlem
Citat:

(1/2) New MP modes/maps, new vehicles, new animations, new VO/music, new progression, new gameplay, new models, new weapons...

Med andra ord precis som Vietnam tillägget till Bad company 2, som inte kostade i närheten av 600kr, jag är osäker på vad priset på det va vid release men skulle gissa på en knapp tredjedel av detta?

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Bojkott:
Citat:

New MP modes/maps, new vehicles, new animations, new VO/music, new progression, new gameplay, new models, new weapons...

Låter som en mod i mina öron.

Av ren nyfikenhet, när skulle det ha övergått till ett nytt spel och inte bara en mod?

Ny motor, alternativt kraftigt uppgraderad motor så det skapar kompatibilitetsproblem. Ett nytt spel ska både se och kännas som nytt. Ett spel som ser identiskt ut som sin föregångare förtjänar inte att kallas nytt, och speciellt inte ha ett så högt pris.

Medlem

Det enda jag är det minsta intresserad av i Hardline är singleplayern. Visceral brukar ju vara rätt bra på story osv.

Medlem

Helvete vad folk ska klaga på detta spel, är ju rent tragiskt.
Skillnaden mellan Battlefield 3 och 4 är vad, vapen, fordon, nya banor?

Så ni sitter och kallar Hardline för ett DLC till Battlefield 4 när självaste Battlefield 4 är inget annat än just en expansion till Battlefield 3.

Inaktiv
Skrivet av Draug:

Jag äger inte BF4, är det värt pengarna då?

Eller tycker ni fortfarande att det borde vara ett DLC så att jag måste köpa BF4 för fullpris först och sedan köpa till DLC?

Om man ska köpa antingen eller så känns det nog lika mycket värt pengarna vare sig du köper BF4 eller Hardline. Beror väl på om man vill ha "vanligt" krig eller mer tjuv/polis. Jag lirar redan BF4 för fullt och då känns Hardline inte värt fullpris (för mig) hittills iallafall.

Medlem
Skrivet av DachmanX:
Skrivet av Draug:

Jag äger inte BF4, är det värt pengarna då?

Eller tycker ni fortfarande att det borde vara ett DLC så att jag måste köpa BF4 för fullpris först och sedan köpa till DLC?

Inte värt det.
BFH har samma motor och netcode som BF4 samt att netcode fixen även användes på Hardline under beta tiden.

Det enda du verkligen betalar för med BFH är ett nytt skin, kombinerade gamemodes från bf4/bf3, enstaka nya gadgets och en ny motor för fordonen (vilket kommer ifrån NFS).

Hardline borde vara ett DLC då det inte riktigt lever upp till att vara ett separat spel i BF serien och prissumman borde därför inte ligga på mer än 300kr som max.

Det är väl egentligen deras största problem med spelet när det gäller prissättningen. Hade inte EA gått in och fått det omdöpt och "omgjort" till en ny del i Battlefield serien så hade inte folk sätt på det lika negativt som nu.

Hade det helt enkelt varit ett eget spel så hade det varit mer acceptabelt. Men om man som nu jämför med BF4 om man nu har det redan så är det än oförskämd summa för något som hade kunnat varit en mindre expansion/större dlc till ett redan existerande spel i serien.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av DachmanX:
Skrivet av Draug:

Jag äger inte BF4, är det värt pengarna då?

Eller tycker ni fortfarande att det borde vara ett DLC så att jag måste köpa BF4 för fullpris först och sedan köpa till DLC?

Inte värt det.
BFH har samma motor och netcode som BF4 samt att netcode fixen även användes på Hardline under beta tiden.

Det enda du verkligen betalar för med BFH är ett nytt skin, kombinerade gamemodes från bf4/bf3, enstaka nya gadgets och en ny motor för fordonen (vilket kommer ifrån NFS).

Hardline borde vara ett DLC då det inte riktigt lever upp till att vara ett separat spel i BF serien och prissumman borde därför inte ligga på mer än 300kr som max.

Det är väl egentligen deras största problem med spelet när det gäller prissättningen. Hade inte EA gått in och fått det omdöpt och "omgjort" till en ny del i Battlefield serien så hade inte folk sätt på det lika negativt som nu.

Hade det helt enkelt varit ett eget spel så hade det varit mer acceptabelt. Men om man som nu jämför med BF4 om man nu har det redan så är det än oförskämd summa för något som hade kunnat varit en mindre expansion/större dlc till ett redan existerande spel i serien.

