Sabotage – pvp-uppdatering till Wildstar

Robot
Medlem
Sabotage – pvp-uppdatering till Wildstar

Namnet på den nya PVP-zonen är Daggerstone Pass (som dessutom nämns i videon).

Uppdateringen heter däremot Sabotage, precis som förra uppdateringen hette Strain (men innehöll zonen Blighthaven, och ny daily område i Northern Wastes).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skribent
Skrivet av darkthunder:

Namnet på den nya PVP-zonen är Daggerstone Pass (som dessutom nämns i videon).

Uppdateringen heter däremot Sabotage, precis som förra uppdateringen hette Strain (men innehöll zonen Blighthaven, och ny daily område i Northern Wastes).

Ja det har du helt rätt i, hjärnan hänger inte med i värmen!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ni som spelar Wildstar, är det värt att testa?
Spelar lite Guild Wars 2 just nu och WvW är ritkigt kul där men det brister lite i PvE och PvP. Fördelen är såklart att det inte har någon månadskostnad.

Testade Wildstar betan men tyckte inte att det var så mycket bättre än TESO och annat man provat på sistone. Det har en snygg stil och stridsmekaniken var innovativ men inte helt fungerande. Gillade dock inte riktigt questsystemet och springandet fram och tillbaka, men han å andra sidan inte testa mer än två dagar och hann då inte med något gruppinnehåll.

Skribent
Skrivet av joonsson:

Ni som spelar Wildstar, är det värt att testa?
Spelar lite Guild Wars 2 just nu och WvW är ritkigt kul där men det brister lite i PvE och PvP. Fördelen är såklart att det inte har någon månadskostnad.

Testade Wildstar betan men tyckte inte att det var så mycket bättre än TESO och annat man provat på sistone. Det har en snygg stil och stridsmekaniken var innovativ men inte helt fungerande. Gillade dock inte riktigt questsystemet och springandet fram och tillbaka, men han å andra sidan inte testa mer än två dagar och hann då inte med något gruppinnehåll.

Kort svar: Mycket bra gruppmaterial, inte lika inspirerat solomaterial. Lutar åt hardcore-hållet. Ganska traditionellt mmo utan större innovationer.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av joonsson:

Ni som spelar Wildstar, är det värt att testa?
Spelar lite Guild Wars 2 just nu och WvW är ritkigt kul där men det brister lite i PvE och PvP. Fördelen är såklart att det inte har någon månadskostnad.

Testade Wildstar betan men tyckte inte att det var så mycket bättre än TESO och annat man provat på sistone. Det har en snygg stil och stridsmekaniken var innovativ men inte helt fungerande. Gillade dock inte riktigt questsystemet och springandet fram och tillbaka, men han å andra sidan inte testa mer än två dagar och hann då inte med något gruppinnehåll.

Det var rätt mycket i Wildstar som retade mig till vansinne när jag lirade betan. Allt var plottrigt och rörigt som fan och questsystemet var idiotiskt. Jag fattade inte var jag skulle, eller varför, då trackern hela tiden bytte till det närmaste questet, vilket i sin tur ledde till att man mest sprang runt som du säger. Dessutom visste man inte vilken lvl questen hade, så när man väl kom fram till ett mål kunde man lika gärna få belöningar som var värdelösa.

Lyckligtvis finns det rätt många bra addons som råder bot på detta. Jag kan fortfarande bli överväldigad när jag kommer till en ny questhub, men det är en himmelsvid skillnad. Visst, questinfon är rätt ointressant, men questen i sig är ofta riktigt kul om man bara tar reda på varför man gör dem. Jag tröttnade på GW2 ganska snabbt efter min första lvl80 karaktär, eftersom jag tyckte det blev alldeles för repetitivt. Det finns det ingen risk för i Wildstar som det känns just nu. Tror jag har ett guestpass om du är sugen på att testa igen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

jag tycker splet är sjukt kull, jag förstundne kämmpar mig igenom vetren dungens för gear och attument för att raida. spelat är riktigt jävla svårt och krävern en hel del tid att komma någon vart. Recomnderar starkt att man är i guild att göra allt detta med.

