Tuff verklighet för unga hbtq-spelare

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Moohammer:

Jag tänker inte acceptera att det ska vara öppet att hata andra människor - vilket jag däremot inte menar att du gör.

Trist att höra att du anser tankebrott vara något som bör existera.

Det är väldigt mycket dagisnivå på dig just nu. Jag föreslår att du tar ett djupt andetag, lämnar forumet så länge och återkommer när du har något att tillföra diskussionen.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

När man försöker normalisera något så är det fel väg att spela över och fjanta sig. Det retar bara upp folk. Nu råkar hetero vara norm och homosexuellt är en genetiskt avvikelse. Lever med en professor i biologi , så det har fått höra ett par gånger. Och könsidentitet ... man och kvinna ... och?

Så att folk ska få klä sig som de vill och vara sig själva handlar om att spela över och fjanta sig? Är du ett skämt eller på riktigt? Vem är du att bestämma hur folk får vara och hur de ska klä sig? Sen skiter jag fullständigt i om du lever med en professor i biologi, det har ingenting med ämnet att göra och tillför återigen ingenting. Sluta svamla och gå och lägg dig istället.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Skrivet av CptEight:

Det är väldigt mycket dagisnivå på dig just nu.

Man får vad man förtjänar, och det han sa är i princip att han inte accepterar vad som i princip är tankebrott. Sen att hela iden men att skräna hatbrott och förföjelse m.m när man blir kallad bög på internet som att det vore samhällsproblem nummer 1 (eller samhällsproblem överhuvud taget för den delen) är ganska mycket dagis nivå från början. "fröken fröken han tog leksaken jag tänkte ta" "Lilla Tim, detta är ett hatbrott och trackaserier, vi ska genast kontakta polisen".

Skrivet av CptEight:

Jag föreslår att du tar ett djupt andetag, lämnar forumet så länge och återkommer när du har något att tillföra diskussionen.

Ta ditt egna råd först.

Skrivet av Nowly:

Så att folk ska få klä sig som de vill och vara sig själva handlar om att spela över och fjanta sig?

Kan väl ALDRIG vara så att personen hänvisar till att gnöla öronen av sig o ta fram stora krokodil tårar över att bli kallad bög eller dylikt över internet och hulka hatbrott mellan snyftningarna är att spela över och fjanta sig, vilket är i linje med vad artikeln handlar om, nej aldrig.

Skrivet av Nowly:

Sen skiter jag fullständigt i om du lever med en professor i biologi, det har ingenting med ämnet att göra och tillför återigen ingenting. Sluta svamla och gå och lägg dig istället.

Det har inte mycket utan din post heller men här är den nu. Sluta raljera om sådant som inte har någonting med diskussionen att göra.

Medlem
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Ricomaniac:

När man försöker normalisera något så är det fel väg att spela över och fjanta sig. Det retar bara upp folk. Nu råkar hetero vara norm och homosexuellt är en genetiskt avvikelse. Lever med en professor i biologi , så det har fått höra ett par gånger. Och könsidentitet ... man och kvinna ... och?

Så att folk ska få klä sig som de vill och vara sig själva handlar om att spela över och fjanta sig? Är du ett skämt eller på riktigt? Vem är du att bestämma hur folk får vara och hur de ska klä sig? Sen skiter jag fullständigt i om du lever med en professor i biologi, det har ingenting med ämnet att göra och tillför återigen ingenting. Sluta svamla och gå och lägg dig istället.

Men för fan. Pridefestivalen är bara glitter och glamour. Har en homosexuell brorson... och har ingapproblem med det. Men min princip är att aldrig göra sig till, och om du inte klarar av min syn så gör du väl inte. Men det gnälls så jävla mycket. Man ska inte säga negerboll, inte läsa Tintin, glassen nogger låg illa till. Så jävla trött på sånt. Jag använder de ord jag använder och anpassar dem efter situation.

