Areal når Kickstarter-målet – med Putins hjälp?

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av SoL:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av SoL:

Haha detta e hans sätt o be om ursäkt efter att han skicka en robot på ett oskyldigt passagerarplan

Du kan ju inte på allvar tro att Ryssland valde att skjuta ner ett civilt passagerarplan över Ukraina? De har inget att vinna på det. Det är snarare tvärt om. Andra har att vinna på att Ryssland eller ryska separatister skulle ha gjort det.

De e inga amatörer som använder såna avancerade robotsystem, erfarna militärer kommer över gränsen från ryssland till östra ukraina för att delta i kriget ryssland försörjer separatisterna med vapen o militärer. Jag e ganska säker på att missilerna kommer från ryssland och även de va ryssar som sköt iväg den

Nu är är ju din källa nyheterna, deras källa är John Kerry och Co. och deras källa är CIA. Verkligen pålitliga gubbar det där. Hur var det nu igen med massförstörelsevapnen? Hur var det nu igen med saringasen i Syrien? När ska folk sluta citera uppenbara lögnare?

Jag påstår mig inte veta hur det ligger till, men jag tänker ju inte lyssna på de där jävla psykopaterna.

Litar betydligt mycket mera på John Kerry och CIA än Putin och gänget. Det är skönt att USA finns.

Uppenbarligen har du inte läst historia och preskriberade CIA dokument. Läs gärna om CIAs inblandning i olika delar av världen innan du uttalar dig. Sen kan du berätta vad "Putin och gänget" har gjort och våga inte skriva Tjetjenien, Georgia eller Ukraina om du inte läst på.

Inaktiv

Det spelar ingen roll vem som erkänner vad, de befinner sig de facto inte på Ukrainskt territorium. Folkrepublikerna är staten, styr alla myndigheter och organiserar motståndet mot ockupanterna från väst.

Japp, när jag spelade någon av de "senaste" CoD hann jag till någon mellansekvens innan jag avinstallerade det då det genomsyras av US-Amerikansk propaganda.

Proletariatets Sverige är ingen dröm, det är en historisk nödvändighet. Mellanöstern, Ukraina är perifera delar av västerlandets kris. Snart kommer vintern också hit, men från söder.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av SoL:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av SoL:

Haha detta e hans sätt o be om ursäkt efter att han skicka en robot på ett oskyldigt passagerarplan

Du kan ju inte på allvar tro att Ryssland valde att skjuta ner ett civilt passagerarplan över Ukraina? De har inget att vinna på det. Det är snarare tvärt om. Andra har att vinna på att Ryssland eller ryska separatister skulle ha gjort det.

De e inga amatörer som använder såna avancerade robotsystem, erfarna militärer kommer över gränsen från ryssland till östra ukraina för att delta i kriget ryssland försörjer separatisterna med vapen o militärer. Jag e ganska säker på att missilerna kommer från ryssland och även de va ryssar som sköt iväg den

Nu är är ju din källa nyheterna, deras källa är John Kerry och Co. och deras källa är CIA. Verkligen pålitliga gubbar det där. Hur var det nu igen med massförstörelsevapnen? Hur var det nu igen med saringasen i Syrien? När ska folk sluta citera uppenbara lögnare?

Jag påstår mig inte veta hur det ligger till, men jag tänker ju inte lyssna på de där jävla psykopaterna.

Litar betydligt mycket mera på John Kerry och CIA än Putin och gänget. Det är skönt att USA finns.

jag väljer Lukasjenko och KGB

Inaktiv

PS

'We had good access to MH17 crash site' - OSCE
https://www.youtube.com/watch?v=rw6e0HxLkEE


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

FM-guru
F.d. Sisyr

Bra jobbat grabbar, nu har ni vevat igång propagandamaskinen (aka Jakobinklubben) än en gång. Att ni aldrig lär er.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av SoL:

Haha detta e hans sätt o be om ursäkt efter att han skicka en robot på ett oskyldigt passagerarplan

Du kan ju inte på allvar tro att Ryssland valde att skjuta ner ett civilt passagerarplan över Ukraina? De har inget att vinna på det. Det är snarare tvärt om. Andra har att vinna på att Ryssland eller ryska separatister skulle ha gjort det.

