Inget Mass Effect eller Left 4 Dead till PS3

Medlem
Skrivet av toern:

Jag antar för att de har beslutat sig att enbart göra till en plattform på grund av pengar, tid eller vilja.

Skulle nog satsa på pengar och vilja. En Pc-version av spelet och en 360-version är ju ruskigt lika, knappt någon modifiering som behövs för att spelet ska fungera på det andra formatet = snabbt och billigt.

PS3 har sin egna struktur vilket medför att spelen måste konverteras enkom för Ps3 vilket tar tid ock kostar pengar, senare release eller anställa mer folk = dyrt. Tror det är allt Valve bryr sig om, hur det blir nästa generation återstår att se, allt beror på vad MS/Sony väljer för hårdvara till sina konsoler.

Medlem

buuuu!


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Båda första spelen är "meh"

Medlem

Ännu en anledning till att inte köpa PS3. Samma sak med X-Box egentligen; om man inte specifikt vill spela Halo (och köpa en hel konsol för det) så är det inte motiverat - allt bra kommer till PC iaf (förr eller senare). MouseAim FTW


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Trodde vi redan visste det. Men bra med lite flamewar artiklar...
Att L4D2 inte skulle komma till PS3 är väl en självklarhet om inte L4D gjorde/gör det.
Det är ju nästan precis samma koncept.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Men jag vill ju spela ME2 på min PS3...Nu börjar jag fan lipa!!

Medlem
Skrivet av the_cru:

Ännu en anledning till att inte köpa PS3. Samma sak med X-Box egentligen; om man inte specifikt vill spela Halo (och köpa en hel konsol för det) så är det inte motiverat - allt bra kommer till PC iaf (förr eller senare). MouseAim FTW

Uncharted kommer inte till PC. inte LBP, Killzone2, God of war 3 heller. Alltså, allt bra kommer inte till PC förr eller senare.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av bladefinor:

Dom vet inte hur man portar till PS3, vilka fjollor...

Undrar vad stackars valve kommer göra om MS kommer med en konsol med cell cpu. Då MÅSTE de lära sig dom jävla nollorna.

Ja, för det är ju verkligen det som är problemet, not. Det är ju inte så att Xbox 360 kan köra samma APIn som Windows medans PS3an behöver omfattande ändringar i spelmotorn för att det ska vara kompatibelt.

Det är kul att alla PS3 fanboys direkt beskyller utvecklarna för att de är dåliga, sanningen är att de flesta portar till Xbox 360 eftersom att det är relativt lite jobb att porta från PC. Eftersom att Xbox 360 kan använda DX9 och köra i stort sett samma källkod som Windows.

Medlem

Sånt här är inget att gnälla om,
det har alltid funnits exklusiva spel till olika konsolmärken,
vägrar man ha mer än ett konsomärkel ja då ska man inte gnälla om man missar andra spel.

Medlem
Skrivet av it is me MARIO:

Sånt här är inget att gnälla om,
det har alltid funnits exklusiva spel till olika konsolmärken,
vägrar man ha mer än ett konsomärkel ja då ska man inte gnälla om man missar andra spel.

så sant, så sant


signatur

Sånt e livet

Medlem

Left 4 dead till 360 var ju ren katastrof så det gör väl inte så sabla mycket? Mass effect 2 känns ju som en större förlust isf

KoP
Medlem
Skrivet av bladefinor:

Dom vet inte hur man portar till PS3, vilka fjollor...

Eftersom du uppenbarligen har kunskapen kan väl du åka dit och assistera dom?

Jag tycker det är bra att vissa spel är exklusiva till konsolerna. Haha, jag tycker det är kul med alla konsolkrig

Lyckligtvis så har jag ett xbox 360 så Mass Effect 2 blir ett givet köp!

12
Skriv svar