Inaktiv
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av CptEight:

Det är väldigt mycket dagisnivå på dig just nu.

man får vad man förtjänar, och det han sa är i princip att han inte accepterar vad som i princip är tankebrott.

Skrivet av CptEight:

Jag föreslår att du tar ett djupt andetag, lämnar forumet så länge och återkommer när du har något att tillföra diskussionen.

Ta ditt egna råd först.

Skrivet av Nowly:

Så att folk ska få klä sig som de vill och vara sig själva handlar om att spela över och fjanta sig?

Kan väl ALDRIG vara så att personen hänvisar till att gnöla öronen av sig o ta fram stora krokodil tårar över att bli kallad bög eller dylikt över internet och hulka hatbrott mellan snyftningarna är att spela över och fjanta sig, vilket är i linje med vad artikeln handlar om, nej aldrig.

Skrivet av Nowly:

Sen skiter jag fullständigt i om du lever med en professor i biologi, det har ingenting med ämnet att göra och tillför återigen ingenting. Sluta svamla och gå och lägg dig istället.

Det har inte mycket utan din post heller men här är den nu. Sluta raljera om sådant som inte har någonting med diskussionen att göra.

Jag känner mig ganska säker i att säga... Du besitter inte erfarenhet att förstå hat och hatbrott.

Skrivet av ovälkommen:

Jag känner mig ganska säker i att säga... Du besitter inte erfarenhet att förstå hat och hatbrott.

Fötrmodar att den operativa delen i att inte förstå hatbrott består i att inte hålla med dig i vad du tycker. Sen tror jag det inte råder någon allmän brist på folk som inte förstår hat och hatbrott då att bli kallad bög (eller andra dylika fina förolämpningar det kreativa internet kan uppbringa) nu tydligen är hatbrott och snudd på förföljelse om man ska tro en del självgjorda offer här.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Moohammer:

Jag tänker inte acceptera att det ska vara öppet att hata andra människor - vilket jag däremot inte menar att du gör.

Trist att höra att du anser tankebrott vara något som bör existera.

Trist att det var det som du fick ut av det som jag skrev som helhet. Antingen har vi inte samma upplevelser av vad som är att hata på nätet eller så är jag otydlig. Det kan vara lite av båda.

Nåväl, att inte acceptera var nog ett felaktigt ord - menade i form av att när det dyker upp fördomar, hat och dylikt mot andra människor så bemöter jag det istället för att låta det gå förbi.

Inaktiv
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av ovälkommen:

Jag känner mig ganska säker i att säga... Du besitter inte erfarenhet att förstå hat och hatbrott.

Fötrmodar att den operativa delen i att inte förstå hatbrott består i att inte hålla med dig i vad du tycker. Sen tror jag det inte råder någon allmän brist på folk som inte förstår hat och hatbrott då att bli kallad bög (eller andra dylika fina förolämpningar det kreativa internet kan uppbringa) nu tydligen är hatbrott och snudd på förföljelse om man ska tro en del självgjorda offer här.

Handlar snarare om den oempatiska tonen. Jag antar att du inte blir irriterad om någon sitter och klankar ner på dig pga hudfärgen, läggningen och könet? Eller använder aspekter av dig och ditt liv som skällsord?

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av CptEight:

Det är väldigt mycket dagisnivå på dig just nu.

Man får vad man förtjänar, och det han sa är i princip att han inte accepterar vad som i princip är tankebrott. Sen att hela iden men att skräna hatbrott och förföjelse m.m när man blir kallad bög på internet som att det vore samhällsproblem nummer 1 (eller samhällsproblem överhuvud taget för den delen) är ganska mycket dagis nivå från början. "fröken fröken han tog leksaken jag tänkte ta" "Lilla Tim, detta är ett hatbrott och trackaserier, vi ska genast kontakta polisen".

Skrivet av CptEight:

Jag föreslår att du tar ett djupt andetag, lämnar forumet så länge och återkommer när du har något att tillföra diskussionen.