Ryssland leverar system till rebeller som ser ett flygplan vilket man skjuter ner i tron att det är ett ukrainskt flyg. Svårare än så är det nog inte. Nu är man livrädda att det ska komma fram.

Eller så sköt någon annan ner det i hopp om att kunna beskylla det på Ryssland och ryska separatister. Eller så är det Ukraina som gjorde bort sig och nu försöker vissa använda olyckan till sin fördel.

Det finns många sannolikheter, och det som rapporteras till oss är många gånger rent skitsnack.

Så att ryssar eller proryska separatister skjuter ner ett civilflyg är för dig helt otänkbart, men att det är nån slags überkonspiration där ukraina eller nån annan antirysk grupp skjuter ner sitt eget flyg, för att sedan kunna skylla det på stackars Putin för att befläcka hans goda rykte, det känns som en vettig förklaring för dig?

Stackars dig och alla som känner dig är det enda jag kan säga för du är isåfall så jävla vriden i skallen att det går nog aldrig och rätta till.

Inaktiv

Ukraina sköt ned ett passagerarplan så sent som 2001. Siberian Airlines. Det tog ett tag innan man erkände misstaget.

De enda som tjänar på nedskjutningen är Ukraina och Washington.

Ryssarna har inte räckvidden att skjuta ner planet när det flyger över Ukraina. Och varför skulle de? För att dumburkskulten pekar finger, utan utredning i bästa Guantanamostil? USA iscensatte sänkningen vid Tonkin för att legitimera invasionen av Vietnam. Lögner av olika kaliber är deras specialitet. Ju större, desto trovärdigare efter Hitlers devis.

...to understand Ukraine... Rolandas Paulauskas
https://www.youtube.com/watch?v=V9ube0p-d7k

Verkar vara en mycket intelligent människa. Den är värd att ses i sin helhet.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

SoL
Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Det är inte Ryssland som har lådorna, vad jag vet, utan rebellerna - som ska överlämna dem till Malaysia (när deras folk kommer dit).

Seagal portas från bluesfestival
http://www.gp.se/kulturnoje/1.2435562-seagal-portas-fran-blue...

Gissa varför?

Det börjar bli löjligt.

O detta vet du eftersom du läser göteborgs posten? Wow, vilken hycklare

Inaktiv

Varför det? Hyckleri förutsätter någon ursprunglig moralutsaga. Moral är klassmoral, jag argumenterar utifrån intressen, inte moral.

Jag läser allt.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Men för h-vete städa tråden. Inte en kommentarsjävel är ju on topic

Edit: Patetiskt försök till pr som dessvärre lyckades med bravur. Egentligen lite trist att fz faktiskt stödjer kuppen också.

Ja jag vet lite trött å grinig såhär på nattkvisten men vafan

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av SoL:

Haha detta e hans sätt o be om ursäkt efter att han skicka en robot på ett oskyldigt passagerarplan

Du kan ju inte på allvar tro att Ryssland valde att skjuta ner ett civilt passagerarplan över Ukraina? De har inget att vinna på det. Det är snarare tvärt om. Andra har att vinna på att Ryssland eller ryska separatister skulle ha gjort det.

Ryssland leverar system till rebeller som ser ett flygplan vilket man skjuter ner i tron att det är ett ukrainskt flyg. Svårare än så är det nog inte. Nu är man livrädda att det ska komma fram.

Tur att jag läste vidare, sparade ett eko där

SoL
Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Varför det? Hyckleri förutsätter någon ursprunglig moralutsaga. Moral är klassmoral, jag argumenterar utifrån intressen, inte moral.

Jag läser allt.

Nej fan fel av mig. De va ju inte du som kritiserade mig för att jag använder media som källa till mina argument. Sry

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Vad gör Putin "mot sitt folk och annat folk"?

Jag är lite kluven mot Putin. Jag har föga överraskande fått intrycket av att han är en riktig skurk som bla kontrollerar medier, fängslar oppositionen och förbjuder "homo propaganda", vilket snarare gör honom till högerextremist än något vackert vänsterideal. Å andra sidan antar jag att bara en gammal KGB diktator kan styra upp och ena detta monster till land.

