Dragon Age filmat

Inaktiv

Dragon Age - Character Creator, finns nu att ladda hem och testa från http://dragonage.bioware.com/

Medlem

fan va nice video, <3<3<3

Medlem

Den första och enda trailern som faktiskt gjorde mig sugen på spelet....
....ganska talande då att det bara var en cinematic :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ser jävligt intressant ut, lungt och sansat RPG som dessutom inte verkar vara extremt casual utan vågar erbjuda lite motstånd.

Tacka fan för bioware, en av de få spelstudior som verkligen levererar kvalité nuförtiden.

Medlem

Bioware gör spelet, spelet blir bra. Så enkelt är det!
Bokade mitt igår på Webhallen, pre-order items <3


signatur

0lo0l

Avstängd

Underbar trailer även om drakstriden var under förväntan.. ack, om bara spelen i verklighet vore så vackra och actionfyllda.

Först tänkte jag: jaha. Detta förändrades till: Tänk om onyxia hade dött så enkelt i början av wow.

Darke dör fort? okej, items: dragonslayer+3 (increase damage to dragons by 1000%) han springer fram och sätter svärdet i foten och draken dör (inte så här men så det skulle vara i spel)... har ingen insett framför att hur mesigt draken dog? han kan sätta svärdet i dakens fot ganska mycket innan han dör av det (kan dock inte en drakes anatomi, kanske har sitt hjärta där, vad vet jag). jag menar pilar i nosen och lite blixtrar i skallen (okej, troligtvis skulle alla varelser dö av det men i alla fall). Jag menar också att det spelar nog ingen roll hur bra killen är heller hur vasst svärdet är. Han kan ha stuckit sitt svärd i många andra drakars fötter, jag tvivlar att de skulle dö om han tog i mer heller om han gjorde det snabbare, om man förutsätter att han kommer igenom alls då. Dessutom förutsätter jag inget giftigt etc :S

Vad hände med att behöva kasta ett berg på draken heller klyva halva jorden på kupen? är det inte meningen att de ska vara lite jobbiga och svåra att ha ihjäl när de nu levt ett "par" tusen år?

är trött på alla spel med sina "enormt snygga specialeffekter" (de är aldrig snygga) som alltid ändå bara är en boll av något som kastas på fienden heller en skada-ring runt användaren. Dessutom ska spells med bra effekter ta mer, precis som att effekterna blir "snyggare" i FF seriennär de "blir" bättre (fire, fira, firaga etc). Sedan är det klart att det ska inte vara så överdrivet som supernova ifrån FF VII när hela solsystemet förstörs gång på gång :/ svår balans.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

AW8
Medlem

Antagligen var alla hjältarna level 20 eller så var draken bara nån apprentice/barn... Om drakarna i Dragon Age-universumet är så där dumma och svaga... då är de väl inget problem.


signatur

PC gamer 'til I die.

123
Skriv svar