Ikväll kommer Quake Live till Steam – se släpptrailern!

Robot
Ikväll kommer Quake Live till Steam – se släpptrailern!
Medlem
Ikväll kommer Quake Live till Steam – se släpptrailern!

Åååh, jävlar vad smisk alla nykomlingar ska få som återvänder till Q3 i hopp om en trevlig spelupplevelse.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Synd att man alltid måste "anpassa" spel till dagens ungdomar. Är som Fas 3 måste matas in från barnsben..

Kommer ihåg denna video, fortfarande sjukt bra, fast kanske inte lika imponerande som andra nyare videos.

Medlem

http://youtu.be/-P7zDhoEQxU

Går sådär att skriva från mobilen!
Kolla videon! Fortfarande awesome!

Medlem

Lär sluta med att alla proffs köttar sönder nykomlingarna som snabbt kommer tappa intresset och skylla på fusk och att Quake suger, och går sen tillbaka till BF4.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=wHe4xTeSASg

Quake 3 i all äro men det här gör mig gråtfärdig, dom borde släppt quake world steam ist!

Medlem

Nej nu jävlar här ska det köttas!

Medlem

Fan va man lanade detta, sen hemma var det 56k och 500 i ping som gällde =P

Medlem
Skrivet av Håkan:

Synd att man alltid måste "anpassa" spel till dagens ungdomar. Är som Fas 3 måste matas in från barnsben..

Kommer ihåg denna video, fortfarande sjukt bra, fast kanske inte lika imponerande som andra nyare videos.

Elitism inom spelvärlden är så jälva löjligt. Alla kan faktiskt inte sitta hemma i pojkrummet och spela Quake 18 timmar per dygn även om du kan det.

Det är mitt största problem med multiplayerspel - jag har inte tid att spela halva dagarna, så det finns ingen möjlighet att bli lika bra/levla lka fort som förtidspensionerade 25-åringar utan jobb eller andra intressen.

Personer som du skulle jag vilja förbjuda att spela annat än Starcraft på koreanska servrar.

Medlem

Nu ska det krossas nubs, fan va kul!

*Värt att tillägga att anpassningarna/uppdateringarna inte påverkar Duel/Clan Arena något alls.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Fan va man lanade detta, sen hemma var det 56k och 500 i ping som gällde =P

500 ping med 56k? Vad va det för skitmodem du hade? Med 56 hade du max 180-200. Lyckades få ner ett av alla modem på stabila 120-140, brann dock upp på några timmar:)

MEG
Medlem

Men Jesus vad fort det gick (som pigan sa till drängen)


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Hecce:
Skrivet av Morlizer:

Fan va man lanade detta, sen hemma var det 56k och 500 i ping som gällde =P

500 ping med 56k? Vad va det för skitmodem du hade? Med 56 hade du max 180-200. Lyckades få ner ett av alla modem på stabila 120-140, brann dock upp på några timmar:)

Fyfan det kom jag ihåg, när man satt med QW och försökte pressa ner pingen så mycket det gick. Hade ett Robotics 56.6 med någon specialinställning, och ifall man fick mindre än 100 bits skickade samma sekund som Algonet "anslöt" så var det garanti på en ping runt 100. Fick man över 100 bits så la man på och ringde upp igen. Vill minnas att man var tvungen att gå in i TCP/IP protokollet och kryssa i/ur någon ruta också för att få det att fungera.

SoL
Medlem

Åh jag minns när jag lira quake 3 arena, de va tider systemkraven kan inte vara speciellt höga va?

Medlem

pcmasterrace grafik ju


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

pcmasterrace grafik ju

masterrace skills.

Medlem

Quake 3 över modem, det var tider det!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Håkan:

Synd att man alltid måste "anpassa" spel till dagens ungdomar. Är som Fas 3 måste matas in från barnsben..

Kommer ihåg denna video, fortfarande sjukt bra, fast kanske inte lika imponerande som andra nyare videos.

Elitism inom spelvärlden är så jälva löjligt. Alla kan faktiskt inte sitta hemma i pojkrummet och spela Quake 18 timmar per dygn även om du kan det.

Det är mitt största problem med multiplayerspel - jag har inte tid att spela halva dagarna, så det finns ingen möjlighet att bli lika bra/levla lka fort som förtidspensionerade 25-åringar utan jobb eller andra intressen.

Personer som du skulle jag vilja förbjuda att spela annat än Starcraft på koreanska servrar.

Å andra sidan har ju inte Quake varit casual på många många år.