Däremot förstår jag inte varför dom ska blanda sig i Ukrainas angelägenheter...om man bor i ett land, men föraktar det och dess styre för att man avgudar ett annat, borde man kanske inte bara då ta kappsäcken, lyfta sitt feta arsle och flytta dit då? Passar inte Ukraina för dessa "PRO-Ryska" rebeller så är det väl bara att dra? Men nej då, här ska istället krigas och "ta över".
En sak kan man iallafall vara säker på, ingen vinner något på att skjuta ner ett civilt passagerarplan. Någon har antagligen klantat sig rejält, då ingen kan presentera några ordentliga bevis på vem det var, så nu skyller båda sidorna på varandra då folkopinionen antagligen kommer slå hårt mot de skyldiga.

Alla kan gissa bäst det vill, men är det någon här som tror att de ens skulle ta vattentäta bevis (om sådana skulle finnas) för fakta? Knappast, även om sanningen skulle peta en i ögonen så skulle folk bara: "näääe, men det där har du bara sett på nyheterna och dom är ju höger/vänster -vridna, så dom kan man ju inte lita på...".

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så...Areal... någon som vill snacka om spelet eller ni är fast i att kasta propaganda på varandra?

Hehe, var väl inte världens största samtalsämne från början Antagligen en fejk, och rätt sannolikt i uppmärksamhets syfte, eller så finns det en micromal chans att det är äkta, och då är det mest en kul grej. Vad mer finns det att säga?

Uppenbarligen gillar folk heta politiska diskussioner mer ^^

Inaktiv

Kände inte ens till Areal förrän nu. De har gått ut i fler media och CIA-projektet? vice news verkar vara en av få som har snappat upp dem, då med Ukrainakonflikten som fokus. VDn som verkar bo i Ukraina, anklagar Ryssland för att förstöra deras projekt. Världens speljournalister ska ha manipulerats etc. Forbes har sålts till något företag i Kina menas det, vilket gjort att journalistiken blivit ohederlig m.m..

Projektet verkar misstänkt, om inte annat kan Putingrejen vara ett sätt att lura pengar från ryssar. I kommentarerna går konversationen "om hur bra spelet är", vilket lurar folk som vill väl men som kan ha bråttom.

Skrivet av Ender:
Skrivet av Jakobinklubben:

Vad gör Putin "mot sitt folk och annat folk"?

Jag är lite kluven mot Putin. Jag har föga överraskande fått intrycket av att han är en riktig skurk som bla kontrollerar medier, fängslar oppositionen och förbjuder "homo propaganda", vilket snarare gör honom till högerextremist än något vackert vänsterideal. Å andra sidan antar jag att bara en gammal KGB diktator kan styra upp och ena detta monster till land.

Däremot förstår jag inte varför dom ska blanda sig i Ukrainas angelägenheter...om man bor i ett land, men föraktar det och dess styre för att man avgudar ett annat, borde man kanske inte bara då ta kappsäcken, lyfta sitt feta arsle och flytta dit då? Passar inte Ukraina för dessa "PRO-Ryska" rebeller så är det väl bara att dra? Men nej då, här ska istället krigas och "ta över".
En sak kan man iallafall vara säker på, ingen vinner något på att skjuta ner ett civilt passagerarplan. Någon har antagligen klantat sig rejält, då ingen kan presentera några ordentliga bevis på vem det var, så nu skyller båda sidorna på varandra då folkopinionen antagligen kommer slå hårt mot de skyldiga.

Alla kan gissa bäst det vill, men är det någon här som tror att de ens skulle ta vattentäta bevis (om sådana skulle finnas) för fakta? Knappast, även om sanningen skulle peta en i ögonen så skulle folk bara: "näääe, men det där har du bara sett på nyheterna och dom är ju höger/vänster -vridna, så dom kan man ju inte lita på...".

