Nvidia Shield Controller – snart till en pc nära dig

Robot
Nvidia Shield Controller – snart till en pc nära dig
Medlem
Nvidia Shield Controller – snart till en pc nära dig

varför ska alla kontroller försöka se ut som xbox kontrollen? :S

Medlem
Skrivet av FuzioN:

varför ska alla kontroller försöka se ut som xbox kontrollen? :S

Troligen för att Xbox är den konsoll som är mer "pc-ficerad" över dem andra konsollerna. Och det finns ju redan Microsoft controller och xbox controller till pc. Så jag antar att dem bara går på trend där. Men jag håller med. Jag tycker att xbox kontrollerna är asäckliga och vill hellre ha en rak kontroll. (T.e.x Nintendo 64 varianten). Jag glider lätt av kontrollen efter en stunds action.

ZF
Medlem
Skrivet av Rentah:

Och det finns ju redan Microsoft controller och xbox controller till pc. Så jag antar att dem bara går på trend där.

Men jag håller med. Jag tycker att xbox kontrollerna är asäckliga och vill hellre ha en rak kontroll. (T.e.x Nintendo 64 varianten). Jag glider lätt av kontrollen efter en stunds action.

grejen är att eftersom kontrollen är så vanlig är det svårare att utforma andra på ett annat sätt eftersom det skulle minska antalet spel som stödjer fördefinierad layout. och därmed avskräcka köpare redan i förväg.

det borde ju ändå gå att göra en med samma grundstruktur som även passar dig. det är främst handtagen som är för korta antar jag eftersom du föredrar just N64-paddan?

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Rentah:

Och det finns ju redan Microsoft controller och xbox controller till pc. Så jag antar att dem bara går på trend där.

Men jag håller med. Jag tycker att xbox kontrollerna är asäckliga och vill hellre ha en rak kontroll. (T.e.x Nintendo 64 varianten). Jag glider lätt av kontrollen efter en stunds action.

grejen är att eftersom kontrollen är så vanlig är det svårare att utforma andra på ett annat sätt eftersom det skulle minska antalet spel som stödjer fördefinierad layout. och därmed avskräcka köpare redan i förväg.

det borde ju ändå gå att göra en med samma grundstruktur som även passar dig. det är främst handtagen som är för korta antar jag eftersom du föredrar just N64-paddan?

Troligen. Det var mer bara ett påstående (som visserligen är sant). Men 3D-printing finns ju. Ta kretskortet i en xbox kontroll och placera i ett 3D-printat nintendoskal som du fixar knapphålen på "rätt" ställe. Det är ju en variant också

ZF
Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Rentah:

Och det finns ju redan Microsoft controller och xbox controller till pc. Så jag antar att dem bara går på trend där.

Men jag håller med. Jag tycker att xbox kontrollerna är asäckliga och vill hellre ha en rak kontroll. (T.e.x Nintendo 64 varianten). Jag glider lätt av kontrollen efter en stunds action.

grejen är att eftersom kontrollen är så vanlig är det svårare att utforma andra på ett annat sätt eftersom det skulle minska antalet spel som stödjer fördefinierad layout. och därmed avskräcka köpare redan i förväg.

det borde ju ändå gå att göra en med samma grundstruktur som även passar dig. det är främst handtagen som är för korta antar jag eftersom du föredrar just N64-paddan?

Troligen. Det var mer bara ett påstående (som visserligen är sant). Men 3D-printing finns ju. Ta kretskortet i en xbox kontroll och placera i ett 3D-printat nintendoskal som du fixar knapphålen på "rätt" ställe. Det är ju en variant också

vill man pyssla till det riktigt rejält så går det ju alltid att koppla in en faktisk N64-kontroll till en XB eller en sån här NSC, så får man precis som önskat och med full kompatibilitet. (förutom att det saknas vissa reglage, men det går att lösa på annat vis)

1
Skriv svar