Darksiders-teamet börjar om – kanske med Darksiders 3

Robot
Darksiders-teamet börjar om – kanske med Darksiders 3

Vigil Games som blev en stor del av Crytek USA har börjat om från ruta ett. Igen.

#vigil-games, #thq, #crytek, #crytek-usa, #gunfire-games, #nordic-games


Medlem
Darksiders-teamet börjar om – kanske med Darksiders 3

Awww synd att de inte ville börja direkt med Darksiders 3, det kändes logiskt i och med att de har gjort föregångarna.

Visst de är bara 7 personer än så länge men hade dem frågat efter mer personal, utrusning etc så tror jag de hade kunnat hanterat det fint.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

det mest komiska med darksiders är ju att det är begränsat, det har så mycket potential.

2an vart sjukt bra men det kunde varit ett "skyrim" som bara sväpade spelscenen nu snackar jag ej sandbox open world men med likheter, med multiplayer på något sätt.

lite bättre stats på gear och drops och mer bossar.

och multiplayer och mer "open world" och random generated world content.

Så när du klarat spelet är det inte över

Inaktiv

Darksiders 1 var ganska kul. Dock tyckte jag Darksiders 2 satsade för mycket på gear, drops, loot för mitt tycke... Sabbade endel av känslan.

Medlem
Skrivet av kanelbulle:

Darksiders 1 var ganska kul. Dock tyckte jag Darksiders 2 satsade för mycket på gear, drops, loot för mitt tycke... Sabbade endel av känslan.

skulle snarare vilja säga det gjordes på fel "sätt" så dom kunde lika bra skippat det.

hade dom gjort det bättre hade det inte varit något fel i det utan bara en fördel i spelets mekanik och uppbyggnad, men ja håller med.

du kunde lika bra bara stata lifesteal så vart du odödlig, även om det vart en värdelös spelare

Själv körde jag aldrig det för gjorde spelet nerdummat.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det mest komiska med darksiders är ju att det är begränsat, det har så mycket potential.

2an vart sjukt bra men det kunde varit ett "skyrim" som bara sväpade spelscenen nu snackar jag ej sandbox open world men med likheter, med multiplayer på något sätt.

lite bättre stats på gear och drops och mer bossar.

och multiplayer och mer "open world" och random generated world content.

Så när du klarat spelet är det inte över

Första spelet hade inga RPG-stats, önskar faktiskt att det hade stannat så. Kul att pyssla lite grann, men hade föredragit hellre jaga hjärtbitar och liknande som första spelet hade istället. Det känns mycket mer belönande av någon anledning än random generated drops.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av FuzioN:

det mest komiska med darksiders är ju att det är begränsat, det har så mycket potential.

2an vart sjukt bra men det kunde varit ett "skyrim" som bara sväpade spelscenen nu snackar jag ej sandbox open world men med likheter, med multiplayer på något sätt.

lite bättre stats på gear och drops och mer bossar.

och multiplayer och mer "open world" och random generated world content.

Så när du klarat spelet är det inte över

Första spelet hade inga RPG-stats, önskar faktiskt att det hade stannat så. Kul att pyssla lite grann, men hade föredragit hellre jaga hjärtbitar och liknande som första spelet hade istället. Det känns mycket mer belönande av någon anledning än random generated drops.

ah jo det är sant, en mix utav båda kanske hade varit bättre hehe who knows

det jag ogillade mest med ds2 vart progress att du fick gå tillbaka ist för göra masssa saker direkt för du inte hade toolsen till att göra "special" dungeonsen och komma åt dom direkt hehe.

första acten vart den tråkigaste även, andra världen det är då spelet kickade igång, sen musiken till darksiders har alltid varit sjukt bra 2an speciellt guardian fight är så sjukt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=xEyailOtu0o får gåshud än idag när man tittar på cinematicen och sen går in i fighten.

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av FuzioN:

det mest komiska med darksiders är ju att det är begränsat, det har så mycket potential.

2an vart sjukt bra men det kunde varit ett "skyrim" som bara sväpade spelscenen nu snackar jag ej sandbox open world men med likheter, med multiplayer på något sätt.

lite bättre stats på gear och drops och mer bossar.

och multiplayer och mer "open world" och random generated world content.

Så när du klarat spelet är det inte över

Första spelet hade inga RPG-stats, önskar faktiskt att det hade stannat så. Kul att pyssla lite grann, men hade föredragit hellre jaga hjärtbitar och liknande som första spelet hade istället. Det känns mycket mer belönande av någon anledning än random generated drops.

Helt klart. Tycker hela idéen med ett Diablo inspirerat loot system på det känns onödigt och påtvingat. Roligare att varje sak du hittar verkligen har betydelse än att leta igenom en stack med grejjer för att lista ut vilket man ska använda...

Medlem
Skrivet av kanelbulle:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av FuzioN:

det mest komiska med darksiders är ju att det är begränsat, det har så mycket potential.

2an vart sjukt bra men det kunde varit ett "skyrim" som bara sväpade spelscenen nu snackar jag ej sandbox open world men med likheter, med multiplayer på något sätt.

lite bättre stats på gear och drops och mer bossar.

och multiplayer och mer "open world" och random generated world content.

Så när du klarat spelet är det inte över

Första spelet hade inga RPG-stats, önskar faktiskt att det hade stannat så. Kul att pyssla lite grann, men hade föredragit hellre jaga hjärtbitar och liknande som första spelet hade istället. Det känns mycket mer belönande av någon anledning än random generated drops.

Helt klart. Tycker hela idéen med ett Diablo inspirerat loot system på det känns onödigt och påtvingat. Roligare att varje sak du hittar verkligen har betydelse än att leta igenom en stack med grejjer för att lista ut vilket man ska använda...

jag snackar om ett loot system som är advancerat, inte diablo 3 stat system.

Såsom look,olika vapen looks och speciella vapen med speciella attackera, inget +50 str eller vitality osv. Ja du fattar stats som påverkar förändrar gameplayet

1
Skriv svar