NHL 15 saknar mängder av material

Robot
Medlem
NHL 15 saknar mängder av material

Finns det någon liknande lista över nya tillägg till spelet? Jag tvivlar dock på att den listan skulle vara lika lång.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Risig trend EA håller på med, när uppföljarna är sämre än föregångarna. NHL 15 får helt enkelt ställa sig i samma led som SimCity och Sims 4.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Äh det läggs väll till som nyheter i NHL 16


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Känns som Early access endast ger dålig PR till spel.

Medlem

Wtf, ur led är tiden. Skit EA.


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

DLC och mikrotransaktioner kommer också...tro mig.

Medlem

Gloriors supare masta dlc

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Risig trend EA håller på med, när uppföljarna är sämre än föregångarna. NHL 15 får helt enkelt ställa sig i samma led som SimCity och Sims 4.

Har lite dålig koll, men vad har Sims 3 som inte Sims 4 har?

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Pjotor:

Risig trend EA håller på med, när uppföljarna är sämre än föregångarna. NHL 15 får helt enkelt ställa sig i samma led som SimCity och Sims 4.

Har lite dålig koll, men vad har Sims 3 som inte Sims 4 har?

MAJOR MISSING FEATURES THAT WERE IN TS3:
No create a style (CAST) - NOT possible in future expansions (x)
No modifications to world/public spaces – The park in the demo is a mix of a community lot and public space (x1) (x2)
No “normal” careers - Law enforcement, Medical, Business, etc. were removed (x)
No open world – You must incur a loading screen between each active lot; each neighborhood has 1-5 lots total (x1) (x2)
No pools (x)
No terrain tools other than paint; everything is perfectly flat (x)
No story progression – Sims in the neighborhood age, but do not have children, get jobs, move, get married…etc. without player intervention (x)
No toddlers (x)
No way to create/place new lots – And you only have 2 empty ones at the start of the game!
No Mac version of the game at release

MAJOR CRIPPLED/LIMITED FEATURES THAT WERE IN TS3:
All buildings on a lot must have the same foundation. No mixing for sheds, garages, etc. (x)
Babies are mere objects – All interactions are through basinet. There are no baby objects. Babies can only be lifted directly above basinet. (x)
Backgrounds are illusions – The buildings in the background are not playable in the game. (x)
Completely FLAT lots – The entire build-able world is completely flat (x)
Fewer floors/levels, limited to three (x1) (x2)
SIGNIFICANTLY smaller “worlds” of <25 lots compared to 125+ lots in TS3 (x)
Smaller lots – Lots are limited to 50×50 instead of 64×64. (x)
Loading screens for individual lots (x)
The map is a one-dimensional picture (x)
Teens are same height as adults and they, along with elders, all look nearly identical. (x)

OTHER MISSING GAMEPLAY ELEMENTS FROM TS1-TS3:
No acne (x)
No aliens (x)
No animated hair (x)
No aspiration failures (x)
No babysitters (x)
No bartender (as NPC) (x)
No basements (x)
No bookstores (x)
No burglars (x)
No cars (not even as décor) (x)
No cemeteries (x)
No cutscenes (x)
No cleaning skill (x)
No clothes shopping (x)
No color wheel, predefined to ~20 colors (x)
No comfort need (x)
No curfew (x)
No customization of multi-tone hair color (users select only main color) (x)
No dinner proposals (x)
No diseases or illness (x)
No dreams (x)
No environment need
No eyelash length slider (x)
No favorites (food, color, music) (x)
No fears (x)
No full face make-up (x)
No garage doors (x)
No gardener for hire (x)
No ghosts (x1) (x2)
No grocery stores (x)
No male body hair (x)
No move object cheat (x)
No newspapers (x)
No opacity slider for makeup (x)
No party invitations from other Sims
No private school (x)
No rabbit holes at all – Sims move offscreen for work and school. There are no hospitals, work/school buildings…etc. (x)
No random or accidental deaths
No repairman (x)
No repo man - (x)
No restaurants
No skin slider (x)
No swimming/swimwear – Including lakes, fountains, etc. (x)
No tragic clown or social bunny (x)
No way to watch a Sim commute to work/school (x)
No website for browsing exchange or store (in-game only)
No zodiac signs

MISSING OBJECTS FROM TS1, TS2 OR TS3 BASE GAMES:
No bikes
No changing tables
No cribs
No dishwashers (x)
No highchairs
No hot tubs
No pool tables
No trash compactors (x)

MISC CRIPPLED GAME FEATURES:
32-bit executable – TS4 is not 64-bit, and cannot access more than 4GB of RAM. If you have more than 4GB then you are crippled.
Fewer traits in CAS (more traits must be unlocked/earned in-game)
Incompatible Simpoint currency - Sims 3 Store Simpoints do not work with TS4

från: http://www.gamebreaker.tv/news-main/pc-2/89-features-missing-...

