Så skapades AI:n i Hearthstone

Robot
Så skapades AI:n i Hearthstone

Programmeraren Brian Schwab förklar utmaningarna med att skapa ett balanserat och smart kortspel.

#hearthstone-heroes-of-warcraft


Medlem
Så skapades AI:n i Hearthstone

AI:n är så jävla kass ibland. Heroic Loatheb drog faceless på sin egen spore (en 0/1 som ger mina gubbar bonus damage) vilket ledde till att jag vann matchen.

Medlem

AI:n är verkligen under all kritik om Ni frågar mig i alla fall.
OffT: Han har ingen nacke.

AI:n i heartstone är kass. Dessutom i kortspel där man bygger sin deck är det ju en del att skapa decken själv och det antar jag att den inte gör? (kör väl samma hela tiden, i nax tänkte jag i alla fall).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

De borde höra av sig till de som har gjort bottarna på laddern, kör till legendary av sig själv't

Medlem

Mja, att ha gjort den där AI:n är nog inget jag skulle velat ha i mitt CV. Den enda anledningen till att AI-motståndaren skulle vara en utmaning är för att den ges mer HP, bättre kort, och i flera fall kort redan ute på brädan vid början av matchen. En vinst beror mer på tur och att utnyttja de misstag som AI:n gör än på faktisk skicklighet. Artificell utmaning kallar jag det för, inte artificiell intelligens.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Mja, att ha gjort den där AI:n är nog inget jag skulle velat ha i mitt CV. Den enda anledningen till att AI-motståndaren skulle vara en utmaning är för att den ges mer HP, bättre kort, och i flera fall kort redan ute på brädan vid början av matchen. En vinst beror mer på tur och att utnyttja de misstag som AI:n gör än på faktisk skicklighet. Artificell utmaning kallar jag det för, inte artificiell intelligens.

Instämmer, AI-n gör inga smarta drag, så för att göra det utmanande så lägger de in extra kraftfulla kort/hero powers osv istället...

Medlem

Han förklarar ju varför saker fungerar som dem gör och vad dem ville uppnå. Verkar som några här inte förstår något alls eller så har dem inte sett videon.

1
Skriv svar