Nästa Tomb Raider blir Xbox-exklusivt

Medlem
Skrivet av Mela Lis:

Gnäll gnäll, Sony älskarna är riktiga lipsillar.

Med all rätt! Gillade nya Tomb Raider riktigt mycket och vill gärna ha spelet på PS4 som har lite mer krafter under plastlocket.
Jag kommer nog skaffa en X1 också men inte än och tycker det är lite surt att serien ska gå från multiplatform till X1 exklusiv när det inte finns en enda vettig orsak varför.

I övrigt tycker jag PS4 versionen av TR var riktigt bra och små detaljer som ljudet genom kontrollen var så bra gjort att man börjar undra varför inte fler spel gör det lika bra.

Så kalla oss lipsillar eller vad du vill för vi har allt rätt att vara det när utvecklarna går och gör något såhär idiotiskt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Mela Lis:

Gnäll gnäll, Sony älskarna är riktiga lipsillar.

Är det så förvånande att de faktiskt vill ha spelet?

Inaktiv

Dra åt skogen Micro$oft!

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mela Lis:

Gnäll gnäll, Sony älskarna är riktiga lipsillar.

Är det så förvånande att de faktiskt vill ha spelet?

Köp en Xbone då, ska iallafall göra när det väl börjar dyka upp lite härliga exklusiva titlar.

Medlem

Crystal Dynamics sell out of the year award! Börjar bli lite trött på hela gaming industrin och alla jäkla exklusiva titlar. Inte för jag bryr mig mig om tomb rider direkt och kommer förmodligen inneha båda konsolerna. Men det här med exklusiva titlar, betor, och alla andra typer känns som det börjar gå överstyr.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mela Lis:

Gnäll gnäll, Sony älskarna är riktiga lipsillar.

Med all rätt! Gillade nya Tomb Raider riktigt mycket och vill gärna ha spelet på PS4 som har lite mer krafter under plastlocket.
Jag kommer nog skaffa en X1 också men inte än och tycker det är lite surt att serien ska gå från multiplatform till X1 exklusiv när det inte finns en enda vettig orsak varför.

I övrigt tycker jag PS4 versionen av TR var riktigt bra och små detaljer som ljudet genom kontrollen var så bra gjort att man börjar undra varför inte fler spel gör det lika bra.

Så kalla oss lipsillar eller vad du vill för vi har allt rätt att vara det när utvecklarna går och gör något såhär idiotiskt.

Idiotiskt ar det inte, for det ar ju exklusiva titlar som lockar folk, hur manga skulle kopa Nintendos konsoller om Mario och Zelda var multiplattform tror du ?

Medlem
Skrivet av Mela Lis:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mela Lis:

Gnäll gnäll, Sony älskarna är riktiga lipsillar.

Med all rätt! Gillade nya Tomb Raider riktigt mycket och vill gärna ha spelet på PS4 som har lite mer krafter under plastlocket.
Jag kommer nog skaffa en X1 också men inte än och tycker det är lite surt att serien ska gå från multiplatform till X1 exklusiv när det inte finns en enda vettig orsak varför.

I övrigt tycker jag PS4 versionen av TR var riktigt bra och små detaljer som ljudet genom kontrollen var så bra gjort att man börjar undra varför inte fler spel gör det lika bra.

Så kalla oss lipsillar eller vad du vill för vi har allt rätt att vara det när utvecklarna går och gör något såhär idiotiskt.

Idiotiskt ar det inte, for det ar ju exklusiva titlar som lockar folk, hur manga skulle kopa Nintendos konsoller om Mario och Zelda var multiplattform tror du ?

Självklart är det exklusiva titlar som säljer. Annars skulle jag aldrig köpt en PS4 när jag redan har en gaming PC och därför jag planerar att skaffa en X1 i framtiden när det finns lite fler exklusiva titlar.

Men det förändrar inte det faktum att TR gjordes riktigt bra till PS4 som jag sa tidigare och jag och många förväntade oss att nästa Tomb Raider också skulle vara multiplatform.

Men vem vet, kanske blir som med Ryse att det släpps till andra system efter ett tag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det crystal dynamics säger om sitt spel är alltså att de tjänar mer på att inte sälja det till spelare....

