Robot
Landmark

Fantasy möter Minecraft när Sony Online ger oss en mmo-sandlåda. Men finns det tillräckligt med innehåll för att det ska stå på egna ben?

#sony-online-entertainment, #everquest-next, #landmark, #wildstar, #rift, #minecraft


Medlem
Landmark

Slog till på Trailblazer-kitet under rean. Det skulle jag inte ha gjort. Hade räckt med Settler-kitet, alternativt tiggt åt sig en nyckel. Men men, man hamnar i credits i alla fall

Medlem

ohh! Får man tigga en betakod av dig då?

MEG
Medlem

Intressant, kul men lite nya "grepp" inom MMORPG


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av anderssons91:

ohh! Får man tigga en betakod av dig då?

Har tyvärr inga kvar. De gick åt som smör bland polarna när de såg att jag lirade på Steam

Medlem

http://www.mmorpg.com/giveaways.cfm/offer/552/Landmark-Beta-A...

11000 beta keys finns att hämta fortfarande. Förövrigt helt klart en bra time-sink.

Medlem

Så det "normala" MMOet kommer inte innehålla det som Landmark erbjuder om jag förstår det rätt?

Varför gör dom inte äventyrs delen ihop med Landmark?

Medlem

Hur stor möjlighet kommer det finnas att använda de här verktygen i Everquest Next? Om något skulle få mig intresserad av att prova ett MMO så skulle det vara möjligheten att springa runt i små samhällen och stora städer med affärer, smedjor och hus helt skapade av spelarna.

Och hur mycket "äventyr" kommer det bli i Landmark? Riskerar inte Sony att skapa en konkurrent till sitt eget MMORPG?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Hur stor möjlighet kommer det finnas att använda de här verktygen i Everquest Next? Om något skulle få mig intresserad av att prova ett MMO så skulle det vara möjligheten att springa runt i små samhällen och stora städer med affärer, smedjor och hus helt skapade av spelarna.

Och hur mycket "äventyr" kommer det bli i Landmark? Riskerar inte Sony att skapa en konkurrent till sitt eget MMORPG?

Som jag förstår det så kommer EQ next vara lite mer som ett traditionellt MMO, med quests, raids, levling allt vad det innebär fast med terräng som man kan förstöra, samt att massa skit kommer vara byggt av spelare från Landmark typ.

Köpte 4 Settlers founder's pack när det var 66% rea på steam. Har inte spelat mer än lite då och då under en vecka och inte hunnit bygga något ännu. Men kollat en del videos och andras builds och det är helt sanslöst vad folk har byggt.

Om man som artikeln nämner lita på utvecklarna så kommer spelet bli spektakulärt, så länge spelet är i closed beta kan ju dock SoE skylla på det om något är tråkigt:).
Att inte mattias nämner Grappling hooks är ju skandalöst dock! Fi fasiken va roligt det kan komma bli att ninja-repa sig runt worms style. när guildpatchen kommer och man kan få stora claims tillsammans ser jag häftiga ninjareps arenor framför mig, speciellt om man kan börja sätta upp massa olika regler och göra mini-games etc.

Medlem
Skrivet av Salami:

Så det "normala" MMOet kommer inte innehålla det som Landmark erbjuder om jag förstår det rätt?

Varför gör dom inte äventyrs delen ihop med Landmark?

tänk dig steam workshop fast dom kommer göra materialet själva även.

det blir inte som neverwinter allt kommer in, dom kommer välja sen kmr votes? kanske även existera.

biomes dungeons osv kommer göras, stora ambitioner görs det rätt kommer det vara ett sjukt roligt spel med extremt mycket pve content som inget annat mmo kan slåss emot.

frågan är hur bra och väl genomfört allt blir, blir båda bra kommer detta göra succè utan tvekan

men dom ska lyckas med detta även.

Medlem

Vill inte låta bitter eller så nu, men det här låter en hel del som att Sony försöker sälja sin Map Editor till EQ Next. Ungefär som att någon på Sony kläckte iden att: "Vänta nu, vad är det som skiljer Minecraft från våran egen Map Editor? Borde man inte kunna slänga in ett par zombies/monster modeller från EQ next och sälja det här som en fristående produkt?".

Vet inte, folk kanske finner nöje i det där, men hur blir det i EQ Next då, kommer man kunna bygga sina egna saker där också? Gillar iaf tanken på att kunna boka sin egen del av en öppen MMO värld, och kunna bygga vad man vill. En feature som skulle kunna skaka liv i vilket MMO som helst, så länge det inte bara handlar om byggandet i sig.

Medlem

Spelet var kul i en timme.

