Hearthstone: Curse of Naxxramas är här!

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Ender:
Skrivet av faceslicer:

Microtransaktioner, kan inte annat än hata det.

Men gratisspel gillar du va? Gör dina quests för guld och lås upp dom utan att betala ett öre, annars går det ju att ge fan i att spela det också.

ojojojhär blev man upprörd. ne du jag betalar mycket hellre för 500:- för ett spel och sen få tillgång till allt i spelet istället för att behöva farma som en arbetslös kines för att få ta del, eller betala lite pengar för att få det. Simpelt utnyttjande eftersom det är så mycket enklare att slänga bort en hundring, så i slutändan betalar folk mer än 400-500 för spelet.

Förstår inte ens varför folk spelar Hearthstone, Är ju precis som magic fast sämre på alla fronter. Bara för att det står blizzard och är wow universum så börjar alla runka. Fortsätt va godtrogen du. . .

Nu förstår jag iallafall varför du inte förstår. Ha det så kul i Magic, puss och kram!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av faceslicer:

Microtransaktioner, kan inte annat än hata det.

Men gratisspel gillar du va? Gör dina quests för guld och lås upp dom utan att betala ett öre, annars går det ju att ge fan i att spela det också.

Precis så!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Ender:
Skrivet av faceslicer:

Microtransaktioner, kan inte annat än hata det.

Men gratisspel gillar du va? Gör dina quests för guld och lås upp dom utan att betala ett öre, annars går det ju att ge fan i att spela det också.

ojojojhär blev man upprörd. ne du jag betalar mycket hellre för 500:- för ett spel och sen få tillgång till allt i spelet istället för att behöva farma som en arbetslös kines för att få ta del, eller betala lite pengar för att få det. Simpelt utnyttjande eftersom det är så mycket enklare att slänga bort en hundring, så i slutändan betalar folk mer än 400-500 för spelet.

Förstår inte ens varför folk spelar Hearthstone, Är ju precis som magic fast sämre på alla fronter. Bara för att det står blizzard och är wow universum så börjar alla runka. Fortsätt va godtrogen du. . .

Nu förstår jag iallafall varför du inte förstår. Ha det så kul i Magic, puss och kram!

vad är det jag inte förstår? Du har ju inte ens försökt förklara nått. . .

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Jaced:
Skrivet av FuzioN:

du är medveten jag pratar om heroic va och inte noob normal? men lycka du till utan alextraza posta gärna video när du slår heroic maexenna heroic utan alextraza.

Alextrasza är definitivt inget måste, har själv inte ens kortet så körde ett mc-tech hunter deck med healing. Från och med ungefär turn 5 så kan hon inte skicka tillbaka alla dina minions varje turn, och med farseer och voodoo doctor så outhealar du mycket hennes damage, spara hunters mark för sea giants osv.

http://i.imgur.com/8DeLvnW.png

Går säkert att tweaka mycket mer men funkade för mig. T.ex så drog jag aldrig pyromancers eller leeroy.

hon har fler kort än dig du kan ej starva henne på kort, hon slänger tillbaka 2 minions du har, hon börjar med 2 minions på boarden.

du kan ej trade:a väl emot henne på hc det går bara inte, du kanske gör det en turn med tur två. efter det kommer hon ta kontroll.

ingen kommer vinna emot henne med försök att ha board kontroll, freezemage med nuke och controll med alextraza med voodo doctor och earthenring, är den ända som slagit henne atm.

men eftersom du fortsätter envisas så kan du ju länka video när du slår henne utan denna tekniken.

spela på hennes weakness istället.

