NCsoft: Aion har gott om utrymme nu

Robot
Medlem
NCsoft: Aion har gott om utrymme nu

Om dom erbjöd gratis character transfer så skulle man kunna flytta till en mindre populerad server.. men icke. Dessutom så är alla engelska servers på HIGH population nu i vilket fall.. sååå fortfarande 2 timmars kö om man försöker logga på efter kl 7


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Inaktiv
Citat:

De spelare som krävt gratis speltid som kompensation för server-strulet får dock kalla handen - NCsoft "funderar över olika alternativ", men har hittills inte varit villiga till ett sådant initiativ.

Fortfarande 2-3 timmar kö som mest på en kväll. Ska vi behöva uppleva det varje kväll? Som Jestrix säger ovanför så behövs det gratis transfer. Många lirar på t.ex Perento eftersom alla sina kompisar lirar där.

Hoppas att vi får kompensation!

Medlem

när dom säger att dom öppnat 6 nya servrar så menar dom väl typ 2 Eng , 2 Fra, 2 Ger.... elller ?? O vem vill spela på franska eller tyska servar förutom fransmän o tyskar ? :S

tror inte 2 st extra servrar räcker till resten av europa

Medlem

Jag har hellre köer nu i början och ett medium antal servrar kvar om ett par månader än en massa halfvulla servrar som måste mergas om 6mån (se war...)

vid 30 dagars strecket kommer antalet spelare att dyka, så är det alltid, alla som har spelat ett nytt mmo vet detta

Så för mig handlar det om framförhållning, när jag kommer hem loggar jag på kön, sen fixar jag mat och donar hemma tills jag glidit genom kön.

Utan kö hade jag käkat och donat SEN loggat in.
Men nu kan du ju bara alt-tabba ur aion och använda datorn vid behov.


signatur

Phrost helt enkelt.

Medlem

Problemet är att alla servrar som är high efter 7-8 har enorm väntetid.
Detta borde dom förstått skulle hända är ju itne första mmorg spelet som har samma problem.

Önskar jag hade väntat med att aktivera spelet tills det blivit lugnare blä


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

bah spela wow istället! ^^

Medlem

Spelar på dom nya servrarna så
Känns smart i efterhand att jag skaffade spelet nästan en vecka efter det släpptes ^^

Medlem

Alla jag känner som spelar spelet hade förhandsbokat o börjat spela en vecka tidigare på Spatalos, så man har ju inte så mycket val än att stanna kvar där

Medlem

bah... orka lägga tid på detta! Hoppas det inte var bra

Medlem

Dom som inte gillar köerna får väl flytta, Nej vänta dom vill fortfarande spela på perento för den är poppis, ja vill man vara med får man lida piinn ^^
Skälv spelar jag på perento, jag har inte så mycket imot köerna kommer man hem vi 4 eller 5 slänger igång kö, går kör ett träningspass ut och löper eller nått, gör allt man kanske brukar göra efter man kommit hem från jobbet och inte är en soffpotatis, sen in lira tills man läre sova eller man ska göra något annat-- så gör jag ialla fall, dock så en till sak som folk läre tänkte på innan dom klagar, vänta åtminståne tills gratis månaden är över så får vi se hur pass stor kön blir då.

Länk till min Templar :
http://uk.aiononline.com/livestatus/character-legion/search?c...

Inaktiv
Skrivet av Jestrix:

Om dom erbjöd gratis character transfer så skulle man kunna flytta till en mindre populerad server.. men icke. Dessutom så är alla engelska servers på HIGH population nu i vilket fall.. sååå fortfarande 2 timmars kö om man försöker logga på efter kl 7

Har high på min server men har inte haft kö en enda gång hittils. Så ja det är spelarnas problem, men vem fan orkar levla om sin gubbe. Det tar för jävla lång tid i aion...

Medlem

"det är spelarnas fel, dem var dumma mot mig :(" om man ser 400k preorders, då får man väl för fan ta och försöka vara lite förberedd, nu är det ju för sent, vem orkar levla om sin lvl 20 nu? bara de fixar character transfers och nån form av kompensation så är det löst...:|

Medlem

Ännu ett bevis på att människor helt enkelt är Flockdjur. Parkera en bil långt från alla andra på en stor parkering och den står aldrig ensam då du kommer tillbaks!