Ta ditt egna råd först.

Skrivet av Nowly:

Så att folk ska få klä sig som de vill och vara sig själva handlar om att spela över och fjanta sig?

Kan väl ALDRIG vara så att personen hänvisar till att gnöla öronen av sig o ta fram stora krokodil tårar över att bli kallad bög eller dylikt över internet och hulka hatbrott mellan snyftningarna är att spela över och fjanta sig, vilket är i linje med vad artikeln handlar om, nej aldrig.

Skrivet av Nowly:

Sen skiter jag fullständigt i om du lever med en professor i biologi, det har ingenting med ämnet att göra och tillför återigen ingenting. Sluta svamla och gå och lägg dig istället.

Det har inte mycket utan din post heller men här är den nu. Sluta raljera om sådant som inte har någonting med diskussionen att göra.

Men vad har Pride med den här artikeln att göra?! Det handlade om erfarenheter som HBTQ personer har haft online när har spelat inte om Pride festivalen (som för övrigt inte kan representera ALLA homosexuella i Sverige eftersom alla inte ens tycker om den etc).

Du kommer inse förr eller senare att en del människor tar illa upp av att man använder vissa ord oavsett om man menar det som något negativt eller om det bara är något man slänger ur sig. Jag lider inte av att inte säga "negerboll" och även om jag personligen inte tar illa vid mig så har jag förståelse för dem som gör det när man säger "negerboll". Jag har inga problem med att anpassa mig och visa hänsyn till andra människor, för det är vad de handlar om för mig i alla fall. Att folk nu för tiden ska vara så förbannat egotrippade och att det ska handla om MIG MIG MIG, rättigheter hit och dit och jag SKA minsann få använda vilka ord jag VILL utan att faktiskt tänka till och fundera över sina medmänniskor och hur det man gör och säger påverkar andra.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Skrivet av ovälkommen:

Jag antar att du inte blir irriterad om någon sitter och klankar ner på dig pga hudfärgen

Möjligen, dock så gnäller jag inte röven av mig för den sakens skull och grinar för alla över hur irriterad jag då skulle vara.

Skrivet av ovälkommen:

läggningen och könet? Eller använder aspekter av dig och ditt liv som skällsord?

Oftast inte, och skulle jag bli det så gnölar jag inte arslet av mig för alla jag kan komma åt och låtsas som att det som just hände mig är något som samhället genast måste mobilisera resurser för att motverka, just för att jag blev irriterad.

Nej du hade jag varit så överkänslig, lättkränkt och talangful på att spela över hade jag blivit fotbolls spelare, då hade man nog kunnat få till en och annan gratis straffspark.

Inaktiv
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av ovälkommen:

Jag antar att du inte blir irriterad om någon sitter och klankar ner på dig pga hudfärgen

Möjligen, dock så gnäller jag inte röven av mig för den sakens skull och grinar för alla över hur irriterad jag då skulle vara.

Skrivet av ovälkommen:

läggningen och könet? Eller använder aspekter av dig och ditt liv som skällsord?

Oftast inte, och skulle jag bli det så gnölar jag inte arslet av mig för alla jag kan komma åt och låtsas som att det som just hände mig är något som samhället genast måste mobilisera resurser för att motverka, just för att jag blev irriterad.

Nej du hade jag varit så överkänslig, lättkränkt och talangful på att spela över hade jag blivit fotbolls spelare, då hade man nog kunnat få till en och annan gratis straffspark.

Ändå sitter du här och verkar kränkt över att denna diskussion ens tas upp? Hur är det nu?

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Ricomaniac:

När man försöker normalisera något så är det fel väg att spela över och fjanta sig. Det retar bara upp folk. Nu råkar hetero vara norm och homosexuellt är en genetiskt avvikelse. Lever med en professor i biologi , så det har fått höra ett par gånger. Och könsidentitet ... man och kvinna ... och?

Så att folk ska få klä sig som de vill och vara sig själva handlar om att spela över och fjanta sig? Är du ett skämt eller på riktigt? Vem är du att bestämma hur folk får vara och hur de ska klä sig? Sen skiter jag fullständigt i om du lever med en professor i biologi, det har ingenting med ämnet att göra och tillför återigen ingenting. Sluta svamla och gå och lägg dig istället.

Men för fan. Pridefestivalen är bara glitter och glamour. Har en homosexuell brorson... och har ingapproblem med det. Men min princip är att aldrig göra sig till, och om du inte klarar av min syn så gör du väl inte. Men det gnälls så jävla mycket. Man ska inte säga negerboll, inte läsa Tintin, glassen nogger låg illa till. Så jävla trött på sånt. Jag använder de ord jag använder och anpassar dem efter situation.

I syndamerika finns det festivaler där man inte lägger fokus på hbtq men ändå klär sig kvinnor och män ut sig som får pridefestivlerna i sverige att se ut som pensionärsbingo.

Jag hade mer än gärna sett liknande festivaler i Sverige. Mer glamour och glitter till folket! Mindre homofobi och idioti!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av ovälkommen:

Ändå sitter du här och verkar kränkt

Knappast, trött på sin höjd. Kränkt, nej, för att få det till det får man verkligen läsa det som fan läser bibeln. Tro mig jag är inte som vissa andra självgjorda offer här.

Eller går jag miste om en straffspark när jag inte känner mig kränkt?

Skrivet av ovälkommen:

Du anklagar andra för att vara någon sorts tankepoliser för att dom inte håller med dig

Ja för han sa ju inte alls att han inte tänkte acceptera att folk tyckte vissa saker. Har ju ingen bäring på vad jag tycker heller, och det är snuskigt nära tankebrott logik.

Skrivet av ovälkommen:

med dig, jag litar inte riktigt på din självdistans.

Själv litar jag inte på att du kan läsa ordentligt utan snarare ser det du vill se.

Medlem

HBTQ-personer har få spelkaraktärer att identifiera sig med? Vad är det för människor som bara kan identifiera sig med en karaktär om den delar ens sexuella läggning, känns som väldigt snäva krav speciellt med tanke på att de flesta spel inte ens tar upp sex överhuvudtaget. Vad vi vet kan Mario besöka en annan sorts kloaker än de i svampkungadömmet på sin fritid.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av CptEight:

Det är väldigt mycket dagisnivå på dig just nu.

Man får vad man förtjänar, och det han sa är i princip att han inte accepterar vad som i princip är tankebrott. Sen att hela iden men att skräna hatbrott och förföjelse m.m när man blir kallad bög på internet som att det vore samhällsproblem nummer 1 (eller samhällsproblem överhuvud taget för den delen) är ganska mycket dagis nivå från början. "fröken fröken han tog leksaken jag tänkte ta" "Lilla Tim, detta är ett hatbrott och trackaserier, vi ska genast kontakta polisen".

Skrivet av CptEight:

Jag föreslår att du tar ett djupt andetag, lämnar forumet så länge och återkommer när du har något att tillföra diskussionen.

Ta ditt egna råd först.

Skrivet av Nowly:

Så att folk ska få klä sig som de vill och vara sig själva handlar om att spela över och fjanta sig?

Kan väl ALDRIG vara så att personen hänvisar till att gnöla öronen av sig o ta fram stora krokodil tårar över att bli kallad bög eller dylikt över internet och hulka hatbrott mellan snyftningarna är att spela över och fjanta sig, vilket är i linje med vad artikeln handlar om, nej aldrig.

Skrivet av Nowly:

Sen skiter jag fullständigt i om du lever med en professor i biologi, det har ingenting med ämnet att göra och tillför återigen ingenting. Sluta svamla och gå och lägg dig istället.

Det har inte mycket utan din post heller men här är den nu. Sluta raljera om sådant som inte har någonting med diskussionen att göra.

