Phil Fish hackad - säljer Fez och företaget

Medlem
Skrivet av nisp88:

Knappast positivt att ge sitt stöd åt dessa två svinen. Förvånar mig iofs inte eftersom säkerligen minst hälften av de företagen själv ger saker för att smörja recensenter

Medlem
Skrivet av Droopydawg:
Skrivet av Mjauv:

Jag har sett anklagelsen att Quinn "Doxxat" andra utvecklare men jag har inte sett ett uns av bevis på att så faktiskt har skett. Tills dess att det faktiskt har bevisats så bör den anklagelsen inte ältas vidare av någon i mitt tycke.

Jag vet inget mer om kvinnan än det jag läst mig till idag. Som jag förstår det så har hon och en ex-pojkvän haft någon slags fejd där han valt att offentliggöra ett antal konversationer genom skärmdumpar (vars äkthet i princip är omöjliga att verifiera såvida inte hon själv går ut och bekräftar dem, vilket hon inte gjort) där det framgår att Quinn varit otrogen och haft ömhetsrelationer med journalister och andra spelmakare som sedan hjälpt att framhäva henne som spelmakare. Hon har kort och gott gått sängvägen till framgång enligt anklagelserna.

Vad som kortfattat kan konstateras är att Quinn knappast blivit varken rik eller särskilt känd (annat än i det här specifika sammanhanget) så om planen var att knulla sig till framgång så har den misslyckats. Jag tror för övrigt inte för en sekund att så är fallet, med tanke på vad för slags spel Quinn sysslat med samt med tanke på hur hon skriver på Twitter i kombination med de läckta chattloggarna så drar jag slutsatsen att hon, liksom Phil Fish, är en ganska mentalt ostabil person. Att en ung ostabil tjej har svårt med fungerande relationer är inte direkt häpnadsväckande (hennes ex verkar ju vara ett jävla skåp). Det man om något kan dra som slutsats är att den anglo-amerikanska speljournalistiken är en jäkla ankdamm.

Här har du vad dom hänvisar till när det gäller game-jam sabotaget. http://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/2e6piz/the_fine_you...

Läs artikeln på Gamasutra http://www.gamasutra.com/blogs/RobinArnott/20140331/214349/qu...

Det är ju inte Quinn som saboterat det det är ju producenten...

Lita för fan inte på reddit eller 4chan utan att läsa källorna själva. Folk på reddit säger ju också att GAME_JAM inte har något med saken att göra, mer än att hon var där.

Medlem

Phil Fish mår inte psykiskt bra.. Detta är ett faktum. Han verkar dessutom vara i starkt behov av att få uppmärksamhet.

Scenariot ser ut så att så fort någon håller på att glömma honom och hans offerkofta så blir han helt lägligt hackad och X och Y händer och då vill han ha sympatier igen. Får han inte det så hotar han med att stänga ner projekt som ingen ens hört talas om (och som han antagligen inte ens tänkt slutföra)..

Skriv svar