Medlem

Jag är just nu lvl 14 och precis fått "Housing". Spelade betan och tyckte spelet just då var medelmåttligt. Men nu när jag började spela det för ungefär 1vecka sedan så är jag helt fast. Combaten älskar jag, o jag kör medic som healer och kan absolut rekommendera det ifall du är intresserad av att heala! Känns väldigt utmanande att heala vill jag lova !

Medlem
Skrivet av naess91:

Jag är just nu lvl 14 och precis fått "Housing". Spelade betan och tyckte spelet just då var medelmåttligt. Men nu när jag började spela det för ungefär 1vecka sedan så är jag helt fast. Combaten älskar jag, o jag kör medic som healer och kan absolut rekommendera det ifall du är intresserad av att heala! Känns väldigt utmanande att heala vill jag lova !

när du blir lvl 20 kör en dungen som healer

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av naess91:

Jag är just nu lvl 14 och precis fått "Housing". Spelade betan och tyckte spelet just då var medelmåttligt. Men nu när jag började spela det för ungefär 1vecka sedan så är jag helt fast. Combaten älskar jag, o jag kör medic som healer och kan absolut rekommendera det ifall du är intresserad av att heala! Känns väldigt utmanande att heala vill jag lova !

när du blir lvl 20 kör en dungen som healer

Vad betyder det ... :D?

Skribent

Så här är det att heala dungeons i Wildstar:


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av naess91:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av naess91:

Jag är just nu lvl 14 och precis fått "Housing". Spelade betan och tyckte spelet just då var medelmåttligt. Men nu när jag började spela det för ungefär 1vecka sedan så är jag helt fast. Combaten älskar jag, o jag kör medic som healer och kan absolut rekommendera det ifall du är intresserad av att heala! Känns väldigt utmanande att heala vill jag lova !

när du blir lvl 20 kör en dungen som healer

Vad betyder det ... :D?

Game is hard är allt jag kommer säga

Medlem

Jag hade kul med Wildstar i en månad, spelade några timmar varje dag... Men sen blev det bara meh. Jag vet inte vad som gjorde det men jag tappade helt enkelt intresset för spelet.

Kanske hade det med att göra att det är bottare ÖVERALLT... Även fast de sakta men säkert försvinner. Kanske var det för att min stenålders-anslutning inte riktigt klarar av spelet då man försöker dodga ut ur en aoe som fienden gör så har man redan blivit träffad av den då man ser den på skärmen. Kanske var det buggarna som förstörde questerna så man inte kunde ta sig vidare... Eller så var det någonting annat eller en kombination av allt.

Den dungeon jag körde var skitkul, den var långt ifrån lätt och det är så jag vill ha det i ett MMO. Man ska inte bli handhållen igenom hela spelet. Housing var skitkul med. Spenderat många timmar där att bara designa och leka runt.

Men overall så hade jag kul den månad jag spelade men kan inte tänka mig fortsätta som det ser ut just nu. Har andra, bättre spel, att spela helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av joonsson:

Ni som spelar Wildstar, är det värt att testa?
Spelar lite Guild Wars 2 just nu och WvW är ritkigt kul där men det brister lite i PvE och PvP. Fördelen är såklart att det inte har någon månadskostnad.

Testade Wildstar betan men tyckte inte att det var så mycket bättre än TESO och annat man provat på sistone. Det har en snygg stil och stridsmekaniken var innovativ men inte helt fungerande. Gillade dock inte riktigt questsystemet och springandet fram och tillbaka, men han å andra sidan inte testa mer än två dagar och hann då inte med något gruppinnehåll.

