what no pictures?

Medlem
what no pictures?

Jag kanske kan skramla fram en och annan bild till inlägget men tanken var att skriva av mig lite. Senaste tiden har varit full med köp/sälj och jag har gjort mig av med min Mamiya, men jag har köpt Nikon F3 istället och passade på att köpa på mig lite fin optik till den. Nikon 50/1.2 samt Nikon 105/1.8 och dessa bör komma med Posten typ idag.

Min skanner-park har också varit i behov av lite uppfräschning så jag har köpt mig en dedikerad 35mm-skanner (Plustek 8200i) samt en ny flatbäddsskanner Epson V600.

Mina 8st Polaroidkameror kom också från USA häromdagen och även om jag inte har någon film till dem hemma är det en fin samling
Jag säljer dem förutom 2 som jag ska behålla så är någon sugen är det bara att höra av sig. Det är blandade modeller.

[ia=979251; large]

[ia=979252; large]

[ia=979253; large]

Det lilla jag har hunnit skanna med min Plustek kan jag bara säga att det är sån sinnessjuk skillnad på flatbädd och en dedikerad småbildsskanner. Det är så otroligt mycket mer detaljer från skanningen gjord med Plustek-skannern jämfört med min Epson 4490. Det återstår att se om V600 är bättre än min 4490 men jag tror inte den kommer komma upp i samma klass som Plustek'en.

Att man sen köper Plustek på typ Clas Ohlson ja det är en överraskning i det hela.

Ha en fin fredag och trevlig helg på er!

#blogg

Medlem
what no pictures?

....Inga bilder?


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar