Pc:n kan vara den primära GTA V-plattformen

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Eight08:

Fattar inte riktigt.. Varför skriker alla av glädje? Ingen vet vad det faktiska slutresultatet blir. Alla var överlyckliga över IV också tills de insåg vilken flopp det var. Nää, jag sitter ner i båten tills jag får bevis denna gång.

Vet inte riktigt vad du menar med flopp. Jag tyckte GTA IV var bra. Och expansionerna var ju några av de bästa dlc som gjorts.

Prestandan kan man väl gnälla på kanske. Men när utvecklare portar konsolspel och gör spel fula på pc då är det gnäll för att det är fult men flyter bra. Nu gjorde dom det skitsnyggt med gick knappt o köra på marknadens snabbaste datorer och då gnälls det igen. Visst att spelet inte stödde SLI men det finns ju nu. Spelet flyter bra på min dator. Givet jag kör med ett 780. Med det är ju det som är grejen när dom gör spel översnygga. De ska se bra ut några år senare också då spelare som inte spelat GTA IV eller Crysis som också är ett exempel som var före sin hårdvaru tid.

Spelet hade stöd för crossfire. Enda problemet var att så många satt på överklockade två kärniga cpuer och diskar med lång söktid.
4 kärnig cpu, dubbla 4870 med 1gb vram eller bättre och en ssd samt fullt optimerat os och spelet flöt på riktigt bra.

Minns att jag körde spelet på gamla datorn utan problem.
Core2 Quad Q6600 (2.4GHz)/ 8GB/ 9800GTX 512MB
Med windows vista 64 bitars *ryser längs hela ryggraden av obehag*

Inställningar för grafiken låstes upp beroende på hur mycket vram du hade.
2gb var kravet för högsta möjliga. Men det krävdes special varianter för vanligaste top korten var 4870 och gtx 280 med 1gb vram.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Eight08:

Fattar inte riktigt.. Varför skriker alla av glädje? Ingen vet vad det faktiska slutresultatet blir. Alla var överlyckliga över IV också tills de insåg vilken flopp det var. Nää, jag sitter ner i båten tills jag får bevis denna gång.

Vet inte riktigt vad du menar med flopp. Jag tyckte GTA IV var bra. Och expansionerna var ju några av de bästa dlc som gjorts.

Prestandan kan man väl gnälla på kanske. Men när utvecklare portar konsolspel och gör spel fula på pc då är det gnäll för att det är fult men flyter bra. Nu gjorde dom det skitsnyggt med gick knappt o köra på marknadens snabbaste datorer och då gnälls det igen. Visst att spelet inte stödde SLI men det finns ju nu. Spelet flyter bra på min dator. Givet jag kör med ett 780. Med det är ju det som är grejen när dom gör spel översnygga. De ska se bra ut några år senare också då spelare som inte spelat GTA IV eller Crysis som också är ett exempel som var före sin hårdvaru tid.

Spelet hade stöd för crossfire. Enda problemet var att så många satt på överklockade två kärniga cpuer och diskar med lång söktid.
4 kärnig cpu, dubbla 4870 med 1gb vram eller bättre och en ssd samt fullt optimerat os och spelet flöt på riktigt bra.

Minns att jag körde spelet på gamla datorn utan problem.
Core2 Quad Q6600 (2.4GHz)/ 8GB/ 9800GTX 512MB
Med windows vista 64 bitars *ryser längs hela ryggraden av obehag*

Inställningar för grafiken låstes upp beroende på hur mycket vram du hade.
2gb var kravet för högsta möjliga. Men det krävdes special varianter för vanligaste top korten var 4870 och gtx 280 med 1gb vram.

Det stämmer, men man kunde även köra en startup command line -nomemrestrict så kunde man välja valfritt även med mindre minne, ifall jag minns rätt.
Vilket hårdvaran jag hade då iaf klarade av.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KoP:

Väkommen in i matchen alla eftersläntrare som äntligen får spela GTA V.

eftersläntare är inte helt korrekt. vissa har bara av intelligens väntat på en bättre version med bättre grafik och betydligt bättre kontroller. man vill ju spela det bästa, på absolut bästa möjliga vis! true gamer!

Bättre grafik gör inte spelet per se bättre och kontrollern är perfekt optimerade för handkontroll då 70% av tiden spenderas i ett fordon. Sätter 100 spänn på att dom flesta som spelar det på pc kommer göra det med någon form av handkontroll. Såvida man inte masochistiskt lagd å väljer att handikappa sig och sin fordonskontroll med tb.

Äh, varenda gta spel hittills har funkat hur bra som helst med tangentbord och mus, har inte i något av dom sedan 3an känt för att koppla in kontrollern istället.
Förövrigt lär ju dom som kör med kontroller bli utslagna online, när andra kan skjuta bra från bilen med musen.

12
Skriv svar