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

En massa text!

Det där suger ju. Vad är poängen med TS4 egentligen?

Medlem

Gick på en nit med simcity..
Sims 4.. Skulle inte tro att ni lurar på mig den skiten!.

Men nu börjar dom bråka med det enda spelet som jag egentligen använder min konsol till. Så nu har dom skitit i det blå skåpet ordentligt. Fast nu behöver jag ju inte punga ut pengar för en next gen konsol iofs. Får uppgradera PC'n istället

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av XxshadowxX:

En massa text!

Det där suger ju. Vad är poängen med TS4 egentligen?

Poängen verkar vara att vänta på DLC's. Då det redan nu finns ett "Deluxe pack" för 100kr mer där det finns pooler och lite annat. SKIT tråkigt!

Medlem

Haha, ush vad illa, att dom inte skäms. Vilket halvhjärtat spel. Dom orkar väl helt enkelt inte hålla på med det, men plånboken måste fyllas.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av XxshadowxX:

En massa text!

Det där suger ju. Vad är poängen med TS4 egentligen?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hmm, jag som förbokade NHL 15 tidigare idag.... Aja, är man ishockey intresserad så >.>


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Här kan man se att det är som NHL14.

Bastards!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har testat demot på Xbox One och spelet känns faktiskt smått fantastiskt.
Fantastisk grafik och mycket intressant gameplay.

Till xbox360 ser det precis ut som NHL14 och då kan det kvitta.

Medlem

Så länge shl är med är jag nöjd. För efter några timmars lirande av demot står det klart att nhl15 rent spelmässigt slår 14 med hästlängder.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

sålänge man kan köra online med nhl lag så är jag nöjd

Medlem

Rent spontant så blir man ju lite fundersam men tänker man till lite så är det ett nytt spel för en ny generation.

Spelet är ju uppbyggt från grunden för den nya generationen och jag tror inte ett dugg på att det handlar om att ta bort saker från spelet. Det handlar om att de vill ha coregameplay så bra som möjligt och sen bygga vidare på det. Minns tex NHL07 som också var precis likadant. Du kunde köra säsong typ, sen fanns det inget mer. Inte SHL eller nånting.

Jag ser hellre att de satsar på något nytt än gör som 2k gjorde med NBA-serien. De tog last-gen och hottade upp det till Full HD. Även om det ser bra ut så är det knappast next-gen. Vissa av mellansekvenserna tex i Be a pro-läget ser verkligen ut som skit om man jämför med hur bra det ser ut på planen.

Samma sak är det med Madden som verkligen känns next-gen på planen. Det kanske inte är lika mycket att göra som i last-gen men de måste ju bygga på något. EA gör på sitt sätt, medans andra gör på sitt sätt.

I fallet med The Sims så är det däremot skrämmande hur mycket som har försvunnit. Det känns ändå som de ville ha lite av en nystart och börjat om från scratch. Jag har sett lite gameplay och jag är faktiskt rätt sugen på det då jag tröttnade rätt snabbt på 3:an eftersom det fanns FÖR MYCKET istället. Less is more heter det.

Men för att återgå till NHL, har själv EA Access och kört några matcher. Gameplay är riktigt nice och det känns nytt och fräscht. Presentation och inramning skapar en riktigt bra atmosfär och dessa delar tillsammans är det som är viktigt för mig i ett sportspel. Jag tycker NHL är kul igen för första gången på flera år!

Medlem

Äsh! Fick betala 199kr för NHL 15 med Skellefteå AIK motiv i steelbook, jag klagar inte

Medlem

fast så var det med fifa och nhl även förra generations skiftet inget nytt.


signatur

God is dead

Medlem

Trist om man behöver betala för vissa sorters ligor, spellägen osv, har varit självklart tidigare att allt ingått när man köpt spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Säga vad man vill, jag har betydligt roligare med TS4 vid launch än med TS3 vid launch.

Medlem
Skrivet av Aurahead:

Äsh! Fick betala 199kr för NHL 15 med Skellefteå AIK motiv i steelbook, jag klagar inte

Var köpte du från?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

INGEN DRAFT?! Det är ett av de roligaste momenten.

Frågan är om patchen som ska fixa det kommer vara savegame kompatibel...gillar inte att börja om hela tiden.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ni behöver inte oroa er!

Sakerna som ni är oroliga över saknas inte alls, de kommer bara lite senare..... kostar bara lite mer.... vad gör en 50lapp här och en 50 lapp där? Det är ju inga pengar alls.......

Och folk är så jävla dumma att de fortfarande köper saker av företaget. Skäms på er.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Och folk är så jävla dumma att de fortfarande köper saker av företaget. Skäms på er.

Ja, då är jag väl "så jävla dum" då.


signatur

“All thinking people are atheists.”

12
Skriv svar