Exakt, samma sak med vietnam till BC2. Hade dom släppt Vientam för 600sek så hade det blivigt ett jävla liv.

Nu var det en DLC och det bästa beslutet dom kunnat ta.

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Helvete vad folk ska klaga på detta spel, är ju rent tragiskt.
Skillnaden mellan Battlefield 3 och 4 är vad, vapen, fordon, nya banor?

Så ni sitter och kallar Hardline för ett DLC till Battlefield 4 när självaste Battlefield 4 är inget annat än just en expansion till Battlefield 3.

Så du menar också då att Modern Warfare 2 och Modern Warfare 3 är ett DLC/expansion till Call of Duty 4: Modern Warfare? Nej. Det är fortsättning av storyn. Precis som Battlefield 4 är till Battlefield 3 som är till Battlefield 2 osv.

Medlem

Kommer nog fundera på att skaffa det när dom rear ut det för under 100kr

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Citat:

New MP modes/maps, new vehicles, new animations, new VO/music, new progression, new gameplay, new models, new weapons...

Låter som en mod i mina öron.

Som någon annan också skrev. Då är ju ALLA uppföljare mods! Hur ska ett företag som gjort ett spel kunna tjäna pengar på nästa? Eftersom det är en mod och inte ett nytt spel? o.O

Folk borde tänka till lite ibland.
Kolla på World of Warcraft, nya expansion då och då. WoD som kommer i år tex. är ett "nytt" spel. Dom tar full pris på det. Är det också fel då? Eftersom det är samma motor, samma texturer osv osv.. Så det är ju en mod? o.O Weird!

Medlem
Skrivet av chopper:

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Väldigt mycket gnäll om hur andra gnäller

Du måste nog ha sovit under en sten om du inte märkt av kritik mot massproducerandet av CoD. Spelet är notoriskt för att vara samma skit i ny förpackning, vilket kan vara varför du inte märkt av kritiken om du kommer in vid fel tidpunkt. Alla antar att alla redan vet. Det många spelare ser nu är att Battlefield börjat gå samma väg som CoD.

Dessutom gör väl inte två fel rätt? Så vart vill du komma med att CoD gör samma sak? Att det är orättvist?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ush, tycker det är vidrigt att vissa kommer köpa detta, inte för att det ser modifierat ut men attityden bakom det hela, det är ju uppenbart att dom ville fiska till till sig Battlefield namnet i titeln för att kunna sälja deras mod för pengar, och sen vill dom ha 600 för det? Det är ju nästan värre än den där WarZ nissen.

Medlem
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av Bojkott:
Citat:

New MP modes/maps, new vehicles, new animations, new VO/music, new progression, new gameplay, new models, new weapons...

Låter som en mod i mina öron.

Som någon annan också skrev. Då är ju ALLA uppföljare mods! Hur ska ett företag som gjort ett spel kunna tjäna pengar på nästa? Eftersom det är en mod och inte ett nytt spel? o.O

Folk borde tänka till lite ibland.
Kolla på World of Warcraft, nya expansion då och då. WoD som kommer i år tex. är ett "nytt" spel. Dom tar full pris på det. Är det också fel då? Eftersom det är samma motor, samma texturer osv osv.. Så det är ju en mod? o.O Weird!

Aldrig funderat på hur andra utvecklare går runt? CD Projekt, Crytek, Valve, Bethesda osv, hur får dom det hela att gå runt? De släpper sina spel modstöd och när de väl släpper ett nytt spel så är det med en ny motor, något jag skrev om tidigare i tråden. Ingen ny motor = släpp det som expansion. Eller så kunde de ha skippat hela Battlefield gränssnittet, bara kallat det Headline och byggt det från grunden i stället för att bygga det på BF4.

WoD är en expansion. I stället för att kalla det ett nytt spel och ta 600kr för det så släpper de det för vad det är, en expansion, och tar i stället ca: 400kr för det. Huruvida det är värt det eller inte är upp till de som spelar WoW, men Blizzard säljer och marknadsför det inte som ett nytt spel, och det är huvudsaken.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av Bojkott:
Citat:

New MP modes/maps, new vehicles, new animations, new VO/music, new progression, new gameplay, new models, new weapons...

Låter som en mod i mina öron.