Jag har inte sett att någon i artikeln gnölar öronen av sig, däremot ser jag flera här i forumet som gnäller som fan och verkar ha problem med att andra människor berättar om sina erfarenheter av spel (att de finns få karaktärer att identifiera sig med eftersom de oftast är stereotyper) och hur de känner och reagerar när folk är otrevliga i spel . Jag trodde man lärde sig när man var liten att folk fungerar/tänker/reagerar och känner olika.. du kanske har missat det? Nope, det enda rätta sättet är ju att säga att folk gnölar/är känsliga/är fjantiga om de inte fungerar på samma sätt som en själv

Skrivet av Ricomaniac:

Alltså. .. jag skiter i vem som bonkar vem ... men när det kastas glamour och konstiga kläder i ens ansikte så är det svårt att hålla tyst. Måste homosexuella göra sig till så jävla mycket? Vissa beter sig mer kvinnligt än vad kvinnor gör. Gör ingen stor grej av det ... bara var. Alla är så känsliga. Spela ett mmo... skapa en ultragöbig avatar och lira. Men spela inte över a la pride

Skrivet av Nowly:

Ifall du får klä dig och vara precis som du vill, varför ska inte andra få göra detsamma? Man kan tycka och tänka en massa men jag förstår inte varför en del har så svårt att bara hålla käften ifall de inte har någonting att tillföra överhuvudtaget. Stör du dig till den graden att du har svårt att hålla tyst om hur andra människor klär sig också när de enligt dig klär sig konstigt, eller är det bara homosexuella?

Skrivet av Ricomaniac:

När man försöker normalisera något så är det fel väg att spela över och fjanta sig. Det retar bara upp folk. Nu råkar hetero vara norm och homosexuellt är en genetiskt avvikelse. Lever med en professor i biologi , så det har fått höra ett par gånger. Och könsidentitet ... man och kvinna ... och?

Skrivet av Nowly:

Så att folk ska få klä sig som de vill och vara sig själva handlar om att spela över och fjanta sig? Är du ett skämt eller på riktigt? Vem är du att bestämma hur folk får vara och hur de ska klä sig? Sen skiter jag fullständigt i om du lever med en professor i biologi, det har ingenting med ämnet att göra och tillför återigen ingenting. Sluta svamla och gå och lägg dig istället.

Mina inlägg har varit svar på och frågor om det han har skrivit.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Ricomaniac:

När man försöker normalisera något så är det fel väg att spela över och fjanta sig. Det retar bara upp folk. Nu råkar hetero vara norm och homosexuellt är en genetiskt avvikelse. Lever med en professor i biologi , så det har fått höra ett par gånger. Och könsidentitet ... man och kvinna ... och?

Så att folk ska få klä sig som de vill och vara sig själva handlar om att spela över och fjanta sig? Är du ett skämt eller på riktigt? Vem är du att bestämma hur folk får vara och hur de ska klä sig? Sen skiter jag fullständigt i om du lever med en professor i biologi, det har ingenting med ämnet att göra och tillför återigen ingenting. Sluta svamla och gå och lägg dig istället.

Men för fan. Pridefestivalen är bara glitter och glamour. Har en homosexuell brorson... och har ingapproblem med det. Men min princip är att aldrig göra sig till, och om du inte klarar av min syn så gör du väl inte. Men det gnälls så jävla mycket. Man ska inte säga negerboll, inte läsa Tintin, glassen nogger låg illa till. Så jävla trött på sånt. Jag använder de ord jag använder och anpassar dem efter situation.

I syndamerika finns det festivaler där man inte lägger fokus på hbtq men ändå klär sig kvinnor och män ut sig som får pridefestivlerna i sverige att se ut som pensionärsbingo.

http://news.bbcimg.co.uk/media/images/48773000/jpg/_48773267_...

http://2.bp.blogspot.com/-9A_eSUJfzsA/TqbPsopvAVI/AAAAAAAACzc...

http://famouswonders.com/wp-content/uploads/2009/03/dancer-at...