Medlem
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av Hecce:
Skrivet av Morlizer:

Fan va man lanade detta, sen hemma var det 56k och 500 i ping som gällde =P

500 ping med 56k? Vad va det för skitmodem du hade? Med 56 hade du max 180-200. Lyckades få ner ett av alla modem på stabila 120-140, brann dock upp på några timmar:)

Fyfan det kom jag ihåg, när man satt med QW och försökte pressa ner pingen så mycket det gick. Hade ett Robotics 56.6 med någon specialinställning, och ifall man fick mindre än 100 bits skickade samma sekund som Algonet "anslöt" så var det garanti på en ping runt 100. Fick man över 100 bits så la man på och ringde upp igen. Vill minnas att man var tvungen att gå in i TCP/IP protokollet och kryssa i/ur någon ruta också för att få det att fungera.

Själv satt man på 28.8 när qw kom Ni vet inte vad ping är!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Håkan:

Synd att man alltid måste "anpassa" spel till dagens ungdomar. Är som Fas 3 måste matas in från barnsben..

Kommer ihåg denna video, fortfarande sjukt bra, fast kanske inte lika imponerande som andra nyare videos.

Elitism inom spelvärlden är så jälva löjligt. Alla kan faktiskt inte sitta hemma i pojkrummet och spela Quake 18 timmar per dygn även om du kan det.

Det är mitt största problem med multiplayerspel - jag har inte tid att spela halva dagarna, så det finns ingen möjlighet att bli lika bra/levla lka fort som förtidspensionerade 25-åringar utan jobb eller andra intressen.

Personer som du skulle jag vilja förbjuda att spela annat än Starcraft på koreanska servrar.

Tycker fan det förstör spelet med de där ändringarna, de tar ju bort allt som skilde en bra och en sämre spelare. Man behöver inte 18 timmar om dagen för att lära sig speedjumpa.


signatur

IDKFA

Inaktiv

Ni som tänker äga noobs nu bör ju tänka på att det knappast hjälper spelet.
Det är bättre att försöka hjälpa dem att komma igång istället för att skrämma bort dem.

Skrivet av mrFluffy:

Tycker fan det förstör spelet med de där ändringarna, de tar ju bort allt som skilde en bra och en sämre spelare. Man behöver inte 18 timmar om dagen för att lära sig speedjumpa.

Det är dock inte alls så farligt som det låter. Den automatiska bunnyhoppningen har en ganska långsam maxfart och det tar typ 6 hopp innan man når den medan en som använder strafe jumping kan nå samma fart på 2-3 hopp. Och efter det kan strafejumparen öka farten ännu mer.

Medlem
Skrivet av Hecce:
Skrivet av Morlizer:

Fan va man lanade detta, sen hemma var det 56k och 500 i ping som gällde =P

500 ping med 56k? Vad va det för skitmodem du hade? Med 56 hade du max 180-200. Lyckades få ner ett av alla modem på stabila 120-140, brann dock upp på några timmar:)

Det är inte modemet utan linan, bodde på landet då¨=)

Medlem
Skrivet av Hecce:
Skrivet av Morlizer:

Fan va man lanade detta, sen hemma var det 56k och 500 i ping som gällde =P

500 ping med 56k? Vad va det för skitmodem du hade? Med 56 hade du max 180-200. Lyckades få ner ett av alla modem på stabila 120-140, brann dock upp på några timmar:)

Det gick att komma ner till 70-80 med 56k modem. minns vilket lyft jag fick när jag bytte till mitt US Robotics 56k nått, köpt direkt från staterna.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

phi
Medlem
Skrivet av mapamapa:

Ni som tänker äga noobs nu bör ju tänka på att det knappast hjälper spelet.
Det är bättre att försöka hjälpa dem att komma igång istället för att skrämma bort dem.

Instämmer. Det är ju dessutom sjukt tråkigt att spela mot folk som inte har spelat så mycket Q3 tidigare när man kan vinna en duel med 100-0 på vissa maps som aerowalk.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av mapamapa:

Ni som tänker äga noobs nu bör ju tänka på att det knappast hjälper spelet.
Det är bättre att försöka hjälpa dem att komma igång istället för att skrämma bort dem.

Instämmer. Det är ju dessutom sjukt tråkigt att spela mot folk som inte har spelat så mycket Q3 tidigare när man kan vinna en duel med 100-0 på vissa maps som aerowalk.