Medlem
Skrivet av Mela Lis:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mela Lis:

Gnäll gnäll, Sony älskarna är riktiga lipsillar.

Med all rätt! Gillade nya Tomb Raider riktigt mycket och vill gärna ha spelet på PS4 som har lite mer krafter under plastlocket.
Jag kommer nog skaffa en X1 också men inte än och tycker det är lite surt att serien ska gå från multiplatform till X1 exklusiv när det inte finns en enda vettig orsak varför.

I övrigt tycker jag PS4 versionen av TR var riktigt bra och små detaljer som ljudet genom kontrollen var så bra gjort att man börjar undra varför inte fler spel gör det lika bra.

Så kalla oss lipsillar eller vad du vill för vi har allt rätt att vara det när utvecklarna går och gör något såhär idiotiskt.

Idiotiskt ar det inte, for det ar ju exklusiva titlar som lockar folk, hur manga skulle kopa Nintendos konsoller om Mario och Zelda var multiplattform tror du ?

Skillnaden är att dessa utanoseras som exklusiva och tillverkas av "First party studios" och ingen annan del av dem släpptes till en annan konsol. Detta suger för att de först släpper spelet till alla konsoler sen släpper de en förbättrad version till PS4 och XB1 men när nästa del kommer så släpps den bara på XB1. Sen så förolämpar de alla som bara har en pc/ps4 i sin blog post.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av lightyear96:

Jahopp, spelade första TR rebooten när den kom ut och det var väl ett helt okej lir men inte direkt så att man kommer gråta över detta.

Kommer ju ändå kunna sitta och sippa på en kopp Uncharted 4 till ps4an istället, vilket Tomb Raider REBOOTEN ändå bara är en kopia på :^)

Och Uncharted är bara en kopia på Tomb Raider serien. Var det något annat?

Något annat skulle väl vara att passa på att träna på läsförståelse bubben, sa aldrig att Uncharted inte var en kopia på TR, sa att REBOOTEN var en kopia på Uncharted... *shaking my head*

Sedan så var kanske Uncharted en kopia på gamla TR men dom gjorde allt bättre än vad TR hittills gjort vad gäller story, gameplay och karaktärer.

Gå klart skolan tack, alternativt sök extra svenskakurser. Var det något annat?

Medlem

Tror vi behöver en spelmarknadskrasch igen likt den -83

Medlem
Medlem

Hade fortfarande inte varit samma shitstorm om spelet vart PS4 exklusivt, just saying

Kunde dock åtminstone släppt det till PC också tycker jag :/

Medlem

Vad smart. Blir ingen Xbox, inget spel och inga pengar till någon.

Medlem
Skrivet av Ender:

Vad smart. Blir ingen Xbox, inget spel och inga pengar till någon.

Nepp, samma här.

Fantastiskt försök till att få det att låta som något positivt. Varför ens försöka? Jag kommer inte köpa nån krysslåda.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Lets bajs on the pc community som stöttade spel serien ifrån första början.

inte första gången heller, tack!
och nog vart tomb raider jävligt bra men konsol skadat vart det, enda anledningen folk ej klagade vart pga sp vart så himla bra, sen vart ju multiplayer... ja låt oss säga, konsol skadat aka cod style.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Lets bajs on the pc community som stöttade spel serien ifrån första början.

inte första gången heller, tack!
och nog vart tomb raider jävligt bra men konsol skadat vart det, enda anledningen folk ej klagade vart pga sp vart så himla bra, sen vart ju multiplayer... ja låt oss säga, konsol skadat aka cod style.

Men cod style kommer från counter Strike som började med att dumma ner fps genren.
Enkla maps, få vapen och enkelt gameplay.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Se där ja. För ovanlighetens skull så hade vi alla, flickor som pojkar, en kvinnlig karaktär att spela med som kändes mänsklig och inte endimensionell och med tanke på hur få spel som man lyckats ha sådana här bra kvinnliga karaktärer i, så är det lite trist att det nu bara blir exklusivt till Kryss ettan.
Men, men.. den som lever får se om det står sig. Utvecklare i spel branschen är inte alltid så lojala som de påstår.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Lets bajs on the pc community som stöttade spel serien ifrån första början.

inte första gången heller, tack!
och nog vart tomb raider jävligt bra men konsol skadat vart det, enda anledningen folk ej klagade vart pga sp vart så himla bra, sen vart ju multiplayer... ja låt oss säga, konsol skadat aka cod style.

Du har absolut noll koll gällande spel och dess historia/ursprung.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Ender:

Vad smart. Blir ingen Xbox, inget spel och inga pengar till någon.

Nepp, samma här.

Fantastiskt försök till att få det att låta som något positivt. Varför ens försöka? Jag kommer inte köpa nån krysslåda.

Kommer inte skaffa en konsol för ett spel, framförallt inte när det inte är säkert att det kommer vara exklusivt för all framtid.

Square-Enix klagade på att de sålde så förbannat dåligt av första TR (vilket de inte gjorde, de sålde riktigt bra men inte tillräckligt bra för deras kostymnissar) så låt oss slänga in spelet som en exklusiv titel på en konsol som fortfarande inte är släppt i hela världen (och börja inte prata om import och annat skit! Xbone är inte släppt i hela världen än). De lär ha fått jävligt bra betalt av MS för det här men tror inte att det kommer öka deras försäljning jätte mycket ändå.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av FuzioN:

Lets bajs on the pc community som stöttade spel serien ifrån första början.

inte första gången heller, tack!
och nog vart tomb raider jävligt bra men konsol skadat vart det, enda anledningen folk ej klagade vart pga sp vart så himla bra, sen vart ju multiplayer... ja låt oss säga, konsol skadat aka cod style.

Du har absolut noll koll gällande spel och dess historia/ursprung.

TR var inte konsolskadat, Bioshock var konsolskadat när det gäller gameplay. Problemet TR hade var att det hade noll utforskning och pussel, det var ett actionspel, ett helt OK actionspel men ändå.

Medlem
Medlem

Tidsexklusivt: http://www.eurogamer.net/articles/2014-08-13-microsoft-confir...

men frågan är om skadan redan är gjord...

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av Kleptoman:

Som de skrivit verkar detta vara tidsexklusivt fattar inte varför folk gråter?

Tycker du?

"we've just announced that Rise of the Tomb Raider, coming Holiday 2015, is exclusively on Xbox."

Låter inte tidsexklusivt alls.

Läs nya Fz artikeln då? dessutom visste man att det var tidsexklusivt om man researchat lite.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Kleptoman:

Som de skrivit verkar detta vara tidsexklusivt fattar inte varför folk gråter?

Tycker du?

"we've just announced that Rise of the Tomb Raider, coming Holiday 2015, is exclusively on Xbox."

Låter inte tidsexklusivt alls.

Läs nya Fz artikeln då? dessutom visste man att det var tidsexklusivt om man researchat lite.

Det är ju bra, då är alla glada och nöjda nu.

Men jag tycker fortfarande inte att ordvalet som jag citerade fick det att låta som att det var tidexklusivt.

Och om du nu gjorde egen "research" vid 18-tiden i går som bevisade att det var tidexklusivt, kunde du ju postat dina källor här och hjälpt en hel värld som undrade.

Du kanske kan göra lite research nu och berätta hur länge det är tidsexklusivt och när det kommer till PC och PS4?
För det är många som undrar.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mela Lis:

Gnäll gnäll, Sony älskarna är riktiga lipsillar.

Är det så förvånande att de faktiskt vill ha spelet?

Köp en Xbone då, ska iallafall göra när det väl börjar dyka upp lite härliga exklusiva titlar.

Jag pratade om "Sony-älskarna". Själv klarar jag mig utan det.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:

Lets bajs on the pc community som stöttade spel serien ifrån första början.

inte första gången heller, tack!
och nog vart tomb raider jävligt bra men konsol skadat vart det, enda anledningen folk ej klagade vart pga sp vart så himla bra, sen vart ju multiplayer... ja låt oss säga, konsol skadat aka cod style.