Förstår du inte hur fånigt det blir när du säger att allt är omöjligt för att man inte gör som någon i ett youtube klipp som du sett, även när folk gång på gång försöker förklara att du har fel?
Jag tog henne äntligen, efter ett tiotal försök, med ett Paladin deck. Jag använde inga legendarer alls (hade Geddon på handen, men hade för lite HP för att spela ut honom), ingen Voodoo och ingen Earthenring. Wild Pyromancer, Novice Engineer, några traps, Elven Archer, Crazed Alchemist och Consecration var några saker som hjälpte oerhört mycket...utöver gammal hederlig tur. Jag var nere på 7 hp innan jag vände spelet.

Ett tips är att inte få det att låta som att alla andra är dumma i huvudet när det är du själv som har fel. Resultatet blir oftast det omvända.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Jaced:
Skrivet av FuzioN:

du är medveten jag pratar om heroic va och inte noob normal? men lycka du till utan alextraza posta gärna video när du slår heroic maexenna heroic utan alextraza.

Alextrasza är definitivt inget måste, har själv inte ens kortet så körde ett mc-tech hunter deck med healing. Från och med ungefär turn 5 så kan hon inte skicka tillbaka alla dina minions varje turn, och med farseer och voodoo doctor så outhealar du mycket hennes damage, spara hunters mark för sea giants osv.

http://i.imgur.com/8DeLvnW.png

Går säkert att tweaka mycket mer men funkade för mig. T.ex så drog jag aldrig pyromancers eller leeroy.

hon har fler kort än dig du kan ej starva henne på kort, hon slänger tillbaka 2 minions du har, hon börjar med 2 minions på boarden.

du kan ej trade:a väl emot henne på hc det går bara inte, du kanske gör det en turn med tur två. efter det kommer hon ta kontroll.

ingen kommer vinna emot henne med försök att ha board kontroll, freezemage med nuke och controll med alextraza med voodo doctor och earthenring, är den ända som slagit henne atm.

men eftersom du fortsätter envisas så kan du ju länka video när du slår henne utan denna tekniken.

spela på hennes weakness istället.

Starva? Nej, påstod jag aldrig. Om du syftar på MC-tech är den nice att ha bara för att bli av med en del av hennes minions, även om större delen av dem åker tillbaka till din hand. Men man behöver verkligen inte Alex för att slå Maexxna. Om inte du nu fick en extra hardcore version av Naxx för dig själv? Give!

Hunter utan Alextrasza: http://youtu.be/RyyTUhqmM7w

Medlem

Jag tycker bossarna var lite för enkla. Sen är hela jävla spelet uppbyggt på tur så det är svårt att avgöra. Slängde ihop dessa två builds på under 5 minuter var efter att jag totalt failat med mina vanliga builds. På Heroic tog jag första två bossarna med hunter-builden på andra försöket. Spindeln tog nog 5-6 försök med Mage.

Hunter: http://filfyren.se/f/IQBSNHearths
Mage: http://filfyren.se/f/GSJXPHearths

Det var lite för lätt att designa buildsen. Ta något som använder alla korten och är stark för andra bossen (Hunter) och satsa på battlecrys mot spindelbossen när hon alltid använder sin return to hand i början av varje runda. Släng ihop något med det och tuta och kör.

Edit: Kan rekommendera Wild Pyromancer som finns med i Mage-builden. Man lägger ut den, castar 1 spell så den gör 1 skada till alla, och sen använder man inte fler spells den rundan. Då får man tillbaks den sen när det blir bossens runda igen.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Ender:
Skrivet av faceslicer:

Microtransaktioner, kan inte annat än hata det.

Men gratisspel gillar du va? Gör dina quests för guld och lås upp dom utan att betala ett öre, annars går det ju att ge fan i att spela det också.

ojojojhär blev man upprörd. ne du jag betalar mycket hellre för 500:- för ett spel och sen få tillgång till allt i spelet istället för att behöva farma som en arbetslös kines för att få ta del, eller betala lite pengar för att få det. Simpelt utnyttjande eftersom det är så mycket enklare att slänga bort en hundring, så i slutändan betalar folk mer än 400-500 för spelet.

