Kickstarter-kampanjen för Areal har stoppats

Medlem
Medlem
Skrivet av Sandman666:

Jo, fast att man bryter mot reglerna är ju inte riktigt nog. Man vill ju gärna veta vilken regel de brutit mot?

De flesta företag och organisationer har sekretess när det gäller sina klienter, kickstarter är knappast annorlunda.

Om de blir för frispråkiga om sina interna affärer med klienterna oavsett anledning så kan det ha katastrofala effekter både på kickstarter och klienten.

Teamets medlemmar är dessutom angivna med namn och bild på projektsidan, de skulle kunna få sina liv förstörda även om de inte har med regelbrottet att göra.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Preed:

Tyckter för övrigt FZ skall ta åt sig att dom rapporterade lite väl okritiskt och synande kring denna Kickstarter. Det luktade ju skumt lång väg.

Stalker är ju dock en seriös spelserie så att om skaparna startar en kickstarter...

Det är som med Grim Dawn, det är ju dom som gjorde TitanQuest...

Jo problemet är väl att det är kanske en eller två personer ifrån STALKER-teamet som jobbar på Areal. Ett spel som runt 70 personer arbetade på. Sen använde dom typ enbart STALKER som marknadsföring av Kickstartern baserat på det?

Ja, jag har ingen koll sådär på Stalker, bara en sak som sker hela tiden tycker jag nu. Man baserar sin Kickstarter på gamla meriter, naturligtvis plockar media upp bara den saken och inte på dom som inte gjort något innan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Preed:

Tyckter för övrigt FZ skall ta åt sig att dom rapporterade lite väl okritiskt och synande kring denna Kickstarter. Det luktade ju skumt lång väg.

Stalker är ju dock en seriös spelserie så att om skaparna startar en kickstarter...

Det är som med Grim Dawn, det är ju dom som gjorde TitanQuest...

Jo problemet är väl att det är kanske en eller två personer ifrån STALKER-teamet som jobbar på Areal. Ett spel som runt 70 personer arbetade på. Sen använde dom typ enbart STALKER som marknadsföring av Kickstartern baserat på det?

Ja, jag har ingen koll sådär på Stalker, bara en sak som sker hela tiden tycker jag nu. Man baserar sin Kickstarter på gamla meriter, naturligtvis plockar media upp bara den saken och inte på dom som inte gjort något innan.

Problemet i det hela är väl oftast att speljournalistiken rapporterar saker som dom hör det utan något undersökande.

I detta fallet då på grund av att några påstod sig bestå av en stor chunk av dom som gjorde stalker, vilket var en så rätt uppenbar lögn, och däri så skrev FZ i sin tidigare artikel:

Citat:

Gameplay från Stalker-skaparnas Areal

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Preed:

Tyckter för övrigt FZ skall ta åt sig att dom rapporterade lite väl okritiskt och synande kring denna Kickstarter. Det luktade ju skumt lång väg.

Stalker är ju dock en seriös spelserie så att om skaparna startar en kickstarter...

Det är som med Grim Dawn, det är ju dom som gjorde TitanQuest...

Jo problemet är väl att det är kanske en eller två personer ifrån STALKER-teamet som jobbar på Areal. Ett spel som runt 70 personer arbetade på. Sen använde dom typ enbart STALKER som marknadsföring av Kickstartern baserat på det?

Ja, jag har ingen koll sådär på Stalker, bara en sak som sker hela tiden tycker jag nu. Man baserar sin Kickstarter på gamla meriter, naturligtvis plockar media upp bara den saken och inte på dom som inte gjort något innan.

Problemet i det hela är väl oftast att speljournalistiken rapporterar saker som dom hör det utan något undersökande.

I detta fallet då på grund av att några påstod sig bestå av en stor chunk av dom som gjorde stalker, vilket var en så rätt uppenbar lögn, och däri så skrev FZ i sin tidigare artikel:

Citat:

Gameplay från Stalker-skaparnas Areal

Verkligen och det kommer göras fler ggr. Men det är väl inte bara fragzone som gör dock gissar jag...
Aja, jag var aldrig intreserad från början ändå, gillade inte stalker heller så


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
12
Skriv svar