Medlem

Ser verkligen fram emot EQ Next men orkar nog inte testa Landmarks. Spelar ArcheAge just nu som jag har fruktansvärt kul i.

Medlem
Skrivet av Ender:

Vill inte låta bitter eller så nu, men det här låter en hel del som att Sony försöker sälja sin Map Editor till EQ Next. Ungefär som att någon på Sony kläckte iden att: "Vänta nu, vad är det som skiljer Minecraft från våran egen Map Editor? Borde man inte kunna slänga in ett par zombies/monster modeller från EQ next och sälja det här som en fristående produkt?".

Vet inte, folk kanske finner nöje i det där, men hur blir det i EQ Next då, kommer man kunna bygga sina egna saker där också? Gillar iaf tanken på att kunna boka sin egen del av en öppen MMO värld, och kunna bygga vad man vill. En feature som skulle kunna skaka liv i vilket MMO som helst, så länge det inte bara handlar om byggandet i sig.

I EQ Next kommer man att kunna påverka omgivningen (Förstörbar terräng mm.) men inte alls på samma sätt som i Landmark. EQ Next är ju ett rollspel och inte ett byggarspel.
Däremot har det som byggs i Landmark en chans att komma med i EQ Next och byggaren får i så fall även betalt för detta.

Sedan finns det en marknad för folk som vill bygga och samla resurser där Landmark fyller ett behov och då är det inte så enkelt som att 'Vi tar betalt för vår map editor'. Det är mer ett symbiotiskt förhållande där spelarna deltar i utvecklingen på ett underhållande sätt samtidigt som utvecklarna sparar in en del resurser både vad gäller design och betatestning.

EQ Next ska bli free to play och den här utvecklingsmetoden kommer definitivt att ge mycket högre kvalitet på slutprodukten än vad Sony skulle kunna åstadkomma bakom stängda dörrar.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ender:

Vill inte låta bitter eller så nu, men det här låter en hel del som att Sony försöker sälja sin Map Editor till EQ Next. Ungefär som att någon på Sony kläckte iden att: "Vänta nu, vad är det som skiljer Minecraft från våran egen Map Editor? Borde man inte kunna slänga in ett par zombies/monster modeller från EQ next och sälja det här som en fristående produkt?".

Vet inte, folk kanske finner nöje i det där, men hur blir det i EQ Next då, kommer man kunna bygga sina egna saker där också? Gillar iaf tanken på att kunna boka sin egen del av en öppen MMO värld, och kunna bygga vad man vill. En feature som skulle kunna skaka liv i vilket MMO som helst, så länge det inte bara handlar om byggandet i sig.

I EQ Next kommer man att kunna påverka omgivningen (Förstörbar terräng mm.) men inte alls på samma sätt som i Landmark. EQ Next är ju ett rollspel och inte ett byggarspel.
Däremot har det som byggs i Landmark en chans att komma med i EQ Next och byggaren får i så fall även betalt för detta.

Sedan finns det en marknad för folk som vill bygga och samla resurser där Landmark fyller ett behov och då är det inte så enkelt som att 'Vi tar betalt för vår map editor'. Det är mer ett symbiotiskt förhållande där spelarna deltar i utvecklingen på ett underhållande sätt samtidigt som utvecklarna sparar in en del resurser både vad gäller design och betatestning.

EQ Next ska bli free to play och den här utvecklingsmetoden kommer definitivt att ge mycket högre kvalitet på slutprodukten än vad Sony skulle kunna åstadkomma bakom stängda dörrar.

Mnh, kanske är något för de som är intresserade då. Synd att de inte kunde integrera det i EQ Next istället. Att bara kunna ha sönder saker känns så, jag vet inte.
Såg klippet där dom hade sönder taket till en underjordisk grotta, vilket säker är kul en gång,. Sen vet alla att den finns där, och efter det kommer det kännas lika spännande att ha sönder det där "taket" när man grindar bossen under som att öppna en dörr.
Jag hoppas verkligen att dom lyckas göra något mer med det där än vad andra spel gjort. Än så länge har jag sett gott om spel som erbjuder massförstörelse i stor skala, och så har det i slutänden visat sig vara lika linjärt som en korridorshooter när man ändå bara kan påverka speciellt utvalda objekt. Blir lite som: "Va? Nej nej, auktionshuset kan man inte elda upp med en fireblizzardstormwhatever, men se HÄR barn, här borta finns det en spännande STEN man kan bomba sönder hur många gånger som HELST!"

