Square Enix släpper exklusivt Final Fantasy till mobiler

Robot
Inaktiv
Square Enix släpper exklusivt Final Fantasy till mobiler

Sluta spotta på min favoritserie Squenix

Skribent
Skrivet av anon_17240:

Sluta spotta på min favoritserie Squenix

Du måste inte spela det, du kan vänta 20 år på nästa "riktiga" del istället.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av A-Gen:

Sluta spotta på min favoritserie Squenix

Du måste inte spela det, du kan vänta 20 år på nästa "riktiga" del istället.

Nog vet jag att jag inte behöver spela det, men det finns fortfarande konsekvenser ur ett större perspektiv av att vattna ut ett varumärke på det här viset.
Risken är att yngre generationer identifierar varumärket med de här mer varierade och lättsmälta spelen, vilket minskar motivationen hos utvecklare/utgivare att fokusera på det som tidigare varit varumärkets kärna.

EDIT:
Vid närmare eftertanke hade det antagligen varit mer givande för alla inblandade att skriva det här inlägget från början

Skribent
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av anon_17240:

Sluta spotta på min favoritserie Squenix

Du måste inte spela det, du kan vänta 20 år på nästa "riktiga" del istället.

Nog vet jag att jag inte behöver spela det, men det finns fortfarande konsekvenser ur ett större perspektiv av att vattna ut ett varumärke på det här viset.
Risken är att yngre generationer identifierar varumärket med de här mer varierade och lättsmälta spelen, vilket minskar motivationen hos utvecklare/utgivare att fokusera på det som tidigare varit varumärkets kärna.

Såklart, det är alltid en risk. Med tanke på hur bra det går för mobilmarknaden. Vi får helt enkelt hoppas att Square Enix fortfarande brinner för att skapa storslagna äventyr, även om dom tjänar mer på små lättsmälta sidospår. Själv har jag helt slutat att spela på mobilen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av A-Gen:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av A-Gen:

Sluta spotta på min favoritserie Squenix

Du måste inte spela det, du kan vänta 20 år på nästa "riktiga" del istället.

Nog vet jag att jag inte behöver spela det, men det finns fortfarande konsekvenser ur ett större perspektiv av att vattna ut ett varumärke på det här viset.
Risken är att yngre generationer identifierar varumärket med de här mer varierade och lättsmälta spelen, vilket minskar motivationen hos utvecklare/utgivare att fokusera på det som tidigare varit varumärkets kärna.

Såklart, det är alltid en risk. Med tanke på hur bra det går för mobilmarknaden. Vi får helt enkelt hoppas att Square Enix fortfarande brinner för att skapa storslagna äventyr, även om dom tjänar mer på små lättsmälta sidospår. Själv har jag helt slutat att spela på mobilen.

Spelar själv inte på mobilen heller. Surfplattan däremot ...

Vet inte hur många gånger jag spelat FTL/BGEE/XCOM för att senare inse att det av någon mystisk anledning börjat bli ljusare i sovrummet.

1
Skriv svar