Förstår inte ens varför folk spelar Hearthstone, Är ju precis som magic fast sämre på alla fronter. Bara för att det står blizzard och är wow universum så börjar alla runka. Fortsätt va godtrogen du. . .

Förstår den hemska tanken att behöva spela mer än 1 game för att få ut hela spel upplevelsen.

Medlem

Klarade hela första vingen under en förmiddag. inkl class quests och HC. tittade inte på några guider, och har inte Alexztraza.

När jag tog sista, så körde jag mage, med mycket control, boardclear och billiga kort med grymma warcries. Ganska lätt och överlista AI:n när den alltid kör abilityn första den gör varje runda.

healing kort + mind control tech = win

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Barbapappa:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av henks:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Girre:
Skrivet av Kleptoman:

Lite besviken över hur lätt första delen var. Heroic var ju inte alls lika svår som de påstod att det skulle vara :/

Heroic lätt? Provade Maexxna igår på HC och fick så mycket pisk så jag stängde av.

Det finns alltid personer som ska göra sig märkvärdiga och säga att allt är sååå enkelt (för de är ju så bra). Jag har ingen chans mot spindeln.

Det är möjligt att det är lätt med en viss sorts lek, men med min halv-zoo så var det omöjligt. Hon slänger ut massor av små minions, men har också removal som jag saknar (Necrotic Poison, hennes hero ability).

Kan säga att man inte behöver vara bra alls för att klara Naxx solo adventure.
Behövs bara att tänka till lite och att använda bossarnas hero ability emot dem.
T.ex. köra minions med battlecry emot Maexxna (mind control tech, elven archer, voodoo doctor). Man behöver inte Alexstraza eller någon legendary kort alls som vissa verkar tro.

du är medveten jag pratar om heroic va och inte noob normal? men lycka du till utan alextraza posta gärna video när du slår heroic maexenna heroic utan alextraza.

Du som var så bra i CS! Satsade du all din spelförståelse bara i det spelet eller? Om du tror Alexstrasza är enda sättet att döda heroic Maexxna så har du inte alla hästar hemma. Hon gör det bara mycket enklare, hon är knappast ett krav. Och om du behöver bevis är det nog bara att glida in på reddit/youtube.

Varsegod att länka istället, din mattematik går inte så bra ser jag, för det är omöjligt om inte du hittar ett hål i hennes AI att uttnytja utöver farseer/earthenring.

Du kan spela massa battlecry minions såväl för att disha ut lite skada på hon. men hon kommer ganska snabbt ha en full board och även om du clearar den med någon board clear tar det inte mer än 2-3 rundor så är du tillbaka på ruta 1 igen.

Så henks länka mig en video där någon dödat henne utan alextraza, det finns ingen, och kör du rush face eller miricle rogue kmr du dö innan du gör din kombo och även med din kombo kmr du inte ens kunna döda hon.

Oj konstigt jag klarade hon utan alexstraza då...
Jag klarade hon med en rouge och skickade tillbaka alla hennes minions med vanish och sen dödade jag allt som hon la ner tills hon fick slut kort på handen.
Jag använde även silence och assasinate för att bli av med svårare kort. Det är kanske inte snabbaste sättet att döda hon men det gick.

vi snackar inte om normal lille vän utan heroic.

Du behöver inte någon legendary för att slå Maex på heroic, bara bra battlecrys.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Barbapappa:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av henks:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Girre:
Skrivet av Kleptoman:

Lite besviken över hur lätt första delen var. Heroic var ju inte alls lika svår som de påstod att det skulle vara :/

Heroic lätt? Provade Maexxna igår på HC och fick så mycket pisk så jag stängde av.

Det finns alltid personer som ska göra sig märkvärdiga och säga att allt är sååå enkelt (för de är ju så bra). Jag har ingen chans mot spindeln.

Det är möjligt att det är lätt med en viss sorts lek, men med min halv-zoo så var det omöjligt. Hon slänger ut massor av små minions, men har också removal som jag saknar (Necrotic Poison, hennes hero ability).

Kan säga att man inte behöver vara bra alls för att klara Naxx solo adventure.
Behövs bara att tänka till lite och att använda bossarnas hero ability emot dem.
T.ex. köra minions med battlecry emot Maexxna (mind control tech, elven archer, voodoo doctor). Man behöver inte Alexstraza eller någon legendary kort alls som vissa verkar tro.

du är medveten jag pratar om heroic va och inte noob normal? men lycka du till utan alextraza posta gärna video när du slår heroic maexenna heroic utan alextraza.

Du som var så bra i CS! Satsade du all din spelförståelse bara i det spelet eller? Om du tror Alexstrasza är enda sättet att döda heroic Maexxna så har du inte alla hästar hemma. Hon gör det bara mycket enklare, hon är knappast ett krav. Och om du behöver bevis är det nog bara att glida in på reddit/youtube.

Varsegod att länka istället, din mattematik går inte så bra ser jag, för det är omöjligt om inte du hittar ett hål i hennes AI att uttnytja utöver farseer/earthenring.

Du kan spela massa battlecry minions såväl för att disha ut lite skada på hon. men hon kommer ganska snabbt ha en full board och även om du clearar den med någon board clear tar det inte mer än 2-3 rundor så är du tillbaka på ruta 1 igen.

Så henks länka mig en video där någon dödat henne utan alextraza, det finns ingen, och kör du rush face eller miricle rogue kmr du dö innan du gör din kombo och även med din kombo kmr du inte ens kunna döda hon.

Oj konstigt jag klarade hon utan alexstraza då...
Jag klarade hon med en rouge och skickade tillbaka alla hennes minions med vanish och sen dödade jag allt som hon la ner tills hon fick slut kort på handen.
Jag använde även silence och assasinate för att bli av med svårare kort. Det är kanske inte snabbaste sättet att döda hon men det gick.

vi snackar inte om normal lille vän utan heroic.

Du behöver inte någon legendary för att slå Maex på heroic, bara bra battlecrys.

Well klar du kan köra charge drops,och köra bra battlecry:s som jag sa ovan det går men inte lönt, det är som att säga ja men låt oss göra det svårare för oss själva. Men det är klart det går.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Barbapappa:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av henks:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Girre:
Skrivet av Kleptoman:

Lite besviken över hur lätt första delen var. Heroic var ju inte alls lika svår som de påstod att det skulle vara :/

Heroic lätt? Provade Maexxna igår på HC och fick så mycket pisk så jag stängde av.

Det finns alltid personer som ska göra sig märkvärdiga och säga att allt är sååå enkelt (för de är ju så bra). Jag har ingen chans mot spindeln.

Det är möjligt att det är lätt med en viss sorts lek, men med min halv-zoo så var det omöjligt. Hon slänger ut massor av små minions, men har också removal som jag saknar (Necrotic Poison, hennes hero ability).

Kan säga att man inte behöver vara bra alls för att klara Naxx solo adventure.
Behövs bara att tänka till lite och att använda bossarnas hero ability emot dem.
T.ex. köra minions med battlecry emot Maexxna (mind control tech, elven archer, voodoo doctor). Man behöver inte Alexstraza eller någon legendary kort alls som vissa verkar tro.

du är medveten jag pratar om heroic va och inte noob normal? men lycka du till utan alextraza posta gärna video när du slår heroic maexenna heroic utan alextraza.

Du som var så bra i CS! Satsade du all din spelförståelse bara i det spelet eller? Om du tror Alexstrasza är enda sättet att döda heroic Maexxna så har du inte alla hästar hemma. Hon gör det bara mycket enklare, hon är knappast ett krav. Och om du behöver bevis är det nog bara att glida in på reddit/youtube.

