Med hedern i behåll

Medlem
Med hedern i behåll

Nu under valvakan, så passade jag på att klara det fina spelet Dishonored. Precis som med Mass Effect och BioShock, så tog det några försök innan jag fastnade. Och fastnade, det gjorde jag. Först och främst är det estetiska väldigt fräscht. Spelmekaniken är riktigt slipad, Corvo för sig väldigt smidigt över hustaket och vapen samt magiska uppgraderingar är tillfredsställande. Storyn bjöd på en och en annan twist, och sidouppdragen var okej. Även om spelet är linjärt, var det spännande att nosa runt i diverse lägenheter och leta proviant, dineros och runor. Körde en obligatorisk första-genomgång som en superninja. Ingen såg mig, ingen visste vad som hände innan de fick en plötslig lust att våldsamt sova på, till synes, obekvämt underlag. Mina goda avsikter ändrade sig dock lite efter den stora twisten i spelet, och jag fick möta mina gelikar, lönnmördarna. De fick istället dö som flugor av mitt armborst. Ett stort plus i spelet var även de 'udda' uppdragen, som bröt av smygandet.

Frågan jag ställer mig nu är om det är värt att lägga pengar på spelets DLC, är det värt det?

Stämningsfullt.

#blogg

Medlem
Med hedern i behåll

Tyckte också att Dishonored var ett trevligt spel. Väl värt pengarna. Vidare till DLC.
Dunwall City Trials är bara challenge maps, inte värt det i mitt tycke.
The Knife of Dunwall och The Brigmore Witches är däremot bättre. Givet köp ifall man gillade bas-spelet!

Medlem

Ja, när man satte sig in i det så blev det en mycket angenäm upplevelse, det blev bara roligare och roligare. Tack för infon! Expanderas huvudstoryn, eller är det bara större sidouppdrag? Tyckte att man fick ett bra avslut på det hela ändå.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Ja, när man satte sig in i det så blev det en mycket angenäm upplevelse, det blev bara roligare och roligare. Tack för infon! Expanderas huvudstoryn, eller är det bara större sidouppdrag? Tyckte att man fick ett bra avslut på det hela ändå.

Utan att spoila för mycket, så är det väl en slags sidostory och man spelar som Daud!

Medlem

Det som får mig att dra mig från att spela spelet är hur slutet beror man spelar dvs om man vill vara god får man inte döda något (vilket gör spelet oerhört tråkigt) och med spelets stealth-system som bara fungerar sporadiskt.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av 73mpl4R:

Ja, när man satte sig in i det så blev det en mycket angenäm upplevelse, det blev bara roligare och roligare. Tack för infon! Expanderas huvudstoryn, eller är det bara större sidouppdrag? Tyckte att man fick ett bra avslut på det hela ändå.

Utan att spoila för mycket, så är det väl en slags sidostory och man spelar som Daud!

Ah, såg det nu med på Steams spelsida. Grymt, då blir det ett lätt val.

"Dishonored" är ett grymt bra spel, en fullträff på många sätt. Det tog arvet från "Thief" och gjorde det väldigt bra, medan det nya "Thief" bara blev tråkigt.

DLC:erna är helt OK, men lägg inte fullpris på dem.

Det ska bli spännande att se var "Dishonored 2" tar oss


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag älskade Dishonored!

Gillar när man har mer än ett val i spel, så man kan köra stealth överallt, neutrallisera fiender istället för att bara ta på sig ett ansiktsuttryck som påminner en om en Jack Nicholson ur The Shining och bara kötta igenom allt i sin väg.

Ser väldigt mycket fram till Dishonored 2, men hoppas att dom bara behåller konceptet ur första spelet och inte förstör det.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Dishonored 2 alltså, det hade jag missat. Hoppas vi på Corvo igen, eller en ny hjälte/hjältinna?

Medlem

Det är ett spel jag skulle behöva spela igenom känner jag, har det liggande i en av högarna med "Spel som ska spelas när det finns tid".


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av Devolution:

Det är ett spel jag skulle behöva spela igenom känner jag, har det liggande i en av högarna med "Spel som ska spelas när det finns tid".

Den högen växer bara hela tiden känns det som.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Devolution:

Det är ett spel jag skulle behöva spela igenom känner jag, har det liggande i en av högarna med "Spel som ska spelas när det finns tid".

Den högen växer bara hela tiden känns det som.

Ja tyvärr, för mycket spel och för lite tid! Gäller att prioritera, tyvärr fastnade jag helt för Destiny, trots att storyn är platt men ja så kan det gå ibland.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av Devolution:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Devolution:

Det är ett spel jag skulle behöva spela igenom känner jag, har det liggande i en av högarna med "Spel som ska spelas när det finns tid".

Den högen växer bara hela tiden känns det som.

Ja tyvärr, för mycket spel och för lite tid! Gäller att prioritera, tyvärr fastnade jag helt för Destiny, trots att storyn är platt men ja så kan det gå ibland.

Har ett liknande problem, brukar alltid kolla på alla spel jag inte har spelat i Steam-biblioteket och sedan ändå klicka på CS:GO eller annat multiplayerspel.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Devolution:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Devolution:

Det är ett spel jag skulle behöva spela igenom känner jag, har det liggande i en av högarna med "Spel som ska spelas när det finns tid".

Den högen växer bara hela tiden känns det som.

Ja tyvärr, för mycket spel och för lite tid! Gäller att prioritera, tyvärr fastnade jag helt för Destiny, trots att storyn är platt men ja så kan det gå ibland.

Har ett liknande problem, brukar alltid kolla på alla spel jag inte har spelat i Steam-biblioteket och sedan ändå klicka på CS:GO eller annat multiplayerspel.

Ett ständigt återkommande porblem... sen klagar man på att man inte har något att spela


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

1
Skriv svar