Medlem

Det är väl typ perento som har kö, själv bytte man server med många andra till en av nya servrarna och har ingen kö alls samtidigt som Kahrun har väldigt många spelare så den är ju inte direkt tom tycker dom har skött sig rätt bra.

Medlem

Vad förbannad jag blir.
Visst har det blivit något bättre på min server men fortfarande katastrof på kvällarna.

Detta blev droppen att de skyller på spelarna, speciellt när de inte ens erbjuder gratis transfer.

Man har gjort bort sig, tagit massa preorders sen misslyckats helt med att beräkna hur mycket kapacitet man behöver.
Det här blev droppen för mig, stänger kontot nu och testar igen om någon månad för att se om det blivit någon förbättring.
Vilket clownföretag..

Medlem

Köerna är jobbiga, men fan de måste skaffa transfer innan de kan klaga på spelarna, det är nog många som vill flytta sin 20+ char men möjligheten finns inte.

Ett annat problem som borde uppmärksammas är att aion har problem när arbetsminnet överstiger 2gb, vilket resulterar i crash efter crash efter crash, både hos nvidia och ati användare.
Det kvittar om man sätter all grafik på lägsta, det crashar fortfarande

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=229&threadid...

http://www.aionsource.com/forum/technical-support/65620-crash...

Medlem

Dedär känner man igen från wow. Servern man lirade var typ europas populäraste pvpserver eller nått i den stilen, så kom ju massor med folk dit, som sedan satt å klagade på lagg å köer ::F

Medlem

Valde att börja spela Aion, inte för att jag direkt gillar Aion utan för att min bästa vän spelar. Och vi valde att spela på Perento då vi tyckte det skulle vara trevligt att spela på en "svensk" server. Att byta server innebär dels att vi inte kan använda dom namn vi vill då man fick noll info om server belastning vid förregisteringen.
Ångrar att jag la mina surt förvärvade pengar på detta lurendrejeri. Har vid två enstaka tillfällen haft möjlighet att spela på Perento med min kamrat, vilket varit tidig morgon.

Och nej, det är inte bara på Perento som problemet med köer finns. Jag har testat och vid flertalat tillfällen har samtliga EU servrar haft 1h+ kö (även icke engelska).

Och när man väl kommer in i Aion så är det på tok för mycket folk så att det går 2-3 personer per mob (lvl 20+ vid område 3). Personligen har jag det som i Warhammer (gjorde två transfers) där jag trots allt KAN spela än att betala för att få sitta i kö.

Och jag har har problem med att jag får lagspikes på 5-20 sekunder under kvällar. Och jo man är med 100% död då.

Och att säga att det blir mindre folk efter 30 dagar är ju till stor del derar eget fel, om dom haft servrar för folk att spela på skulle många inte sluta spela. Jag känner inte direkt för att fortsätta spela, för jag vill inte stödja bedragare (vilket jag anser NCSoft vara) och jag vill inte betala för något som jag inte kan använda.

Om någon annan produkt än datorspel skulle fungera på detta vis så skulle NCSoft haft en massa stämmningar mot sig. Nu kommer dom undan bara för att dom flesta anser att det är så här det skall vara med ett nytt MMO.

Varför det inte finns gratis transfer i alla MMO spel från början är för mig obegripligt. Det skule lösa alla problem.

Medlem

Under primetime på kvällarna så är det ca 1½ timmes kö på alla servrarna.
Men efter 21:00 så börjar kötiderna minska.
Dem kunde dra upp 2-3 servrar till och erbjuda gratis character transfer under en viss period och även utökat antalet spelare som kan spela samtidigt något.
Hade troligen löst en hel del problem.

Medlem

Dom kommer erbjuda gratis character server transfer snart, nyheten finns på mmorpg.com.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Dom kommer erbjuda gratis character server transfer snart, nyheten finns på mmorpg.com.

Jo men då kan de klaga på spelarna efter att de erbjudit det, eller ? För om folk inte flyttar då, är det verkligen spelarnas fel

Medlem

Problemet är att det inte spelar så stor roll för dom som slutar spela nu om dom erbjuder transfers i framtiden...

