Vill inte logga in så ofta på fz.se

Medlem
Vill inte logga in så ofta på fz.se

Hej på er,
postade det här i Supporterlounge, men insåg att det här nog är ett bättre ställe att posta på.

Jag tycker att livslängden på den cookie/session man får när man loggar in på FZ är på tok för kort. Det känns som jag måste logga in nästan varje gång jag kommer till sidan, vilket är irriterande. (Jo jag har gjort kopplingen mot FB så det är bara att klicka på Logga in med Facebook så är man inne, men det är ändå ett onödigt moment).

Jämför med t.ex Facebook och andra siter, där man loggar in en gång och sedan har man sin session i stort sett för evigt, eller ja, i alla fall ett par månader.

Finns det någon teknisk eller politisk orsak till att ni har det så här, eller skulle ni kunna tänka er att öka livslängden på en session?

Medlem

Hejsan!
Det låter som något knas någonstans. Vi sätter nämligen en livslängd på 1 år framåt i tiden. Du har inte cookies avstängt, något plugin som blockar cookies eller liknande? Eller kanske rensar cookies ibland? Ett test du kan göra är att logga in, stänga ner webbläsaren och sedan gå tillbaks till FZ. Är du fortfarande inloggad då?

En annan sak är att om du bara klickar på "Logga in med Facebook" högst upp så sparas inte din session. Men om du istället klickar på "Logga in" och därefter loggar in med Facebook så finns en liten checkbox ("Kom ihåg mig") för att spara ditt login.

Medlem

Har samma problem. Behöver logga in betydligt oftare än en gång per år kan jag lova. Vet inte om jag stör mig på det, skulle påstå varje/varannan vecka kanske.

Medlem

Samma här, och jag vet inte med mig att jag rensar cookies så värst ofta, och jag inbillar mig att när det sker så sker det på alla mina maskiner, men jag måste dubelkolla nästa gång det sker. Det är oftare än en gång per år för mig iaf


signatur

Videomupp

Medlem

Samma här, det är inte ett år emellan inloggningarna, men det e heller inte varje dag/vecka, kanske typ en gång var 2-7 vecka eller nått, känns väldans random.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag blockar inga cookies, och har inte rensat några heller, det är jag helt säker på.

Däremot så loggar jag in regelbundet från 4-5 olika enheter och använder 1-3 olika browser på dem. Så säg att jag nyttjar 5-9 olika browsers totalt. Vet inte om det finns någon max gräns på hur många samtidiga sessions man kan ha?

Jag loggar också alltig in via Facebook inloggningen, om det kanske är kortare livslängd där?

Medlem
Skrivet av Zymac:

Samma här, det är inte ett år emellan inloggningarna, men det e heller inte varje dag/vecka, kanske typ en gång var 2-7 vecka eller nått, känns väldans random.

Sitter i samma situation här =\

1
Skriv svar