Jag skulle nog säga att Putin är konservativ. De moralistiska lagarna finns men överdrivs i väst som greppar efter första bästa halmstrå. Jag är inte nödvändigtvis för Putin, utan för Putin, al-Assad, Kim Jong Un, Maduro och allt vad de heter i kampen mot imperialismen som ringar in, hotar, och kör över folks rätt till självbestämmande. Ett inte alltför litet antal länder styrs inte av det amerikanska kapitalets globala tentakler, utan agerar utefter sina egna länders intressen. Där ägs och styrs naturresurser och fabriker av de egna länderna, där tillfaller inte miljoner människors producerade värden ett fåtal amerikanska oligarker. Där rår demokratin i bästa fall över arbete, skogar och sjöar, och dikteras inte av någon enskild ägare. Förut håvade britterna in på andras arbete från halva världen, idag är det USA.

Frågan är vem som blandar och blandat sig in i Ukrainas angelägenheter egentligen?

"One day Victoria Nuland, John McCain, Guido Westerwelle, Radek Sikorski and Catherine Ashton came together on Maidan and blamed Russia for its meddling into Ukrainian affairs."

Ang. flytt, är det precis det Krim gjorde. De tog kappsäcken och sitt land till den Ryska Federationen. Som Paulauskas säger består Ukraina av tre nationer. Galicien, Malorossiya (Lillryssland) och Novorossiya (Nyryssland). (Övriga ryska stater är bland annat Vitryssland och (stor)Ryssland). Nyryssland har tillhört den ryska regionen Ukraina i mindre än 100 år. Krim ännu mindre. Det finns inget att ta över. Att be folk flytta för att de vill leva kvar med sin kultur, som de alltid gjort, i städer grundade av dem men som nu tillhör ett annat land utan klar nationell identitet, men med samma etnicitet, bygger på oförståelse för dessa faktum. Enda sättet att hålla ihop ett land som kulturellt och etniskt är identiskt med ett annat är att spela ut anti-kortet. Ukraina kan bara överleva så länge det skapar sitt eget existensberättigande i form av att ta avstånd från det identiska, dvs att bli antiryskt. "Problemet" är att inte alla ställer upp på det, eftersom deras regioner administrativt tilldelats och bildat Ukraina inom det gamla ryska imperiet och sedan Sovjetunionen, utan att för den sakens skull blivit mindre ryska. Faktum är att det ukrainska språket, utom i absoluta väst, är en rysk dialekt. Väldigt få ukrainare talar "ren" (väst)ukrainska (som för övrigt är sista regionen att anslutas till Ukraina).

Domen har mer eller mindre fallit, och det irreversibelt, i malaysiafrågan, men utan utredning, fakta eller bevis. Där har händelsen redan tjänat ett syfte.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv
Skrivet av Jakobinklubben:

...Ryssarna har inte räckvidden att skjuta ner planet när det flyger över Ukraina...

Idag kan ryska kort distans missiler träffa flyg långt inne i Sverige. Kanske dags att ta sig tillbaks till detta århundrade kamrat.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Det märks hur hjärntvättade Svenska folket är av Amerikansk media, Media som är censurerat genom Washingtons fina filter först förstås. Ush då säger jag bara, kollar inte på mörkläggnings nytt " Svenska nyheter". Men det är bara vad jag tycker.

Inaktiv
Skrivet av matte89:
Skrivet av Jakobinklubben:

...Ryssarna har inte räckvidden att skjuta ner planet när det flyger över Ukraina...

Idag kan ryska kort distans missiler träffa flyg långt inne i Sverige. Kanske dags att ta sig tillbaks till detta århundrade kamrat.

Nix, däremot finns taktiska robotar som når markmål (Kaliningrad m.m., sen har vi långdistansmissilerna som når vad som helst bortom en viss radie). Ryssarna kan förmodligen skjuta ner plan över Ukraina, om de har tex S400 placerade precis vid gränsen (varför de nu skulle vilja det, och det är inte till följd av några bevis utan förvanskad propaganda som lever sitt eget liv där Putin pekas ut (precis som i den här nyheten) för att ligga bakom ännu något, förutom tidvattnet och att skosnörena går upp). Långdistansluftvärn är slöseri att placera direkt på gränsen eftersom det inte blir lika användbart som inte täcker ens eget territorium.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Nordkoreanska slavar som köps in för att jobba i Sibirien? Är det samma västkälla som talar om Kim Jong Il som golfmästare, som månlandare eller att Korea vann VM/"landslaget avrättades", alt. någon dålig snubbe i Pyongyang som åts upp av 41 hundar? Den sortens sanningar?