Som sagt, hoppas verkligen jag blir positivt överraskad.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ender:

Vill inte låta bitter eller så nu, men det här låter en hel del som att Sony försöker sälja sin Map Editor till EQ Next. Ungefär som att någon på Sony kläckte iden att: "Vänta nu, vad är det som skiljer Minecraft från våran egen Map Editor? Borde man inte kunna slänga in ett par zombies/monster modeller från EQ next och sälja det här som en fristående produkt?".

Vet inte, folk kanske finner nöje i det där, men hur blir det i EQ Next då, kommer man kunna bygga sina egna saker där också? Gillar iaf tanken på att kunna boka sin egen del av en öppen MMO värld, och kunna bygga vad man vill. En feature som skulle kunna skaka liv i vilket MMO som helst, så länge det inte bara handlar om byggandet i sig.

I EQ Next kommer man att kunna påverka omgivningen (Förstörbar terräng mm.) men inte alls på samma sätt som i Landmark. EQ Next är ju ett rollspel och inte ett byggarspel.
Däremot har det som byggs i Landmark en chans att komma med i EQ Next och byggaren får i så fall även betalt för detta.

Sedan finns det en marknad för folk som vill bygga och samla resurser där Landmark fyller ett behov och då är det inte så enkelt som att 'Vi tar betalt för vår map editor'. Det är mer ett symbiotiskt förhållande där spelarna deltar i utvecklingen på ett underhållande sätt samtidigt som utvecklarna sparar in en del resurser både vad gäller design och betatestning.

EQ Next ska bli free to play och den här utvecklingsmetoden kommer definitivt att ge mycket högre kvalitet på slutprodukten än vad Sony skulle kunna åstadkomma bakom stängda dörrar.

Mnh, kanske är något för de som är intresserade då. Synd att de inte kunde integrera det i EQ Next istället. Att bara kunna ha sönder saker känns så, jag vet inte.
Såg klippet där dom hade sönder taket till en underjordisk grotta, vilket säker är kul en gång,. Sen vet alla att den finns där, och efter det kommer det kännas lika spännande att ha sönder det där "taket" när man grindar bossen under som att öppna en dörr.
Jag hoppas verkligen att dom lyckas göra något mer med det där än vad andra spel gjort. Än så länge har jag sett gott om spel som erbjuder massförstörelse i stor skala, och så har det i slutänden visat sig vara lika linjärt som en korridorshooter när man ändå bara kan påverka speciellt utvalda objekt. Blir lite som: "Va? Nej nej, auktionshuset kan man inte elda upp med en fireblizzardstormwhatever, men se HÄR barn, här borta finns det en spännande STEN man kan bomba sönder hur många gånger som HELST!"

Som sagt, hoppas verkligen jag blir positivt överraskad.

Läs lite mer om EQ Next så kommer du nog att se en hel del andra fördelar som voxelmotorn ger. Det kommer att gå att bygga saker men inte alls i samma bemärkelse som Landmark.
I EQ Next handlar det mer om att genom sammarbete bygga samhällen. Möjligtvis kommer det gå att importera utvalda alster från Landmark till sin egna lilla täppa men att fritt kunna forma landskapet i ett RPG skulle totalförstöra både spelet och dess visuella stil.

Medlem

i like the sound of this.
hoppas på mer info senare

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ender:

Vill inte låta bitter eller så nu, men det här låter en hel del som att Sony försöker sälja sin Map Editor till EQ Next. Ungefär som att någon på Sony kläckte iden att: "Vänta nu, vad är det som skiljer Minecraft från våran egen Map Editor? Borde man inte kunna slänga in ett par zombies/monster modeller från EQ next och sälja det här som en fristående produkt?".

Vet inte, folk kanske finner nöje i det där, men hur blir det i EQ Next då, kommer man kunna bygga sina egna saker där också? Gillar iaf tanken på att kunna boka sin egen del av en öppen MMO värld, och kunna bygga vad man vill. En feature som skulle kunna skaka liv i vilket MMO som helst, så länge det inte bara handlar om byggandet i sig.

I EQ Next kommer man att kunna påverka omgivningen (Förstörbar terräng mm.) men inte alls på samma sätt som i Landmark. EQ Next är ju ett rollspel och inte ett byggarspel.
Däremot har det som byggs i Landmark en chans att komma med i EQ Next och byggaren får i så fall även betalt för detta.

Sedan finns det en marknad för folk som vill bygga och samla resurser där Landmark fyller ett behov och då är det inte så enkelt som att 'Vi tar betalt för vår map editor'. Det är mer ett symbiotiskt förhållande där spelarna deltar i utvecklingen på ett underhållande sätt samtidigt som utvecklarna sparar in en del resurser både vad gäller design och betatestning.