Varsegod att länka istället, din mattematik går inte så bra ser jag, för det är omöjligt om inte du hittar ett hål i hennes AI att uttnytja utöver farseer/earthenring.

Du kan spela massa battlecry minions såväl för att disha ut lite skada på hon. men hon kommer ganska snabbt ha en full board och även om du clearar den med någon board clear tar det inte mer än 2-3 rundor så är du tillbaka på ruta 1 igen.

Så henks länka mig en video där någon dödat henne utan alextraza, det finns ingen, och kör du rush face eller miricle rogue kmr du dö innan du gör din kombo och även med din kombo kmr du inte ens kunna döda hon.

Oj konstigt jag klarade hon utan alexstraza då...
Jag klarade hon med en rouge och skickade tillbaka alla hennes minions med vanish och sen dödade jag allt som hon la ner tills hon fick slut kort på handen.
Jag använde även silence och assasinate för att bli av med svårare kort. Det är kanske inte snabbaste sättet att döda hon men det gick.

vi snackar inte om normal lille vän utan heroic.

Du behöver inte någon legendary för att slå Maex på heroic, bara bra battlecrys.

Well klar du kan köra charge drops,och köra bra battlecry:s som jag sa ovan det går men inte lönt, det är som att säga ja men låt oss göra det svårare för oss själva. Men det är klart det går.

Första försöket som Mage efter att jag la in Ironbeak Owl, Mind Control Tech samt Earthen Ring Farseer i leken.
Slutade med att jag hade 10 kort på handen, hon 0.

Väldigt lätt att läsa den AI:n, och manipulera situationen där efter.

Förstår inte varför du envisas med att det skulle vara ett sådant helvete att ta henne så man måste ha Alex i leken... Har du ens provat använda Mind Control Tech mot henne, du verkar inte riktigt förstå hur urballat bra det blir?

Medlem

Har inte Alexstraza heller, utan satte ihop en gimmicklek som hunter med unleash, timberwolf och knifejuggler. En gigantisk hyena avslutade henne. För att överleva ibörjan använde jag mig av freezing trap och misdirect, dock ej samtidigt. Maexxna var ett härk, men denna lustiga lek gick vägen.

Sedan är det helt ok att vi alla har olika lösningar, det visar bara på vettig design.

Gällande att betala extra så är detta mer en expansion och sådana är sällan gratis, nu kan vi dock välja med att betala med våran tid istället för våra pengar.

Mindre hat, mer spel

Medlem

Hade heller inga problem med Maexxa på HC efter lite tweakande. Simpel druidlek med oracle och liknande som tömde henne på kort kort samt Earthen Ring Farseer, Voodoo doctor som höll mig vid liv och segade ner henne.

Medlem
Skrivet av Girre:
Skrivet av Jesper943:
Skrivet av Girre:
Skrivet av Kleptoman:

Lite besviken över hur lätt första delen var. Heroic var ju inte alls lika svår som de påstod att det skulle vara :/

Heroic lätt? Provade Maexxna igår på HC och fick så mycket pisk så jag stängde av.

Kolla på denna videon så inser du hur lätt det är med rätt "kortlek".
https://www.youtube.com/watch?v=xDaaUuG26nU&list=UUDe...

Tejbz klarar Maexxna på HC, har du rätt kort så är det inte svårt. I den videon gör han också flera dåliga drag men han klarar det ändå.

Tack men nej tack. Vill klara de utan "hjälp" från guider.

Det är dock otroligt enkelt att lista ut det. I mean, vilka minions är bra att spela om man är tvungen att plocka upp dem igen hela tiden? Nu kommer du inse hur enkelt det är...

Medlem

Hehe, själv har man ju bara basickort, förutom några enstaka Rares som jag fått från packs. Har inte spelat HS på över tre månader, så mitt Arena-medel gick ned från 5-6 vinster till 1-2 vinster, så jag har inte fått särskilt många kort alls.

12
Skriv svar