Gissar att det är denna serie på youtube som det syftas på, sanningshalten i denna låter jag vara osagd men man skulle ju inte bli förvånad direkt...

https://www.youtube.com/watch?v=awQDLoOnkdI

Inaktiv
Skrivet av Jakobinklubben:

Nix, däremot finns taktiska robotar som når markmål (Kaliningrad m.m., sen har vi långdistansmissilerna som når vad som helst bortom en viss radie)...

Förlåt, det finns "lång distans missiler" som kan träffa flyg långt inne i Sverige. En sketen Buk kan träffa mål på 50km. Ironiskt nog den distans från planet till ryska gränsen. Så ja, det kan skjuta ner saker över Ukraina...
Det är ju av störts sannolikhet att rebellerna har skjutit ned planet av misstag och inte mer med det.

Den nya öst VS väst mentaliteten som har blossat upp igen är ju bara ren dynga, stater ska kunna ställas till svars och kritiseras fritt utan att någon idiot gapar Washington/Moskva propaganda.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Det allra senaste, S400 når väl 40 mil som bäst. Det räcker inte.

Det är klart man kan skjuta ner saker över Ukraina om man kan kasta in en sten i landet, men det förutsätter att man faktiskt har luftvärn precis där, just då.

'Anything other than social media?' State Dept's MH17 evidence secret
https://www.youtube.com/watch?v=oQRvINebeok

Ang. de "bevis" som finns.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv
Skrivet av Jakobinklubben:

'Anything other than social media?' State Dept's MH17 evidence secret
https://www.youtube.com/watch?v=oQRvINebeok

Ang. de "bevis" som finns.

Ursäkta mig om jag inte tittar på Russia today, vilket jag håller på ungefär samma standard som Fox news. Jag försöker hålla mig relativ objektiv. Vad vi vet med sannolikhet är att planet sköts ned av en Buk missil och att ett sådant fordon har fotats i östra Ukraina med en saknad bestyckning.

Hela situationen är lik Saudiarabien och organisationer som Hamas/Isis. Alla vet vad dem sysslar med men så varför ens argumentera saken.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Från Twitter.
"@ArealWestGames
Kickstarter stopped us and we don't know why. We will have an official statement on our FB in a couple of hours and Areal will continue!"

Inaktiv

Rt är vinklat, precis som SVT eller BBC. All journalistik är partisk. Grejen är att det inte är då mycket RT där utan ett klipp från en utfrågning med vita husets presstjänst. Se det om du vill förhålla dig objektiv snarare än med fördomar.

Washington har inget som helst att gå på. Videoklippen visar Ukrainas BUK.

Isis är säkert sponsrade av saudi och qatar. Men även staten i staten i USA.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Om det är någon som bryr om företeelsen som kallas för "On topic" (otroligt mystisk företelse, jag vet. Det verkar vara extra svårt att tro på det när man har ett extremt behov av att massera sitt ideologiska ego), så har Kickstarter nu gått in och stoppat kampanjen:

http://loading.se/news.php?pub_id=31613

Huzzah!

Medlem
Skrivet av ladd:

Om det är någon som bryr om företeelsen som kallas för "On topic" (otroligt mystisk företelse, jag vet. Det verkar vara extra svårt att tro på det när man har ett extremt behov av att massera sitt ideologiska ego), så har Kickstarter nu gått in och stoppat kampanjen:

http://loading.se/news.php?pub_id=31613

Huzzah!

Var ju det jag sa Fast med ett citat från deras twitter. Tack för länken.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av ladd:

Om det är någon som bryr om företeelsen som kallas för "On topic" (otroligt mystisk företelse, jag vet. Det verkar vara extra svårt att tro på det när man har ett extremt behov av att massera sitt ideologiska ego), så har Kickstarter nu gått in och stoppat kampanjen:

http://loading.se/news.php?pub_id=31613

Huzzah!

Var ju det jag sa Fast med ett citat från deras twitter. Tack för länken.

Najs! Go Team "On Topic"/Team "Pålitliga källor"!