Men cod style kommer från counter Strike som började med att dumma ner fps genren.
Enkla maps, få vapen och enkelt gameplay.

Vänta va? säger du counter-strike dummade ner fps generen?

du skojjar? csgo och source håller jag med om.
men inte cs1.3 1.5 no way

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:

Lets bajs on the pc community som stöttade spel serien ifrån första början.

inte första gången heller, tack!
och nog vart tomb raider jävligt bra men konsol skadat vart det, enda anledningen folk ej klagade vart pga sp vart så himla bra, sen vart ju multiplayer... ja låt oss säga, konsol skadat aka cod style.

Men cod style kommer från counter Strike som började med att dumma ner fps genren.
Enkla maps, få vapen och enkelt gameplay.

Vänta va? säger du counter-strike dummade ner fps generen?

du skojjar? csgo och source håller jag med om.
men inte cs1.3 1.5 no way

Det spelar ingen roll hur mycket man gillar ett spel men Counter Strike började med att dumma ner fps genren. Som jag skrev tidigare var det första fpset med en enkel map design vilket var motsatsen till arenor i Quake, UT och vanliga maps i Doom, Duke3D.
Istället för att man har tillgång till många vapen valde man att förenkla det hela igen och låta spelarna bara få TVÅ skjutvapen till skillnad från ca 9 i andra spel.
Istället för att ha snabba rundor valde man att söla ner spelet och istället satsa på snabba rundor.
Spelet var nu väldigt förenklat, nerdummat och perfekt för casuals. Bara hoppa in och köpa dig en bössa och få några HS och sen tillbaka till att tvätta sockar eller mata hunden.

Call of Duty som du klagar på har tagit grundkonceptet från CS och lagt till perks och annat för att göra det lite mer komplicerat och lite mer variation. Men i grunden är CoD inget annat än ett modernare counter strike.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Vänta va? säger du counter-strike dummade ner fps generen?

du skojjar? csgo och source håller jag med om.
men inte cs1.3 1.5 no way

Jag förstår inte hur du på något sätt ska kunna förklara att CS (oavsett version) inte är ett extremt simpelt FPS jämfört med många andra?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:

Lets bajs on the pc community som stöttade spel serien ifrån första början.

inte första gången heller, tack!
och nog vart tomb raider jävligt bra men konsol skadat vart det, enda anledningen folk ej klagade vart pga sp vart så himla bra, sen vart ju multiplayer... ja låt oss säga, konsol skadat aka cod style.

Men cod style kommer från counter Strike som började med att dumma ner fps genren.
Enkla maps, få vapen och enkelt gameplay.

Vänta va? säger du counter-strike dummade ner fps generen?

du skojjar? csgo och source håller jag med om.
men inte cs1.3 1.5 no way

Det spelar ingen roll hur mycket man gillar ett spel men Counter Strike började med att dumma ner fps genren. Som jag skrev tidigare var det första fpset med en enkel map design vilket var motsatsen till arenor i Quake, UT och vanliga maps i Doom, Duke3D.
Istället för att man har tillgång till många vapen valde man att förenkla det hela igen och låta spelarna bara få TVÅ skjutvapen till skillnad från ca 9 i andra spel.
Istället för att ha snabba rundor valde man att söla ner spelet och istället satsa på snabba rundor.
Spelet var nu väldigt förenklat, nerdummat och perfekt för casuals. Bara hoppa in och köpa dig en bössa och få några HS och sen tillbaka till att tvätta sockar eller mata hunden.

Call of Duty som du klagar på har tagit grundkonceptet från CS och lagt till perks och annat för att göra det lite mer komplicerat och lite mer variation. Men i grunden är CoD inget annat än ett modernare counter strike.

att du inte spelade 1.3 är ju inte mitt fel, CO regler 1.3 är det snabbaste fps spelet upp till idag som gjorts.
finns inget spel som krävde mer individuell skicklighet och snabbt spel. efter 1.3 håller jag helt klart med dig det har blivit nerdummat och nerslöat med kass hitbox dåligt rekylsystem och tråkiga vapen.

Men 1.3 kan jag ej hålla med dig, alls och banorna motiverade boosts.

Skriv svar