Datum för toksnygga Project Cars
lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o
men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.
lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o
men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.
för tokrealism, kolla in: http://www.assettocorsa.net i stället
lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o
men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.
för tokrealism, kolla in: http://www.assettocorsa.net i stället
Assetto Corsas körfysik är allt för stel och grafiken är utdaterad.
lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o
men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.
för tokrealism, kolla in: http://www.assettocorsa.net i stället
Assetto Corsas körfysik är allt för stel och grafiken skit.
Jag har och kör Assetto Corsa, sketen grafik kan jag inte hålla med om, kolla valfri 1080p YT video, såklart en smaksak. Jag tycker fysiken känns rätt bra, men är ju ingen expert på någon av de bilar som finns i spelet. Andra verkar däremot tycka att PCars fysik är sämre än AC, och jag kan bara relatera att jag tycker det känns och beter sig som jag upplever bilkörning RL i AC. Nu är ju AC i Early Access, v 0.22, så förbättringar görs kontinuerligt.
Notera att jag sa inte att PCars är bättre/sämre, bara rekommenderade AC som alternativ, där de i alla fall siktar på tokrealism (även om det kanske inte är helt i hamn än).
lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o
men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.
för tokrealism, kolla in: http://www.assettocorsa.net i stället
Assetto Corsas körfysik är allt för stel och grafiken är utdaterad.
antik grafik kanske är att ta i lite, men visst, PC ser helt klart betydligt bättre ut.
sen om oförutsägbarhet är bra eller dåligt är såklart svårt att lita på utan att ha prövat.
men, nu kommer ju inte AC till WiiU ändå, så det hela lämnar lite alternativ för min ursprungliga post.
lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o
men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.
Bandai Namcos roll är marknadsföring och att distribuera de fysiska kopiorna av spelet, de har inget med utvecklingen att göra.
Det finns ju en del bra och snygga racingspel men blandat resultat av körkänslan på dom. Om en studio med arkadspel i bagaget så verkar det ju inte så lovande.
Men för mig kan bra racing med trevligt upplägg för trimning och karriär bli PS4-köp.
SMS (före detta Blimey! Games, och som består av majoriteten av originalutvecklarna från Simbin) har fler simulatorer än arkadspel på sin meritlista.
Assetto Corsa och Project Cars med Oculus Rift till PC också Driveclub för härlig arkadracing till PS4. En trevlig höst/vinter för oss som älskar bilspel
För övrigt så tycker jag att fysiken i AC känns väldigt precis så länge man kör med en ratt med bra FFB. Bandesignen kan inte bli så mycket bättre då samtliga banor det är laserscannade, så minsta lilla gupp finns med.
Kan vara samma sak i Project Cars, har inte bekantat mig så mycket i det då de stängde early access för nykomlingar av nån anledning. Men jag tror man kommer få lika mycket glädje vilken man än väljer.
Bandai Namcos roll är marknadsföring och att distribuera de fysiska kopiorna av spelet, de har inget med utvecklingen att göra.
SMS (före detta Blimey! Games, och som består av majoriteten av originalutvecklarna från Simbin) har fler simulatorer än arkadspel på sin meritlista.
Tack för du gav mig hoppet tillbaka.
Älskar bra racing.
lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o
men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.
för tokrealism, kolla in: http://www.assettocorsa.net i stället
Har varit med i projekted sedan det gick att sponsra.
Alla de som tror att man kan trycka gasen i botten mitt i kurva, kommer att gråta blod. Prova att köra en Lotus 98t och man får en helt annan uppskattning för de som körde F1 under senare delen av 80-talet.
I came here to ruin your day. God sent me.
Jag tycker pCars simulering är överlag bra, vissa bilar suveränt, en del riktigt dåligt (fortfarande beta dock). Skillnaden till AC är hur det levereras till kontrollen och hur du som spelare upplever "körkänsla". Med min G25 har pCars långt kvar tills det känns som AC (särskilt viktförsjutningen). Andra rattar kan kännas anorlunda. I pCars finns mycket av fysiken, men den känns platt även om man "ser" den på skärmen. Att t.ex. veta exakt när bakänden släpper och hur mycket gas man kan ge för att ligga kvar under tröskeln är ju lite ballt i AC eftersom man känner hur det kränger till i karossen etc etc...
Jag tycker pCars simulering är överlag bra, vissa bilar suveränt, en del riktigt dåligt (fortfarande beta dock). Skillnaden till AC är hur det levereras till kontrollen och hur du som spelare upplever "körkänsla". Med min G25 har pCars långt kvar tills det känns som AC (särskilt viktförsjutningen). Andra rattar kan kännas anorlunda. I pCars finns mycket av fysiken, men den känns platt även om man "ser" den på skärmen. Att t.ex. veta exakt när bakänden släpper och hur mycket gas man kan ge för att ligga kvar under tröskeln är ju lite ballt i AC eftersom man känner hur det kränger till i karossen etc etc...
Kan bara hålla med.
PCars är långt ifrån färdigt. Och idag fungerar inte spelet som det borde.
AC har mer FFB överlag och känns bättre, men PC har fler banor o massor med bilar. Där har PC övertaget utan vidare.
Bara att få köra nordslingan på nurburgring är fantastiskt, o den finns inte i AC...
"Bara att få köra nordslingan på nurburgring är fantastiskt, o den finns inte i AC... "
Du har väl testat Snoopys nordslinga? Riktigt bra faktiskt, men sen kommer ju den riktiga laserskannade varianten som tillägg så småning om (till AC alltså). Håller med, finns lite mer att välja på i pCars (out of the box).
Richard Burns Rally brukar ju komma på tal i dessa sammanhang:
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Burns_Rally
Lite svenska utvecklare inblandade också vad jag minns. Någon meddelade sig här på FZ t.o.m. för några år sedan.
Pressat med tid så deras AI hann inte riktigt bli klar.
Det är riktigt som du säger, LariosoDog.
RBR lever och frodas i högsta grad i en mycket dedikerad community (RSRBR2014 tex). Svenska bidragen är inte blygsamma. Finns ett 10-tal specialsträckor som håller hög klass (jackens t.ex). Förhoppningsvis hamnar pCars i samma division som RBR, LFS, iRacing och AC.