Bristvara på medlemmar i båda lagen i den här tråden hittils

Medlem
Skrivet av ladd:
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av ladd:

Om det är någon som bryr om företeelsen som kallas för "On topic" (otroligt mystisk företelse, jag vet. Det verkar vara extra svårt att tro på det när man har ett extremt behov av att massera sitt ideologiska ego), så har Kickstarter nu gått in och stoppat kampanjen:

http://loading.se/news.php?pub_id=31613

Huzzah!

Var ju det jag sa Fast med ett citat från deras twitter. Tack för länken.

Najs! Go Team "On Topic"/Team "Pålitliga källor"!

Bristvara på medlemmar i båda lagen i den här tråden hittils

Önskar bara att detta hade varit en isolerad händelse. Inte precis första tråden som urartar till en enda sörja. Inte precis som att detta endast händer på fz.. Welcome to the internet.

Inaktiv
Skrivet av redruM:
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av SoL:

Haha detta e hans sätt o be om ursäkt efter att han skicka en robot på ett oskyldigt passagerarplan

Du kan ju inte på allvar tro att Ryssland valde att skjuta ner ett civilt passagerarplan över Ukraina? De har inget att vinna på det. Det är snarare tvärt om. Andra har att vinna på att Ryssland eller ryska separatister skulle ha gjort det.

Ryssland leverar system till rebeller som ser ett flygplan vilket man skjuter ner i tron att det är ett ukrainskt flyg. Svårare än så är det nog inte. Nu är man livrädda att det ska komma fram.

Eller så sköt någon annan ner det i hopp om att kunna beskylla det på Ryssland och ryska separatister. Eller så är det Ukraina som gjorde bort sig och nu försöker vissa använda olyckan till sin fördel.

Det finns många sannolikheter, och det som rapporteras till oss är många gånger rent skitsnack.

Visst, för det är ju Ukraina som nekar tillgång för utredarna. Som gömmer kroppar och svarta lådor. Som ljuger om Rysslands inblandning. Ukraina som skjuter ner sina egna plan hela tiden. Området kontrollerades av rebeller. Att det då skulle vara en liten ficka någonstans där en Ukrainsk soldat helt plötsligt får för sig att skjuta ner ett plan på himlen har noll trovärdighet. Särskilt med tanke på att rebellerna inte har ett enda flygplan.

Fortsätt med dina konspirations teorier någon annanstans, snälla! (Finns inga som helst bevis till något du säger samt utredningen har inte ens påbörjats!)

Brevet verkar vara fejk som även utvecklare poängterat, då det innehåller flera stavfel! Men det gjorde susen och gratis marknadsföring skadar aldrig

Menar du att det skulle vara en konspirationsteori att misstänka att planet sköts ner av rebeller?

Mitt i semestern, så jag är väldigt sen tillbaka i diskussionen.

Det är väl klart att det är en konspirationsteori, hur du än vänder på det. Du vet uppenbarligen inte vad det betyder, precis som de flesta människor inte gör. Ni tror att det är ett skällsord. En konspiration betyder att två eller flera individer har kollaborerat till att begå olagligheter, och teori betyder att man har en förklaringen till hur.

Ett suck förtjänar du och dina liksinniga på det. De som skriker Ryssland är konspirationsteoretikerna i det här fallet. Så enkelt är det.

Inaktiv
Skrivet av SoL:
Skrivet av Jakobinklubben:

Varför det? Hyckleri förutsätter någon ursprunglig moralutsaga. Moral är klassmoral, jag argumenterar utifrån intressen, inte moral.

Jag läser allt.

Nej fan fel av mig. De va ju inte du som kritiserade mig för att jag använder media som källa till mina argument. Sry

Nä, det va jag! Du påstår att svensk media inte vidarebefordrar John Kerrys uttalanden och att de inte är baserade på amerikansk underrättelsetjänst. Han har sagt själv att det är baserat på amerikansk underrättelsetjänst, vilket är självklart, och då det innebär såklart CIA. Svensk media rapporterar vad han säger, inte som sanning, men fan bra nära, och du köper det.

Som jag sa, jag vet inte hur det ligger till, men jag kommer inte att köpa propagandasälj som en gammal 30-talstysk.

Skriv svar