Jag hade mer än gärna sett liknande festivaler i Sverige. Mer glamour och glitter till folket! Mindre homofobi och idioti!

NEJ! Nu förstör du ju illusionen av att parader där folk klär ut sig och som innehåller glitter och glamour bara är något som de där jäkla HBTQ människorna håller på med och har patent på :'(


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Medlem
Skrivet av Xepheros:

Det här är helt jävla absurt. Trodde unga människor idag var mindre dumma i huvudet eftersom vi bokstavligt talat har tillgång till all information i hela världen, men icke sa nicke, de privilegierade är för dumma för att inse hur bisarrt det är att de gnäller så mycket över så löjliga saker. Det är så jävla synd om dem, stackars jävlar som tvingas förtrycka alla andra antingen passivt eller aktivt.

Alla har ett behov att hitta fiender i livet för att projektera sina problem. Du har tydligen hittat dina.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av CptEight:
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Kunde inte sagt det bättre själv. Just när det kommer till artiklar om HBTQ, kvinnor och jämställdhet så tenderar FZ.se att framstå som ett syskon till avpixlat.

EDIT: Syftar naturligtvis till medlemmarna och tonen i forumet och ej artiklarna.

Känns samma sak många gånger. Men med tanke på FZ's inriktning fattar jag inte vad de gör här.

Medlem

Snacka om att leta efter nya problem! Spela och ha kul istället, och sluta bry sig om vad andra säger.....sådärja en enkel lösning på ett icke existerande problem!

Medlem

RFSL släppte en rapport... slutade läsa där. Det är klart böglobbyn måste portretera bögar som offer, det är ju givet annars skulle RFSL inte ha existensberättigande.

Om jag var bög skulle jag fullständigt hata institutioner som RFSL som livnär sig på sånt här nonsens och anser sig representera alla sexuellt avvikande, dessutom är RFSL och RFSU skattefinansierade. Vi betalar för skiten.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Med tanke på hur mycket du skrivit så orkar jag inte läsa allt, men jag vet redan vad du skrivit. Jag vill bara kommentera en sak:

Skrivet av Ender:

Ta t ex Battlefield. Där kan du spela som homosexuell man (av en mängd olika etniciteter), men du kan inte spela som en kvinna, oavsett läggning, vilket blir ganska fånigt.

Just Battlefield är väl ett ganska dålig exempel då kvinnor ej får tjänstgöra i strid i varken Amerikanska, Ryska eller Kinesiska armén - något som är högst väsentligt. Amerikanska armén tillåter numera homosexuella. Vad jag vet har Ryska och Kinesiska arméerna inga särskilda regler (även om man kan anta att homosexuella inte är särskilt välkomna). Inget fånigt med beslutet att endast ha kvinnor som civila alltså.

tldr; Inga kvinnor i Battlefield för det finns inga kvinnor i någon av arméerna.

Det tjänstgör hundratusentals kvinnor i alla tre arméerna...

Medlem

Det känns som tråden för länge sedan spårat ur från artikeln som handlar om hur annat än heterosexualitet porträtteras eller bemöts i spelvärlden. Med det sagt...Jag är själv gay och t o m jag kan tycka att det är lite väl mycket tjafsande om hur illa ställt det är för HBQT i spelvärlden.
Faktum är ju att normen är att vara heterosexuell, det är vad en majoritet av världens befolkning är. Därav ordet heteronormativt. Om vi antar att 5% av världens befolkning är gay så borde det ju innebära att ungefär var 20:e spel har en homosexuell protagonist eller ger oss möjlighet att skapa en sådan. Att kräva att vår sexualitet skall ges lika stort utrymme som hetererosexualitet är ju bara löjligt.
Det är ju också en fråga om kostnader för spelföretagen. Att möjliggöra för en huvudperson i ett spel att välja att vara man eller kvinna, hetero, gay, bi, trans whatever samt kräva att storyline, romanser, cutscenes och interaktioner med npcer etc skall finnas för alla kombinationer blir nog hyfsat dyrt, därför väljer många företag att fokusera på den läggning 95% av spelarna har. Jag tycker snarare att vi ska vara glada att vissa spelföretag faktiskt ger oss den möjligheten, t ex Bioware och Maxis. Jag tycker att spelvärlden snarare går i bräschen för HBQT jämfört med t ex Hollywood. Hur många storfilmer har en huvudperson som är gay?