Det var rätt mycket i Wildstar som retade mig till vansinne när jag lirade betan. Allt var plottrigt och rörigt som fan och questsystemet var idiotiskt. Jag fattade inte var jag skulle, eller varför, då trackern hela tiden bytte till det närmaste questet, vilket i sin tur ledde till att man mest sprang runt som du säger. Dessutom visste man inte vilken lvl questen hade, så när man väl kom fram till ett mål kunde man lika gärna få belöningar som var värdelösa.

Lyckligtvis finns det rätt många bra addons som råder bot på detta. Jag kan fortfarande bli överväldigad när jag kommer till en ny questhub, men det är en himmelsvid skillnad. Visst, questinfon är rätt ointressant, men questen i sig är ofta riktigt kul om man bara tar reda på varför man gör dem. Jag tröttnade på GW2 ganska snabbt efter min första lvl80 karaktär, eftersom jag tyckte det blev alldeles för repetitivt. Det finns det ingen risk för i Wildstar som det känns just nu. Tror jag har ett guestpass om du är sugen på att testa igen.

Det var precis så jag kände i betan, så efter två dagar gick jag tillbaka till trogna GW2 där det mesta är solklart och lätt att förstå. Skulle gärna prova igen och se om det bli bättre om man ger det en större chans.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Ni som spelar Wildstar, är det värt att testa?
Spelar lite Guild Wars 2 just nu och WvW är ritkigt kul där men det brister lite i PvE och PvP. Fördelen är såklart att det inte har någon månadskostnad.

Testade Wildstar betan men tyckte inte att det var så mycket bättre än TESO och annat man provat på sistone. Det har en snygg stil och stridsmekaniken var innovativ men inte helt fungerande. Gillade dock inte riktigt questsystemet och springandet fram och tillbaka, men han å andra sidan inte testa mer än två dagar och hann då inte med något gruppinnehåll.

Jag gick från Wildstar till Guild Wars 2 och Guild war 2 är ett bättre MMO. Att betala 55p som tar flera veckor att farma för att måla om sitt gear är inget jag saknar >_>

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av joonsson:

Ni som spelar Wildstar, är det värt att testa?
Spelar lite Guild Wars 2 just nu och WvW är ritkigt kul där men det brister lite i PvE och PvP. Fördelen är såklart att det inte har någon månadskostnad.

Testade Wildstar betan men tyckte inte att det var så mycket bättre än TESO och annat man provat på sistone. Det har en snygg stil och stridsmekaniken var innovativ men inte helt fungerande. Gillade dock inte riktigt questsystemet och springandet fram och tillbaka, men han å andra sidan inte testa mer än två dagar och hann då inte med något gruppinnehåll.

Jag gick från Wildstar till Guild Wars 2 och Guild war 2 är ett bättre MMO. Att betala 55p som tar flera veckor att farma för att måla om sitt gear är inget jag saknar >_>

".....tycker jag" glömde du skriva

Medlem
Skrivet av joonsson:

Ni som spelar Wildstar, är det värt att testa?
Spelar lite Guild Wars 2 just nu och WvW är ritkigt kul där men det brister lite i PvE och PvP. Fördelen är såklart att det inte har någon månadskostnad.

Testade Wildstar betan men tyckte inte att det var så mycket bättre än TESO och annat man provat på sistone. Det har en snygg stil och stridsmekaniken var innovativ men inte helt fungerande. Gillade dock inte riktigt questsystemet och springandet fram och tillbaka, men han å andra sidan inte testa mer än två dagar och hann då inte med något gruppinnehåll.

PvE:n i Wildstar är så mycket bättre att det knappt kan jämföras. Finns lite problem med RNG och grind men på det stora hela är både mekaniken och det mesta gruppcontent som finns betydligt bättre.

Å andra sidan är PvP:n i Wildstar sämre (om än med bättre spellägen) då combatsystemet egentligen gör sig bättre i PvE samtidigt som flertalet releaseproblem med balans och wintrading kvarstår. WvW motsvaras av war plots men de är klart sämre.

Sammanfattat: GW2 för PvP/WvW och (väldigt) definitivt Wildstar för PvE.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar