Gamescom i punkter

Skribent
Gamescom i punkter

Gamescom är slut för den här gången och en hel drös med trailers, nyheter och information har funnit sin väg till våra sinnesorgan. Du hittar allt på vår temasajt.

På plats bland surkål, halvmeterslånga korvar och svettiga mässbesökare fanns även undertecknad, som testade kommande spel och såg presentationer av framtidens underhållning. Artiklar är förstås att vänta, men innan de är färdiga tänkte jag hastigt sammanfatta mässan och mitt första besök i Tyskland.

  • Sony-presentationen var den första jag någonsin gått på. Ganska maffigt att vara på plats, men är ändå mycket smidigare att kika hemifrån (förutsatt att streamen fungerar, då). Bäst? Jag tycker att Michel Ancels Wild verkar väldigt spännande.

  • Euro är en jäkligt dryg valuta att handskas med. Alla dessa förbaskade mynt!

  • Brukar inte bli särskilt starstruck när jag ser kändisar... och jag blev det inte nu heller. Men jag såg/träffade i alla fall dessa herrar: Mortal Kombat-skaparen Ed Boon, Nintendo of Europe-bossen Satoru Shibata, Remedy-chefen Sam Lake och självaste doritos-påven Geoff Knightley.

    (Fast okej, lite starstruck blev jag allt när jag såg WhiteRa glida förbi vid uteserveringen när jag käkade middag.)

  • Priset för lataste presentation går tveklöst till Konami för visningen av #Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. PR-person kom in i det lilla rummet, tryckte på play på en bluray-skiva och lämnade sedan den lilla skaran journalister åt sitt öde.

  • Jag led faktiskt inte så mycket av allt folk, inte ens utanför business-avdelningen där alla betalande besökare höll till. Kanske är jag härdad efter alla år på musikfestivaler här i Sverige.

  • Av de spel jag fick testa är #Evolve det jag ser mest fram emot. Gillade verkligen #Left 4 Dead-serien och av det första intrycket att döma känns det som att #Turtle Rock utvecklat konceptet på ett bra sätt.

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Gamescom i punkter

Bjöd WhiteRA på special tactics? : ))

Skribent

Jag hoppas det!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar