Testversion av Windows 9 kan släppas nästa månad

Medlem

Det är å andra sidan lite på grund av att Windows till privatpersoner är en liten del av deras intäkter som man skulle kunna tänka sig att de "ger bort den" för att behålla konsumenterna inom sitt eget ekosystem. Men tiden får utvisa vad som händer

Medlem

Oavsett hur framtiden blir så kan det bara bli bättre. Fick ny jobbdator med win 8.1 installerat.

Det laggar, fryser till i "app" vyn konstant. Program som tidigare funkat bra i win 7, har nu blivit oförutsett instabila. Mycket skit händer både mig o samtliga av mina kollegor och till och med tekniker på jobbet (jobbar för Nordens största it bolag) belyser på stora fel o brister i nya win os:et. Det är tråkigt men jag är dock ändå glad på ett sätt... Jag kör win7 hemma som jag använt redan sen det kom som beta för många år sen. Helt klart det bästa windowset genom tiderna enligt min åsikt.

Som den geek man ändå är så är man ändå nyfiken på det nya som ska komma: håller tummarna


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av intro18:
Skrivet av Manqs:

Har hört rykten om att Windows 9 kommer att vara gratis för att konkurrera bättre med andra alternativ på marknaden. Någon som vet mer då jag inte har för vana att tro på rykten?

Låter inte helt ologiskt om man redan har Windows 8 lär nog bara funka som en vanlig uppdatering precis som det fungerar till dagens mobiler dvs ingen kostnad, i värsta fall så lär det väl max kosta 200 kr.
Marknaden för operativsystem ser inte ut som den gjorde förr i tiden, nu ger företag gärna bort sina OS för att folk ska börja använda dom.

vilka företag då? vilka operativsystem är gratis?

ArchLinux är gratis, i stort sätt är alla Linux distro's gratis. Android är gratis. FreeBSD

Medlem
Skrivet av MrTin:
Skrivet av InfiniteTias:
Skrivet av MrTin:
Skrivet av InfiniteTias:

iOS är bättre!

Heheh säger en del om Mac användare... du menar kanske OSX?

OBS inte för att vara den...

Använder inte ens Macbook/OSX.
Det var ett skämt...
Däremot tycker jag att Windows blivit sämre och sämre så skulle inte förvåna mig om Apple med sitt OSX till slut blir bättre än Windows. Och då menar jag för oss gamers.

Ok svårt med [Ironi] på nätet

Du menar nog "sarkasm".
Men inte för att vara den..
Ska man rätta andra så ska man se till att man skriver och gör rätt ifrån sig själv.


signatur
Medlem
Skrivet av caelestis:

Det är å andra sidan lite på grund av att Windows till privatpersoner är en liten del av deras intäkter som man skulle kunna tänka sig att de "ger bort den" för att behålla konsumenterna inom sitt eget ekosystem. Men tiden får utvisa vad som händer

Jag hade absolut inte tackat nej till gratis Windows.

Medlem

Håller tummarna att det här blir bra och faktiskt tillför något nytt och användbart, istället för att bara tvinga användare som vill köra senaste directx-version att uppgradera. Kanske är dags att spara till ny burk trots allt!

Inaktiv

nice ska bli kull att få se hur det ser ut och fuktioner

Inaktiv
Skrivet av InfiniteTias:

iOS är bättre!

inte riktigt inte alla som gillar apple s ios som jag är mer på win 8.1 och kommer alltid att ha windows i alla för mig jag är mer van med det än ios

12
Skriv svar