Hur spelar jag med andra (fireteam) i co-op?

Medlem
Hur spelar jag med andra (fireteam) i co-op?

Ni som har koll på Destiny, hur gör man för att spela co-op med någon? Tycker banorna är så jäkla svåra.

Jag är i The Tower och invitar folk till fireteam men vad händer sen? När jag hoppar till nästa bana så är jag ensam.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pretorian24:

Ni som har koll på Destiny, hur gör man för att spela co-op med någon? Tycker banorna är så jäkla svåra.

Jag är i The Tower och invitar folk till fireteam men vad händer sen? När jag hoppar till nästa bana så är jag ensam.

Det är lite luddigt, men de måste accepta och får sedan en grön färg på namnet istället för den blå. Kollar du nivårekommendationerna på banorna?


signatur
Medlem

Ja, jag lärde mig efter första mån-banan.

Men oavsett så vill jag spela med andra. Först DÅ känns Destiny lite nyskapande inom FPS-genren.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ja, jag lärde mig efter första mån-banan.

Men oavsett så vill jag spela med andra. Först DÅ känns Destiny lite nyskapande inom FPS-genren.

Tycker också det är lite luddigt hur man spelar med andra. Borde ha funnits någon slags lobby där man kunde söka grupper att spela med.

Nyskapande vet jag dock inte om det är, fungerade inte Borderlands på ungefär samma sätt? Förutom att man inte såg andra spelare springa runt fritt.

Medlem

Det går att ändra (i profiles om jag minns rätt) så att andra kan joina ditt fireteam. Den är förinställd så att bara vänner kan joina och måste ändras till öppen för att alla ska kunna joina.

Jag tror att Destiny kommer att få sig en och annan fix framöver. Spelet i sig är grymt, men det är många smådetaljer som inte känns optimalt. Som t.ex. detta. En lobby eller en möjlighet att starta alla uppdrag med andra, på samma sätt som med Strike-uppdragen, vore väldigt bra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bojkott:

Det går att ändra (i profiles om jag minns rätt) så att andra kan joina ditt fireteam. Den är förinställd så att bara vänner kan joina och måste ändras till öppen för att alla ska kunna joina.

Jag tror att Destiny kommer att få sig en och annan fix framöver. Spelet i sig är grymt, men det är många smådetaljer som inte känns optimalt. Som t.ex. detta. En lobby eller en möjlighet att starta alla uppdrag med andra, på samma sätt som med Strike-uppdragen, vore väldigt bra.

Eller hur! Upplevde en skum grej på sista striken, joinade ett par som var på sista bosstriden. Missade därför hela banan, fick aldrig något val heller.


signatur

Välj "public" i inställningarna, sedan bör det synas ikoner på själva kartorna vilka uppdrag som automatisk genererar "fireteams". Så har jag det i varje fall och det funkar bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack för tipset!

1
Skriv svar