Betala gärna €50-60 och sedan €15 per månad, men räkna inte att du får ngt för pengarna dom första 2-3 månaderna... Hum. För mig är det bedrägeri.

Medlem
Skrivet av Khenke:

Problemet är att det inte spelar så stor roll för dom som slutar spela nu om dom erbjuder transfers i framtiden...

Betala gärna ?50-60 och sedan ?15 per månad, men räkna inte att du får ngt för pengarna dom första 2-3 månaderna... Hum. För mig är det bedrägeri.

Japp, men det står i avtalet man accepterar att sådana saker kan förekomma, så då får man skylla sig själv som sagt

Medlem

Konstigt att folk vill spela på samma servrar som sina kompisar eller på servrar med språk det förstår??? (näe), kan mkt väl förstå att det tex inte är kö till en andra spansk server, men vad skulle man där och göra om man inte kan spanska??? Hela systemet med slutna servrar e kass... i tex GW kan jag spela med alla, var på jorden de än bor så kan man byta till en amerikansk, internationel, europeisk eller asiatisk Zon med ett klick och lika enkelt tillbaka, skulle jag börja spela Aion så skulle jag altså inte kunna spela med mina amerikanska och europeiska vänner samtidigt!? dä ä käss!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Kimukun:

Under primetime på kvällarna så är det ca 1½ timmes kö på alla servrarna.
Men efter 21:00 så börjar kötiderna minska.
Dem kunde dra upp 2-3 servrar till och erbjuda gratis character transfer under en viss period och även utökat antalet spelare som kan spela samtidigt något.
Hade troligen löst en hel del problem.

Om du hängt med lite så hde du sett att det sen ett par dagar tillbaka finns 2 nya [ENG] Servrar samt nya tyska, franska etc...som dom som hängt på[ENG] servrarna kan flytta till om dom vill.

Vill man lira med den större delen svenskar får man köa till Perento, det är valfritt. Vill man spela olaggat utan köer kan man rolla en ny server å vänta på att få flytta sin gubbe gratis. Tycker generellt att det har varit på tok för mycket gnäll över detta härliga spela den korta tid det har varit "live" för oss Icke asiater.

Visst det har funnits i drygt ett år men spelet var inte perfekt när det släpptes is asien heller. Dom har jobbat bort massor med buggar/balansering. Och kommer fortsätta med det. Ta tex AOC, nu är det faktiskt spelbart och det är en expansion på g som ser lovande ut. Alla jämför Aion med WOW. Men dom som var med från början när WOW kom kan nog hålla med om att det var lååångt från det spel det är idag.

Ge Aion en chans, det kommer att bli ett av dom bästa PVP liren.

Medlem

Tar hellre en mindre befolkad server än att välja beroende på språk.. Skapat ny karaktär på en av de mindre populära nu.

Medlem

Jösses så mycket gnäll! Verkar som många whinar utan att ens ha läst artikeln. Free transfer är ju på gång, det står klart och tydligt i artikeln, ändå så gnäller många och skriver typ "om dem ändå kunde fixa gratis transfer". Doh!

Jag tycker också det är drygt med långa köer primetime, men spelet är ganska nytt. Ge det lite tid. I förrgår vid 16.30 var det ingen kö alls på Perento, igår vid 18.00 var det 500 i kö. Så det blir bättre, bara för en vecka sedan var det 1500-2000 i kö samma tid. Dem har väl ökat serverkapaciteten samt att en del valt att starta på andra servrar.

Någon gnällde på att det är många spelare på samma ställe, att man får slåss om mobsen. Så är det alltid när nya mmo släpps, inte konstigt. Men så farligt tycker inte jag det är, tycker tex att det varit mer crowded när wow släppte sina expansioner. Du vet väl att man kan byta channel i många zoner?

Aion är ett riktigt roligt spel, det glöms lätt bort nu när all fokusering ligger på det negativa med köerna.

Inaktiv

Har ännu inte stått i kö någon gång på Perento, arbetslös och sova under primetime ftw.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Har ännu inte stått i kö någon gång på Perento, arbetslös och sova under primetime ftw.

Haha, somliga har det bra Vi andra "dödliga" går till jobbet ^^

12
Skriv svar