Medlem
Skrivet av Augustus:
Skrivet av Naraccas:

Med tanke på hur mycket du skrivit så orkar jag inte läsa allt, men jag vet redan vad du skrivit. Jag vill bara kommentera en sak:

Skrivet av Ender:

Ta t ex Battlefield. Där kan du spela som homosexuell man (av en mängd olika etniciteter), men du kan inte spela som en kvinna, oavsett läggning, vilket blir ganska fånigt.

Just Battlefield är väl ett ganska dålig exempel då kvinnor ej får tjänstgöra i strid i varken Amerikanska, Ryska eller Kinesiska armén - något som är högst väsentligt. Amerikanska armén tillåter numera homosexuella. Vad jag vet har Ryska och Kinesiska arméerna inga särskilda regler (även om man kan anta att homosexuella inte är särskilt välkomna). Inget fånigt med beslutet att endast ha kvinnor som civila alltså.

tldr; Inga kvinnor i Battlefield för det finns inga kvinnor i någon av arméerna.

Det tjänstgör hundratusentals kvinnor i alla tre arméerna...

Kollade du efter -vad- dem jobbar med? De ingår inte i vanliga stridande förband utan är mest inom administration och ledning.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Med tanke på hur mycket du skrivit så orkar jag inte läsa allt, men jag vet redan vad du skrivit. Jag vill bara kommentera en sak:

Skrivet av Ender:

Ta t ex Battlefield. Där kan du spela som homosexuell man (av en mängd olika etniciteter), men du kan inte spela som en kvinna, oavsett läggning, vilket blir ganska fånigt.

Just Battlefield är väl ett ganska dålig exempel då kvinnor ej får tjänstgöra i strid i varken Amerikanska, Ryska eller Kinesiska armén - något som är högst väsentligt. Amerikanska armén tillåter numera homosexuella. Vad jag vet har Ryska och Kinesiska arméerna inga särskilda regler (även om man kan anta att homosexuella inte är särskilt välkomna). Inget fånigt med beslutet att endast ha kvinnor som civila alltså.

tldr; Inga kvinnor i Battlefield för det finns inga kvinnor i någon av arméerna.

Tre saker:
1. http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_military#Women_in_c...
2. I single player uppdraget så fanns det bla en kvinnlig major.
3. Ska vi verkligen prata om realism i ett spel där det får räknas som vardag när någon hoppar in i en heli eller jet för miljarder kronor och sedan bailar ovanför en radiomast i hopp om att lyckas landa i toppen av den med fallskärm...bara för att få en bra position att leka sniper ifrån? Fast det finns ju fördelar ifall man lyckas, för då kan man käckt ställa fram något som ser ut som en gammal kassettbandspelare med ett integrerat paraply, så att de andra i ens squad kan teleportera sig till en.

Behöver jag fortsätta?

Det handlar om spel, lek, och att leva sig in i en låtsaskaraktär en stund. Är det mycket viktigt att den här låtsaskaraktären nästan alltid är en vit man? Vore det jättefarligt ifall det fanns både kvinnor och män med olika etniciteter bland de valbara karaktärerna i majoriteten av spel? Vad gäller Battlefield 4 så får man definiera läggningen på sin karaktär själv, och så enkelt är det med det.
Fan, nästa gång jag spelar BF så tror jag att jag ska identifiera min karaktär med en vit, muskulös smygbög på 1,94 cm som fnissar lömskt åt symboliken varje gång jag knivar någon bakifrån.