I Quakelive så finns det väl någon ranking? (länge sedan jag spelade det) Alltså man spelar mot spelare på sin egen nivå och räcker inte det?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Håkan:

Synd att man alltid måste "anpassa" spel till dagens ungdomar. Är som Fas 3 måste matas in från barnsben..

Kommer ihåg denna video, fortfarande sjukt bra, fast kanske inte lika imponerande som andra nyare videos.

Elitism inom spelvärlden är så jälva löjligt. Alla kan faktiskt inte sitta hemma i pojkrummet och spela Quake 18 timmar per dygn även om du kan det.

Det är mitt största problem med multiplayerspel - jag har inte tid att spela halva dagarna, så det finns ingen möjlighet att bli lika bra/levla lka fort som förtidspensionerade 25-åringar utan jobb eller andra intressen.

Personer som du skulle jag vilja förbjuda att spela annat än Starcraft på koreanska servrar.

Faassst sen finns de ju såna som mig, som är inbiten gamer men har ett heltidsjobb i en annan stad och faktiskt ändå njuter av en utmaning i mina spel, istället för att någon ska hålla mig i handen och låta en checkpoint spara varannan sekund.

Elitism kanske är löjligt i sig, men vad som är löjligt är när båda lägren klagar på varandra. Casual och Hardcore borde kunna co-existera, men ett spel som Quake skapades knappast med casual i åtanke och därför blir de ganska förlöjligat mot hur speldesignen var tänkt ibland.

phi
Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av phi:
Skrivet av mapamapa:

Ni som tänker äga noobs nu bör ju tänka på att det knappast hjälper spelet.
Det är bättre att försöka hjälpa dem att komma igång istället för att skrämma bort dem.

Instämmer. Det är ju dessutom sjukt tråkigt att spela mot folk som inte har spelat så mycket Q3 tidigare när man kan vinna en duel med 100-0 på vissa maps som aerowalk.

I Quakelive så finns det väl någon ranking? (länge sedan jag spelade det) Alltså man spelar mot spelare på sin egen nivå och räcker inte det?

Ja, spelar man rankade matcher så rankas man mot spelare med samma Elo.

Det hindrar ju dock inte folk från att skaffa en nytt konto för köra över newbies.

Medlem

Aw yeah baby it's on like Donkey Kong on smack!

CMPA, still the best shit =P, får vanilla Q3 att kännas segt och långsamt. Finns dock inte i Quake Live men finns en del QL servrar med liknande inställningar. Är du helt ny på Quake så gå gärna in på speed moddade servrar och säg att Calle från FZ sent you ;).

phi
Medlem
Skrivet av Sapiens:

CMPA, still the best shit =P, får vanilla Q3 att kännas segt och långsamt. Finns dock inte i Quake Live men finns en del QL servrar med liknande inställningar. Är du helt ny på Quake så gå gärna in på speed moddade servrar och säg att Calle från FZ sent you ;).

CPMA i all ära men CA? Nej vet du vad, det får newbies härja runt i bäst de vill medan vi andra spelar quake på riktigt istället

CA kan vara kul att lattja runt i då och då men herregud så nerdummat och korkat det jämfört med duel, tdm eller ctf.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Håkan:

Synd att man alltid måste "anpassa" spel till dagens ungdomar. Är som Fas 3 måste matas in från barnsben..

Kommer ihåg denna video, fortfarande sjukt bra, fast kanske inte lika imponerande som andra nyare videos.

Elitism inom spelvärlden är så jälva löjligt. Alla kan faktiskt inte sitta hemma i pojkrummet och spela Quake 18 timmar per dygn även om du kan det.

Det är mitt största problem med multiplayerspel - jag har inte tid att spela halva dagarna, så det finns ingen möjlighet att bli lika bra/levla lka fort som förtidspensionerade 25-åringar utan jobb eller andra intressen.

Personer som du skulle jag vilja förbjuda att spela annat än Starcraft på koreanska servrar.

Okej.. Det var ju bra fördomar du hade.
Kan säga det att jag inte spelar värst mycket längre och verkligen inte 18 timmar om dagen på att spela, kanske på att jobba.

Saken är det att dagens spel kör med autoaim, man har hälsa som går tillbaka till 100% efter ett par sekunden, oändlig ammo osv osv.
Det är ingen utmaning i dagens spel, jämfört med hur det var förut. Då hade man en upplärningsstege att klättra, i dagens spel är det knappt ett korn, så platta spel är när det kommer till utmaning. Som någon skrev, ska man ju helst bli hållen i handen när man spelar och råkar man dö, så ska motståndare får en utskällning av mor.

12
Skriv svar