Som någon annan också skrev. Då är ju ALLA uppföljare mods! Hur ska ett företag som gjort ett spel kunna tjäna pengar på nästa? Eftersom det är en mod och inte ett nytt spel? o.O

Folk borde tänka till lite ibland.
Kolla på World of Warcraft, nya expansion då och då. WoD som kommer i år tex. är ett "nytt" spel. Dom tar full pris på det. Är det också fel då? Eftersom det är samma motor, samma texturer osv osv.. Så det är ju en mod? o.O Weird!

Aldrig funderat på hur andra utvecklare går runt? CD Projekt, Crytek, Valve, Bethesda osv, hur får dom det hela att gå runt? De släpper sina spel modstöd och när de väl släpper ett nytt spel så är det med en ny motor, något jag skrev om tidigare i tråden. Ingen ny motor = släpp det som expansion. Eller så kunde de ha skippat hela Battlefield gränssnittet, bara kallat det Headline och byggt det från grunden i stället för att bygga det på BF4.

WoD är en expansion. I stället för att kalla det ett nytt spel och ta 600kr för det så släpper de det för vad det är, en expansion, och tar i stället ca: 400kr för det. Huruvida det är värt det eller inte är upp till de som spelar WoW, men Blizzard säljer och marknadsför det inte som ett nytt spel, och det är huvudsaken.

Samt finns en orsak varför många spel har en siffra bakom sig som oftast inte sträcker sig längre än 1-2 och inte 4-10 som många av dagens spel.

Medlem

Men jag förstår inte, ifall det nu är en ny studio som gör det, och allt är "ett helt nytt spel", varför heter det då Battlefield: Hardline? Jag hade väl kanske kunnat förstå konceptet ifall Viceral bara köpt grafikmotorn till sitt spel "Hardline" och släppt det som en produkt separerad från BF serien.

Nu blir det så uppenbart att ett företag fått tillåtelse, genom något slags ekonomiskt utbyte, att modda EA's franchise. Nej, det här är inget jag kommer lägga pengar på, av rena principskäl om inte annat.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av chopper:

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Väldigt mycket gnäll om hur andra gnäller

Du måste nog ha sovit under en sten om du inte märkt av kritik mot massproducerandet av CoD. Spelet är notoriskt för att vara samma skit i ny förpackning, vilket kan vara varför du inte märkt av kritiken om du kommer in vid fel tidpunkt. Alla antar att alla redan vet. Det många spelare ser nu är att Battlefield börjat gå samma väg som CoD.

Dessutom gör väl inte två fel rätt? Så vart vill du komma med att CoD gör samma sak? Att det är orättvist?

Låt bli att citera om du inte förstod texten. Eller är du så dum som du verkar...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Är spelet svinroligt är det värt 600. Om inte? Inte värt. Så enkelt är det.

Medlem

Inget spel är värt 600:-


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

New gameplay? Det finns ingen balans mellan poliserna och de kriminella. Det är nog inte allt för ofta man ser en polis med en RPG eller en Stinger. Det kunde lika gärna vara Terrorister vs Anti-Terrorister eller US Army vs USSR igen.
Dom skulle ha gjort en mer hårfin skillnad mellan polis och kriminell med olika vapen och gadgets så att man fick använda sej av olika taktiker beroende på vilken sida man spelar för. 600 är det inte värt sen kommer väl de där Premium grejen för ytterligare 600.
Så 600, alternativt 1200 för ett spel som är likadant som BF4 som lika gärna kunde ha varit en expansion eller en mod.

Medlem
Skrivet av Robilitoow:

Kommer nog fundera på att skaffa det när dom rear ut det för under 100kr

Fast då har alla gått över till Battlefield 5...

Medlem
Skrivet av AmiZ:

Hardline lär ju gå ner efter ett halv år! Själv köpte jag BF4 ca 2 månader sedan för 150kr på Elgiganten. Men det är fan inte värt 600kr!

- Jag köpte tre st "Medal of Honor: Warfighter" för 1 (en) krona styck på Elgiganten. Jag gav bort dom, för att jag hade redan köpt det till fullpris. Och förbokat det. Som jag ju ångrar.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Ender:

Men jag förstår inte, ifall det nu är en ny studio som gör det, och allt är "ett helt nytt spel", varför heter det då Battlefield: Hardline? Jag hade väl kanske kunnat förstå konceptet ifall Viceral bara köpt grafikmotorn till sitt spel "Hardline" och släppt det som en produkt separerad från BF serien.