Provocerad, någon?

Medlem
Skrivet av Skelögd:

FZ har blivit en feministbögblaska.

Oj, där fick du till det minsann, ta inte i så du spricker nu bara

Medlem

Jag kan inte relatera till det som artikeln berör beträffande näthat mot HBTQ personer eller vad det gäller näthat i allmänhet eftersom jag inte är HBTQ eller spelar onlinespel med chatten igång. Men jag kan utifrån vad jag läser i artikelkommentarerna förstå att det verkar vara något allvarligt fel på hur vi människor beter oss mot varandra och då speciellt på internet. Måste vi skrika/skriva något otrevligt bara för att något händer som vi just då tycker är tråkigt? Är vi så engagerade? Engagemang kan ju vara något positivt, men när vi börjar använda skällsord mot varandra har det väl ändå gått för långt? Detta verkar ju inte bara vara ett internetfenomen. Har faktiskt nyligen läst om domare i barnfotboll som av föräldrar fått höra skällsord och även blivit hotad, trots att domaren själv var tonåring och därav kan ha extra svårt att värja sig. Har vi misslyckats med vår barnuppfostran? Kan tänka mej att ett barn får en konstig bild av hur det ska bete sig om föräldrar med skällsord skriker ut sin frustration mot domare på plan, eller hemma framför tv´n.
Jag ser det alltså så, att detta inte bara är ett problem för HBTQ personer, utan ett samhällsproblem som de flesta av oss berörs av och som vi kanske med en smutta eftertänksamhet skulle kunna ändra på om vi bara tänkte ett varv till innan vi reflexmässigt använder skällsord och då speciellt framför de vi är satta att vara förebilder för.

Vad gäller huruvida HBTQ personer kan spela singelplayerspel och där sedan genom sin läggning vill kunna identifiera sig med spelkaraktärer, vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Själv har jag aldrig kunnat identifiera mej med någon spelkaraktär, även om jag är en vit hetero medelålders man. Sedan kan jag nog förstå att det i ett spel med en bra story kan vara svårare att ryckas med i storyn om den bygger på heteroromanser om den som spelar är HBTQ. Det är ju bara att tänka sej det omvända. Om jag som hetero skulle spela ett spel där storyn bygger på HBTQromanser skulle det troligen röra till det en aning för mig. Antagligen skulle jag inte spela det spelet. Men det finns ju så många andra spel att spela så det skulle inte vara av betydelse.

Tack & hej!

Medlem

Zzzzz vem fan bryr sig....

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av purjo:

Tror det handlar om att ändra folks synsätt över huvud taget, folks åsikter ändras inte när de sätter sig framför datorn och börjar spela en match dota. Anonymiteten som internet för med sig gör bara att man blir mer frispråkig då man själv inte får ta några konsekvenser för sitt agerande.
Det finns fock väldigt accepterade internetkultur där alla värnar om andras välmående, det gäller bara att veta var man ska leta, Twitch är en bra start.

För att människor har ju alltid varit så otroligt vänliga mot varandra i sammanhang där man ställs mot andra människor eller?

Det handlar inte om att ändra kulturer, inställning, synsätt, åsikter eller nånting liknande. Människor föds onda men vi lär oss hur man ska bete sig i ett samhälle.

Så man ska inte ändra åsikter eller inställning. Men man ska lära sig bete sig? Vafan är skillnaden?

Jag skrev ingenstans att man SKA lära sig bete sig. Jag skrev att man gör det per automatik. Men ondskan sitter självklart kvar och när man vill såra en annan person så tar alla människor fram den ondskan också. Det går inte att ta bort, för det kommer alltid finnas ett antal idioter som tycker att det är okej. Framförallt om det inet blir några konsekvenser. Om t.ex spel sm har multiplayer funktion hade ett filter där om du skrev någonting som är stötande så blir man automatiskt avstängd så skulle dom idioterna rensas bort väldigt snart.

Skriv svar