Nostalgispelare

Medlem
Nostalgispelare

Jag älskar alla spel som är eller som ser gamla ut. I princip allting från Amiga, Nintendo 8bit, Supernintendo och Sega ligger mig väldigt varmt om hjärtat men jag kombinerar det gärna med olika flipperspel och spelmaskiner.

Det fantastiska med internet är att man kan återuppleva alla gamla glada barndomsdagar med emulatorer. Trumfar man det hela med ett par usb-kontroller från teknikmagasinet så blir allting fantastiskt.

Allt time favoriten är helt klart allas vårt vackraste barndomsminne, Super mario. Få saker som går upp mot njutningen av att höra den gamla musiken och hoppljuden från spelet.

En annan favorit är Jackpot2000. En riktigt ful gammal spelmaskin som brukade finnas på en restaurang runt hörnet där jag och pappa brukade spela om småpengar. Kanske inte det bästa faderskapet när man tänker tillbaka på det men vi hade kul i alla fall

Fler som känner igen det?

#blogg

Nostalgispelare

Vad är det där för Mario? Ser ut som en blandning av 1:an och 3:an


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vad är det där för Mario? Ser ut som en blandning av 1:an och 3:an

Ganska säker på att det är Lost levels aka mario 2 (den Japanska 2an). Släpptes som samling utgåva med 4 st spel på med uppdaterad grafik. Tror det var till snes eller GC.

1
Skriv svar