Nu blir det så uppenbart att ett företag fått tillåtelse, genom något slags ekonomiskt utbyte, att modda EA's franchise. Nej, det här är inget jag kommer lägga pengar på, av rena principskäl om inte annat.

- Som "Need For Speed"! Där Frostbite 2 & 3-motorn också användes.
Oj vad jag ångrar köpen av "Rivals" och "The Run".


signatur

autograph

Han beskrev precis vad en expansion är för något, dessutom så kan detta KNAPPAST ha hållit på i 2 år. Hade utvecklingen av detta skit"spel" varit aktivt i 2 år så hade det garanterat varit mycket nyare och fräschare.

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av AmiZ:

Hardline lär ju gå ner efter ett halv år! Själv köpte jag BF4 ca 2 månader sedan för 150kr på Elgiganten. Men det är fan inte värt 600kr!

- Jag köpte tre st "Medal of Honor: Warfighter" för 1 (en) krona styck på Elgiganten. Jag gav bort dom, för att jag hade redan köpt det till fullpris. Och förbokat det. Som jag ju ångrar.

Seriöst 1kr styck? fyfan xD

Medlem
Skrivet av GREY-task:

"Also, there's a new development team that's been pouring their heart and souls into this game for more than two years."

SADFACE. BUHU...

Spelindustrin är ett jäkla skämt.

Japp, Dice har ju redan gjort grovjobbet :S


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av AmiZ:
Skrivet av autograph:
Skrivet av AmiZ:

Hardline lär ju gå ner efter ett halv år! Själv köpte jag BF4 ca 2 månader sedan för 150kr på Elgiganten. Men det är fan inte värt 600kr!

- Jag köpte tre st "Medal of Honor: Warfighter" för 1 (en) krona styck på Elgiganten. Jag gav bort dom, för att jag hade redan köpt det till fullpris. Och förbokat det. Som jag ju ångrar.

Seriöst 1kr styck? fyfan xD

- Ja, jag frågade till och med i kassan om det verkligen stämde?
Jodå, det var rätt pris! Det stod på skylten i lådan där det säkert låg 50 st ex av spelet.
Men det roliga var att det gick in för 199 kr styck.
Jag upptäckte det senare och gick tillbaks.
Då rättades det till. Till en krona styck.
Jag tror att jag ska ha kvittot kvar. Det var för ganska exakt ett år sedan.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Ztreek:

Nej.

inte värt 600kr hur man än vrider och vänder på det!

Skrivet av aT1C:

Battlefiled Hardline är mer som FarCray 3 Blood Dragon. Använder orginal spelet assets men endå blir tilreklit nyat så det blir ett eget spel och inte en exspasione. tycker det itne värt 600 kr, dok tyker jag väldigt få spell är det.

350-400 är det värt. men inte fult utt 600kr/60$

Vilken tur att det kostar 406 SEK om man rakt av ändrar valuta.

Imo har vi fortfarande fått för lite information om spelet för att kunna besluta om det är värt fullpris (ca 400 kr, PC) eller ej.

Vi har ju fått spela en version som förmodligen är väldigt nära release-versionen. Den var inte bra. Vilken "information" tror du kommmer förändra hur gameplayet uppfattas?

Skrivet av chopper:

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Oj vad många snåljåpar det finns. Det är inte lätt att sälja till "gratis generationen" Och alla indie älskare.

Nej det är inte BF4. Även om mycket är likt visst 500 kr för spelet vore bra men kommer köpa när det släpps för vi hade riktigt kul under betan.

Kolla trådarna kring BF3-releasen. Den största anledningen till att det klagas på BF nu för tiden är just för att det blivit EXAKT som CoD. Noll inspiration/kreativitet, identiska spel varje gång, mod efter mod. Du kan ju inte ärligt talat sitta och försvara BF genom att säga att CoD inte får stå ut med samma kritik. De har fått den kritiken sedan 2008 när mjölkandet började. BF har inte mjölkats likar hårt förens de senaste två åren. Därav den starka kritiken just nu.

Medlem

Förstår verkligen inte vad det skall tjäna till att gnälla över hur mycket arbete som lagts ned när det är så tydligt i resultatet att målet hela tiden varit att göra samma spel i nya kläder. Det här spelet skriker "noll känsla".

Medlem

Hade de gjort något totalt annorlunda fps spel så hade jag skaffat det. Men det här håller ej. Tyvärr Visceral Games. Dead Space är mer er grej.

Skriv svar