EQ Next ska bli free to play och den här utvecklingsmetoden kommer definitivt att ge mycket högre kvalitet på slutprodukten än vad Sony skulle kunna åstadkomma bakom stängda dörrar.

Mnh, kanske är något för de som är intresserade då. Synd att de inte kunde integrera det i EQ Next istället. Att bara kunna ha sönder saker känns så, jag vet inte.
Såg klippet där dom hade sönder taket till en underjordisk grotta, vilket säker är kul en gång,. Sen vet alla att den finns där, och efter det kommer det kännas lika spännande att ha sönder det där "taket" när man grindar bossen under som att öppna en dörr.
Jag hoppas verkligen att dom lyckas göra något mer med det där än vad andra spel gjort. Än så länge har jag sett gott om spel som erbjuder massförstörelse i stor skala, och så har det i slutänden visat sig vara lika linjärt som en korridorshooter när man ändå bara kan påverka speciellt utvalda objekt. Blir lite som: "Va? Nej nej, auktionshuset kan man inte elda upp med en fireblizzardstormwhatever, men se HÄR barn, här borta finns det en spännande STEN man kan bomba sönder hur många gånger som HELST!"

Som sagt, hoppas verkligen jag blir positivt överraskad.

Läs lite mer om EQ Next så kommer du nog att se en hel del andra fördelar som voxelmotorn ger. Det kommer att gå att bygga saker men inte alls i samma bemärkelse som Landmark.
I EQ Next handlar det mer om att genom sammarbete bygga samhällen. Möjligtvis kommer det gå att importera utvalda alster från Landmark till sin egna lilla täppa men att fritt kunna forma landskapet i ett RPG skulle totalförstöra både spelet och dess visuella stil.

Kommer sätta mig in lite mer i EQ Next när det börjar närma sig, men är du säker på att det verkligen skulle förstöra ett MMO så mycket? Tänk dig t ex om man kunde få en liten bit land vid något tillfälle i WoW, där man kunde bygga något. Kanske inte skulle funka vid questområden som ska representera vildmark, men säg att man (som i verkliga livet) kunde bygga saker runt storstäderna till att börja med, baserat på en förutbestämd Grid. Man skulle kunna göra en yttre stadsring runt Ogrimmar, Stormwind osv.
När man nått en viss nivå (lvl, achievs eller quests) skulle man kanske få tillgång till mark i andra delar av spelet och bygga något där.

Nåja, tydligen en MMO dröm för mig, men det skulle helt klart kunna ge liv i ett spel på ett sätt som aldrig gjorts tidigare. Även i verkliga livet så expanderas ju städer, så det skulle nog bara skänka realism till vilket spel som helst. För att saker inte ska spåra ur (vet inte hur, men..) så finns det ju massor av restriktioner man kan införa, som att bara kunna bygga på vissa ställen, att ens byggtomt försvinner ifall man slutar betala för månadsavgiften och att det faktiskt finns moderatorer som loggar in på servern emellanåt och rensar upp när folk försöker bygga något i stil med en penisliknande byggnad...barn verkar gilla sådant.

Nåja, Landmark kanske är ett steg i rätt riktning, men bara byggandet i sig kommer nog inte att räcka till ett köp för mig.

Medlem

hade varit grymt om det hade funnits single player och om man hade mer än 5 m3 att bygga på yolo

Medlem

I korthet så är det typ en snygg variant av minecraft i dess beta stadie, fast förjävla ostabilt till den mån att jag gav upp på det för tillfället.

Och så vill jag tillägga, sluta göra fula fyrkantiga skithus, det är ju hela poängen med att ha en ordentligt motor, annars fattar jag inte varför man inte bara sitter i kvar i minecraft.

Tips på att undvika ovanstående, börjar med att skapa "bitar", typ brädor med lite kurvor, eller intressant formade stenar som man sedan kan utnyttja som byggmaterial genom att till exempel skapa templates av dom. Tänk på att ju mer "bitar" ni skapar, desto fler kombinationer får ni som ökar exponentiellt. Det är lätt värt att lägga tid och kärlek på vad som kan verka vara småskit, det är min åsikt i alla fall.

Men för all del, snabba resultat, ta en ful kub bara, gröp ut skiten, smäll på lite fönster å en dörr å nån pyramid som tak, skit fint.

Medlem

inte min grej men när det bara regnar beta nycklar om man kollar på nätet kunde jag inte låta bli o knycka en och testa iaf.

Börja med att man fick knata i säkert 15min för att hitta en plätt att bygga på och kan konstatera damn vad tid man kan få lägga ner

men kul för folk som gillar dessa typ av spel minecraft etc.
och som nån sa vissa har ju redan byggt sjuka grejer.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar